X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הפנים דורשת מנת"ע לבטל מיד את חלופת הדנית העוקפת את בני ברק חברי הוועדה קיבלו את עמדת העירייה שרואה בתוואי הדרה פסולה של 210 אלף תושבי גוש-דן
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מנכ"ל הרכבת איבד עשתונות
עידן יוסף
מפגן המחאה של עיריית בני ברק היה מידתי ולגיטימי יחסית לפגיעה הנשקפת לתושבי העיר * לתדמית עובדי הרכבת ולשלום הנוסעים לא באמת נשקפה סכנה, והתגובה הלא פרופורציונלית של רכבת ישראל מעידה על חוסר הבנה בדמוקרטיה
לרשימה המלאה

עידן יוסף
"איימו לנתק אותנו מהמטרו אם לא ניתן לעבוד בשבת"

על חברת נת"ע וכלל הגורמים התכנוניים להבטיח כי רכבת הדנית (מטרו) תעבור בתחומי העיר ולהסיר מעל סדר היום כל חלופה אשר עלולה להדיר 210 אלף תושבי גוש-דן. חברי ועדת הפנים דורשים מהות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) להציג לציבור פרוטוקול עם נימוקי התוואי בתוך שבועיים. כך נקבע במהלך דיון (יום ג', 15.9.20) בוועדה.
בני ברק היא העיר המובילה בשימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין גוש-דן (88%), ועם המספר הנמוך ביותר של כלי רכב לנפש באזור - מכונית אחת ל-10 תושבים. למרות זאת, בחברה הממשלתית נת"ע התכוונו להגיש בימים הקרובים תוואי שיעקוף את העיר החרדית וישאיר אותה היחידה מבין 24 ערי גוש-דן - ללא תחנה.
ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הציג את טענותיו במהלך הדיון בועדה: "איך יכול להיות שבמדינת היהודים ידלגו על 210 אלף תושבים רק בגלל שהם רוצים לשמור על קדושת השבת? אנחנו העיר הכי צפופה בישראל והצרכנים הגדולים ביותר של תחבורה ציבורית בישראל. חייבים לתקן את העוול הזה".
ח"כ משה ארבל מש"ס אשר ניהל את הדיון, צידד גם בראש עיריית בני ברק והגיב על טענות נת"ע: "נת"ע לא יכולה לומר שהם לא מתכוונים לעקוף את בני ברק, אבל מצד שני להציג חלופה שעוקפת את העיר. אנחנו חרדים - אבל לא מטוטמים. למה ערים ירוקות יכולות למחות על תוואי בלי שייענשו בתוואי חליפי?!".
ח"כ בצלאל סמוטריץ', לשעבר שר התחבורה, הוסיף: "אנחנו נמצאים בשלב מספיק מוקדם של המטרו כדי לשבת ולראות איך לא מחוללים שבת. נת"ע, מנהל התכנון - תעצרו עכשיו ותגיעו להבנות אם תנסו לעקוף את בני ברק - נתערב בחקיקה".
"אני מצפה מנציג נת"ע, חברה ממשלתית, להיות קוהרנטי. לא יכול להיות שתאמר שאין כוונה שהמטרו ידלג על בני ברק, ובמשפט אחר כך לומר שהחלופה השנייה היא שהמטרו לא יעבור בבני ברק. אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים", אמר ח"כ ארבל.
מאיר שמרה, מנהל מנהלת המטרו בנת"ע: "יש שתי חלופות לתוואי המטרו. נת"ע היא זרוע ביצועית של הממשלה. את התוואי קובע משרד התחבורה. אין חולק שהתוואי העדיף הוא שהמטרו יעבור בתוך בני ברק ואין חולק שנעשה הכל על-מנת ששם יעבור התוואי. אבל כשאתה מגיש חלופות, אתה בודק יכולת ישימות של התוכנית".
ארבל: "מה ההגדרה של יכולת ישימות? למה השאלה הזו לא עלתה כשהוחלט על הרכבת הקלה שעוברת במזרח ירושלים? אני מבטיח לך שבבני ברק לא יזרקו בקבוקי תבערה. למה לא חששתם שבכפר סבא יעכבו אתכם עם סוגיות סביבה? למה כאן כן? כי מדברים על שבת? איזו בעיית ישימות תגרום שעמדת תושבי העיר לשמור שבת גורמת שהפרויקט לא יוכל להתבצע?"
שמרה: "ההבדל בין בני ברק לירושלים וכפר סבא הוא בביצוע. בבני ברק זה פרויקט תת-קרקעי, בניגוד לירושלים. מכונת TBM לא מסוגלת לעצור. היא חייבת לחפור 24/7 כי היא תומכת את הקרקע תוך כדי חפירה, ואם היא עוצרת זו בעיה בטיחותית".
ח"כ ארבל: "אז נעניש קולקטיבית 210 אלף תושבים". ח"כ אליהו ברוכי: "בגלל שמירה על ערכים". ח"כ ארבל: "הרי עבור אנשים אלה נועד כלי להסעת המונים. זו שכבה סוציו-אקונומית 2. אין כמעט כלי רכב פרטיים. איך שיקול פוליטי הופך לתכנוני?"
ראש עיריית בני ברק, רובינשטיין: "הרבה שרים וח"כים מגיעים לבני ברק לראות את העבודה המופלאה במאבק בקורונה, וכשאנו מספרים להם על העוול של המטרו הם לא מאמינים שזו החלטה של המדינה. לא התעוררנו עכשיו. זה מאבק שנמשך שנה וחצי. ב-2012 נחתם הסכם שעל הרכבת הקלה מדינת ישראל ונת"ע לא יחללו שבת. נת"ע החלה לעבוד בניגוד להסכם וזה הגיע לבית משפט שאמר את דברו. בית המשפט המחוזי אומר שהמדינה התחייבה בהתאם לאופי העיר שהרכבת לא תפעל במקרקעי הרשות בשבת ומועדים. אין עוררין על ההסכם הכתוב".
עו"ד יעל אדורם, הוועדה לתשתיות לאומיות, מינהל התכנון: "בכוונת יו"ר הות"ל מרדכי כהן לקיים דיון מתוך שאיפה למצוא פתרון". ארבל: "הוועדה דורשת ממנהל התכנון להגיש לה בתוך 14 יום, את הפרוטוקול של הדיון בו הוחלט שיש בעיה של ישימות ביצועית בתוואי שחוצה את בני ברק". עו"ד אדורם: "הפרוטוקול עדיין לא אושר. יש תמליל, אבל הפרוטוקול לא אושר ולכן לא אוכל להעבירו לוועדה". קריאות ח"כים: "מתי היה הדיון? הדיון היה לפני שנה!". ארבל: "הוועדה דורשת שהפרוטוקול יאושר בתוך 10 ימים, ובתוך 21 יום יועבר לוועדה. הוועדה מבקשת שבכל הנוגע לתכנון, יהיה תיאום מול הרבנות הראשית לישראל, תהיה הלימה לחוק שעות עבודה ומנוחה ולערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. עמדת פרנסי עיריית בני ברק לגיטימית ואסור ש-210 אלף תושבים שילמו מחיר על מדיניות לגיטימית. הוועדה דורשת מגורמי התכנון לפעול לקידום החלופה שכוללת את בני ברק, כהמשך להתחייבות זאב בילסקי בהיותו ראש מטה הדיור".

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
+דיוני המליאה הופסקו בגלל ארוחת השרה
15:05 16/09/20  |  עידן יוסף

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל, הוציא את ישיבת המליאה להפסקה. זאת לאחר שבמליאה לא נכח אף שר. "לא ייתכן שבממשלה של 32 שרים, לא יהיה אף שר", אמר והודיע כי הישיבה תתחדש כאשר השר יגיע. השרה אורית פרקש הכהן שאמורה להיות תורנית הלכה לאכול. כעבור דקות ספורות התחדש הדיון.

+רכז תקשורת בכנסת נדבק בקורונה
13:59 16/09/20  |  עידן יוסף

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן כי אחד מרכזי התקשורת בכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא שהה לאחרונה במשכן ביום חמישי. בהודעה שהוציא ניצב גריף הערב לבאי המשכן, באמצעות מחשבי הכנסת, ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.

+"לא לשוטף+30 הזה התכוונו"
12:46 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציג משרד הבריאות דיווח כי בעידוד שרי הבריאות והאוצר אושרו 300 מיליון שקלים לתחילת יישום החוק  ▪  סגן נשיא איגוד לשכות המסחר: זה לעג לרש - לא יהיה לנו להביא תרופות וציוד רפואי לגל השלישי של הקורונה  ▪  יו"ר ו' הכלכלה מתח ביקורת על היעדרותו של מנכ"ל משרד הבריאות מהישיבה ודרש להגדיל משמעותית את הסכום

[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+1% מפרסומי לשכת הפרסום הממשלתית - ברוסית
00:54 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות שדוברי הרוסית החיים בארץ הם כ-20% מהאוכלוסייה, משרדי ממשלה רבים נמנעים מלפרסם בשפה זו, גם כאלו שרבים מהעולים נזקקים להם כמוסד לביטוח לאומי, המשרד לשוויון חברתי והרשות לזכויות ניצולי השואה  ▪  ח"כ טלי פלוסקוב: ההתעלמות הזו מנתקת את אלו מהחברה הישראלית

ערוץ 9 ברוסית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+71% מיהודים אירופה חוו תקיפה אנטישמית
00:21 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך לפי סקר של האיחוד האירופי. סטודנטים מארה"ב, מבריטניה ומדרא"פ מספרים על אווירה אנטי-ישראלית בקמפוסים, התקפות אנטישמיות, ומרצים שמציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד

[צילום: ג'ין פוסקר, AP]
+ח"כים ממליצים: חובת הנגשה לשידורים באינטרנט
22:57 15/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ תמר זנדברג: אמליץ ליו"ר ועדת הכלכלה ליזום תיקון חקיקה לשיפור הנגשת שידורי הטלוויזיה לכבדי שמיעה  ▪  נציגי ארגוני כבדי השמיעה: אי-אפשר להבין את מה שקורה בטלוויזיה רק מהבעת הפנים של המתורגמן - החוק להנגשת השידורים לא עודכן מאז 2005

המתרגם לשפת הסימנים הוסתר... [צילום: דוברות הכנסת]
המסכות מקשות על הבנת הנאמר בשידור [צילום אילוסטרציה: משה שי/פלאש 90]
+ביטול בדיקות מעבדה למוצרי צריכה מותנה בחיזוק האכיפה
22:38 15/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ תומא סלימאן: חייבים למצוא איזון בין הורדת יוקר המחיה לשמירה על בטיחות הצרכנים  ▪  הממונה על התקינה: הרפורמה תחסוך למשק 420 מיליון שקל בשנה - נצטרך להגביר את הפיקוח  ▪  ח"כ פינדרוס: לשקול להקדים את יישום הפעימה האחרונה ברפורמת התקינה

מכון התקנים [צילום: איתמר לוין]
+יועצה של ח"כ סונדוס סאלח נדבק בקורונה
22:17 15/09/20  |  עידן יוסף

הלילה עודכן קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי בבדיקה שעשה אחד מיועציה של חכ" סונדוס סאלח - הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היועץ שהה היום במשכן ומי ששהה בקרבתו התבקש שלא להגיע לכנסת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו ברוכי  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בילסקי  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' לנת"ע: אם תעקפו את ב"ב - נתערב בחקיקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
למרות שדוברי הרוסית החיים בארץ הם כ-20% מהאוכלוסייה, משרדי ממשלה רבים נמנעים מלפרסם בשפה זו, גם כאלו שרבים מהעולים נזקקים להם כמוסד לביטוח לאומי, המשרד לשוויון חברתי והרשות לזכויות ניצולי השואה    ח"כ טלי פלוסקוב: ההתעלמות הזו מנתקת את אלו מהחברה הישראלית
עידן יוסף
כך לפי סקר של האיחוד האירופי. סטודנטים מארה"ב, מבריטניה ומדרא"פ מספרים על אווירה אנטי-ישראלית בקמפוסים, התקפות אנטישמיות, ומרצים שמציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד
עידן יוסף
ח"כ תמר זנדברג: אמליץ ליו"ר ועדת הכלכלה ליזום תיקון חקיקה לשיפור הנגשת שידורי הטלוויזיה לכבדי שמיעה    נציגי ארגוני כבדי השמיעה: אי-אפשר להבין את מה שקורה בטלוויזיה רק מהבעת הפנים של המתורגמן - החוק להנגשת השידורים לא עודכן מאז 2005
עידן יוסף
ח"כ תומא סלימאן: חייבים למצוא איזון בין הורדת יוקר המחיה לשמירה על בטיחות הצרכנים    הממונה על התקינה: הרפורמה תחסוך למשק 420 מיליון שקל בשנה - נצטרך להגביר את הפיקוח    ח"כ פינדרוס: לשקול להקדים את יישום הפעימה האחרונה ברפורמת התקינה
עידן יוסף
השרה גמליאל: המחלוקת היא גם במשרדי    מנכ"ל החברה שייעצה למשרד להגנת הסביבה: העלויות לקמעונאים יפחתו בחצי והמשק יחסוך 15 מיליון שקל בשנה    חברות המשקאות: חובת הפיקדון תעלה 70 אגורות לבקבוק ותשית על הציבור מס של 300-500 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il