X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמית סגל. "הצגה מניפולטיבית" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
שי ניצן. "דבריו הוצאו מהקשרם" [צילום: פלאש 90]
הפרקליטות מגיבה ותוקפת את עמית סגל:

"טענות קונספירטיביות, אין קשר לתיק 2000"

פרקליטות המדינה מכחישה את הטענות לטיוח ניגוד עניינים של חוקר שהיה לכאורה מעורב בתיק 2000 טוענת שהחוקר כלל לא היה מעורב, שהטענות שהעלה העיתונאי עמית סגל הן "קונספירטיביות" ושהתחקיר כולו היה מסולף, מגמתי ומוציא דברים מהקשרם
▪  ▪  ▪
טויחו חשדות לפלילים של חוקרי נתניהו
איציק וולף
רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי * קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000 * המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות
לרשימה המלאה

פרקליטות המדינה תוקפת את העיתונאי עמית סגל וטוענת שהתחקיר שפרסם על טיוח לכאורה של ניגוד עניינים של אחד מחוקרי פרשיית מעונות ראש הממשלה היה מגמתי, מסולף ומוציא דברים מהקשרם. בתחקיר טען סגל כי רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בקשר זוגי עם ג'ודי ניר מוזס, היה מעורב בחקירת תיק 2000 שבה היה מעורב אחיה, מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.
 
"בתגובה לפרסום בחדשות 12 נבקש להבהיר, לאחר בדיקת הדברים, כי הכתבה כולה מגמתית, מסולפת ומוציאה דברים מהקשרם. בניגוד לנטען, קצין המשטרה רוטנברג כלל לא היה מעורב בחקירת תיק 2000; החלטות החקירה בתיק 2000, כמו גם ביתר תיקי ראש הממשלה, התקבלו משיקולים ענייניים בלבד של בירור האמת; כך למשל בתיק אחר, בו לא היו ראיות שקשרו את ראש הממשלה לחשדות, הוא גם לא נחקר כחשוד; הטיפול של מח"ש בתלונה בעניין רוטנברג נעשה אף הוא משיקולים ענייניים בלבד - ההחלטה נומקה בספק בדבר קיומו של חשד לעבירה פלילית; פרקליט המדינה לשעבר לא "גונן" על מפכ"ל המשטרה לשעבר מטעמים הקשורים לחקירת תיקי נתניהו. זוהי הצגה מניפולטיבית של העובדות", טענו בפרקליטות.
 
עוד טענו כי בניגוד גמור לנטען בכתבה, החוקר בדימוס רוטנברג כלל לא היה מעורב בחקירת תיק 2000, בו נאשם נוני מוזס. "למעשה, הוא עזב את היחידה החוקרת בחודש יוני 2016, כחצי שנה טרם החלה חקירת הפרשה, בשלב בו נגבתה רק עדות מקדמית ראשונה ויחידה, שאינה עדות של מי מהחשודים בתיק, ואף בה הוא לא נמנה על צוות החוקרים. למעשה די בכך כדי לשמוט את עיקר הבסיס מן הפרסום", ציינו. עוד אמרו שעניינו של רוטנברג פורסם עוד בשנת 2017 על-ידי העיתונאי רביב דרוקר.
דובר הפרקליטות טען עוד כי חוות דעת שצוטטה על-ידי סגל, שלפיה יש כביכול מקום לפתוח בבדיקה בעניינו של רוטנברג, היא חוות דעת ראשונית בלבד. "בחוות הדעת עצמה הובהר כי כלל לא ברור מהו חלקו בחקירת פרשה 2000 (ואכן כאמור לא היה לו בה כל חלק). לאחריה נכתבו עוד חוות דעת שונות.
הקביעה בכתבה כאילו במח"ש "קבעו כי אין מנוס מחקירה", היא כוזבת. כל שהוצע הוא לקיים בדיקה להבהרת העניין בהיותו "מעורפל". בשום שלב לא הומלץ על פתיחה בחקירה על-ידי מי ממנהלי מח"ש דאז", ציינו.
בפרקליטות הוסיפו כי בהמשך, במסגרת חוות הדעת המסכמת הומלץ על גניזת התיק. המלצה זו כללה התייחסות לפרישתו של השוטר מהמשטרה, לצעדים הפיקודיים שננקטו עניינו עוד קודם העברת העניין לבחינת מח"ש, לעובדה שלא נמצאו אינדיקציות הקושרות אותו להשפעה כל שהיא על החקירה, וביחס לספק הממשי בדבר קיומה של עבירה פלילית בעניין זה. "מנהלת מח"ש קיבלה המלצה זו על דעת המשנה לפרקליט המדינה", טענו והוסיפו כי גם אם היה מדובר על מי מבין החוקרים בתיק 2000, הרי שמדובר בתיק בו היו מעורבים חוקרים רבים, המלווה על-ידי בכירי המשטרה והפרקליטות וממילא ספק אם יש לו יכולת השפעה של ממש. "מכל מקום, כאמור החוקר רוטנברג כלל לא היה בצוות החקירה".
"נדגיש, כי בניגוד לנטען בכתבה, עיון בהחלטת הגניזה מעלה כי ההחלטה שלא לפתוח בבדיקה או חקירה בעניין התקבלה במנותק לחלוטין משיקולים הנוגעים לתיק 2000, בו ממילא החוקר רוטנברג כלל לא היה מעורב. הסיבות היו מקצועיות, ענייניות ואין כל ממש בטענות הקונספירטיביות שנטענו בכתבה גם בהקשר זה", אמרו בפרקליטות.
ביחס להודעת דואר אלקטרוני ה"סודי" כביכול ששלח פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, למנהל מח"ש דאז, אורי כרמל, אמרו בפרקליטות כי אין מדובר כלל במייל "סודי", אלא בהתכתבות פנימית בין מנהלים שצוטטה למרבה הצער באופן חלקי ביותר.
"המייל וההתכתבות כולה עסקו אך ורק בשאלה האם יש מקום שפרקליטות המדינה תתקוף פומבית וחזיתית את מפכ"ל המשטרה, בתגובה להאשמות שהטיח במח"ש. כעולה מההתכתבות, פרקליט המדינה דאז סבר כי יחסים הולמים בין הרשויות אינן עולים בקנה אחד עם התקפות פומביות. בהתכתבות אין כל זכר לתיקי נתניהו והקישור בין הדברים הוא מופרך. לראיה גם מנהל מח"ש בתשובתו פירש את השיקולים המערכתיים עליהם דיבר פרקליט המדינה ניצן כנוגעים לצורך לשמור על יחסי הפרקליטות והמשטרה, ולא לתקוף זה את זו בפומבי. באותה העת פרסם פרקליט המדינה דאז הודעה מתאימה המגבה את מח"ש ודוחה את האשמות המשטרה. גם הניסיון לצייר עניין זה כקשור בתיקי האלפים הוא מופרך, תלוש, ומוציא הדברים מהקשרם באופן מניפולטיבי ומצער", טענו.
לטענת הפרקליטות, המייל של פרקליט המדינה לשעבר כלל לא עסק בשאלה אם האזרח שנהרג היה מחבל או חף מפשע. "מכל מקום בהחלטה הסופית על גניזת התיק פרקליט המדינה התייחס לכך וקבע כי קיימות אינדיקציות לכאן ולכאן בנושא זה ולא ניתן להגיע למסקנה ברורה בעניין זה", לשון תגובת הפרקליטות.

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
+שר המשפטים: חקירת החוקרים לא תקרה
09:52 08/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר ניסנקורן טוען שטענות לטיוח חשד לניגוד עניינים בעבודת המשטרה, על-ידי המשטרה והפרקליטות, הן "תיאוריות קונספירציה הזויות"  ▪  "מצטרפות לקריאות מסיתות לחקירת השופטים, החוקרים, היועמ"ש בניסיון לרסק את מערכת שלטון החוק. לא יקרה"

ניסנקורן. תיאוריות קונספירציה [צילום: משרד המשפטים]
+ח"כ סמוטריץ': תיק 2000 צריך להיסגר היום
21:39 07/09/20  |  איציק וולף

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה את החשדות לניגודי עניינים במשטרה בתיקי נתניהו שנחשפו הערב כ"רעידת אדמה". "שחיתות עמוקה במערכות אכיפת החוק, ששמו צלב על הראש של ‎נתניהו והחליטו ש"טובת המדינה" (המדינה זה הרי הם) מחייבת להרשיע אותו בכל מחיר. כל האמצעים כשרים. אם מנדנבליט רוצה להציל במשהו את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק - תיק 2000 צריך להיסגר היום", אמר.

+נתניהו: מזעזע, תפרו לי תיקים במעשים פליליים
21:37 07/09/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על חשיפת הטיוח של חשד חמור לניגוד עניינים של אחד מחוקרי תיק 2000 ואמר כי מדובר בהוכחה שתפרו לו תיקים.
"‏מזעזע! עמית סגל מטיל הערב פצצת אטום ומוכיח בהתכתבויות בין בכירי משטרה ופרקליטות: כך תפרו תיקים לראש הממשלה נתניהו, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה", נכתב בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה.

+טויחו חשדות לפלילים של חוקרי נתניהו
21:21 07/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי  ▪  קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000  ▪  המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות

שי ניצן. הבכיר ביותר שטייח [צילום: פלאש 90]
בנימין ושרה נתניהו. ניגוד עניינים של החוקר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"טענות קונספירטיביות, אין קשר לתיק 2000"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
על הכבוד לעמית סגל!!!
אקטואלי  |  8/09/20 09:23
2
איך שגלגל מסתובב לו ... ...
שפן   |  8/09/20 09:49
3
פרקליטות מושחתת וגם שקרנים ל"ת
מטריקס  |  8/09/20 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בשלושת התיקים יש 4,000-2,000 שעות של הקלטות - חקירות והאזנות סתר    חשבון שמרני מוביל לכך שיהיה צורך לפחות בשישה חודשי עבודה, ואולי אפילו בשנה שלמה, כדי לבחון את דיוקם של התמלילים ואולי אף לבצע שקלוט מחודש    במצב הזה לא ניתן לעמוד בלו"ז המקורי שקבע בית המשפט
אביחי מנדלבליט
דברי היועץ המשפטי לממשלה בוועידת המשפט התשיעית של לשכת עורכי הדין [י"ד באלול תש"ף, 03.09.2020]
איתמר לוין
דחה את פניית פרקליטו של נתניהו, יוסי כהן: לא הוצגו נסיבות שיסתרו את החזקה לפיה מימון ההגנה נעשה בזיקה להיותו של נתניהו עובד ציבור ולכן הוא אסור לפי חוק המתנות
איתמר לוין
יו"ר הקואליציה דורש פסקת התגברות כתנאי לקיום הממשלה; שר המשפטים: זוהי התגברות על הדמוקרטיה    "אם לא ניזהר - חוקים שנועדו להגן עלינו מהקורונה, עלולים לשמש לפגיעה בזכויות האזרח"
איתמר לוין
"קמפיין מתמשך מבקש להציג את המשפט כמהלך המונע משיקולים זרים. זהו שקר וכזב. כתב האישום הוגש נגד האזרח בנימין נתניהו על מעשיו האישיים, ולא נגד ראש הממשלה בתור שכזה. הוא ודאי לא הוגש נגד מפלגה כלשהי"    יוצא נגד "טענות כזב, שמטרתן לערער את הלגיטימציה שלנו"
רשימות נוספות
לא מתרגש ממחלוקת על תמליל  /  איתמר לוין
הפרקליטות לא תופרת תיקים  /  איתמר לוין
אלוביץ דורשים תמלילים מתוקנים  /  איתמר לוין
צריך לקבל את כללי המשחק  /  אפרים הלפרין
היגיון? לא בבית ספרנו  /  איתמר לוין
האמת תשב לה לבד בחושך  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il