X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"משפט נתניהו יהיה במידה מסוימת גם משפטו של מנדלבליט" גרסטל: למעט מקרים בודדים - בפרקליטות לא מודים בטעויות
▪  ▪  ▪
נאור. "האשמות מופרכות" [צילום: מרק ישראל סלם]

"אני לא מאמינה שפרקליטות המדינה תופרת תיקים לאנשים. ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה היא החלטה קשה. היא בפרט קשה לאביחי מנדלבליט, שהיה יד-ימינו ומזכיר הממשלה בתקופתו. הוא עושה את זה כי זו המסקנה שהוא מגיע אליה, ולא מתוך הנאה או כדי להפיל את ראש הממשלה. במידה מסוימת זה יהיה גם משפטו של מנדלבליט. הכי פשוט זה לסגור תיק ולא להתמודד. אני מאמינה שמנדלבליט מאמין שיש בחומר הראיות כדי לבסס את כתב האישום".
כך אומרת (יום ה', 3.9.20) נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור. היא הוסיפה בנוגע להתקפות על בתי המשפט, בין היתר בשל משפט נתניהו: "מערכת המשפט מוצאת את עצמה, כמצופה, תחת מתקפה יום-יומית. מציירים את שופטי ישראל כאילו הם פועלים ממניעים אישיים, כאילו הם רוצים להעשיר את כיסיהם או את כיסי מקורביהם.
"טוענים שהנשיאה אסתר חיות פעלה שלא על-פי רשימת המניעויות כדי להתעשר דרך בעלה. התשובה מאוד פשוטה: הרי מי שמכניס חברת ביטוח לרשימת המניעויות שלו, עושה את זה כדי שהוא לא יובא בפניו. היא מנעה מעצמה לשבת בבית משפט השלום בתיקים של חברות שבעלה מייצג, שנים לפני שהשופט אהרן ברק הורה על כך. לגיטימי למתוח ביקורת, צריך לפעול בשקיפות, אבל מושמעות נגד השופטים בעת האחרונה טענות מופרכות".
נאור נשאלה, האם הציבור אינו מאבד את אמונו בבית המשפט העליון בשל פסקי הדין שלו בשאלות הנתונות במחלוקת ציבורית ופוליטית. היא השיבה: "אם הציבור מאבד את אמונו, זה לא בגלל השורה התחתונה של פסקי דין. אסור לבית המשפט, בשם הצורך שהוא יהנה מאמון וירצה את הציבור, לפסוק אחרת משראוי לפסוק. זה פשוט אסור. בית המשפט צריך להחליט בהתאם לחוק, ובראש ובראשונה חוק כבוד האדם וחרותו. יש חילוקי דעות גם בתוך בית המשפט, אבל אסור לחתור לפופוליזם ואסור בשם אמון הציבור להגיע לתוצאה, שאיננה זו שבית המשפט חושב שצריך להגיע אליה.
"השופטים לא בוחרים את הסוגיות. אם בית המשפט היה בורח משפיטה, תחת כותרות של 'אי-שפיטות' וכדומה, הוא היה משאיר את הזירה בטווח מאוד רחב להחלטות של פוליטיקאים, שלא תמיד הן ראויות", הדגישה נאור.
הילה גרסטל, שהייתה נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז ונציבת הביקורת על הפרקליטות, אמרה: "הביקורת על מערכת המשפט בחלקה מוצדקת, בחלקה מאוד לא מוצדקת, בחלקה נובעת ממניעים זרים. הבדיקה מה גרם לאובדן האמון צריכה להיעשות קודם כל בתוך המערכת עצמה, איפה נפלו הכשלים. אנשים ניזונים מחלקי מידעים או ממידעים מסולפים. המערכת צריכה לא להתגונן, לא לנקוט בשיטות הדוברות הישנות, אלא להסביר לציבור מה היא עושה ולהחזיר את אמונו בנושאים היום-יומיים הנוגעים אליו.
"צריך לבחון את הסחבת, לבחון את התנהלות השופטים באולם, את הידע של השופטים בתיקים, את היחס לאנשים שבאים מולם. אלה הליקויים שקיימים. המערכת עובדת על זה הרבה מאוד שנים, בתחומים מסוימים נעשו תיקונים מאוד מרחיקי לכת, אבל אי-אפשר לתקן ולשנות הכל. הבעיה היא, שגם כאשר נעשה תיקון מבפנים - הוא מדווח לציבור בצורה שלילית.
"גם בפרקליטות צריך לבדוק איפה יש ליקויים. היא צריכה לבחון את עצמה ולומר: כאן כשלנו, כאן טעינו, בתום לב, לא בתום לב, אנחנו מודים בטעות ואז מתקנים. כמבקרת נתקלתי בכך שקשה עד בלתי אפשרי להודות בטעות. היו מקרים בודדים של אנשים ספציפיים שהודו בטעות ופעלו לתיקון. זו צריכה להיות אחת המטרות של פרקליט המדינה הבא: להכניס תרבות של תחקירים כמו בחיל-האוויר ולהפיק לקחים. נתקלתי במקרים בהם לא נמסר חומר חקירה, ובמקום תיקונים היו הסברים". נאור וגרסטל דיברו בוועידה וירטואלית של לשכת עורכי הדין.

תאריך:  03/09/2020   |   עודכן:  03/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות לא תופרת תיקים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ומחממת את הלב
ממש ידיעה מרעישה  |  3/09/20 13:45
2
ליחצן,הפרקליטות תופרת תיקים  ל"ת
יאקי  |  3/09/20 14:17
3
רק מושחתת תגן על הפרקליטות ל"ת
המציאות היא  |  3/09/20 14:18
4
אם בתי המשפו ימשיכו להגן על
אורח  |  3/09/20 14:48
5
כבוד האדם בלבד?
לוגי  |  3/09/20 15:19
6
חחח, מכבסת מילים
נדב  |  3/09/20 16:10
7
גם בפרקליטות יש פושעים
מספיק להתמם  |  3/09/20 18:22
8
היא מנסה להשפיע על השופטים
טירה  |  3/09/20 19:00
9
הפרקליטות לא תופרת תיקים ?
אנונימי  |  3/09/20 19:47
10
חוק גניבת החוק
עובד 1  |  3/09/20 22:19
11
במקום להסתמך על שופטת
ישראל בר-ניר  |  4/09/20 02:03
12
גב' נאור, טלי קורה מבין עיניך!
אזרחית  |  4/09/20 13:55
13
על מי את עובדת כבודה מרים נאור
קורןנאוה טבריה  |  5/09/20 09:33
14
לחוקר הקטן הפרקליטות מרושעת ל"ת
יאקי  |  5/09/20 12:29
15
תפרו ותופרים !
א.ל. רמת-גן  |  5/09/20 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
יצחק עמית ונעם סולברג התחלפו במקומות בהשוואה לדירוג אשתקד    במקומות הבאים: דוד מינץ, יוסף אלרון, ניל הנדל ויעל וילנר    בחלקו התחתון של הדירוג: חנן מלצר, מני מזוז, ענת ברון, עוזי פוגלמן, אלכס שטיין, ג'ורג' קרא ודפנה ברק-ארז    הדירוג הממוצע למכהנים לפחות חמש שנים: עמית וסולברג ראשונים, פוגלמן וברון אחרונים
איתמר לוין
ליאור שלומן צבר 76 הרשעות תעבורה מאז קיבל את רשיונו בשנת 1992 - אך הוא ממשיך לנהוג    בית המשפט לתעבורה הגדיר אותו כ"נהג מסוכן, המסכן את שלום הציבור באופן שגרתי" - אך שלל את רשיונו לחודשיים בלבד, לאחר שנתפס ארבע פעמים בתוך שלוש שעות מדבר בטלפון ללא דיבורית
איתמר לוין
רוזן: לא אביע דעה על החלטתו של מנדלבליט לשמש כממלא-מקום פרקליט המדינה, שכן בג"ץ דחה עתירה נגד המהלך - אך ברור שעלולים להתעורר בשל כך קשיים נורמטיביים ומעשיים
איתמר לוין
שרית פיליפסון הועברה מתפקידה כרמ"ח תביעות תעבורה לאחר שרוזן העלה חשד ששיבשה הליכים בנושא מצלמות המהירות    עלייה של 24% במספר התלונות לנציבות בשנה שעברה; 53% מכלל התלונות ו-66% מהמוצדקות היו נגד הפרקליטות
איתמר לוין
בפעם השנייה בתוך עשרה ימים, דחתה חיות בקשה לפסילת שופט המשפחה התל אביבי והטילה הוצאות על מגישי הבקשה    הוצאות כשלעצמן בבקשת פסלות הן נדירות, וצירוף אירועים זה הוא כנראה חסר תקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il