בהמשך לחוות דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הממונה על התחרות מיכל הלפרין, מתריעה (יום ג', 22.9.20) בפני נובל כי אם תמשיך להחזיק בזכות וטו בניגוד למתווה הגז, הממונה תשקול להטיל עליה הוראות שיחייבו אותה לקבל את הכרעת הרוב בתמר, בפרט ביחס לקביעת מחיר הגז בעסקות. כמו-כן, נובל לא תוכל לדרוש פיצוי מוגדל עבור מכירת חלקה בגז מתמר כפי שעשתה בעבר. ככל שלא תסדיר נובל את זכויותיה עד המועד הנדרש, ההוראות יוטלו כפוף לשמיעת נובל. הממונה הדגישה כי במידת הצורך ובהתאם לנסיבות היא לא תמתין עד לחלוף מועד כניסת האיסור על זכות הווטו לתוקף אלא תפעל באופן שיאפשר את כניסת ההוראות לתוקף בסמוך למועד שבו האיסור יחול.
נובל מחזיקה כיום בזכות וטו שמאפשרת לה למנוע כל החלטה על התקשרות למכירת גז מתמר ולהשפיע על מחירי עסקות כאלה, וכך לפגוע ביכולתן של שותפות תמר להציע הצעות תחרותיות מול מאגר לוויתן. זכות הוטו שבידי נובל מאפשרת לה לפגוע בתחרות בין שני מאגרי הגז הגדולים בישראל.
לפי חוות דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מאיר לוין, מיום 6.9.2020 נובל נדרשת לפי מתווה הגז לשנות את מנגנון ההחלטה בתמר כך שלא תהיה בידי נובל זכות וטו עד לסוף 2021 או קודם לכן אם החזקות נובל ירדו ל-25% בהתאם להוראות המתווה. אחרת נובל תימצא בהפרה של המתווה. משמעות הפרת הוראות אלו במתווה היא, בין השאר, כי סמכויות הממונה לתת לנובל הוראות כבעלת מונופולין ישובו לתוקפן.
כזכור, במסגרת מתווה הגז עשה שר הכלכלה שימוש בסמכות המוענקת לו במסגרת סעיף 52 לחוק התחרות הכלכלית (אז חוק ההגבלים העסקיים) וקבע שתמר ולויתן יהיו פטורות מחלק מהוראות חוק התחרות הכלכלית ובכלל זה ניתן פטור לתמר מחלק מחובותיה כבעלת מונופולין. הפטור שניתן אז לתמר ולויתן הותנה, בין היתר, בעמידתה של נובל בדרישה כי תמכור את החזקותיה בתמר שמעל 25% לצד שלישי שאינו קשור בה וכי מאותו מועד לא תהיה לה יותר זכות ווטו בתמר. בהתאם להודעה שמסרה הממונה לנובל היום היא רואה בקיומה של זכות וטו לנובל בתמר, לאחר המועד הקובע במתווה כהפרה של הוראות הפטור שניתן לנובל. לפיכך סמכויות הממונה להטיל על נובל הוראות לבעל מונופולין שבות לתוקפן.