X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסכמים הסטוריים [ארכיון: סוזן וולש/AP]
מלך בחריין, בן עיסא [צילום: AP]
הנשיא דונלד טראמפ הודיע רשמית על ההסכם שייחתם גם הוא, כפי הנראה, בטקס רשמי בבית הלבן נתניהו: "זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה" מו"מ להסכם דומה מתנהל גם עם עומאן וסודן ומגעים שקטים יותר עם סעודיה
▪  ▪  ▪

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע על כינון יחסים רשמיים בין ישראל לבחריין, וזאת לאחר שיחות שהתקיימו לפנות ערב (יום שישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מלך בחריין חמד בן עיסא. לדברי טראמפ, ההסכם ההיסטורי יסייע למדינות במזרח התיכון ויביא לשגשוג ולהגברת הביטחון.
בהודעה הרשמית מסר טראמפ, כי הסכם הנורמליזציה בין בחריין לישראל נעשה כחלק ממדיניותה של ארה"ב לקדם הסכם שלום בין ישראל לבין מדינות המפרץ. טקס רשמי ייערך כפי הנראה בקרוב, בבית הלבן.
המגעים בין המדינות החלו במקביל למו"מ שהתנהל עם האמירויות המאוחדות ועתה הגיע להבשלה ולהודעה משותפת. ראש המוסד יוסי כהן נטל חלק פעיל בהשגת ההסכם.
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה רשמית, ובה אמר:
"אזרחי ישראל. אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית - ויהיו עוד".
"זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים על-ידי עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים, אבל הם הגיעו לכלל מימוש על-ידי העזרה החשובה של ידידנו נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש - שלום תמורת שלום".
במקביל להסכם הנורמליזציה עם שתי האמירויות המשותפות ועתה עם בחריין, פועל נתניהו לקידום הסכמים דומים עם עומאן וסודן. מגעים שקטים יותר מתנהלים גם עם סעודיה.

תאריך:  11/09/2020   |   עודכן:  11/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ומלך בחריין הודיעו: נורמליזציה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לנתניהו, השמאל בבעיה
אקטואלי  |  11/09/20 22:59
2
ביבי מסתיר את ההסכם
חשדנית  |  12/09/20 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה צפוי לטוס יחד עם כל הפמליה במטוס של חברת אל-על ולא במטוס פרטי יחד עם משפחתו, כפי שתכנן    עובדים באל-על נקראו להתחיל בהכנת המטוס
איתמר לוין
אומרת שדרישת תום לב מצד הממונה על הרכוש הממשלתי והקביעה לפיה צו תפיסה אינו יוצר "רכוש ממשלתי", מאיימים על "מקרים אחרים נוספים, לא מעטים" בהם הוקמו בתים על קרקעות במצב דומה    אומרת שפסק הדין של חיות ומלצר מעקר מתוכן את הגנת תקנת השוק על בנייה בהתנחלויות
איתמר לוין, יצחק דנון
סימפליויה תובעת את אקווהשילד, בטענה להפרת פטנט ב"טבעדפטור" להגנה על צוותים רפואיים מפני חומרים מסוכנים    אקווהשילד: מוצר שונה מהפטנט שבידי מפעל טבע-לשעבר
איציק וולף
הכתבת המדינית הבכירה של חדשות 12 תוקפת את לשכת ראש הממשלה על שהסתירה את הכוונה של משפחת נתניהו לטוס בנפרד מפמליית העיתונאים    "למה נתניהו הסתיר את הטיסה במטוס הפרטי למרות שאלות האם הכללים המחמירים יחולו על כולם?"    "אם גורמי מקצוע מעריכים שיש סיכון - האם לא מגיע לכל אחד מהפמליה להבין במה מדובר?"
איציק וולף
יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה פנתה במכתב לראש הממשלה וביקשה לאפשר לסוחרי השוק הירושלמי לפעול גם בימי הסגר בחגי תשרי    "אנו נלחמים על פת לחמנו, אל תאפשר אפליה בין השווקים לבין רשתות המזון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il