X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישור הצאת החוק התאפשר לאחר שיוזמי הצעות החוק הפרטיות הסירו את התנגדותם להחרגת חידוש הרישיון מההקלות שר המשפטים יוכל באישור ועדת החוקה להאריך את תוקף הצעת החוק עד ה-30.6.21 ובלבד שמצב חרום הקורונה יהיה בתוקף בעת ההארכה
▪  ▪  ▪
ההצבעה בוועדת החוקה [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 26.8.20) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה) (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020. מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגו הצעות פרטיות של חברי הכנסת שלמה קרעי, יעקב אשר, יעקב טסלר, ג'אבר עסאקלה, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין, שרן השכל, חמד עמאר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, אוסאמה סעדי, אחמד טיבי וסונדוס סאלח. 16 ח"כים תמכו ללא מתנגדים.
הצעת החוק הממשלתית נועדה להקפיא, כהוראת שעה לתקופה של שישה חודשים את האפשרות להטיל הגבלות על קבלה והחזקת רישיון נהיגה של חייבים בהוצאה לפועל. ביחס להגבלות תלויות ועומדות, הגבלה על החזקת רישיון נהיגה לא תחול בעוד הגבלה על חידוש רישיון נהיגה תישאר ולא תוסר. שר המשפטים יוכל להאריך את תוקף הצעת החוק עד ה-30.6.21 ובלבד שמצב חרום הקורונה נמצא בתוקף.
יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ יעקב אשר, אמר בוועדה: "יש אפשרות לאשר את הצעת החוק הממשלתית ולתת פתרון לכ-80% מהאנשים שרישיונם הוגבל או להמשיך להתדיין עם הממשלה. אפשר להצביע כעת ולהגיש רביזיה בנושא חידוש הרישיונות כך שאם תגיעו להסכמות, ניתן יהיה לכלול זאת". בהתייחסו לתקופה בה יוכל שר המשפטים להאריך את ההקפאה אמר כי נכון שיוסכם על שלושה חודשים כל עוד מצב חרום הקורונה מוכרז.
עו"ד מירב זוהרי ממשרד המשפטים: "מאז הדיון אתמול בחנו את האפשרות להקפיא את ההגבלות ביחס לחידוש רישיון נהיגה והיה נראה לנו נכון שנהגים יוכלו לנהוג בתקופה זו אך לא מצאנו פתרון. כל חלופה שמצאנו מעוררת קשיים בפן הביטוחי וקשיים בפן התחבורתי וזה עלול לפגוע כאשר יעלו חייבים שלא אמורים לנהוג. בסוף, גם אם מאפשרים לאנשים שרישיונם לא בתוקף לנהוג - מאפשרים רק למי שכשיר לעלות נהג בחמש וחצי השנים האחרונות ומתוכם רק למי שיש לו ביטוח. לאור זאת עמדת שר המשפטים היא שיש להיצמד להצעת החוק הממשלתית ולא לכלול את החידוש".
אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אמר כי שרת התחבורה ושר המשפטים מבקשים להיצמד להצעת החוק הממשלתית. עוד אמר כי מדובר באלפים בודדים שלא יוכלו לחדש את רשיונם.
תומר מוסקוביץ', מנהל רשות האכיפה והגבייה, אמר כי הוא מוכן רק להארכה חד-פעמית של ההקלות לשלושה חודשים.
בדברי ההסבר נכתב: "מדינות רבות בעול, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה, כגון צמצום התקהלויות, הגבלות על קיום חיי מסחר וחברה, הגבלת כניסת אנשים ממדינות אחרות למדינה, הטלת חובת בידוד, הגבלת מספר העובדים המגיעים למקום העבודה ועוד.
נוסף על ההגבלות האמורות, במטרה לשמור על ריחוק חברתי ולצמצם את ההדבקה בנגיף, הוטלו בחודשים האחרונים גם מגבלות שונות על שירותי התחבורה ציבורית ועל הנוסעים בה, החל בהגבלת מספר הנוסעים באמצעי התחבורה השונים, דרך צמצום שעות הפעילות, ועד השבתה כללית של שירותי התחבורה הציבורית לפרקי זמן מוגדרים.
הגבלות אלה, מטבע הדברים, מצמצמות באופן ממשי את יכולתם של אנשים להתנייד ממקום למקום, ועקב כך פוגעות ביכולתם של אנשים להגיע למקום עבודתם ולצרוך שירותים חיוניים. הקלה להתנייד בתקופה זו תסייע לשמירה על בריאות הציבור ותעניק גמישות גדולה יותר במציאת תעסוקה."

תאריך:  26/08/2020   |   עודכן:  26/08/2020
+הרשות למלחמה הסמים תהפוך לרשות לביטחון קהילתי
22:25 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת מבקשת לקדם ולקבוע את הרשות כגורם מתכלל וכמרכז ידע מקצועי מגובה במחקרים  ▪  חגי רזניק: בתחילת שנת 2021 תחל לפעול תוכנית עיר ללא התמכרויות

הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול
+אושרה הגדלת ההוצאה ב-1.75 מיליארד שקל
19:35 26/08/20  |     |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת תיקון חוק יסוד: משק המדינה באופן שיאפשר הוצאה נוספת של המדינה בסך 1.75 מיליארד שקל לצורך מימון היערות מערכת החינוך לשנת הלימודים התשפ"א  ▪  הוגדלה מגבלת ההוצאה גם לשנים 2021 ו-2022 לטובת מימון הטבת פחת מואץ בתעשיה, בגובה של כ-2 מיליארד שקל

[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+הוארכה תקופת העבירות המנהליות בעניין הפרת בידוד ואי עטיית מסיכה
16:06 26/08/20  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (מס' 34), התש"ף-2020, המתייחסת לעבירות מנהליות בתקופת הקורונה, אשר תוקפן אמור היה לפוג בסוף החודש. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 30 חברי כנסת מול 14 שהתנגדו.
הצעת החוק קובעת עבירות מנהליות לחייבים בשהייה בבידוד, בגין הפרת חובת בידוד, דיווח על בידוד למשרד הבריאות ואיסור נסיעה בתחבורה ציבורית. וכן עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה לכלל הציבור.
על-פי הצעת החוק, עבירה על הפרת חובת בידוד, או הפרת איסור נסיעה בתחבורה ציבורית לחייב בבידוד, דינה קנס בסך 5,000 שקל. עבירה בגין אי-דיווח על בידוד למשרד הבריאות, דינה קנס בסך 3,000 שקל. עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה (לכלל הציבור), דינה קנס בסך 500 שקל.
הצעת החוק מסמיכה את הגורמים המוסמכים לפקח ולאכוף את העבירות. ההצעה מסמיכה את המשטרה, מפקחים מוסמכים מטעם משרדי הממשלה. ולגבי עטיית מסיכה, גם פקחים עירוניים.
כמו"כ, ההצעה מסדירה את אופן ההסתייעות של חוקרים אפידמיולוגיים בגורמים מסייעים. המסייעים יעברו הכשרה מתאימה על-מנת להתגבר על החוסר בכוח אדם מיומן בביצוע החקירות. הוועדה הקפידה לשמור על האבחנה בין החוקר המוסמך, למסיע.
בשל פקיעת תוקף החוק ביום 31 באוגוסט 2020, הוחלט לפצל את הצעת החוק, ולאשר חלק מההצעה שהדיון בו בוועדה הסתיים בקריאה שנייה ושלישית. ועדת העבודה והרווחה תמשיך לדון בחלק הנותר של הצעת החוק.

+הליכוד לכחול לבן: די לתקוף אותנו
16:04 26/08/20  |  עידן יוסף

הליכוד מסר כי "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל.
הבוקר דווח בכאן חדשות כי יו"ר כחול לבן השר בני גנץ הנחה את חברי מפלגתו שלא לתקוף את נתניהו והליכוד, כדי שלא לתת בידיו תירוץ.

+דיון ועדת הכספים ננעל לאחר חילוקי דעות
15:19 26/08/20  |  עידן יוסף

ועדת הכספים חזרה והתכנסה לצורך חקיקת החוקים המעגנים תוספת תקצוב של 1.75 מיליארד שקל לפתיחת שנה"ל, במסגרת ההתאמות הנדרשות נוכח משבר הקורונה.
נוכח אי-הסכמה בין חברי הכנסת עודד פורר ואלכס קושניר לנציגי הממשלה לעניין תקצוב אותו דרשו חברי הכנסת, עבור חדרים אקוטיים לנפגעות תקיפה מינית ב-5 חדרי בתי חולים, ובקשת 'נושא חדש' מצד ח"כ פורר על-רקע כך, החליט מ"מ מקום יו"ר הוועדה, יצחק פינדרוס, לפזר את הדיון.

+נתונים לחסדי שמיים: אף מבנה בצפון לא מוגן
13:22 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פיקוד העורף: "בקצת כסף שיש לנו אנחנו ממגנים חמישה יישובים מתחילה ועד סוף, ולא את היישוב שלומי שיחסל לנו את כל הכסף וגם זה לא יספיק לו"  ▪  ראש מועצת שלומי: "אם תפרוץ מלחמה נהיה נתונים רק לחסדי שמים; ל-5,000 איש בעיר מהאוכלוסייה במצוקה אין כל מיגון; אחרי החגים נצא למחאות"

רמ''ח מיגון בפיקוד העורף [צילום: דוברות הכנסת]
מנהל אגף ביקורת, איל זוננפלד ועפר שלח
+ההצבעה על התיקון לחוק השבות תידחה למועד אחר
12:51 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סמוטריץ': "אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה"  ▪  יו"ר הקואליציה זוהר: "אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו"  ▪  לפיד לסמוטריץ': "אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ ואתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית"  ▪  ליברמן החרה-החזיק: " מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי"

[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלכס קושניר / Alex Kushnir  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'אבר  עסאקלה  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תומר מוסקוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוקפאו חלק מהגבלות הנהיגה לחייבים בהוצל"פ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איזה בלוף! מאה אלף נהגים ימשי
אסיר הוצל"פי  |  27/08/20 00:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
פיקוד העורף: "בקצת כסף שיש לנו אנחנו ממגנים חמישה יישובים מתחילה ועד סוף, ולא את היישוב שלומי שיחסל לנו את כל הכסף וגם זה לא יספיק לו"    ראש מועצת שלומי: "אם תפרוץ מלחמה נהיה נתונים רק לחסדי שמים; ל-5,000 איש בעיר מהאוכלוסייה במצוקה אין כל מיגון; אחרי החגים נצא למחאות"
עידן יוסף
סמוטריץ': "אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה"    יו"ר הקואליציה זוהר: "אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו"    לפיד לסמוטריץ': "אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ ואתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית"    ליברמן החרה-החזיק: " מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי"
עידן יוסף
שכר מועסקים החרדיים עומד על 10,830 שקל בממוצע, לעומת 22,479 שקל ללא-חרדים    שר המדע והטכנולוגיה: "הכנסת החרדים להייטק זו לא משימה חרדית - היא משימה לאומית"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה קוראת למשרדי התחבורה והאוצר לבחון אפשרות לחייב את זכיין כביש 6 להחזיר את האגרה לנוסעים במקטעים פקוקים    היו"ר מרגי יזם דיון ברקע הפקקים בכביש חוצה ישראל    נציגי האוצר טענו שלשינוי ההסכם מול הזכיין יש עלות תקציבית גבוהה - ובתגובה לכך דרש היו"ר להעביר לוועדה את אומדן העלות
עידן יוסף
יוזמי הצעות החוק הפרטיות התנגדו להחרגת חידוש הרישיון מהקפאת ההגבלות בתקופת הקורונה    מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה אפי רוזן אמר כי אם תוסר ההגבלה על חידוש הרישיונות: "13,000 יוכלו לחדש את הרישיון עכשיו ל-10 שנים"    מנהל רשות האכיפה והגבייה תומר מוסקוביץ' אמר כי הצעת החוק תגרום נזק לחייבים בשל הריבית שתצטבר וכי "מבחינת הזוכים זו בוננזה"    ח"כ יעקב אשר: הדיון יימשך בניסיון להגיע להסכמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il