X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לייפר. העמידה פנים [צילום: יוטיוב]
לומפ. הליך ממושך [צילום: הרשות השופטת]
לייפר מואשמת ב-74 עבירות מין בתלמידותיה הקטינות לייפר יכולה לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה, אך העליון כבר קבע שהיא כשירה לעמוד לדין - וזו הייתה טענתה העיקרית נגד ההסגרה השופטת לומפ: יש די ראיות נגד לייפר, מרכז חייה לא היה בישראל
▪  ▪  ▪

המורה החרדית מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה, שם היא מואשמת ב-74 עבירות מין נגד שלוש אחיות שהיו תלמידותיה בבית הספר "עדת ישראל" במלבורן בשנים 2008-2004. כך קובעת (יום ב', 21.9.20) שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ. לייפר יכולה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, אך סיכויי הערעור קטנים מאוד, לאחר שבית המשפט העליון קבע שהיא כשירה לעמוד לדין. טענת חוסר הכשירות הייתה העיקרית שהעלתה לייפר נגד הסגרתה.
הליכי ההסגרה נגד לייפר נפתחו ב-2014, הוקפאו ב-2016 לאחר שנקבע שאינה כשירה נפשית לעמוד לדין וחודשו ב-2018 לאחר שהתעורר חשד שהיא מעמידה פני חולת נפש כדי לחמוק מהסגרה. בדצמבר 2019 קבעה לומפ, כי יש להעמיד את לייפר לבדיקת פאנל של מומחים, בשל פגמים רבים שנפלו בחוות הדעת מטעם המדינה ושבהן נטען כי היא מתחזה. לומפ מינתה את ד"ר אמיר בן-אפרים, פסיכיאטר מחוזי צפון; ד"ר אלין רוזנצוויג, פסיכאטר מחוזי חיפה; וד"ר אילנית אייזקס, סגנית פסיכיאטר מחוזי חיפה.
חודש לאחר מכן קבע הפאנל פה אחד, כי לייפר יכולה לעמוד לדין ומתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה. המומחים קבעו, כי לייפר יכולה לשתף פעולה עם סניגוריה, כפי שאכן עשתה בעבר, לפני שהחליטה להימנע מכך. הם גם עמדו על כך, שבכל אשפוזיה הקודמים של לייפר לא נקבע שהיא חולת נפש. לומפ אימצה בחודש מאי את ממצאי המומחים מטעם בית המשפט, תוך שהיא דוחה מכל וכל את טענות ההגנה נגד הפאנל. הערעור על החלטה זו נדחה בתחילת החודש בידי בית המשפט העליון.
לומפ דחתה את כל טענותיה של ההגנה נגד בקשת ההסגרה. היא קובעת, כי את הטענות בדבר פגמים פורמליים בבקשה יש להעלות בבית המשפט באוסטרליה; לייפר נחשבת לנאשמת, למרות שעדיין נותר הליך מקדמי לפי הדין האוסטרלי לאחר הגשת כתב האישום; קיימת זהות מושגית בין העבירות המיוחסות לה באוסטרליה לבין החוק הישראלי, ובמיוחד עבירת האונס. טענה נוספת הייתה, כי לייפר לא ידעה שתלמידותיה מתנגדות למעשיה; לומפ קובעת, כי יש די ראיות - ברמה המספיקה להסגרה ("אחיזה לאישום") - כדי להוכיח שההפך הוא הנכון. "הראיות המהוות בסיס לעתירה, ובפרט עדויות המתלוננות, הפסיכולוגית וצוות בית הספר, עולות כדי דרישת ה'אחיזה לאישום' הנדרשת לצורך הסגרת המשיבה", נקבע.
היא גם דוחה את הטענות כאילו לא יימצאו במלבורן מושבעים שיהיו אובייקטיביים כלפי לייפר וכאילו לא תוכל לקיים אורח חיים חרדי בכלא האוסטרלי. לומפ - בעצמה שומרת מצוות - אומרת על הטענה האחרונה, כי אם הייתה מתקבלת - "לא היה אפשר להסגיר אף אדם שמקפיד על אורח חיים חרדי ללא התחייבות מפורשת מהמדינה המבקשת לרשימת הדרישות שהציב בא-כוח המשיבה, ואם נכונים דבריו שאין בידי ממשלת אוסטרליה לספק רשימה זו, הרי שאוכלוסיות שלמות יהיו חסינות מהסגרה עקב אורח חייהן. יודגש, כי הנחת המוצא היא שמדינת ישראל כורתת הסכמי הסגרה עם מדינות מתוקנות שמכבדות מנהגי דת ואורחות חיים של דתות שונות". היא גם מציינת, שבכלא יש רב ושממשלת אוסטרליה התחייבה לספק ללייפר מזון בכשרות שדרשה.
עוד נדחתה הטענה, לפיה לייפר - אזרחית ישראל - הייתה תושבת ישראל בעת ביצוע העבירות, למרות שהתגוררה באוסטרליה; ההגנה טענה שמגוריה שם היו זמניים בלבד. לומפ קובעת: "היא התגוררה באוסטרליה, פרנסתה הייתה באוסטרליה, בעלה וילדיה התגוררו עימה באוסטרליה, וכן היא הייתה מעורבת מאוד בקהילה המקומית. לכך יש להוסיף את העובדה שלמשיבה הייתה ויזת שהייה קבועה ללא הגבלות באוסטרליה, כולל אפשרות לבקשת אזרחות אוסטרלית". לומפ דוחה אחת לאחת את הראיות הנטענות לפיהן לייפר ראתה בישראל את מקום מרכז חייה. את המדינה ייצגו עוה"ד מתן עקיבא ואביטל ריבנר, ואת לייפר - עוה"ד ניק קאופמן,יהודה פריד, טל גבאי וברוך זכאי.
במהלך הדיונים בעניינה של לייפר התברר, כי שר הבריאות דאז, יעקב ליצמן, התערב בעבודת הרופאים וניסה להשפיע על מסקנותיהם לטובת לייפר. ליצמן טען, כי פעל בתום לב כשם שהוא מנסה לסייע לכל הפונים אליו. המשטרה ייחסה לו עבירות של מרמה והפרת אמונים וההחלטה בעניינו מונחת בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המורה החרדית מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההכנסות הצפויות בגין הפרויקט מהשנה הראשונה ועד לשנה ה-13 להפעלת המתקן צפויות לעמוד על בין 35 ל-60 מיליון אירו לשנה
איילת פישביין
מנכ"לית מועצת עמק המעיינות מכחישה קיומו של הסכם פשרה במאבק על נחל האסי לפיו יושקעו משאבים בפיתוח גדות נחל האסי מחוץ לתחומי קיבוץ ניר דוד
יצחק דנון
בית מסחר השחל תובעת את אלפרד מקמיל, בעל מניות שהיה סמנכ"ל הכספים שלה, ואת רו"ח משה אליאב בטענה להוצאת כספים שלא כדין
מירב ארד
38 מחסומים של המשטרה הוצבו בנתיבים בין-עירוניים עם חזרת המשק לפעילות    פקקי ענק בצירים המרכזיים ברחבי הארץ    קבינט הקורונה יכונס ביום שלישי לדיון בהידוק הסגר
איציק וולף
ממשלת ישראל תדון מחר בהצעה לקיצוץ 10% משכר חברי הכנסת והשרים    הישיבה תתקיים בשעה 15:00 באמצעות זום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il