X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרצר צפוי להכחיש את הטענה ההגנה: החוקרים סחטו את ערן מלכה וע"י כדי להפוך אותם לעדי מדינה; שרצר דוחה בתוקף "שאלנו על הקשר בין פישר ונויטל כי היה לנו מידע"
▪  ▪  ▪
שרצר. "דוחה את התזה הזאת"

הקבלן יאיר ביטון טוען, כי רב-פקד דובי שרצר, ראש צוות החקירה בפרשת רונאל פישר, הרים עליו את ידו בעת חקירתו בפרשה. ביטון העלה (יום ב', 7.9.20) את הטענה בקריאת ביניים, בהיוועדות חזותית מפראג, בהמשך חקירתו הנגדית של שרצר. בשל אופי ההערה שרצר לא הגיב עליה, אך נראה שיעשה זאת בחקירתו החוזרת והוא צפוי להכחיש את הטענה.
הטענה עלתה כאשר סניגורו של פישר, עו"ד אלי פרי, חקר את שרצר על תצהיר שהגישה עו"ד מירב משען במסגרת תביעה אזרחית של פישר נגד המדינה וחוקריו. משען עבדה במשרדו של פישר וייצגה בשלבי החקירה הראשונים את ע"י - מזכירתו של פישר שהפכה לעדת מדינה. התצהיר התייחס לאירועים ב-29-30.4.15, היממה בה הסכימה ע"י להיות עדת מדינה. ההגנה טוענת, כי החוקרים הפעילו עליה לחצים פסולים.
משען כתבה בתצהירה, כי כאשר המתינה שעות ארוכות לע"י מחוץ לחדר החקירות במשרדי מח"ש, "שרצר פתח את דלת חדר החקירה, צעק שאפנה את המקום ואפסיק להטריד את חוקרי מח"ש, ושלא אראה את ע"י ושהוא לא חייב לי כלום. ניסינו להיכנס לחדר כדי לנהל איתו שיחה, אבל הוא ממש הדף אותנו תוך שהוא ממשיך לצעוק ולנופף בידיו".
שרצר השיב: "הוצאתי אותם החוצה, כי זה לא מקום שהם אמורים להיות בו. עורכי דין לא נכנסים למסדרון שמוביל לחדרי החקירות. בכל נושא שאני נחקר - הטענה שהיא שחוקרי מח"ש שיקרו והסתירו, ולכן אני נאלץ כל פעם להכחיש את זה. טוב שלא אמרו שגם הרבצתי". פרי: "היו טענות גם שהרבצת ונציג את זה". שרצר: "אני לא זוכר שהיה כזה דבר". ביטון: "הטענה היא שהוא הרים יד עלי". השופט משה סובל העיר לביטון שהוא אינו רשאי להתערב.
ההגנה טענה, כי שרצר פגע בזכות ההיוועצות של ע"י, כאשר השמיץ באוזניה את משען וכאשר מנע ממנה לפגוש אותה. משען הצהירה: "אמרו לי ששרצר משמיץ אותי ואומר שאני לא מייצגת את האינטרסים של ע"י אלא של אחרים". שרצר: "ההורים של ע"י רצו שמירב לא תייצג אותה, ואמרתי שאני לא מתערב. לא אמרתי שום דבר בוטה ומשפיל על מירב, בטח לא ביזיתי אותה".
פרי: "ב-01:30 [ב-30.4.15], אחרי שסיימתם את עדות הניקיון וניסחתם את הסכם את המדינה, אפשרתם לע"י להתייעץ עם מירב. אתה אומר שוב ושוב שלא התערבת, כאשר ההקלטה מראה שאמרת לע"י שמירב משרתת את רונאל". שרצר: "יש הקלטה ויש זכרון דברים, בית המשפט יחליט. ע"י קיבלה ייצוג בדיוק לפי מה שרצתה וכפי שקובע החוק". פרי: "משען חיכתה מחוץ למח"ש וביקשה להיפגש עם ע"י ואתם סירבתם". שרצר: "מירב הייתה בחוץ ונפגשה איתה בבוקר. אני לא יודע כמה זמן היא הייתה בחוץ. אני לא זוכר מה היה בכל שלב. יש חובות מתי נותנים [להיפגש] ומתי לא".
עוד כתבה משען בתצהירה, כי היא פנתה לעו"ד אייל בסרגליק, יו"ר הוועדה הפלילית של לשכת עורכי הדין, "כדי להפסיק את הפגיעה בזכויות של ע"י ובי, אבל גם התערבות זו לא סייעה". שרצר: "אני לא זוכר פנייה של בסרגליק". משען הצהירה: "רק ב-01:30 שרצר יצא, הגיש לי הסכם עד מדינה ואמר שאני יכולה להחתים אותה". שרצר: "אני לא מנסח הסכמי עד מדינה. אני אפשרתי לע"י להיוועץ".
ההגנה טענה עוד, כי החוקרים סחטו הן את ע"י והן את ערן מלכה, תוך איום מרומז שיפרסמו מידע מביך עליהם אם לא ישתפו פעולה. לגבי שניהם נטען, כי הסחיטה הייתה בנוגע לקשר האישי הקרוב ביניהם, ולגבי מלכה - לגבי מצב בריאותו. שרצר הכחיש זאת בתוקף. פרי ציין, כי אחרי שהשניים הפכו לעדי מדינה - הם לא נשאלו אפילו פעם אחת על הקשר האישי.
עוד שאל פרי, מדוע שאלו החוקרים דרור תא-שמע ושרית עדיקא את ע"י בנוגע לקשר בין פישר ומלכה לבין השופט גלעד נויטל (כעת - הנשיא המיועד של בית המשפט המחוזי בתל אביב; ראו קישור משמאל). שרצר השיב, כי הדבר היה על בסיס מידע שהיה בפניהם. "הם לא שאלו את זה ממוחם הקודח", הדגיש. שרצר אמר כי אינו זוכר האם ראה לפני כן את החומר בו מדובר.
פרי טען: "זה עלה לאור העובדה שערב קודם ערן או עורכי דינו מסרו מידע כזה למשה סעדה [סגן ראש מח"ש]". שרצר: "אני דוחה את התזה הזאת. הם ידעו היטב שאי אפשר לעשות שימוש במידע כזה. איש לא קיבל שום מידע שאינו מתועד. בוודאי שלא סוחרים במידע בחקירות סופר רגישות כאלה, כאשר יודעים שהכל ייבדק בזכוכית מגדלת. אני לא זוכר מאיפה בא המידע".
עוד הראתה ההגנה, כי בתצהירו בתביעה שהגיש פישר אמר שרצר, שטכניקות החקירה שלו הן שהובילו את ע"י להפוך לעדת מדינה, ולא אמר מילה על הלחצים של הוריה - בניגוד למה שאמר בעדותו. הוא כתב שהיה הכרח להשתמש בתרגילי חקירה, שאם לא כן - לא היה נחתם הסכם עד המדינה. שרצר: "התביעה היא בטענה שהטרדתי מינית את ע"י בחדר החקירות, ולכן התצהיר אינו נוגע להליך הפלילי. מכלול החקירה הביא אותה והשלב האחרון היה אביה".

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  07/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  גלעד נויטל / Gilad Neitel  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
קובע: התביעה הציגה מספיק ראיות לכאורה לשיבוש מהלכי משפט בידי ביטון, כאשר תודרך בידי פישר ודוד לקראת חקירתו בפרשת אברג'יל
איתמר לוין
החוקרים סברו שיש חשיבות רבה למערכת היחסים האישית העמוקה בין שני עדי המדינה - אך לא חקרו את ע"י עליה לאחר שהסכימה להעיד וביקשה שלא לדבר על יחסים אלו
איתמר לוין
שרצר, אשר הושאל מהמשטרה למח"ש, ניהל את החקירות נגד כמה מבכיריה ואת החקירה בפרשת פישר    טוען: המפכ"ל דאז אסף תלונות מכל המשטרה - שאני מדליף, שאני מרביץ    מח"ש לא חקרה תרומות של קציני משטרה לבר-מצווה שארגנה רעייתו של ראש אגף משאבי אנוש דאז, ירון בארי
איתמר לוין
משה חברוני, מבכירי המאוחדת, טען שדוד טייחה את תלונותיו על ראשי הקופה    שטיין: אין ראיות כלשהן המצדיקות פתיחה בחקירה; העתירה הוגשה בשיהוי בלתי מוצדק של שנתיים
יואב יצחק
התובעת עו"ד קרמני יחד עם יד ימינה עו"ד יונתן טל קיימו פגישת "רענון" עם חיים גליק (שכיהן כסגן נציב שב"ס והיה דירקטור חיצוני בחברת ב.יאיר) ולחצו עליו לשנות את גרסתו כך שתפליל את איש העסקים יאיר ביטון במשפטו המתנהל בתל אביב    היועמ"ש שמעניק גיבוי אוטומטי לפרקליטות נדרש לפתוח בחקירה פלילית בחשד להטרדת עד בניסיון לשיבוש הליכי המשפט    הנציב דוד רוזן נדרש לערוך בדיקה ולהמליץ על פתיחת חקירה פלילית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il