X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים הקפיא את הרחצה הנפרדת בעין פשחה בשל מחלוקת היועץ המשפטי של רט"ג סבור שיש מקור סמכות בחוק או בתקנות להקצאת שעות רחצה בהפרדה מגדרית בשמורות טבע. לעומתו, דינה זילבר סברה כי מקורות הסמכות שהציגה רט"ג אינם מאפשרים לקיים רחצה בהפרדה באתרים שבאחריותה מבלי הסמכה מפורשת
▪  ▪  ▪
שמורת הטבע עינות צוקים [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

הקפאת ניסוי של רשות הטבע והגנים לשעות נפרדות בשתי בריכות בשמורת עינות צוקים. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר אומרת כי הנושא מעלה שאלות מורכבות ביחס לעקרון השוויון, וכי הפרדה עלולה לעלות כדי פגיעה בשוויון, ובהתאם יש להדגיש את נקודת המוצא המשמרת את המרחב הציבורי כמרחב שפתוח לכל, ואת הצורך במקור סמכות מפורש להפרדה מגדרית.
משרד המשפטים הקפיא את הניסוי עד למיצוי בחינת הנושא. להחלטה להקפיא את הניסוי שהחלה רשות הטבע והגנים בשמורת עינות צוקים קדם דיון שערכה זילבר עם הגורמים הרלוונטיים ושם התברר כי רט"ג עשתה גם בשנה שעברה ניסוי מוצלח דומה בסחנה (גן השלושה) ובכוונתה הייתה להרחיב את הניסוי לחוף דור, לחורשת טל ולעינות צוקים.
על-פי מסמך הסיכום של הישיבה שפורסם ע"י אמוץ שפירא בכאן חדשות עולה כי היועץ המשפטי של רט"ג סבור שיש מקור סמכות בחוק או בתקנות להקצאת שעות רחצה בהפרדה מגדרית בשמורות טבע. לעומתו, זילבר סברה כי מקורות הסמכות שהציגה רט"ג אינם מאפשרים לקיים רחצה בהפרדה באתרים שבאחריותה מבלי הסמכה מפורשת.
מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין מתח ביקורת על החלטת משרד המשפטים להקפיא את הפיילוט שהחלה הרשות בשמורת עינות צוקים לשחייה נפרדת בחלק מהבריכות כמה שעות בשבוע. הוא אמר כי הניסוי נועד לבריכת שכשוך אחת ולא בבריכות הגדולות ולחצי יום בשבוע. הוא סיפר כי ביום הראשון לפיילוט הגיעו שמונה נשים לבריכה שבהפרדה, ושאל "האם על זה עושים מאבק?!". עוד אמר כי זו החלטה לא אנושית ולא ליברלית, וכי נראה שהחברה הישראלית עדין אינה יכולה להכיל זה את זה.
ממשרד המשפטים נמסר לארגון בצלמו שפנה בנושא: "הנושא נמצא בדיאלוג משותף בין משרדי הממשלה הרלוונטיים, ואנו בהם, לרשות הטבע והגנים. בשים לב להיבטים השונים שבקשה להקצות שעות רחצה נפרדות כאמור מעוררת, ובראשם שאלת מקור המסכות להסדר כאמור, ולנוכח מגבלות התו הסגול שבגינן כרגע יש ממילא מיעוט מבקרים באתרי רשות הטבע והגנים, הומלץ לרשות להמשיך את השיח מולנו ולמצות את הבירור, טרם קיום הפיילוט".
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב להחלטת זילבר להקפיא הניסוי ואמר: "חוצפה שאין כדוגמתה. מנדנבליט ודינה זילבר משליטים את הערכים הפרוגרסיביים שלהם בכוח על החברה הישראלית בניגוד מוחלט לחוק מפורש. הציבור הדתי חייב להיאבק נגד הכפייה החילונית פונדמנטליסטית הזו ועל זכותו לשמור על אורח חייו וליהנות ממשאבי המדינה בצורה שוויונית. נוביל בע"ה את המאבק הזה". מנכ"ל בצלמו, שי שמאי גליק, מסר: "אנחנו בטוחים שהמשנה אשר מצאה פתרונות רבים עבור אירועים בהפרדה כגון קורס הצוערים לשירות המדינה, תמצא גם פה פתרון, ורגע לפני עזיבתה תעצור את העוולה בה הציבור הדתי מודר משמורות טבע".

ניסיון למתווה בקריית ארבע

בתוך כך, קיים בג"ץ דיון נוסף היום (ה') במתווה פתיחת הבריכה העירונית בקריית ארבע, במסגרת העתירה שמבקשת לאפשר שעות שחייה מעורבות בבריכה הנפרדת. ייעשה ניסיון למצוא מתווה מוסכם בפרק זמן של שבוע.

בג"ץ 20/386 שלומי שוקרון נ' המועצה המקומית קרית ארבע ואח' / פרוטוקול
דיון עתירה למתן צו על תנאי בעניין שעות השחייה המעורבת בבריכה העירונית בקרית ארבע (6 ע')
תאריך:  10/09/2020   |   עודכן:  10/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרחצה הנפרדת בעין צוקים: מחלוקת בין זילבר ליועמ"ש רט"ג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פיתרון פשוט לצרף לעתירה ערבים
ששי   |  11/09/20 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לטקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות יגיעו בנימין ושרה נתניהו וילדיהם בנפרד משאר חברי המשלחת והעיתונאים מחשש להידבקות בקורונה    משרד רה"מ: הדבר לא ייקר את העלויות
עידן יוסף
תוספת של כל שבוע לאחר תום החגים משמעותה פגיעה נוספת בהיקף של כ-4 מיליארד שקל    הגבלות אלו צפויות להגדיל משמעותית את רמת האבטלה הנוכחית
איציק וולף
יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר העל-יסודיים דורש מן הממשלה להעביר את מערכת החינוך להוראה וללמידה מרחוק באופן מלא    "עבודת המורים והמנהלים ושהיית התלמידים בבתי הספר הפכה למסוכנת ומסכנת. רמת התחלואה במערכת עולה בקצב מסחרר"
איציק וולף
עסקים שהייתה להם ירידה במחזור של לפחות 40% יכולים להגיש בקשות עבור מענק הסיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה ועבור מענק הוצאות לעסק קטן עם מחזור שנתי של עד 300 אלף שקל
עידן יוסף
במכתב נזעם ששלח מנכ"ל רכבת ישראל לשר הפנים, ביקש ממנו לנקוט צעדים חריפים נגד העירייה על מופע המחאה שקיימה בתחנה    לטענתו, הדבר פגע בשמם הטוב של הרכבת ועובדיה וסיכן את שלום הנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il