X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סבור שאם תתקבל תביעתו של הקצין נסים מגאנג'י, הנראה בבירור בסרטו השקרי של מוחמד בכרי, יש לפסוק לו פיצוי "שישקף את סלידתה של החברה מהתנהגותו של בכרי"
▪  ▪  ▪
שקרים גסים ומכוונים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור, כי יש לקבל את תביעת הדיבה שהוגשה נגד מוחמד בכרי בשל סרטו "ג'נין, ג'נין" ולחייבו לפצות בסכום משמעותי את נסים מגנאנג'י - קצין צה"ל הנראה בסרט למשך מספר שניות. הפרקליטות הגישה (יום ד', 24.9.20) לבית המשפט המחוזי מרכז את עמדתו של מנדלבליט.
הסרט מתיימר לתאר את הקרב הקשה במחנה הפליטים ג'נין במבצע "חומת מגן" במארס 2002, בו נהרגו 23 חיילי צה"ל, אך בפועל - כפי שקבעו בתי המשפט, כולל בית המשפט העליון - הוא מהווה עלילה שקרית כאילו החיילים ביצעו פשעי מלחמה. בסרט כלולים במכוון שקרים גסים, האשמות שווא וטענות מופרכות, אומרת הפרקליטות. קבוצת חיילים שלחמו במחנה הגישו תביעת לשון הרע נגד בכרי, אך נקבע (גם במחוזי וגם בעליון) שלמרות שהסרט שקרי - לא ניתן לזכותם בפיצוי, שכן החוק מחריג לשון הרע על ציבור ולא ניתן לזהותם ספציפית.
מגנאג'י נראה בבירור בסרט, כאשר ברקע טוען אחד מתושבי המחנה שחיילי צה"ל בזזו את ביתו, ומכאן תביעתו האישית. מנדלבליט החליט להתייצב בצורה חריגה להליך אזרחי זה, בהסבירו שהסרט ממשיך להעסיק חלקים נרחבים בציבור הישראלי ופוגע ברגשותיהם של רבים, ומכאן העניין הציבורי בהליך. לדבריו, בכרי אינו נהנה מן ההגנות בחוק לשון הרע, שכן כאמור הסרט מציג במזיד טענות שקריות. השילוב בין תמונתו של מגנאג'י לבין תיאור הביזה מהווה לשון הרע כלפיו, וצופה סביר עלול לשער שהכוונה אליו.
מנדלבליט אינו מביע עמדה בנוגע לגובה הפיצוי ולשאלה האם התביעה התיישנה. הוא אומר כי אם בית המשפט יחליט על פיצוי - מן הראוי לשקול פיצוי "שישקף את סלידתה של החברה מהתנהגותו של הנתבע, תוך העברת מסר ברור בדבר הצורך למנוע פגיעות חמורות ובלתי מוצדקות בשם הטוב. ודוק, ההגנה על השם הטוב צריכה למצוא את ביטויה הן באמירה נורמטיבית של בית המשפט והן בפסיקת פיצוי כספי משמעותי". עמדתו של מנדלבליט הוגשה באמצעות עוה"ד ארז שטיינברג ודוד גוטמן.

תאריך:  24/09/2020   |   עודכן:  24/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת כנפי נשרים תעופה שלחה מכתב לחברי דירקטוריון אל-על ובו הכחישה טענות שהעלתה כנפיים אחזקות ביחס לחוקיות העברת השליטה באל-על מידיה לידי כנפי נשרים    "כל עיכוב נוסף בהעברת השליטה באל על לידי ׳כנפי נשרים תעופה׳ יפגע בוודאות מוחלטת באל על"
איציק וולף
מחירם הסיטונאי של המלפפונים עמד בשבוע שלפני ראש השנה על 9.6 שקל לקילו    השבוע הוא עומד על 4.59 שקל לקילו בלבד    ירידות חדות גם במחירי העגבניות, הקישואים והבננות
איציק וולף
תיק מוצגים של ועדת אגרנט שהותר לפרסום חושף שאגף המודיעין של צה"ל קיבל ב-6 באוקטובר 1973 התרעה ממוקדת על כוונת סוריה לפתוח במלחמה נגד ישראל, אך עיכב במשך 16 שעות את העברתה לרמטכ"ל, לראש הממשלה ולשר הביטחון    ההתרעה הועברה רק כשבע שעות לפני שפרצה מלחמת יום כיפור    סגנו של אלי זעירא: ראש אמ"ן הורה לעכב את ה'צבעוני'
איציק וולף
שרת התחבורה הודיעה שכל הטיסות המתוכננות ל-24 השעות הקרובות יוכלו לצאת כמתוכנן מישראל    מוקדם יותר פורסם כי היא צפויה להודיע על עצירה מוחלטת של כל הטיסות של מטוסי המנהלים מנתב"ג
עידן יוסף
בית הדין לתחרות דחה את הערר שהגישה עמותת הצלחה על החלטת הממונה על התחרות לאשר את המיזוג בין רשת לערוץ 10    הצלחה ביקשה להפסיק את ההליך והגיעה להסכמות עם הצדדים לפיהן יידחה הערר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il