X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענים ללשון הרע בשלושה ציוצים, בהם הגדיר אותם כחברי כת המחוללים הפיכה שלטונית וקרא למנוע מהם תפקידים במגזר הציבורי דובר משפחת נתניהו: תביעת השתקה
▪  ▪  ▪
וקסנר. לימודים בהרווארד [צילום: ג'יי לה-פראט, AP]

75 מבוגרי קרן וקסנר, כולל בכירים בשירות הציבורי ובצה"ל, תובעים מיליון שקל מיאיר נתניהו, בטענה ללשון הרע נגדם בשלושה מציוציו בטוויטר. לטענתם, בנו של ראש הממשלה הכפיש אותם כדי לקדם את האינטרסים שלו ולקבע אותם בתודעה הציבורית כחברי כת, פגע רע, אנשים הפסולים לשירות הציבורי ומי שמנסים לחולל הפיכה.
התביעה, שהוגשה (יום ג', 8.9.20) לבית משפט השלום בהרצליה, מתייחסת לשתי תוכניות של אוניברסיטת הרווארד שמפעילה קרן וקסנר. הקרן הוקמה בידי לזלי וקסנר, בעלי חברת L Brands השולטת בין היתר בחברת ויקטוריה'ס סיקרט. את הקרן הנושאת את שמו הקים וקסנר בשנת 1984, ומטרתה היא לחזק את המנהיגות והמצוינות הניהולית במגזר הציבורי בישראל ובקהילות יהודיות. המפורסם שבין נהני הקרן הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אשר קיבל 2.5 מיליון דולר תמורת מחקרים שלא השלים. הפדופיל ג'פרי אפשטיין היה מנהל ההשקעות של וקסנר ונטל חלק גם בניהולה של הקרן, אם כי לא הועלו טענות כלשהן לגבי וקסנר בנוגע לעבירות שביצע אפשטיין.
על-פי התביעה, קרן וקסנר מנהלת שתי תוכניות: תוכנית העמיתים ותוכנית הבכירים. הראשונה היא בת 11 חודשי לימוד ובוגריה מתחייבים להישאר שלוש שנים במגזר הציבורי ובמגזר המלכ"רים; יש לה 276 בוגרים. השנייה היא השתלמות בת חודש למנהלים מצטיינים, ועד כה סיימו אותה 253 בכירים ישראלים. התביעה מתייחסת לפרסומים הבאים:
  • ב-30.3.20 צייץ נתניהו: "הכירו את הכת הסודית ששולטת בחיינו. תודה רבה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שמסרב בתוקף לגאול אותנו מהכת המטורללת הזאת".
  • ב-17.6.20 צייץ נתניהו: "הצעת חוק שתפתור 97% מהבעיות הקיומיות של ישראל: בוגר קרן וקסלר של הפדופיל, אינו רשאי לקבל שום תפקיד של עובד ציבור, אשר מקבל את משכורתו ממשלם המיסים. לא בבתי המשפט, לא במשטרה, לא בצבא ולא בפרקליטות ולא שום תפקיד פקידותי אחר".
  • ב-28.6.20 צייץ נתניהו: "בוגרי קרן וקסנר! כת הפדופילים הזאת השתלטה לנו על המדינה ומבצעים הפיכה שלטונית ב-4 שנים האחרונות". מאוחר יותר הוא מחק ציוץ זה והבהיר, כי התכוון לאפשטיין; התובעים טוענים שמדובר בהתחכמות חסרת משמעות.
בין התובעים: עו"ד אורי כרמל, לשעבר ראש מח"ש; עו"ד אביה אלף, לשעבר בכירה בפרקליטות; אילנה שרייבמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הביטוח הלאומי; העיתונאי אלון בן-דוד; ד"ר חוה ארליך, מתכננת מחוז ת"א במשרד הפנים; עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה; פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור; אלוף (מיל.) נועם תיבון, לשעבר מפקד הגיס הצפוני; אלוף (מיל.) עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן וכיום ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי; אל"ם (מיל.) ערן לרמן, סגן נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון; תא"ל (מיל.) עודד גור-לביא, לשעבר ראש מספן הים בחיל-הים; תת-ניצב (בדימוס) ניר מריאש, לשעבר ראש מינהל הטכנולוגיות במשטרה.
התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, וטרם הוגש כתב הגנה. דובר משפחת נתניהו מסר בתגובה, כי מדובר בתביעת השתקה ש"אפילו לא מעלה פיהוק אצל יאיר".

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוגרי וקסנר נגד יאיר נתניהו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שיפרסמו את כל שמות חברי הכת ל"ת
חשוב להכירם  |  8/09/20 14:47
2
החוקר שזורע שינאה ולא אהבה ? ל"ת
יאקי  |  8/09/20 15:19
3
שלטון הצחוק בשרות כתבי גמד  ל"ת
יאקי  |  9/09/20 09:57
4
מה מלמדים בקרן וקססנר?
gngs  |  9/09/20 13:05
5
בהנחה שאין ארוחות חינם-מצמרר
אוליבר וונדל   |  9/09/20 20:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כ-70% מהציבור מעריכים כי ישראל תלך לבחירות נוספות בתום הפשרה בין כחול לבן לליכוד    66% מהציבור סבורים כי מצב הרוח הציבורי לקראת השנה החדשה הוא פסימי
מירב ארד
אחוז המשכילים בישראל גבוה יותר מהממוצע של ה-OECD. כמו-כן, ישראל היא מבין המדינות הבודדות שחוק חינוך חובה מתחיל מגיל 3 אולם עדיין הכיתות צפופות יותר, התלמידים לומדים יותר שעות ושכרם של המורים בישראל נותר עדיין נמוך ביחס לעמיתיהם ב-OECD
מירב ארד
מחקר חדש שנעשה בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון חושף שינויים דרמטיים בהרגלי הצריכה של שני המינים בצל משבר הקורונה    החוקרות: "הופתענו לגלות שברירת המחדל של שני המינים היא להתנהג באופן דומה, והלחץ מאפשר לנו למעשה לראות את ההתנהגות האוטומטית, נטולת הציפיות המגדריות"
מירב ארד
מאז נובמבר 2018 נעצרו על הברחת גת לאירופה עשרות רבות של ישראלים    הבעיה - בארץ זה חוקי, בחו"ל - סם לא חוקי שהמחזיק בו צפוי למאסר
איציק וולף
מאתמול ועד הבוקר בשעה 7:00 בבוקר התקבלו בשירות התעסוקה 6,613 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד נרשמו 2,453 דורשי עבודה חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il