X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנות נגד ההגבלות הממשלתיות נגד נגיף הקורונה, זאגרב קרואטיה [צילום: AP]
התיירות לקרואטיה - המאיץ של הגל השני
ממשלת קרואטיה נכנעה לתכתיבים הכלכליים ופתחה בתחילת הקיץ את שעריה לתיירים זרים כעת הפכה המדינה הבלקנית הקטנה לדוגמה כיצד תיירות הקיץ שבה מהווה גורם מרכזי לגל התחלואה השני שחווה יבשת אירופה

קרואטיה הייתה מקרה נדיר של מדינה באירופה שרשמה אפס מקרי תחלואה חדשים של נגיף הקורונה בחודש מאי האחרון. כעת הפכה אותה מדינה לדוגמה כיצד תיירות הקיץ שבה מהווה את הגורם המרכזי לגל הקורונה השני ששוטף חלקים נרחבים ביבשת אירופה - כך מדווח הוולט סטריט ג'ורנל.
הפיכתה של "המדינה לדוגמה" למוקד החם של ההתפרצות הגיעה לאחר שממשלת קרואטיה אשר הייתה מונעת ממניעים כלכליים החליטה לפתוח את גבולות מדינת החוף בתחילת הקיץ, והחלה לחזר אחר התיירים הזרים שהיוו את עמוד התווך של כלכלתה. לאחר ביקורם, שבו התיירים למדינת המקור והביאו עימם את הנגיף.
קרואטיה הפכה כעת למקרה מבחן כיצד נסיעות בינלאומית פועלות כמאיץ של המגיפה. כמו בקרואטיה גם נסיעות ליעדים תיירותיים מסורתיים אחרים דחפו כלפי מעלה את מספר מקרי התחלואה החדשים ברחבי אירופה. כך בצרפת נופשים מקומיים נקשרו כגורמים לעליה בתחלואה בדרום המדינה ולאורך חופה האטלנטי. ספרד חווה גל שני כאשר השיא מתרכז במדריד וביעדים תיירותיים חמים נוספים, לאחר הגעת זרם של מבקרים מקומיים וזרים.
מומחים טוענים כי תחייתו של נגיף הקורונה מונע על-ידי נסיעות הקשורות לתיירות בכל מוקדי החופשה, אך לקרואטיה - מדינה בלקנית קטנה נראה שהיה תפקיד עיקרי בהפצת מחודשת של הנגיף - ומהווה הוכחה כיצד עונת הקיץ האירופית פתחה במאבק מחודש של היבשת במאבק נגד המגפה.

תאריך:  22/09/2020   |   עודכן:  22/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיירות לקרואטיה - המאיץ של הגל השני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
הקואליציה הצביעה נגד הבקשה לבדיקת מבקר המדינה על המהומה בצמרת האוצר    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "כשלא מכינים תקציב מדינה וכל צמרת האוצר מתפטרת, זה לא דורש ביקורת? חברי הקואליציה באו רק להצבעה"    מ"מ ראש אגף התקציבים הנכנס, יוגב גרדוס: "זה לא נעים מה שקרה. ממשיכים הלאה; טרם החלה העבודה על תקציב 2021"
עידן יוסף
פיקוד העורף: "בקצת כסף שיש לנו אנחנו ממגנים חמישה יישובים מתחילה ועד סוף, ולא את היישוב שלומי שיחסל לנו את כל הכסף וגם זה לא יספיק לו"    ראש מועצת שלומי: "אם תפרוץ מלחמה נהיה נתונים רק לחסדי שמים; ל-5,000 איש בעיר מהאוכלוסייה במצוקה אין כל מיגון; אחרי החגים נצא למחאות"
עידן יוסף
כמו-כן, הודיע שר החינוך: "יוקצו משרות פרישה למורים וגננות בסיכון"    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "לא רלוונטי לדבר על למידה מרחוק כאשר חצי מבתי הספר כלל לא מתוקשבים"
עידן יוסף
האוצר: השב"כ וגורמי המל"ל היו בדיונים וידעו בדיוק מה קורה במיזם – אז לא ייתכן שיגידו שלא ידעו    צוק רם: כשהסתכלתי במראה אחרי שהבעיה נודעה, אמרתי: זו תקלה שלי וא"א להימלט מזה"    משרד רה"מ: "אותר מקום חדש לבניית מעון ומשרד לרה"מ שיהיה זול במאות מיליוני שקלים"
איתמר לוין
התוכנית הרב-שנתית למיגון העורף ולהכנה לרעידות אדמה משנת 2018 לא גובשה ולא תוקצבה    ליקויים בהגנה על חלק מעשרות המתקנים החיוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il