24 אוניות פורקות מדי יום בנמל אשדוד, שלוש מהן פורקות תבואה, שתיים פורקות מטען כללי ברציפי פריקת התבואה, ויתר המטענים נפרקים ברציפים אחרים. מלבדן, מחכות 21 אוניות מחוץ לנמל, מהן ארבע הנושאות תבואה ועוד שבע הנושאות מטען כללי, כאשר יתר המטענים נפרקים ברציפים אחרים.
ב-48 השעות הקרובות אמורות להגיע 31 אוניות נוספות מהן שתי אוניות תבואה ועוד עשר אוניות מטען כללי (היתר מטענים אחרים).
בחיפה עומדות בתור לרציף דגון ארבע אוניות תבואה ועוד שתי אוניות תבואה צפויות להגיע בימים הקרובים.
התור נכון להיום באשדוד הוא כ-12 ימים לכניסה לנמל ואחר כך עוד כ-12-5 ימים לפריקה.
איגוד יבואני התבואות שלח (30.8.20) מכתב בעניין ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, והתריע בפניו כי הצבר הגדול של האוניות שצפויות להגיע בימים הקרובים צפוי להאריך את משך ההמתנה עוד יותר. בדיון שנערך בוועדה ב-10 באוגוסט ביקש מרגי ממנכ"ל חברת נמל אשדוד (חנ"א) להפחית לחצי את משך הזמן שנמשכת הפריקה בנמל אשדוד.
במכתבו למרגי, ציין איתי רון מאיגוד יבואני התבואות, כי ברציף דגון בחיפה התור לכניסה עומד על כ-14 יום ואחר כך נדרשים עוד 4-3 ימים לפריקה. נכון לעכשיו התור לפריקתן של האוניות הנמצאות בתור צפוי להימשך עד 18 בספטמבר, והמצב צפוי להחמיר בחגי תשרי.
האיגוד פנה לחבריו כדי לבדוק מה הנזק הישיר של דמי הדימורג' (קנס בגין עיכוב אונייה, ע.י.), ולחשב את הנזק המצרפי, שצפוי להיות גבוה מאוד.