X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מהלך אסטרטגי ב-70 מיליון שקל

רני צים נכנס לשוק המסחר הערבי

רני צים רוכשת את זכויותיה של שותפתה מידאס במיזמים המסחריים במגזר הערבי והופכת לשחקנית הנדל"ן המניב הגדולה במגזר תגדיל חלקה ל-100% במרכזים באום אל פאחם ובירכא, ובמיזמים בטירה, בטייבה, ברהט ובטמרה המצויים בשלבי יזום פיתוח והקמה, וכן בשלב ב' באום אל פאחם - כולם מרוכזים תחת המותג "SEVEN"
▪  ▪  ▪
צים. מעמיק פעילות [צילום: אורן קאן]

חברת 'רני צים מרכזי קניות', מדווחת (יום ו', 18.9.20) על מהלך אסטרטגי להעמקת פעילותה במגזר הערבי. החברה חתמה על הסכם לרכישת חלקה של שותפתה, חברת מידאס, בפעילות המשותפת של שתי החברות בתחום של קידום, תכנון, הקמה, שיווק והפעלה של מרכזים מסחריים במגזר הערבי.
התמורה שתשלם צים מסתכמת ב-70 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון תשלם צים 46.5 מיליון שקל תמורת הזכויות במרכזים הפעילים באום אל פאחם ובירכא, ולאחר 6 חודשים ממועד החתימה, תשולם יתרת העסקה (23.5 מיליון שקל) תמורת זכויות מידאס במרכזים הנמצאים כיום בשלבי ייזום, פיתוח והקמה. קבוצה זו כוללת את המרכזים בטירה, רהט, טמרה, טייבה ואת הרחבת המרכז הפעיל באום אל פאחם אשר צפוי להכפיל את שטחו ולשלב גם מרפאות, משרדים ושטחי תעסוקה.
עם השלמת העסקה תחזיק רני צים בכל הזכויות בסימן המסחרי ובמותג שבע ("SEVEN") המרכז את פעילות החברה בישובים הערביים בישראל. בהמשך לחתימת ההסכם, החברה תאחד בדוחותיה את תוצאות המרכזים המסחריים בירכא ואום אל פאחם (כבר ברבעון השלישי 2020) ועם השלמת העסקה גם את יתר פעילות המגזר הערבי. חלקה של 'רני צים' בנכסים המניבים הנרכשים הינו כ-7.2 מיליון שקל, ובנכסים בייזום והקמה צפוי לעמוד על כ-12.5 מיליון שקל עם השלמת הקמתם ובתפוסה מלאה.
את העסקה ליוותה מטעם צים עו"ד זהבית שחף ואת מידאס ייצגו עו"ד דפנה זינגר ועו"ד דודו בן יעיש ממשרד שניצר גוטליב סאמט.
קבוצת צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה- 90 על-ידי רני צים (קבוצת רני צים אחזקות), ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן ובתחום הקמעונאות באמצעות אופיס דיפו.
חברת 'רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה פועלת מתוך אמונה בפריפריה והבנת השינויים בתרבות הצריכה והצורך בחוויית קנייה. הקבוצה מונה 7 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל-פחם וירכא.
כמו-כן, החברה מקדמת את פרויקט "צים אורבן כפר סבא", אשר השלב הראשון בו יכלול מרכול מרשת אושר עד שהשלמת בנייתו צפויה במחצית 2021. לפני כשנה רכשה החברה מרכז מסחרי שכונתי בגני תקווה היוקרתית, אליו הכניסה את ריט 1 כשותפה, וכאמור החברה בשלבי הקמה וייזום מתקדמים של ארבעה מיזמים מסחריים בסקטור הערבי, בטירה, טמרה, טייבה ורהט. כל המיזמים ישלבו מסחר בילוי שירותים ותעסוקה.
רני צים, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, הוא יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל. "אני שמח, נרגש ומברך על חתימתה של עסקה אסטרטגית ומשמעותית", אמר צים. "העסקה הנוכחית, ההופכת אותנו לבעלים היחידים של הנכסים, תיצור מנגנון רזה ותביא להתייעלות בתפעול הנכסים, בניהולם ובתהליך קבלת ההחלטות שלנו. בחרנו לבצע את העסקה בדרך של רכישה ישירה ונקייה של הזכויות בנכסים, מבלי לרכוש גם התחייבויות או נכסים נוספים שהיו ברשות מידאס, ושאינם נוגעים לפעילות הליבה בסקטור הערבי, ומבנה זה של העסקה יאפשר לנו להשביח את שווי הנכסים הנרכשים בצורה האופטימלית, לצד המשך השבחתם המתמדת של שאר נכסי החברה. אנו מאיצים בימים אלה את הפעילות בסקטור הערבי ואת תוכנית פתיחת המרכזים החדשים, כאשר במיזם 'צים Seven' בטירה אנו בשלבי איכלוס מתקדמים, ואנו צופים את פתיחתו במהלך החודשים מרס-אפריל 2021.
"נמשיך לפתח בקצב מואץ את המיזמים בישובים הערביים בישראל, ולהעמיק את פעילות החברה בהם, כמו גם בפריפריה היהודית ובמתחמים השכונתיים ואנו בוחנים גם את הרחבתה לתחומים נוספים, ביניהם מתחמי רפואה וטכנולוגיה עילית".

תאריך:  18/09/2020   |   עודכן:  18/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרשימה כוללת ישובים רבים ובהם פתח תקוה, יבנה, נתניה, ראשון לציון, קריית שמונה, חולון ואזור    4,560 נדבקים מאומתים ביממה האחרונה    גובה הקנס למפרי מגבלת התנועה - 500 שקל
עידן יוסף
התוכנית כוללת הורדת רף הפגיעה בעסק לקבלת מענק הוצאות קבועות ל-25%, תשלומים מיידים, סיוע בתשלום ארנונה, הרחבת קרן ההלוואות בערבות המדינה, קידום חקיקה של רפורמות כלכליות לעידוד הצמיחה והפחתת שכר נבחרים ב-10%
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע על שורת תוכניות סיוע כלכליות לקראת סגר ראש השנה    הודיע על קיצוץ בשכר הבכירים במגזר הציבורי    "אני מעריך שייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות, חובה והאחריות שלי כראש הממשלה היא לשמור על החיים שלכם"
איציק וולף
הממשלה נענתה לדרישת חברי הוועדה להגדיל את מגבלת היציאה למרחב הציבורי מ-500 מטר ל-1,000 מטר והתקנה תיכנס לתוקף לאחר שתאושר בממשלה יחד עם שאר תקנות הסגר מחר ב-14:00 למשך 14 יום
איציק וולף
הסכם קיבוצי מיוחד נחתם היום במפעל טבע כפר סבא    עיקרי ההסכם: תוספת שכר אחידה בגובה 1.9%, רטרואקטיבית מחודש אפריל; ביטול עתידי של עבודה בימי שישי, שכולל פיצוי חד-פעמי לכלל העובדים וכן, מנגנון "נחיתה רכה" לעובדי מודל המשמרות שכולל מענקים למשך תקופה של תשעה חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il