X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שישה חברים במועצת עיריית ראש העין פנו אל ראש העירייה בדרישה לקיים ישיבה שלא מן המניין בדרישה שלא לאשר בדיעבד פיצולי דירות במתחם שבו נמצא ביתה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי, אשר פיצלה את הדירה ללא היתר דורשים לקיים דיון בקריטריונים לפיצול ומציעים שלא לאשר פיצולים עד לסיום בניית כלל מבני הציבור והתשתיות בכל מתחם בעיר בהתאם לתב"ע
▪  ▪  ▪
בן ארי. "דין אחד לכולם" [צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90]
"אין מניעה לאישור הפיצול בבית בן-ארי"
איציק וולף
עיריית ראש העין הודיעה כי עמדת היועצים המשפטיים שלה ושל הוועדה המקומית לתכנון ולבניה היא שאין מניעה משפטית לאישור בקשת עו"ד ליאת בן-ארי לאשר בדיעבד את פיצול הדירה שביצעה ללא היתר
לרשימה המלאה

שישה חברים במועצת עיריית ראש העין הגישו בקשה לדיון שלא מן המניין בבקשתם כי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בעיר לא תאשר פיצולים באזור שבו הוקם הפרויקט שבו בנתה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי, את ביתה. אם לא יאושרו הפיצולים, בניגוד לעמדה העקרונית הנוכחית של העירייה שמעוניינת להתיר אותם, בן ארי לא תוכל להכשיר בדיעבד פיצול לא חוקי שביצעה בבית שבבעלותה ובבעלות בעלה.
חברי מועצת עיריית ראש העין רז שגיא, משה בן טובים, חנוך עוז, בני בנגה בית אור, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב ויעקב אדמוני פנו (27.8.20) לראש העירייה, שלום בן-משה, ודרשו ממנו לקיים ישיבה דחופה שלא מן המניין כשעל סדר יומה פיצול יחידות בפסגות B, גושים 5557, 5480.
מדובר בשישה חברי מועצת עיר מתוך 17 המכהנים במועצת עיריית ראש העין כאופוזיציה. בשל כך, ספק אם תאושר בקשתם למניעת אישור בדיעבד לפיצולים שכבר נעשו במתחם, גם אם תעלה לדיון המיוחד.
לדברי השישה, הצפיפות בשכונה היא הגבוהה ביותר בראש העין ביחס בינוי של 15 יחידות דיור לדונם, כאשר יחס הבינוי בשכונת נווה אפק הסמוכה הוא של כ-3 יחידות דיור לדונם. לדבריהם, לסך יחידות הדיור המתוכננות על-פי התב"ע (4,613) נוספו כבר 594 יחידות דיור. עוד ציינו כי מתוך כל הדירות הללו - כמות הדירות צמודות הקרקע עומד על 469, ופיצולן יכפיל את מספרן לכדי 938 יחידות דיור.
עוד ציינו כי המתחם המדובר קרוב למיצוי מבחינת עודפי השטחים המשמשים לבניית מבני ציבור לצרכי חינוך וכי אישור הפיצולים יצריך מציאת פתרונות חניה ציבוריים עבור דיירי יחידות הדיור, אך מימוש פתרונות שכאלה "ייקח עוד פרק זמן ארוך", כלשונם.
בשל כך דרשו לקיים דיון במליאת המועצה ביחס לקריטריונים למתן אישור פיצול - האם בכלל יינתן פיצול, מהם המיקומים והתנאים שיאפשרו זאת ומהם תהליכי האישור. עוד הציעו שלא לאשר כל פיצול עד לסיום בניית כלל מבני הציבור והתשתיות בכל מתחם בעיר בהתאם לתב"ע.
ששת חברי המועצה דרשו גם להגדיר את תהליך אכיפת חוקי התכנון והבנייה ואת האחריות הנוגעת אליהם ודרשו פעולה של גורמי האכיפה נגד מי שפיצל את דירתו ללא היתר או נגד מי שביצע חריגות בנייה במתחם.
חבר מועצת עיריית ראש העין, חנוך עוז, יו"ר סניף הליכוד המקומי ובין החותמים על המכתב אמר כי הוא גאה בחבריו לאופוזיציה במועצת העיר על דרישתם להעלות לסדר היום דיון עקרוני בפיצול דירות במתחם B ובחובת גורמי האכיפה לפעול כנגד כל מי שפיצל דירתו. "חוק זה חוק ודין אחד לכולם כולל לגב' בן ארי ובעלה ושאר עוברי העבירות במתחם", אמר.

תאריך:  01/09/2020   |   עודכן:  01/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא לאשר פיצולי דירות עד להכנת תשתית"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האם היא יכולה להיות "התובעת"?
אקטואלי  |  1/09/20 07:38
2
צודקים לחלוטין.
בעל נסיון  |  1/09/20 09:29
3
הסידרה בטלוויזיה ... והמציאות
אוליבר וונדל   |  1/09/20 10:59
4
עד לאחר ביטול המשפט
נכון יותר  |  1/09/20 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
חיים צורי חשוד שהשתמש לצרכים פוליטיים במאגר המידע העירוני על תושבי קרית מוצקין, וקנה מידע פוליטי מתוך קמפיין הבחירות של מועמד מתחרה בבחירות 2018
איתמר לוין
החשד: בכירים בעירייה ויזמים פעלו בצורה מושחתת בשנים 2018-2010, תוך יחסי שוחד והפרת אמונים    החשודים המרכזיים: סגן ראש העירייה, משה מונטג; מהנדס העיר, דני צרפתי; היועץ המשפטי של הוועדה המקומית, מוטי ברקוביץ; והיזמים לייב ולדמן ומיכאל בן-דוד
איציק וולף
המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי, זומנה יחד עם בעלה, אביב שוויקי, לעיריית ראש העין בטרם יוחלט האם יוגש נגד השניים כתב אישום בגין עבירות בנייה הכוללות פיצול לא חוקי של נכס שבבעלותם בעיר
איציק וולף
עמותת הצלחה הגישה לבית משפט השלום בירושלים ערעור נגד עיריית ירושלים לאחר ששילמה תחת מחאה אגרה של 2,910 שקלים לצורך קבלת יומן הפגישות של ראש העירייה, משה ליאון, לשנת 2019    "בעת הגשת הבקשה היה המידע מוכן למסירה אצל העותרת וברי שלא הושקעו בו 100 שעות עבודה או אפילו כמות קרובה לכך"
איתמר לוין
מאיר תורג'מן, סגן ראש העירייה לשעבר, חשוד בקבלת שוחד ב-355,000 שקל ובגניבת 70,000 שקל מבית הכנסת בו התפלל    משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, חשוד במתן שוחד כדי לקדם היתרים למלון שבבעלותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il