X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוזר. הצעה אחרונה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
אשכנזי. יש לנתניהו 48 שעות להתעשת [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
את ההצעה העלה צבי האוזר, לשעבר מזכיר ממשלת נתניהו והיום בגוש כחול-לבן גנץ נתן הסכמתו העקרונית להצעה גם גורמים בליכוד אומרים שנתניהו נוטה להסכים לה המסר של אשכנזי לנתניהו: "לא ניתן לך למנות שומרי סף"‎‏
▪  ▪  ▪

בליכוד נוטים להסכים לפשרה של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שלפיה התקציב יידחה בכמה חודשים ומינויי הבכירים במערכת המשפט יוקפאו. האוזר היה מזכיר ממשלת נתניהו וכיום משתייך לגוש כחול-לבן.
אלה עיקרי "פשרת האוזר":
  • תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת;
  • במהלך 100 יום יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על-פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים.
  • תוקם מיד הוועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים שעליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו - יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב').
  • התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הביטחון בגבול עזה ובצפון.
שר החוץ גבי אשכנזי התייחס בראיון לערוץ 12 למתקפות נגדו מצד הליכוד, להדרתו מהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ולמצב בדרום. על איום הבחירות אמר: "אני מוטרד מהמצב של המדינה, מהאפשרות הבלתי נתפסת של הליכה לבחירות - זה הדבר האחרון שצריך לעשות. הממשלה עדיפה על חלופה של בחירות", אמר אשכנזי. "בחרנו להיכנס לממשלה לפני שלושה חודשים כי חשבנו שזה מה שצריך, אין ספק שזה עדיף על בחירות. בלתי נתפס להשקיע עוד 10 מיליארד שקל על עוד מערכת בחירות. אני חושב שיש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהעדיף את האינטרס הציבורי. הוא אמר שצריך אחדות - הוא התחייב מול הציבור, שיגיד למה הולכים לבחירות".
עוד אמר אשכנזי: "לא נאפשר פוליטיזציה של מינויים. למה הולכים לבחירות? התקציב? זה תירוץ. אין בעיה עם התקציב. יש לו סיבות אישיות, הוא רוצה שאנחנו ניתן לו כל מיני הגנות מול המשפט שלו. הוא רוצה למנות את פרקליט המדינה - לא נתן לו".
בנוגע למידור מהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות אמר אשכנזי כי הוא לא נפגע מכך. "זה לא הזיז לי, ההסכם טוב למדינת ישראל". למרות זאת הבהיר כי התנהלות זאת של נתניהו איננה תקינה וכי זה "מזכיר לי דפוס החלטות של נתניהו מהעבר. אי-אפשר לקבל החלטות כאלה תוך התעלמות מהדרגים הבכירים. הוא צריך להפנים שיש לו שותפים, הוא ראש ממשלה אך ראשון בין שווים", אמר אשכנזי. "כשהוא (נתניהו) מקבל החלטות לבד, התוצאות הן לא טובות. כמו שהוא הבטיח לציבור, אנחנו מקווים שאין שם דברים שפוגעים בעליונות של צה"ל".
על כחול לבן אמר: "הוא חשב שאנחנו נתפשר, שיהיו עריקים. אנחנו לא ניתן לפגוע בשלטון החוק. זו ההתמחות של הליכוד, בכחול לבן הכל בסדר. אנחנו כמנהיגים צריכים לגלות אחריות". עוד טען אשכנזי כי המשבר בממשלה הוא "לא עניין של חיבה או קשרים אישיים. אפשרנו לו להקים ממשלה, אחרי שלוש מערכות בחירות שלא הייתה הכרעה, אני שלם עם ההחלטה הזו".

תאריך:  22/08/2020   |   עודכן:  22/08/2020
+החרדים: תומכים בחוק האוזר לדחיית פיזור הכנסת
09:43 23/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגות ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתמכו בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד וכחול-לבן, על-פי חוק האוזר לדחייה של פיזור הכנסת, בסיכום על תקציב מאושר וחוק הסדרים בתוך תקופת הזמן שתסוכם בין הצדדים  ▪  "עד אז יפעלו על-פי 1/12 של תקציב 2019 בתוספת אחוזית"

דרעי וליצמן. תמיכה בחוק האוזר [צילום: נתי שוחט / פלאש 90]
+חוסר סדר, תוהו ובוהו, הפקרות
08:28 23/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלו הן ההגדרות של אברהם אבן-שושן ואיתן אבניאון למילה "אנרכיה"  ▪  שניהם משתמשים גם בביטוי המקראי "איש הישר בעיניו יעשה", ואבניאון מוסיף: "העדר שלטון וסדרים חברתיים במדינה, הנגרם בדרך כלל בזמן מהפכה מדינית ושינוי משטר"  ▪  נשמע מוכר? בצדק: אנחנו עמוק בתוך זה והמצב רק ילך ויחמיר

פרחחים מצד אחד, בריונים מצד שני [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת הכספים עשויה לאשר את דחיית אישור התקציב
23:23 22/08/20  |  עידן יוסף

ועדת הכספים תכונס מחר בשעה 13:30. אם תושג פשרה עד אז, מתווה התקציב וחוק האוזר והנדל יאושר לקריאה שנייה ושלישית. עד כה לא הליכוד ולא כחול לבן אישרו רשמית האם הן מקבלות את הצעת הפשרה של האוזר.

+מרצ תגיש הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי
23:08 22/08/20  |  עידן יוסף

סיעת מרצ תגיש ביום שני הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי בממשלה בניסיון למנוע בחירות. המועמדים לראש ממשלה וראש ממשלה חליפי: לפיד ראש ממשלה, גנץ ראש ממשלה חליפי (חדשות 12).

+הליכוד: גבי אשכנזי חתרן בלתי נלאה
21:05 22/08/20  |  עידן יוסף

הליכוד: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שאשכנזי יחלק ציונים במה שהוא מתמחה - הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ״לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעה: דחיית התקציב, הקפאת המינויים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלה כושלת עם גיס חמישי
מטריקס  |  23/08/20 00:09
2
האיש עם
הצד האפל  |  23/08/20 06:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ברקע הנתק בין הליכוד לכחול לבן, בכפר המכבייה התקיים אירוע גיבוש לחברי הכנסת של כחול לבן והעבודה, ללא מרב מיכאלי    בכיר בליכוד: האירוע נועד למנוע חתרנות מצד גבי אשכנזי
איתמר לוין
ה"היגיון" היחיד שבבחירות נוספות הוא של הנאשם בנימין נתניהו המנסה לחלץ את עצמו בכל מחיר    מישהו מוכן לחשוב בהיגיון על תפילות הימים הנוראים?    אם תפרו לנתניהו תיק - מוזר שבפרשת הצוללות הוא בכלל לא נחקר    פסק הדין בנושא הדפוס והלהט"בים הוא שערורייתי    כיצד רשות ניירות ערך מתנהגת כמו הברון מינכהאוזן
איציק וולף
יו"ר כחול לבן תוקף את ראש הממשלה ומאשים אותו כי הוא מוביל את מדינת ישראל לבחירות איומות    "הלכנו להסכם עם הליכוד למרות מטח אזהרות שקיבלנו, לא באתי לפתור בעיות אישיות של איש, הנכונות לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל"
עידן יוסף
שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מציעה כי 8,000 ממתינים יעלו מאתיופיה עד סוף 2022, ובתוך שלוש שנים יסגרו המחנות    יו"ר ועדת העלייה: הליך שכזה ינציח את המחנות. יש להעלות מיד את כל הממתינים שאושרו, ולסגור סופית את המחנות באדיס אבבה ובגונדר
איציק וולף
שר החוץ העריך בשיחות סגורות כי ראש הממשלה יעשה הכל כדי להימנע מהוצאתו מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים    "אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. הציבור לא יסלח למי שידרדר אותנו לבחירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il