X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
[צילום: AP]
גידול של 16% בטיפולים בתחום ההטרדות המיניות גידול של 55% במספר התיקים בהם הוחלט על נקיטת הליכים משמעתיים עונש חמור לעובדת ששלחה מסרון עם הערה גזענית
▪  ▪  ▪

במהלך שנת 2019 נפתחו בנציבות שירות המדינה כ-1,590 פניות בנושאים משמעתיים (לעומת 1,360 בשנת 2018) - גידול של כ-17%. מסך כל הפניות נפתחו כ-747 תיקים משמעתיים (לעומת 604) - גידול של 24%. במהלך שנת 2019 נפתחו כ-721 תיקים פליליים כנגד עובדי מדינה על-ידי משטרת ישראל (לעומת 351) - גידול של 105%!
מדובר בגידול משמעותי בכל הפרמטרים, וכתוצאה מכך - בעומס הרב ממילא המוטל על עובדי אגף המשמעת. למרות האמור גדל משמעותית היקף התיקים שהטיפול בהם הסתיים. העלייה נובעת משיפור מנגנון הדיווח בין המשטרה לבין אגף המשמעת ובמיוחד כתוצאה מהסדרת מנגנון ממוחשב לדיווח בין המשטרה לבין משרד החינוך בכל הנוגע לפתיחת הליכים פליליים כנגד מורים.
תובענות והליכי משמעת
בשנת 2019 הוגשו לבית הדין למשמעת 122 תובענות (לעומת 123 ב-2018). כמו-כן, ב-142 תיקים נקטו המשרדים השונים באמצעי משמעת פנימי על-פי הנחיה והמלצה של אגף המשמעת (לעומת 83 מקרים בשנה שעברה) וב-138 מקרים נקטו אמצעי משמעת פנימי ביוזמתם (לעומת 53). לסיכום, הוחלט על נקיטת הליכים משמעתיים ב-402 אירועים (לעומת 259) - גידול של 55%.
נכון ל-31 בדצמבר 2019, היו 146 עובדים מושעים ומועברים מתפקידם, לרבות עובדים שהשעייתם/העברתם מתפקידם החלה בשנים קודמות, מתוכם 105 עובדים מושעים בעקבות הליכים פליליים ו-29 עובדים מושעים בעקבות הליכים משמעתיים.
ב-2019, פרסם אגף המשמעת חוזר משמעת בנושא התבטאויות עובדי מדינה ומניעת גזענות בדגש על התבטאויות אסורות ברשתות החברתיות, בסביבה האישית והתעסוקתית כאחד, לרבות על דרך של פרסום או שיתוף תכנים מסוגים שונים. בהתאם לכך, הוגשה תובענה נגד עובדת בגין שליחת התבטאויות פוגעניות וגזעניות לעובדת אחרת באמצעות מסרון, למרות שהמסרון יועד במקורו לאדם אחר ונשלח בשגגה אל העובדת שאליה כוונו ההתבטאויות. בית הדין למשמעת הרשיע את העובדת והטיל עליה אמצעי משמעת של - נזיפה חמורה, הפקעת מחצית משכורת קובעת והורדה בדרגה אחת למשך שנה. בית הדין קבע כי אף אם המסרון לא היה אמור להגיע לידיעת העובדת, הרי שיש בו "ביטוי ברור לרעיונות גזעניים בהם עשתה הנאשמת שימוש", ולמרות שנשלח בשגגה, הרי מרגע שנשלח פגיעתו הייתה "קשה עד מאוד". עוד נקבע כי אין אלא להצר על הקלות שבו נכתבות ונשלחות מילים כה בוטות - "הנאשמת לקתה בתפיסת עולם שאין לה מקום בשירות הציבורי, ואין המסגרות החברתיות של השירות יכולות להסכים עם התדרדרות השיח בין כתליהם. ראוי שריסון עצמי ושמירה על כבוד העמיתים לעבודה יהיו מאבני היסוד של עבודה בשירות המדינה".
טיפול בהטרדות מיניות
בשנת 2019 נפתחו 214 פניות בנושאים של הטרדות מיניות ועבירות מין אחרות (לעומת 184). מדובר בעלייה נוספת של 16%, המצטרפת לעלייה מתמשכת מאמצע שנת 2017, ובמצטבר - עלייה של 96% בפניות בנושא הטרדות מיניות משנת 2016 ועד השנה.
כמו-כן, השנה הוגשו 15 תובענות לבית הדין למשמעת בתחום ההטרדות המיניות (לעומת 12). הגידול במספר הפניות, שהחל באמצע שנת 2017 במקביל לקמפיין #METOO, נמשך אף בשנה זו. בנציבות המדינה רואים בחיוב גידול זה מתוך הבנה כי תחום זה סובל מדיווח חסר משמעותי, וסבורים שעלייה זו משקפת גם את האמון הניתן במערך הממונות על השוויון המגדרי, באגף החקירות ובאגף המשמעת, כמו גם את העלייה במודעות והבנת החשיבות של חשיפת התופעה. למרות עלייה משמעותית זו, סבורים בנציבות כי עדיין מדובר בנושא המצוי בתת דיווח משמעותי.

נציבות שירות המדינה, אגף המשמעת - דין וחשבון לשנת 2019 / דוח שנתי
הדוח השנתי לשנת 2019 של אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. הדוח נושא שני פרקים: - בפרק הראשון – תיאור פעילות האגף במהלך השנה האחרונה תוך הצגת נתונים סטטיסטיים בתחומים העיקריים שבטיפול אגף המשמעת, פרסומים ופסקי דין מרכזיים. - בפרק השני – מוצגים הנתונים הכמותיים בפעילות אגף המשמעת, הן באופן כללי והן בחיתוכים סטטיסטיים שונים, לרבות בחלוקה לפי משרדים. כך, יוכל כל משרד להסיק מסקנות תוך ראיית מצבו הפרטני מחד ובהשוואה למשרדים אחרים מאידך. זאת, כמובן, תוך התחשבות בהבדלים בין המשרדים, הן בהיקף העובדים המועסקים על ידם והן במאפייניהם הייחודיים של תחומי העיסוק וצורות ההעסקה של כל משרד (47 עמ')
חוזר משמעת - התבטאויות עובדי מדינה ומניעת גזענות / חוזר
מנהל אף בכיר (משמעת): על עובדי מדינה, מתוקף תפקידם ומעמדם, חלות מגבלות שונות, לרבות מגבלות על אופן התבטאותם. מגבלות אלו חלות הן במסגרת העבודה והן מחוצה לה. מגבלות אלו נועדו הן לקיים יחסי עבודה הולמים וראויים במסגרת שירות המדינה והן לשמור על דימוי שירות המדינה בעיני הציבור.
תאריך:  29/09/2020   |   עודכן:  29/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
105% גידול בתיקים הפליליים לעובדי מדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תובעת 16.3 מיליון שקל מעמותת "רפואה וישועה" בטענה שלא עמדה בהתחייבותה משנת 2008 להקים בתוך שנה מרכז לרפואה דחופה באשדוד - בה יש קהילה גדולה של חסידי גור    התביעה מלמדת על סחבת ניכרת בטיפול בנושא בעת כהונתו של ליצמן במשרד הבריאות
מירב ארד
הח"כים בוועדת החוקה הצביעו, ההסתייגויות הוסרו והחוק יעבור לאישור המליאה    עימותים בין שוטרים למפגינים ליד הכנסת - 3 מפגינים נעצרו בהם תא"ל במיל' אסף אגמון    המשמעות - לא יתקיימו הפגנות בזמן של סגר כללי אלא בקבוצות של 20 איש בלבד
מירב ארד
ההסכם עם אזור הסחר החופשי בג'אבל עלי JAFZA, הנמל הימי הגדול ביותר בעולם ממערב לסין    הסכם נוסף נחתם עם אזור הסחר החופשי בנמל התעופה דובאי DAFZA
איציק וולף
בשל מגיפת הקורונה נערכת האזכרה הממלכתית לחללי מלחמת יום הכיפורים ללא קהל    צפו בשידור החי מן הטקס המתקיים בהר הרצל בירושלים
איציק וולף
השלמת העסקה תאפשר לקבוצת דלק לפרוע בפירעון מוקדם את מלוא יתרת החוב לבנקים המובטחים ברמת קבוצת דלק וחברות המטה בהיקף של 340 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il