X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המדינה ושר המשפטים הציגו מתווה חנינה חדש עבור בעלי חובות בגין קנסות שאינם קשורים להפרות הקורונה, אשר נקלעו למצב כלכלי קשה את הבקשות ניתן להגיש עד 1 באפריל 2021
▪  ▪  ▪
ריבלין. התחשבות במצב הכלכלי הקשה [צילום: פלאש 90]

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ושר המשפטים אבי ניסנקורן, הכריזו (יום ג', 22.9.20) על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על-רקע המאבק בנגיף הקורונה.
המתווה גובש על-ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, על-רקע ההשלכות כבדות המשקל במישור הכלכלי שחווים רבים מאז התפרצות הקורונה. ביניהם, בעלי חובות בגין קנסות שהוטלו עליהם בעבר, שנקלעו למצב כלכלי קשה על-רקע המאבק בנגיף הקורונה ומתקשים לשלם את חובם בתקופה זו. 
 
המתווה, יוזמת נשיא המדינה ושר המשפטים, מיועד עבור בעלי חובות אלו, על-מנת להקל עליהם בתקופת משבר קשה זו. במסגרת המתווה, השימוש בסמכות החנינה ביחס להקלה בעונשי הקנסות יהיה רחב מן הרגיל ויינתן משקל מיוחד למצוקה הכלכלית אליה נקלעו החייבים בשל המאבק בנגיף הקורונה והשלכותיו הכלכליות.
כמו במתווים קודמים שאותם קידם הנשיא, גם הפעם לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, לאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים בעקבות הגשת בקשת חנינה מסודרת.
כמו-כן, במסגרת המתווה לא יבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא רק בקשות להקלה בקנסות אחרים למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה.
 
מתן חנינה יישקל בנוגע לפונה שיעמוד במאפיינים הבאים:
  • הקנסות הוטלו בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי.
  • המתווה לא יחול על קנסות שהוטלו בגין הפרת הוראות למניעת התפשטות הקורונה, בשל האינטרס הציבורי באכיפת ההוראות למניעת התפשטות המגיפה, וכן לא יחול על קנסות חניה (ולא על אגרות שכן הן אינן מצויות בסמכות החנינה של נשיא המדינה).
  • הפונה לא הורשע בחמש (5) השנים האחרונות (כלומר - מ-1 באוקטובר 2015).
  • הפונה פנה להסדרת חובו בשנתיים האחרונות (כלומר - מ - 1 באוקטובר 2018).
  • כנגד הפונה לא תלויה ועומדת חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.
  • לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, לאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים.
המתווה המיוחד אינו מונע הגשת בקשות חנינה שלא על-פי מתווה זה, במסגרת סמכות החנינה הנתונה לנשיא המדינה, וזאת בהתאם לכללים המקובלים כמפורט באתר האינטרנט של בית הנשיא, לרבות מיצוי הליכים בפני המרכז לגביית קנסות.
מתווה ההקלה בעונשי קנסות יחול על בקשות חנינה, שיוגשו מיום פרסום מתווה זה למשך כחצי שנה עד ל-1 באפריל 2021, י"ט בניסן התשפ"א.
 
את בקשת החנינה יש לשלוח אל נשיא המדינה בטופס המקוון באתר האינטרנט של בית הנשיא. על בקשת החנינה להיות מוגשת על-ידי הנידון, בא-כוחו או באמצעות בן משפחה מדרגה ראשונה (לא ייפתח טיפול בבקשות המוגשות על-ידי גורם אחר). לבקשה המוגשת על-ידי בא-כוח הנידון יש לצרף ייפוי כוח. לבקשה המוגשת על-ידי קרוב משפחה יש לציין כי היא מוגשת בידיעתו ובהסכמתו של הנידון.
 
יש לציין בבקשת החנינה כי היא מוגשת במסגרת מתווה עבור בעלי חובות בגין קנסות על-רקע המאבק בנגיף הקורונה. אל בקשת החנינה יש לצרף פרטים ומסמכים המאמתים את נימוקי הבקשה, בכלל זאת: פרטים אישיים, נסיבות אישיות או רפואיות מיוחדות, פירוט אודות הקנסות לגביהן מוגשת הבקשה, לרבות הגוף האחראי לגביית החוב, מאמצי הסדרת החובות, וכן מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של המבקש, על-רקע המאבק בנגיף הקורונה, בהם, בין היתר: תדפיס חשבון עובר ושב של שלושת החודשים שקדמו לתאריך הגשת הבקשה. אסמכתאות בנוגע לחובות פעילים (הוצאה לפועל, הלוואות וכדו').
אסמכתאות בנוגע לקצבאות.

תאריך:  22/09/2020   |   עודכן:  22/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה חנינה מקנסות לנפגעי המצב הכלכלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פרסיקו הודיעה לפני חודשיים על פרישתה מתפקיד מתכננת וממלאת-מקום יו"ר הותמ"ל במינהל התכנון במשרד האוצר    באוקטובר תיכנס לתפקידה החדש במגזר הפרטי כסמנכ"ל תכנון בחברת הנדל"ן ICR
מירב ארד
ממשלת קרואטיה נכנעה לתכתיבים הכלכליים ופתחה בתחילת הקיץ את שעריה לתיירים זרים    כעת הפכה המדינה הבלקנית הקטנה לדוגמה כיצד תיירות הקיץ שבה מהווה גורם מרכזי לגל התחלואה השני שחווה יבשת אירופה
איתמר לוין
כל מדינה תוכל לקבוע את סדר מתן החיסונים, אך ההנחה היא שתינתן עדיפות לעובדי רפואה ולמי שמצויים בסיכון הגבוה ביותר    לאחר מכן יחולקו חיסונים שיספיקו ל-20% מתושבי כל מדינה; אם עדיין יהיה מחסור - יחולקו החיסונים הבאים בהתאם לרמת הסיכון של המדינות השונות    150 מדינות המהוות 64% מתושבי העולם כבר הצטרפו לתוכנית
איציק וולף
ספורטאי ספרדי הבחין שיריבו הבריטי, שאמור היה לזכות במדליית ארד בטריאתלון, הפסיד את מקומו בגלל טעות טפשית    עצר לפני קו הסיום ואפשר לבריטי לעקוף ולזכות במדליה
מחלקה ראשונה
ביפו עגנה ספינה ובה 156 נוצרים אמריקנים, שייסדו בארץ-הקודש את המושבה האמריקנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il