X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתר תת-קרקעי
צה"ל חשף 3 אתרי ייצור טילים מדויקים בלב ביירות
הצבא חשף אתר לייצור רכיבים לטילים מדויקים, השוכן בלב ביירות, ולצדו שני אתרים נוספים מתחת לבנייני מגורים בעיר

הפיצוצים אשר התרחשו בשנים האחרונות בסביבה אזרחית בשטח לבנון, בהם הפיצוץ בשבוע שעבר של מחסן אמצעי לחימה בעין קאנא, ממחישים את השימוש שעושה חיזבאללה באזרחי לבנון כמגן אנושי.
מיזם דיוק הטילים, המשותף לארגון הטרור ולאירן, כולל הסבת רקטות קיימות לטילים מדויקים, לצד תהליך ייצור שלם של הטילים המדויקים באמצעות הקמת אתרי ייצור על אדמת לבנון. מיזם הדיוק הוא חלק מהמשך הפעילות האירנית באמצעות חיזבאללה לערעור היציבות ולפגיעה באזרחים.
היום חושף הצבא אתר לייצור רכיבים לטילים מדויקים, השוכן בלב ביירות, ולצדו שני אתרים נוספים:
  • אתר לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב אזור תעשיה בשכונת אלג'נאח (האתר שנחשף בנאום נתניהו לעצרת האו"ם): בסמוך לאתר נמצאות שתי חברות גז, אחת צמודה ממערב והשנייה ממוקמת במרחק של כ-50 מטרים. בנוסף, כמה עשרות מטרים ממערב לאתר ממוקמת תחנת דלק.
  • אתר תת-קרקעי לייצור רכיבי טילים מדויקים הנמצא בשכונת אלליכי: האתר ממוקם מתחת לארבעה בנייני מגורים בני שבע קומות המאכלסים מעל 70 משפחות. לאתר שתי כניסות, ממזרח ומצפון. במרחק כ-130 מטרים צפונית לאתר ממוקמת כנסייה, ובמרחק זהה ממוקם מרכז רפואי.
  • אתר תת-קרקעי לייצור רכיבי טילים מדויקים בשכונת שויפאת: האתר ממוקם מתחת לחמישה בנייני מגורים המאכלסים כ-50 משפחות. במרחק של כ-90 מטרים מצפון לאתר, פועל מסגד.
מדינת ישראל וצה"ל דיווחו מספר פעמים, הן על בימת האו"ם ובערוצים דיפלומטיים נוספים והן בכלי התקשורת, על אתרים בהם חיזבאללה עושה שימוש בניגוד לחוק, תוך סיכון האוכלוסייה הלבנונית. חשיפת אתרים אלה היום נועדה לקרוא פעם נוספת לממשלת לבנון, בתמיכת הקהילה הבין לאומית, להתערב בנעשה במדינה ולצד זאת, לאפשר לאוכלוסיית לבנון להתגונן מפני הסכנות הכרוכות בהתבססות חיזבאללה בשליחות אירן במדינתם.
מיקומם של האתרים לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב אוכלוסייה אזרחית בעיר ביירות - אומרים גורמים צבאיים - מסכן בראש ובראשונה את אזרחי לבנון. האסון שארע בנמל ביירות בחודש אוגוסט והפיצוץ שאירע בלבנון בחודש ספטמבר רק ממחישים את הסיכון הכרוך בכך לחייהם, לביטחונם ולרכושם של תושבי לבנון. מדינת ישראל, וצה"ל בפרט, עוקבים אחר האתרים הללו במגוון יכולות ואמצעים, מחזיקים במידע רב על מיזם הדיוק וימשיכו לתת לו מענה מבצעי רחב, בשיטות ובכלים שונים.

תאריך:  29/09/2020   |   עודכן:  29/09/2020
+הדרך לירושלים עוברת במאדים
08:31 30/09/20  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה

בשנת 1982 כשצבא אירן חדר לדרום עירק, הכריז איתואללה חומייני כי "הדרך לירושלים עוברת בעיר כרבלא"  ▪  באמצע העשור השני של המאה ה-21, חסן נסראללה נימק את כניסת לוחמיו לסוריה בכך ש"הדרך לירושלים עוברת בדמשק", ובימים אלה כשהחיזבאללה משתלט על לבנון, העיתונות הלבנונית והערבית בכלל, מזהירה מסיסמתו של נסראללה: "שהדרך לירושלים עוברת בביירות"

טראמפ. לשתות אקונומיקה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+נסראללה: בואו והיווכחו שנתניהו משקר
21:05 29/09/20  |  עידן יוסף

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מגיב לנאום נתניהו ומזמין את כלי התקשורת הלבנוניים להיכנס למתקן שנתניהו דיבר עליו בעצרת האו"ם ליד חברת הגז, כדי לחשוף את השקר כלשונו.

+חיזבאללה מחזיק מחסן טילים סודי סמוך למכלי חברת גז
19:20 29/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחסן - בשכונה הצמודה לנמל התעופה בביירות  ▪  "מעגל השלום המתרחב לא פוגע בסיכוי להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים, אלא מגדיל אותו"  ▪  "מועצת הביטחון לא נקפה אצבע מול ההפרות הבוטות של אירן ומול הראיות המוצקות שבארכיון הגרעין"

נאןם ראש הממשלה בעצרת האו"ם [צילום: מן הטלוויזיה]
הפיצוץ הקודם והפיצוץ הבא

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל חשף 3 אתרי ייצור טילים מדויקים בלב ביירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אודי דקל, נועה שוסטרמן
ההסכמים הם הישג מדיני נכבד לישראל ולנתניהו; מבחנם יהיה ביישומם - שהוא גם אשר יקבע האם מדינות ערביות נוספות יצטרפו להליך הנורמליזציה
עידן יוסף
לנוכח התפשטות הנגיף הודיע רא"ל כוכבי כי רוב הצווים לשמ"פ יבוטלו ובמקום המילואימניקים יועסקו חיילים בסדיר    גנץ יתקן את הצו לזימון מילואים כך שיכלול עיסוק בפעולות נגד הקורונה
איציק וולף
נשיא טורקיה התבטא באנטישמיות בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם    שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, יצא מאולם העצרת הכללית במחאה    "חשוב שהעולם יכיר את המוסר הכפול שארדואן חי לפיו שנים רבות"
יוני בן-מנחם
גורמים במפרץ מעריכים כי סעודיה ממתינה לתוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב, ורק אח"כ תקבע את עמדתה הסופית בנושא הנורמליזציה עם ישראל    ממשל טראמפ מפעיל לחץ כבד על בית המלוכה הסעודי להתקדם, אך הסעודים חוששים מתסיסה פנימית ומתגובה אירנית
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה בטקס חתימת חוזי הנורמליזציה, "הסכמי אברהם", עם איחוד האמירויות ובחריין, במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שר החוץ והשר לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות שיח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני במרפסת הבית הלבן בוושינגטון [כ"ו באלול תש"ף, 15.09.2020]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il