X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוקף ההגבלות - עד ה-7 באוקטובר 2020 סגן הממונה על בריאות הציבור: מתכוונים לאפשר פתיחת כמה עשרות שולחנות נציגי רש"ת: המתווה של משרד הבריאות לא סביר ומדבר על מרחק של 20-30 מטר בין השולחנות - מבקשים פתיחת 40-50 שולחנות
▪  ▪  ▪
נתב"ג. לאשר את מתווה הפעלת ההסעדה [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה, אישרה (יום ב', 14.9.20) את החלטת הממשלה להאריך את תוקפן של התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, מתוקף חוק הקורונה הגדול. היו"ר מרגי פתח את הדיון ואמר כי לפני כחודש אישרה הממשלה את התקנות האמורות, שנועדו למצוא את האיזון שבין הפעלת הטיסות לבין השמירה על בריאות הציבור וצמצום סכנת התפשטות הקורונה. תוקפן של התקנות פג והממשלה מבקשת להאריכן ב-28 ימים נוספים, תוך הכנסת תיקונים שחלקם בעקבות הערות שנשמעו בדיונים הקודמים בוועדה.
היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, התייחסה לשינויים, בהם פתיחת מתחמי המזון, לפי דרישת הוועדה, והסבירה כי הממשלה מציעה להסמיך את מנכ"ל משרד הבריאות להתיר הצבת שולחנות וכסאות במתחם אכילה משותף בשדה תעופה ולאפשר ישיבה לצורך אכילה בו, בתנאים שיקבע לשם צמצום הסיכון להדבקה. תיקון נוסף שמציעה הממשלה הוא לבטל את החובה של מפעיל הטיסה למדוד חום לפני העלייה למטוס, בתנאי שנערכת בדיקת חום בכניסה לשדה התעופה. כמו-כן, בעקבות דרישת הוועדה מבקשת הממשלה לקבוע כי מפעיל אווירי שלא יסדיר נהלים להתמודדות עם מקרה שבו איש צוות חש בתסמינים במהלך הטיסה - מסתכן בכך שיעבור עבירה פלילית ומנהלית.
סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר, אמר כי היה בשבוע שעבר בסיור בנתב"ג. לדבריו, מדובר בשטח של כ-1,300 מ"ר והכוונה היא לאפשר פתיחת כמה עשרות שולחנות. עם זאת, הוא סייג ואמר כי הדבר עדיין מצריך את אישור מנכ"ל משרד הבריאות, אך הוא מאמין שניתן למצוא פתרון ששני הצדדים יוכלו לחיות איתו. היו"ר מרגי אמר כי הוא חושש שמדובר במריחה, אז הזכיר כי התקנות בתוקף ל-28 ימים בלבד ולאחר מכן שוב יגיעו לאישור הוועדה. הוא הוסיף כי מדובר בקצב איטי, וקרא להביא את המתווה לאישור בהקדם.
היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה, עו"ד רון חלפון, אמר כי הצעת משרד הבריאות לא סבירה, ומדברת על הצבעת 20 שולחנות במרחק של 20-30 מטר בין שולחן לשולחן. הוא הוסיף כי רש"ת מבקשת לקבוע מרחק בין השולחנות, ולא את מספר השולחנות שייפתחו בצורה שרירותית. עוד ביקש חלפון כי בתקנות שיובאו לאישור הוועדה בחודש הבא תעמוד חובת ההתייצבות בנתב"ג על 4 שעות לפני הטיסה, ולא על 3 שעות כפי שהמצב כיום.
סמנכ"ל המסחר של רש"ת, יורם שפירא, ביקש לקבל את ההחלטה בעניין ההסעדה היום, לפני שיוצאות טיסות החגים, כדי לפזר את הקהל. לדבריו, "יש מקסימום עשר טיסות בשעה ואנחנו מדברים על 40-50 שולחנות". ח"כ מרגי אמר כי אין ספק שהמתווה היה צריך להגיע לוועדה, ומשלא הגיע הוועדה מבקשת שיובא בהקדם.
ד"ר קלינר התייחס גם לביטול חובת בדיקת החום לפני העלייה למטוס, ואמר כי "בסוף אנחנו לא חיים בעולם של אפס סיכונים, ומי שלא חש בטוב בשדה תמיד ניתן למדוד לו שוב את החום. הבדיקה בעלייה למטוס מעכבת מאוד את הנוסעים. מי שלקח תרופה להורדת החום לפני העלייה למטוס גם 4 מדידות לא יעזרו לו".
כאמור, הוועדה אישרה בתום הדיון את הארכת ההגבלות ואת השינויים בתקנות, שיהיו בתוקף עד ה-7 באוקטובר 2020.

תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
+בתוך חודש תוכרע סוגיית פקדון הבקבוקים הגדולים
18:21 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרה גמליאל: המחלוקת היא גם במשרדי  ▪  מנכ"ל החברה שייעצה למשרד להגנת הסביבה: העלויות לקמעונאים יפחתו בחצי והמשק יחסוך 15 מיליון שקל בשנה  ▪  חברות המשקאות: חובת הפיקדון תעלה 70 אגורות לבקבוק ותשית על הציבור מס של 300-500 מיליון שקל

[צילום: פלאש 90]
+"קחו רופאים עולים והקצו להם תקנים"
17:41 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת פנתה למשרד האוצר בבקשה שיקבע כי 40 תקנים מתוך 600 המיועדים להתמחות רופאים ולשילובם במערכי הטיפול בקורונה יוקצו עבור רופאים עולים חדשים

[צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
+לקריאה ראשונה: בידוד בית לכלבים וחתולים
17:25 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ההסברה במשבר הקורונה: המל"ל משך את ידיו
17:18 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לפיד לארה"ב: הנגבי אינו מייצג את מדינת ישראל
17:05 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אושר הצו להמשך ההארכה האוטומטית של רשיונות רגולטוריים
16:15 14/09/20  |  עידן יוסף

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ב') את הצעת צו הארכת תקופות (הוראה שעה - נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים), התש"ף-2020. הצו נועד להאריך את התקופה שבה תינתן הארכה אוטומטית לתוקפם של מגוון אישורים רגולטוריים, כפי שניתנה מתחילת ההתמודדות עם משבר הקורונה.
לפי המנגנון שאושר: אישורים שיפקעו בספטמבר יוארכו אוטומטית בשלושה חודשים נוספים; אישורים שיפקעו באוקטובר או נובמבר יוארכו אוטומטית בעשרה שבועות נוספים; ואישורים שפקעו ביולי ואוגוסט יוארכו בשבועיים נוספים (כך ש"ישלימו" הארכה של שלושה חודשים).
ביו היתר יוארכו רישיונות לשימוש בקנביס למטרות רפואיות, היתרי רעלים, אישורי הובלת חומרים מסוכנים, אישורי עבודה בגובה ועגורנים, בדיקות סביבה תקופתיות ורשיון עסק.

+יו"ר מרצ: ישראל הסכימה להקפאת בנייה בשטחים
15:09 14/09/20  |  עידן יוסף

יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ בפתח ישיבת הסיעה: ״ידוע לי ממקורות מוסמכים שהייתה הסכמה רשמית להקפאת בנייה בשטחים תמורת הנורמליזציה״. לדבריו, ח"כ משה ארבל (שס) יכול לגנוז את השאלה בעניין ששלח לראש הממשלה, כי זו התשובה. מרצ דורשת מנתניהו לחשוף את ההסכמים עם מדינות ערב ולקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון, "כי זו דמוקרטיה".

+משרד הבריאות: ללא סגר, 97% מהישובים
יהפכו בתוך יומיים מירוקים לאדומים
14:50 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר  ▪  האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל

בדיקת קורונה בבית החולים שערי צדק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+לא יוטלו מגבלות התכנסות על ועדת הקורונה בתקופת הפגרה
12:49 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כנס הקיץ יסתיים ב-24.9 וכנס החורף ייפתח ב-11.10  ▪  ועדות הכנסת הקבועות יוכלו להתכנס רק פעם אחת  ▪  שם הוועדה של דיכטר ישונה

[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+ניצולת שואה: "סגר מכניס אותי למצבים לא נוחים להיזכר מהגטו"
12:41 14/09/20  |  עידן יוסף

בדיון הוועדה לביקורת המדינה על התמודדות ניצולי השואה לקראת החגים והסגר המתמשך, אמרה ניצולת השואה, מיכאלה גלוטר, בת ה-83: "הסגר מכניס אותי בין ארבעה קירות ובמצבים לא נוחים ופוסט טראומה. זה כמו הגטו עכשיו. אני גרה לבד. הילדים והנכדים לא מגיעים לבקר בגלל הרצון לשמור על בריאותי ורק בחדר מדרגות אני פוגשת אותם. עכשיו גם זה לא יהיה לי בסגר. אני לא יכולה לחגוג ככה את החגים. אני עוד אופטימית ומתמודדת אבל יש לי חברים שמכירה שהבדידות הורגת אותם ממש. לא נשארנו הרבה. ראבק, תהיו נדיבים. תפזרו יותר כסף למי שנשאר כדי שנחיה ברווחה וכדי שלא יצטרכו להסתכל פעמיים אם לקנות סנדלים חדשים או לא".
יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "בתוך המהומה הגדולה של הסגר המתקרב, אסור לשכוח את הקבוצה שיש לנו כלפיה חובה מוסרית גדולה במיוחד. הבדידות והחששות מכים בכולם. טוב שמדינת ישראל החליטה שאל ניצולי השואה מתייחסים בחרדת קודש ובסדר עדיפות קודם".

+משרד הפנים: "לא נחריג את האופטיקה משאר העסקים החיוניים"
11:25 14/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

להבי: "לא רוצים להחריג אף ציבור. כמו שיש מכולת שכונתית שאולי הרוויחה פחות. אנחנו רוצים לשמור על זה פשוט"  ▪  ח"כ גינזבורג: "תשובת משרדי הממשלה מקוממת. מן הראוי לבחון, ואפילו לתקן ככל שיימצא שנעשה עוול"

חנויות האופטיקה הקטנות הוגדרו חיוניות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+ועדת הכלכלה אישרה את חוק הכלבת לקריאה ראשונה
10:39 14/09/20  |  מירב ארד

הצעת החוק לתיקון פקודת הכלבת אושרה היום בוועדת הכלכלה, וצפויה להגיע להצבעה בקריאה ראשונה ביום רביעי. החוק קובע כי כלב שחוסן נגד כלבת במהלך השנתיים שקדמו למקרה הנשיכה לא יחוייב להיכנס לבידוד במכלאה עירונית, כאשר לבעלים תינתן האפשרות לבידוד ביתי, לצורך תצפית ומעקב על מנת לוודא כי אינו חולה בכלבת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חודשו ההגבלות על הפעלת שדות תעופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
יוסף טייב
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם ש"ס בישיבה ה-35 של הכנסת ה-23 [י"ט באלול התש"ף, 0.8.09.2020]
עידן יוסף
בכנסת יוסדה השדולה למען שמירת השבת    ח"כ סופר נגד פוליטיקה באמצעות הודעות לתקשורת ואירועי שבת תרבות    סמוטריץ': אין כפייה דתית - להפך    ליצמן: הסטטוס-קוו מת    יו"ר הכנסת לוין: "השבת היא לא עוד יום ככלל הימים. אסור שזה ייתפס כמובן מאליו"
איציק וולף
סקר ישראל היום מעניק רוב ברור לגוש הימין    הליכוד שומרת על ההובלה, הבית היהודי עם 20 מנדטים והמפלגה הגדולה בשמאל היא הרשימה המשותפת
עמית הלוי
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם הליכוד בישיבה ה-35 של הכנסת ה-23 [י"ט באלול התש"ף, 08.09.2020]
עידן יוסף
השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון תומך בביטול האיסור הגורף על גידול זקנים בצה"ל, וקורא להסדיר כללים לגידול זקן    יו"ר הכנסת: "חיילים רוצים ללכת עם זקן. ואז מתפתחת מערכת שלמה של לנסות להשיג את הפטורים האלה בכל מיני דרכים כאלה ואחרות. אני חושב שבשורה התחתונה אין לזה הצדקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il