X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברשויות בהן עד 10,000 תושבים יהיו 5-3 חוקרים, עד 40,000 תושבים 10-7, ומעל זה עד 20 חוקרים בעוד כחודש, צפויים להיות כ-2,300 איש אשר יעסקו בחקירות אפידמיולוגיות
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90]

ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה קיימה (יום ד', 9.9.20) דיון נוסף בנושא היערכות צה"ל ומשרד הביטחון לסיוע במאבק בנגיף הקורונה, שבו השתתפו משה אדרי, עוזר שר הביטחון להתגוננות, ותת-אלוף איציק בר, ראש מטה פיקוד העורף.
הדיון היה דיון חסוי ולהלן עיקרי הדברים:
ישנם 300 חוקרים אפידמיולוגיים במפקדת 'אלון' לקטיעת שרשרת ההדבקה בפיקוד העורף, הפועלת תחת הכוונה ומדיניות של משרד הבריאות. חוקרים אלה פועלים במקביל ל-500 החוקרים של משרד הבריאות ו-35 אחיות אשר מבצעות את החקירות המורכבות והמסובכות. אותם 300 חוקרים הם עתודאים, אשר נמצאים בין שנות הלימודים האקדמיות, ושובצו בתפקיד זה עד סוף חודש אוקטובר הקרוב. כיום יש מכרז לספק אשר יפעיל 300 חוקרים אזרחים במקומם, לכשישובו ללימודים.
בנוסף, לאחר סיכום שהושג עם משרד הפנים והשלטון המקומי, נמצאים כעת כ-1,500 עובדי רשויות מקומיות בהליך הכשרה לבצע גם הם חקירות אפידמיולוגיות. עובדים אלה יישארו בתפקידם ברשות, ובנוסף על תפקידם, בהסכמתם, ישמשו גם כחוקרים באותה רשות מקומית, תמורת תמרוץ כספי נוסף. ברשויות בהן עד 10,000 תושבים יהיו 5-3 חוקרים, עד 40,000 תושבים 10-7, ומעל זה עד 20 חוקרים - הכל לפי שיקול דעת ראש הרשות.
סך הכל, בעוד כחודש, צפויים להיות כ-2,300 איש אשר יעסקו בחקירות אפידמיולוגיות. על בסיס זה היעד שהוצב לאיתור כל המגעים של חולה מאומת, הוא 6 שעות, במקום כ-24 שעות כיום. עד סוף החודש תוקם מערכת אחודה לכל החוקרים, אשר תעדכן 'און ליין' עם כל זיהוי חולה מאומת חדש, ותאפשר לבדוק את קצב ביצוע החקירות, וכן לרכז מאמץ אל מול אירוע נקודתי ככל שיהיה צורך, ולייצר למידה, הסקת מסקנות וניתוח נתונים.
השלב הבא הוא לאפשר לחוקרים לקבל החלטה במסגרת החקירה האפידמיולוגית, כי אדם שבא במגע עם חולה מאומת, הוא, בסבירות גבוהה, כבר חולה גם כן, ובו ברגע להוציא לו הפנייה לבדיקת קורונה. זאת, במקום לשלוח אותו לקופת החולים לקבל את ההפניה, ובכך לקצר את זמני הזיהוי של הנדבקים, ולעצור אותם מלהדביק אחרים מוקדם ככל האפשר.
יו"ר הוועדה בראשות ח"כ צבי האוזר החמיא על השיפור המסתמן במערך החקירות האפידמיולוגיות והוסיף כי ככל שאכן ייראה שיפור שכזה בביצוע החקירות, הרי שהדבר יהיה קריטריון חשוב בבואה של הוועדה להחליט אם יש עוד צורך בשימוש בשב"כ לאיתור מגעים.
בנוסף, נמסר לוועדה כי כ-6,000 משרתים בצה"ל נמצאים היום בבידוד. לאור זאת, פנה האוזר לעוזר שר הביטחון לבחון ביצוע בדיקת קורונה לחיילי צה"ל שנמצאים בבידוד ביום ה-9 לבידוד ולשחרר כל מי שנמצא שלילי בבדיקה ביום ה-12 לבידוד. משמעות של פעולה זו היא קיצור בפעול של רבע מזמן הבידוד הממוצע.
סוכם כי משרד הביטחון יבחן, למול משרד הבריאות, דפוס פעולה זה שהוצג בדיון קודם של הוועדה על-ידי ד"ר בועז לב, ראש צוות הטיפול במגפת הקורונה. יו"ר הוועדה הבהיר כי על הצבא לאמץ עקרון קיצור הבידוד כפוף לקיום בדיקה ובצורה כזו לשמש כניסוי מקדים לאישור הסדר דומה לכלל הציבור. יו"ר הוועדה הדגיש שמה-1 ביולי נכנסו לבידוד קרוב ל-900 אלף ישראלים וקיצור תקופת הבידוד תחסוך למשק 150 מיליון שקל בחודש.

תאריך:  09/09/2020   |   עודכן:  09/09/2020
+השר נגד צה"ל: למה לא לאפשר זקן לחיילים
20:53 09/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון תומך בביטול האיסור הגורף על גידול זקנים בצה"ל, וקורא להסדיר כללים לגידול זקן  ▪  יו"ר הכנסת: "חיילים רוצים ללכת עם זקן. ואז מתפתחת מערכת שלמה של לנסות להשיג את הפטורים האלה בכל מיני דרכים כאלה ואחרות. אני חושב שבשורה התחתונה אין לזה הצדקה"

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: פאול נרט/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: יו"ר הוועדה ציבורית לעניין שכר הח"כים לא יחויב להיות חבר סגל אקדמי
16:45 09/09/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 48) (יושב-ראש הוועדה הציבורית לעניין שכר חברי הכנסת),התש"ף-2020, מטעם ועדת הכנסת.
כהונתה של הוועדה האחרונה הסתיימה בינואר 2019, ובעקבות מערכות הבחירות החוזרות, לא מונתה ועדה חדשה. ועדת הכנסת אמורה לבחור וועדה מייעצת שתדון בשכר חברי הכנסת ובתנאי שכרם שכהונתה הינה למשך חמש שנים. הוועדה מונה שלושה חברים, כאשר לפחות אחד מהם צריך להיות חבר הסגל האקדמי ועל יו"ר ההרכב להיות נציג הסגל האקדמי. בהצעת חוק זו מוצע לבטל את החובה שיושב-ראש הוועדה הציבורית יהיה איש אקדמיה, אך להותיר על-כנה את החובה למנות לפחות חבר סגל אקדמי אחד לחבר הוועדה.
יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג הציג את ההצעה ואמר: "צריך להגיד את האמת, הדרישה הזאת לא מאוד הגיונית. במקום לבחור את האדם המתאים ביותר מתוך השלושה שנבחרו לוועדה, זה שיהיה המוכשר ביותר גם לנהל את דיוני הוועדה, גם לייצג את הוועדה בדיונים מול חברי הכנסת וגם לעמוד בפני הלחצים שמופעלים עליו ע"י חלקי מחברי הכנסת וגורמים אחרים, במקום כל זה ייבחר לתפקיד באופן אוטומטי חבר ועדה שהוא נציג סגל אקדמי, בלי שיקולים של התאמה, בלי שיקולים של יכולת, בלי שיקולים של מוכנות, רק שיקול שרירותי וחסר היגיון. למה שלא ימונה למשל כלכלן או אדם שבקיא בשכר הציבורי או אולי איש במגזר הפרטי, מה ההיגיון בקביעה שרק מרצה באוניברסיטה יכהן כיושב-ראש הוועדה?
"בימים האחרונים ראיתי כבר כל מיני טענות כאילו משנים את החוק כדי לבחור יו"ר ידידותי יותר לחברי הכנסת ושיתאפשר לנו לשפר את התנאים שלנו, אז בלי להעליב את המבקרים אבל כמובן שמדובר בקשקוש ובחוסר הבנה של המצב. אנחנו מבקשים לשנות את החוק כי החוק דורש שינוי. החוק מחייב אותנו למנות ועדה חדשה ל-5 השנים הקרובות בהקדם האפשרי וזה הזמן לעשות את זה. אין קשר לגובה שכר חברי הכנסת או לתנאי העסקה שלנו".
22 תמכו 6 התנגדו וההצעה תוחזר לוועדת הכנסת להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

+גם לאחר גיל פרישה: עולים נאלצים להמשיך ולעבוד
16:21 09/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על עלייה בשיעור העובדים לאחר גיל פרישה בייחוד בקרב עולים, שלא צברו פנסיה מספקת בארץ  ▪  המשמעות: סכנת פגיעה בקצבאות הזקנה

[צילום אילוסטרציה: יהב גמליאל/פלאש 90]
+סמינר הקיבוצים סוגר מרכז להדרכת הורים-עולים
15:59 09/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הקליטה פנה לשרי החינוך והקליטה להעביר תקציב למרכז מאי"ה, המדריך משפחות במעבר תרבותי ברוסית, אמהרית, ספרדית, צרפתית, אנגלית  ▪  "הצפי לעלייה גדולה מגדיל את חשיבות והכרח פעילות המרכז"

[צילום: משה שי/פלאש 90]
+הוזלת הגז ב-25%, תוזיל החשמל רק כ-2%
15:21 09/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מעריך מנכ"ל חברת חשמל עופר בלוך  ▪  מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על צמיחה של 192% בצריכת גז בעשור האחרון בארץ

עופר בלוך [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+אזרח עם כתב אישום יוכל להתמנות לתפקיד הנשיא
14:44 09/09/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: נשיא המדינה (תיקון - כשירות מועמדים לכהונה כנשיא המדינה) של חבר הכנסת יואב סגלוביץ'. להצעה זו הוצמדו הצעות דומות של חברות הכנסת יוליה מלינובסקי ומרב מיכאלי.
ההצעה, שלה התנגדה הממשלה, ביקשה לקבוע כי אדם שתלוי ועומד כנגדו כתב אישום פלילי בגין עבירת עוון או פשע או שהורשע בעבירה שעונשה שלושה חודשי מאסר בפועל ומעלה ושלא חלפה תקופת ההתיישנות, לא יוכל להתמנות לתפקיד נשיא המדינה.
בהצבעה שמית תמכו בהצעה 30 מול 37 שהתנגדו.

+ניסנקורן: שומרים על שלטון החוק;
יריב לוין: זה הפך שלטון החוק
13:45 09/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עימות חריף שר המשפטים לבין יו"ר הכנסת והשר אמסלם  ▪  ניסנקורן: "ההצעה לוועדת חקירה בנושא הפרקליטות היא שבירת כלים"  ▪  לוין: "חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה"  ▪  אמסלם: "אתה נושא הכלים של מנדלבליט"

[צילום: דוברות הכנסת]
יריב לוין ואבי ניסנקורן [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
השר דוד אמסלם [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-1,500 עובדי רשויות יוכשרו כחוקרים אפידמיולוגיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על עלייה בשיעור העובדים לאחר גיל פרישה בייחוד בקרב עולים, שלא צברו פנסיה מספקת בארץ    המשמעות: סכנת פגיעה בקצבאות הזקנה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הקליטה פנה לשרי החינוך והקליטה להעביר תקציב למרכז מאי"ה, המדריך משפחות במעבר תרבותי ברוסית, אמהרית, ספרדית, צרפתית, אנגלית    "הצפי לעלייה גדולה מגדיל את חשיבות והכרח פעילות המרכז"
עידן יוסף
כך מעריך מנכ"ל חברת חשמל עופר בלוך    מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על צמיחה של 192% בצריכת גז בעשור האחרון בארץ
עידן יוסף
עימות חריף שר המשפטים לבין יו"ר הכנסת והשר אמסלם    ניסנקורן: "ההצעה לוועדת חקירה בנושא הפרקליטות היא שבירת כלים"    לוין: "חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה"    אמסלם: "אתה נושא הכלים של מנדלבליט"
עידן יוסף
יעסקו בנושאי קידום עסקים קטנים ובינוניים, השלכות העסקת מהגרי עבודה, קידום הבטיחות בדרכים וטיפול בכשלים בתחום הצרכנות    מרגי: נקים ועמ"ש לתחבורה ציבורית ולטיפול בחברה הערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il