X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד החקלאות פנה לפרויקטור הקורונה ולמנכ"ל משרד הבריאות בבקשה להחריג מן הסגר המסתמן את השווקים הפתוחים ואת חנויות הדגים הטריים "השווקים עדיין לא התאוששו מהסגר הקודם, למרות ההקלות בחודשי הקיץ"
▪  ▪  ▪
שוק הכרמל בקורונה. טרם התאושש [צילום: איתמר לוין]

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ', פנה לממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, ולמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בבקשה להשאיר את השווקים הפתוחים לשיווק ומכירה של תוצרת טרייה פתוחים. במשרד החקלאות מדגישים כי הכוונה היא לאפשר פתיחה של השווקים הפתוחים למכר של תוצרת חקלאית טרייה וחנויות דגים בלבד ולא של כל הענפים על-מנת שלא לגרום להתקהלויות מיותרות.
בתקופת הסגר הקודם ואף תקופה ארוכה לאחר תחילת הסרת המגבלות, נשארו השווקים הפתוחים סגורים. כתוצאה מכך נפגעו חקלאים רבים שלא יכלו למכור את תוצרתם לצרכנים. החקלאים הישראלים איבדו את השוק המוסדי לאורך תקופת הסגר, שוק שטרם התאושש לחלוטין, למרות ההקלות בחודשי הקיץ.
לטענת איצקוביץ', פתיחת השווקים היא צעד הכרחי בדרך לחידוש השגשוג החקלאי הישראלי, זאת לצד המגוון הרחב ששווקים פתוחים מציעים לצרכן הישראלי. "יתרה מזאת, פתיחת השווקים לשיווק ומכירה של תוצרת חקלאית טרייה ודגים תביא להפחתה של התקהלויות ברשתות ובירקניות הקטנות, ותגדיל את האפשרויות העומדות בפני הצרכנים. כמו-כן, פתיחת השווקים תאפשר מכירה של ארבעת המינים לקראת חג הסוכות הקרב ובא", ציין.

תאריך:  13/09/2020   |   עודכן:  13/09/2020
+שי לחג אינו נוהג מחייב
00:59 14/09/20  |  עו"ד גדי שילה   |   לרשימה המלאה

האם מעסיק יכול לבטל את השי לחג בשל מצוקת הקורונה? אין עדיין פסיקה בנושא זה, אך ניתן להעריך שבית הדין לעבודה לא יכפה להעניק אותו - וגם לא יחייב לתת את אותו שי לכל העובדים

זו לא הודעה מוקדמת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+ראש אט"ל וקצין רפואה ראשי נכנסו לבידוד
00:49 14/09/20  |  עידן יוסף

‏ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג׳מן, קצין רפואה ראשי, ומפקדים נוספים מהאגף נכחו בשבוע שעבר בקרבת קצין צה"ל שאובחן כחולה קורונה. לאור זאת ועל-פי הנחיות משרד הבריאות נכנסו המפקדים לבידוד.
‏ראש אט״ל והמפקדים ימשיכו לקיים לוח זמנים רגיל ככל שיתאפשר. כלל פעילות האגף תמשיך להתנהל כסדרה. המפקדים חשים בטוב, ללא תסמינים, וייבדקו בזמן הקרוב.

+משרד הבריאות: מספר המתים עלה ל-1,119
22:52 13/09/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 519 חולים במצב קשה, מתוכם 144 מונשמים. 1,119 מתים.

+משרד האוצר: עלות הסגר נאמדת ב-6.5 מיליארד שקל
21:34 13/09/20  |  עידן יוסף

אגף הכלכלנית הראשית מעריך כי העלות המשקית של צעדי הסגר עליהם הוחלט הערב בישיבת הממשלה, תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל. עלות צעדים אלה נמוכה בכ-8 מיליארד שקל מעלותו של סגר למשך אותה תקופה, במתכונת עליה דובר בקבינט בסוף השבוע שעבר.

+שקד: הממשלה חייבת להציג תכנית ברורה ליציאה מן הסגר
21:30 13/09/20  |  עידן יוסף

יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד, אומרת כי ‏כעת הממשלה חייבת להציג תכנית ברורה ליציאה מן הסגר, ותכנית לליווי העסקים והעצמאים. בחשבון הטוויטר שלה כתבה: ״‏הממשלה הובילה את המדינה לכישלון הניהולי והמנהיגותי הגדול בתולדותיה.
‏חובבנות ופוליטיקה קטנה הביאונו עד הלום. והכי חשוב, אני מבקשת מכולם לשמור על ההנחיות. גם אם לא מסכימים איתן. נדרשת ערבות הדדית!".

+סגר החגים יתחיל בשישי ב-14:00
20:13 13/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיום שישי הקרוב, ערב ראש-השנה, תיכנס מדינת ישראל לסגר  ▪  נתניהו: "בשלושה שבועות עברנו מ-30 ל-70 ערים אדומות. זה לא החג שאנחנו רגילים לו - לא נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת‎‏"

עטיית מסכות ברחוב בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
תפילה בכותל המערבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לא נדבקת בקורונה? בוא לתרום דם
19:53 13/09/20  |  

שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב להגיע בדחיפות ולתרום דם, בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל. המחסור נגרם בשל הירידה בזמינות האתרים בהן ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה. כעת, רגע לפני חגי תשרי ובשיאו של גל הקורונה השני - מפרסם הארגון פרטים על-אודות יום התרמה נרחב שמתקיים מחר (ב', 14.9) במספר מוקדים:
ירושלים, רח' המ"ג 7, בתחנת מד"א - בשעות 08:00-16:00
ירושלים, רח' המלך ג'ורג' 20 ברחבת המשביר - בשעות 10:30-20:30
פרדס חנה, סמוך לדואר בדרך הבנים פינת הדקלים בשעות 09:30-15:00
רמת גן, כיכר אורדע - בשעות 16:30-21:30
כיכר רבין בתל אביב - בשעות 16:30 עד 22:30
תל אביב, קניון TLV ברחבת הכניסה מרחוב קרליבך - בשעות 14:00-20:00

+חריש: המשטרה קטעה אירוע סליחות המוני
19:33 13/09/20  |  עידן יוסף

במסגרת פעילות אכיפה יזומה, הגיעו הלילה שוטרי תחנת עירון לבית כנסת בחריש בעקבות דיווח על התקהלות וגרימת רעש. במקום שהו כ-100 מתפללים, ככל הנראה במהלך סליחות, אשר שהו במקום כשחלקם לא עוטים מסכות על פניהם, והם נקנסו בהתאם. בהמשך ועל-פי הנחיית השוטרים פוזרה ההתקהלות במקום.

+המשטרה פיזרה 32 אירועים בצפון, רבים מהם במגזר הערבי
19:24 13/09/20  |  עידן יוסף

במהלך סוף השבוע פיזרה המשטרה ברחבי מחוז צפון 32 אירועים משפחתיים וחברתיים שהתקיימו בניגוד לתקנות ובהם חתונה המונית בשטח פרטי בנצרת המוגדרת "אזור אדום", שאותרה פוזרה ונרשמו קנסות מנהליים (צפו בתיעוד), מסיבת אירוסין בגריפאת (צפו בתיעוד) שפוזרה לאחר שבמקום נצפו המוזמנים רוקדים בניגוד להנחיות, חתונה המונית שתוכננה להתקיים בנחף פוזרה. הזמר שתוכנן להופיע נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים. בהמשך נעצר בשנית, לאחר שהפר את תנאי השחרור. בית המשפט ביטל את מעצר הבית ואפשר לזמר להופיע באירועים שעומדים בתקנות לשעת חרום.
במהלך השבוע שחלף זומנו אל תחנות המשטרה ברחבי מחוז הצפון כ-100 בעלי שמחה על-מנת להזהיר ולהדגיש בפניהם את חובת העמידה בהנחיות. במשטרה אומרים כי ברגע שאירוע מתחיל ללא הקפדה מראש על מילוי ההנחיות הוא עלול לגרום להדבקה המונית וסיכוי רב שלא יגיע לידי סיום מוצלח מצד המארגנים וכל ההשקעה בהכנות תרד לטמיון תוך מפח נפש לחוגגים.

+קבינט הקורונה של ג'ו ביידן
18:26 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צוות מומחים מכין תוכניות פעולה להפעלה בימים הראשונים של ממשל ביידן  ▪  המשימות העיקריות: חידוש אמון הציבור ותוכנית להפצת החיסון

מייק פנס וג'ו ביידן בטכס 11.9.20 / CNBC
הממשל יטול את ההובלה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+אושר: סגירת בתי הספר - מיום שישי
16:40 13/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה החליט שהלימודים במוסדות החינוך יימשכו עד ליום חמישי הקרוב ורק אז ייפסקו כחלק מן הסגר הכללי בימי החגים  ▪  ההחלטה - תואמת לעמדת שר החינוך ומנוגדת לעמדת משרד הבריאות  ▪  נתניהו דרש מרוני גמזו לגבש קריטריונים להחזרת הגנים והכיתות הנמוכות ללימודים שבועיים אחרי היציאה לסגר

נתניהו. לשקול פתיחה אחרי שבועיים [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
השר גלנט. דחף לצמצום סגירת בתי הספר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ח"כ מרגי: "החרגת ההפגנות בסגר - יגרור מרי אזרחי"
15:35 13/09/20  |  מירב ארד

חה"כ יעקב מרגי: "אם היועץ המשפטי יחריג את ההפגנות בתקופת הסגר, אזי הוא החליט ליצור פה אנרכיה שאיש הישר בעיניו יעשה. יהיה מרי אזרחי כנגד הנחיות משרד הבריאות. חגי תשרי מקודשים יותר מערך ההסתה, השיסוי והצבת בובות עירום בחוצות העיר".

+כל זמן שהנר דולק
14:13 13/09/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הנר הדולק בידנו, אנו המחליטים אם לשרוף או לתקן, אם להחשיך או לתת סיכוי לאור  ▪  גם אם הוא קלוש, הדבר נתון בידנו, רק בידנו

סיכוי לאור [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+שר הבריאות אדלשטיין: "לא אאפשר משא ומתן על התוכנית"
13:28 13/09/20  |  מירב ארד

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בפתח ישיבת הממשלה: "אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה. ולכן אני מבקש שיהיה ברור - מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה - אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות. הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב"/


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להשאיר את השווקים וחנויות הדגים פתוחות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עמנואל בן-סבו
הנר הדולק בידנו, אנו המחליטים אם לשרוף או לתקן, אם להחשיך או לתת סיכוי לאור    גם אם הוא קלוש, הדבר נתון בידנו, רק בידנו
מתי דוד
רבים בציבור התעלמו וצפצפו וגרמו להתפשטות הדבקה המונית    גם חילוקי הדעות בקרב אנשי הרפואה והממשלה הגבירו את סכנת איבוד השליטה
יאיר דקל
מישהו בצמרת הולך על קו ההסברה של איומים והפחדות    יש לנו ממשלה מנופחת של 34 "גאונים" ואיש לא דואג שהעם יבין שקורונה היא מחלה קשה שאין לה חיסון
ארי בוסל
כל תאוריות הקונספירציה נגד סין נשמעות לי מוכרות להחריד, רק צריך להחליף את המילה "סין"
איתמר לוין
השוואת נתוני הקורונה בישראל לנתונים העולמיים מגלה, כי אנחנו במצב הגרוע ביותר מבחינת החולים החדשים, ומצבנו מתדרדר במהירות גם במספרים הכוללים של המגיפה    האחריות מוטלת כולה על ממשלת ישראל, אשר "הצליחה" לבזבז את הישגי הגל הראשון וממשיכה להתווכח על מה צריך לעשות כעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il