X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התחבורה הציבורית תפעל במוצאי החג

"רק חמור מאשר אוטובוס לשעתיים"

בכיר בענף התחבורה הציבורית מותח ביקורת על החלטת שרת התחבורה לאשר שירות תחבורה ציבורית במוצאי החג "הממשלה מדברת בשני קולות - דורשת שלא לנסוע לצורך לא חיוני אך מפעילה קווים לא חיוניים"
▪  ▪  ▪
סתם להפעיל אוטובוסים ריקים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שירות התחבורה הציבורית יפחת ב-50%
עידן יוסף
השירות יסתיים בשעה 22:00 מדי ערב * השירות הבין-עירוני והרכבות לא יפעלו בסופי השבוע * מוניות השירות תפעלנה במתווה דומה לזה של האוטובוסים
לרשימה המלאה

חוסר ההיגיון בהתנהלות הממשלה מתבטא גם באופן שבו מחליט משרד התחבורה על התחבורה הציבורית. כך טוען גורם בכיר בחברות התחבורה הציבורית בשיחה עם News1. הגורם מותח ביקורת על החלטת שרת התחבורה מירי רגב, לאשר הפעלת תחבורה ציבורית במוצאי ראש-השנה.
שירות התחבורה הציבורית העירוני אמור להתחדש ביום ראשון בסביבות השעה 20:00 ולהסתיים בשעה 22:00. "רק חמור מאשר הפעלת אוטובוס לשעתיים!", תקף הבכיר. "שירות תחבורה ציבורית אינו עובד כך. הפעלת השירות כרוכה בהבאת נהגים, סדרנים, פקחים בהסעות מבתיהם. זה מערך לוגיסטי שלם שפוגע בנהגים ובנו המפעילים. באף מקום עבודה אין משמרת של שעתיים. זה חסר כל היגיון תפעולי".
לדבריו, מדובר בבזבוז כספי ציבור משווע של הסעת אוטובוסים ריקים, ובעידוד לעבריינות. "איפה השכל של הממשלה הזאת, שביד אחת אוסרת וביד השנייה מתירה", שאל הגורם. הוא מסביר כי הממשלה קבעה שהשירות מיועד לנסיעות חיוניות בלבד, למקומות עבודה חיוניים וכדומה. "איזה מקום עבודה חיוני פתוח בשבת חוץ מבתי חולים?", הוסיף. "בתי החולים מפעילים הסעות לעובדים שלהם. הם לא מחכים לצאת השבת או לצאת החג כדי שיסעו באוטובוס.
"מקומות פנאי ובידור סגורים, גם מוסדות אקדמיים ואפילו מלצרים לא יסעו. אז למי בדיוק התחבורה במוצאי השבת חיונית? ברור כשמש שמי שירצו להשתמש בשירות יהיו אנשים שחגגו את החג עם המשפחה המורחבת, בעיקר מקרב הציבור החרדי. על מי אנחנו עובדים. אם קבעו שהסגר מתחיל ביום שישי בשעה שתיים, למה יש שירות גם אחרי השעה הזו? הממשלה קורצת עין לאזרחים ואומרת להם שזה בסדר להתארח בראש השנה".
בתוך כך, במשרד התחבורה אישרו פעילות של מוניות השירות העירוניות בהתאם לזמני הפעילות של התחבורה הציבורית, אך מבלבד האמירה "פעילות כרגיל" לא ממש יודעים לומר מתי הן פועלות ומתי לא, שכן למוניות השירות אין לוחות זמנים כמו לאוטובוסים.

תאריך:  17/09/2020   |   עודכן:  17/09/2020
+הרשימה התעדכנה: כ-30 ישובים אדומים
01:09 18/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרשימה כוללת ישובים רבים ובהם פתח תקוה, יבנה, נתניה, ראשון לציון, קריית שמונה, חולון ואזור  ▪  4,560 נדבקים מאומתים ביממה האחרונה  ▪  גובה הקנס למפרי מגבלת התנועה - 500 שקל

מתחם היבדק וסע בלוד [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
הכותל. סליחות בקבוצות קטנות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו: נקצץ בשכר בכירים, כולנו נישא בנטל
21:04 17/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע על שורת תוכניות סיוע כלכליות לקראת סגר ראש השנה  ▪  הודיע על קיצוץ בשכר הבכירים במגזר הציבורי  ▪  "אני מעריך שייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות, חובה והאחריות שלי כראש הממשלה היא לשמור על החיים שלכם"

נתניהו. ייתכן שנאלץ להחמיר את ההנחיות [צילום: כאן 11]
הצוותים לא יספיקו לטפל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ועדת החוקה של הכנסת אישרה את סגר ראש השנה
20:49 17/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממשלה נענתה לדרישת חברי הוועדה להגדיל את מגבלת היציאה למרחב הציבורי מ-500 מטר ל-1,000 מטר והתקנה תיכנס לתוקף לאחר שתאושר בממשלה יחד עם שאר תקנות הסגר מחר ב-14:00 למשך 14 יום

[צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+משבר ביחסי נתניהו ופרויקטור הקורונה, רוני גמזו
20:33 17/09/20  |  איציק וולף

מתיחות חריפה מתגלה בין ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ.
גמזו אמור היה להשתתף בתדרוך משותף יחד עם נתניהו ועם כ"ץ, אך הודיע על ביטול השתתפותו בתדרוך.

+קבינט הקורונה שוקל הכרזה על 'אירוע אסון'
20:02 17/09/20  |  איציק וולף

קבינט הקורונה שוקל להכריז על 'אירוע אסון לאומי'. זאת, בשל דיווחים שהעביר המל"ל על מצוקת מקום בבתי החולים ובעקבות הערכות כי תמותת חולי הקורונה צפויה לעלות בישראל באופן דרמטי.
המשמעות של הכרזה שכזו היא העברת הסמכויות למערכת הביטחון באופן שיאפשר לסכל התקהלויות גם של 10 בני אדם.

+מרחב התנועה יעלה לאלף מטר
18:36 17/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה ממשיכה בדיוניה לאישור תקנות והגבלות לקראת הסגר  ▪  הקלות רבות תבוטלנה, כולל ה-30% במקומות העבודה. צפויה החמרה גם לגבי בתי הכנסת  ▪  גורם בכיר: החמרות בסגר - רק אחרי החג

[צילום: דוברות הכנסת]
רחובות ירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הכנות בחצרות בתי הכנסת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+נתניהו וגמזו דנים בהחמרת הסגר
18:00 17/09/20  |  עידן יוסף

דרמה בדרך לסגר: נתניהו מקיים התייעצות דחופה עם ממונה המאבק בקורונה הפרופסור רוני גמזו ומספר מצומצם של שרים בהחמרת הסגר. נתניהו מבין שהאופן שבו מתפרש הסגר, ביטויים כמו "יותר חורים מגבינה" ועוד, וגם חוסר הציות המסתמן - מחייבים החרפה של הצעדים. לכך ניתן להוסיף את התחזיות של גמזו ושר הבריאות אדלשטיין, שנראה בלימה אבל לא ירידה דרמטית במספרים. הדברים נשמעים ברקע הקולות מוועדת החוקה שרוצה לבטל את מגבלת 500 המטרים.

+מאבטח בכנסת נמצא חיובי לנגיף
17:33 17/09/20  |  עידן יוסף

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן כי אחד ממאבטחי משמר הכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהה בכנסת היה יום רביעי שעבר - 9 בספטמבר. בהודעה שהוציא ניצב גריף הערב לבאי המשכן, באמצעות מחשבי הכנסת, ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.

+"תהיה יציאה איטית ומדורגת מהסגר"
15:19 17/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: נפעיל את הרמזור וגם זה יהיה מבוסס על היענות הציבור. עיקרון שני הוא מערך קטיעת ההדבקות. יש חיילים וסלקטורים שגויסו, אחיות אפידמיולוגיות ואנשים שמוכשרים ברשויות המקומיות להשתלב במודל הרמזור

פרופ' גרוטו. המסר - "שב בבית"[צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
+נחתם הסכם להסדרת הפעילות במגזר הציבורי
13:58 17/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

50% מהעובדים ימשיכו לעבוד במתכונת רגילה ויתר העובדים יועסקו מהבית או במתכונות אחרות, תוך שינוי סדרי העבודה  ▪  עובדים שלא יהיה ניתן להעסיקם, יוכנסו להסדר מיוחד ויהיו זכאים לתשלום 70% משכרם

הסכם להסדרת פעילות במגזר הציבורי [צילום: דוברות ההסתדרות]
+מנדלבליט - אנא פרט את האמת!
13:09 17/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

היועמ"ש לממשלה תוקף שרים וחברי כנסת על דרכי התבטאות לא ראויות, אך האם קושט הוא עצמו טרם הוא קושט אחרים?

מנדלבליט. מוכן לסלוח [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+סגר לילי: שהסהרורים לא ידבקו!
12:41 17/09/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה

משסיימנו לחגוג בבית את תבונתו הכבירה של קבינט הקורונה שלנו, עברנו לצחוק וללגלג על הגויים המטומטמים המאכלסים את העולם הגדול

רק בלילה? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אדלשטיין: "שכל אחד ישאל את עצמו איך לגרום לסגר להצליח"
12:31 17/09/20  |  מירב ארד

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בהצהרה לתקשורת לקראת כניסת הסגר לתוקף מחר: "אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו, יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. כרגע אנחנו נמצאים במלחמה. אנחנו בגאווה אישרנו מניינים עם כל ההגבלות על-מנת שגם השנה יוכלו אזרחי ישראל היהודים לשמוע קולל שופר, לשמוע כל נדרי, איש ואישה על-פי מנהגו.
"אני מציע במקום שכל אחד ישאל למה מותר להתפלל או למה מותר להפגין, אני מציע שכל אחד ישאל את עצמו מה אני אישית יכול לעשות על-מנת שההגבלות האלה יצליחו וכולנו יחד נראה נתוני תחלואה שונים. הרבה יותר קל להאשים את הממשלה ואת האחרים אבל בלי שיתוף פעולה של כלל הציבור - אין לנו דרך להצליח", הוסיף אדלשטיין.

+כצאן לסגר
12:23 17/09/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

ממשלת ישראל הניפה השבוע דגל לבן אל מול נגיף הקורונה, וראש ממשלתנו, כמו החלילן מהמלין, הלך בראש התהלוכה והוביל את כולנו בשביל שמוליך אל תהום כלכלית, שיהיה קשה להיחלץ ממנה

דגל לבן [צילום: פלאש 90]
+עד 2,500 מתים נוספים בתרחיש הסגר
11:59 17/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים ובית החולים הדסה, העוקבים אחרי הנתונים היומיים של התפשטות הקורונה בישראל מעריכים כי התמותה הצפויה בתרחישי סגר ראליים היא של 1,000 עד 2,500 מתים נוספים. "חובה לממש סגר יעיל על-מנת למנוע חריגה ממספרים אלו"

הלוויית אחד מ-1,100 המתים מקורונה בישראל [צילום: מחמוד איליאן/AP]
+שגעון מוכח
11:30 17/09/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי ותומכיו המיטו עלינו משבר שלא ידענו כמותו, הכל התרסק  ▪  מי אשם? ביבי לקח אחריות? לא ולא  ▪  העם אשם, האופוזיציה אשמה, הנגיף אשם

הנגיף אשם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+יעלון: למרות אובדן השליטה ואמון הציבור - לציית להנחיות הסגר
11:21 17/09/20  |  איציק וולף

ח"כ משה יעלון קורא לאזרחי ישראל לציית להנחיות הסגר שיוטל ממחר בשעה 14:00 בצהריים לקראת ראש השנה.
"חובה לציית להנחיות. עזבו את הבלאגן, את הבלבול והזיגזוגים, את השפעתם של שיקולים לא מקצועיים ופוליטיים, את האפליה, את הכאוס הניהולי, ואת אובדן השליטה של הממשלה ואובדן האמון של הציבור. מישהו יודע מה המדד להצלחת הסגר? מישהו יודע איך נערכים ליום שאחרי? ככה לא יוצאים למלחמה. אזרחי ישראל שבויים בידי מי שדואג לעצמו, ולא לאזרחים", טען.

+דנה, לא "הדס במדבר"
11:14 17/09/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הקורונה הוא זן אחר של דאגה וחרדה  ▪  זה מצב בו המבוגרת המנוסה והאחראית חייבת מבחינה מוסרית להיות בעבודה ולהדריך ולחוות ולפענח עם הדור הצעיר את הנאמר ונלמד ליד מיטת החולה

נקודת אור בחשיכה [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
+עתירה נגד תוצאות המכרז לבדיקות קורונה בצפון
10:39 17/09/20  |  יצחק דנון

חברת דקל אחר בינוי והשקעות, מחזיקת המניות העיקרית במרכז הגנטי GGA, מבקשת (16.9.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את תוצאות המכרז של משרדי הביטחון והבריאות להקמת מעבדה לביצוע בדיקות קורונה באזור הצפון, בו זכתה חברת אילקס מדיקל. דקל אחר, שהצעתה נפסלה, מבקשת להכריז עליה כזוכה, בנימוק שהיא זולה במיליוני שקלים מזו של אילקס.

+יש הפגנות, יש תפילות
10:38 17/09/20  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

פרופסור רוני גמזו, הממונה על המאבק בקורונה קיבל על עצמו תפקיד כפוי טובה עם סמכויות מוגבלות  ▪  מן היום הראשון בתפקיד לא אפשרו לו גורמים רבי-כוח, פוליטיים ואחרים, להוביל מלחמה מקצועית בנגיף ותקפו אותו על כל צעד שניסה לבצע

זכות ההפגנה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+יש הפגנות, יש תפילות
10:18 17/09/20  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

במשבר הקורונה אין בעיה של הסברה או של אכיפה. הציבור - כל (!) המגזרים: החילוני, החרדי, הערבי - מבין את הסכנה ובוחר לזלזל בה ולצפצף על ההנחיות. כאשר אלה פני הדברים, גם ממשלה חפה מכל טעות ושיקול זר לא תצליח להתמודד עם המגפה, ואף משטרה לא תוכל לאכוף את האפליה בין ציבור לציבור. ראו הוזהרנו

פרופ' גמזו.תפקיד כפוי טובה עם סמכויות מוגבלות [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+גנץ: לאפשר זימון מילואימניקים מעבר ל-180 יום
09:49 17/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אנשי מילואים מתנדבים לסייע לרשויות האזרחיות בטיפול במשבר הקורונה כגון מפקדי נפות וקציני קישור לרשויות מקומיות  ▪  בשל החשש שהחלפתם אחרי חצי שנה כמחויב בחוק תפגע ברציפות התפקודית מוצע להאריך את שירותם

שר הביטחון בני גנץ [צילום: אריאל חרמוני]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אפרים הלפרין
היועמ"ש לממשלה תוקף שרים וחברי כנסת על דרכי התבטאות לא ראויות, אך האם קושט הוא עצמו טרם הוא קושט אחרים?
שמואל לוין
משסיימנו לחגוג בבית את תבונתו הכבירה של קבינט הקורונה שלנו, עברנו לצחוק וללגלג על הגויים המטומטמים המאכלסים את העולם הגדול
דוד ארגז
ממשלת ישראל הניפה השבוע דגל לבן אל מול נגיף הקורונה, וראש ממשלתנו, כמו החלילן מהמלין, הלך בראש התהלוכה והוביל את כולנו בשביל שמוליך אל תהום כלכלית, שיהיה קשה להיחלץ ממנה
איציק וולף
חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים ובית החולים הדסה, העוקבים אחרי הנתונים היומיים של התפשטות הקורונה בישראל מעריכים כי התמותה הצפויה בתרחישי סגר ראליים היא של 1,000 עד 2,500 מתים נוספים. "חובה לממש סגר יעיל על-מנת למנוע חריגה ממספרים אלו"
דן מרגלית
ביבי ותומכיו המיטו עלינו משבר שלא ידענו כמותו, הכל התרסק    מי אשם? ביבי לקח אחריות? לא ולא    העם אשם, האופוזיציה אשמה, הנגיף אשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il