X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועמ"ש לממשלה בראיון לשבועון משפחה: אם נתניהו משתמש בכוחו השלטוני שלו כדי להשפיע על התיקים נגדו, "מתחילה להיות בעיה קשה" לדבריו, נתניהו לא "עושה טובה" בהסכמתו לחתום על הסכם ניגוד עניינים רמז גם שלא יסכים לעסקת טיעון בתיקי נתניהו גינויים חריפים בימין
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. "כל יום אני קם וכואב לי הלב" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, מגלה בראיון ללעיתונאי ישראל יוסקוביץ מגזין חג הסוכות של השבועון החרדי "משפחה" כי הכרזה בדבר נבצרותו של ראש הממשלה לא ירדה מן הפרק.
מנדלבליט: "יש עניין אחר... העניין האחר, זה נורמטיבי, זאת אומרת חוסר בנבצרות של כל התפקודית נורמטיבית. האם, כמו שאני עושה את ההבחנה ואני אומר - יש נאשם מר בנימין נתניהו ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר. אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה, כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אז אם באמת אי-אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות".
מראיין: "איך תדע מתי זה---?"
מנדלבליט: "עוד פעם, זו לא מתמטיקה ואני לא, אני לא, אני לא נחפז ואני מנסה להיות מאוד שקול ומאוד רגוע וכל פעם אני סופר עד אלף ולא עד עשר, אני לא יכול להרשות--- אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות--- אבל כן אני אומר, שלעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים ולא, הוא לא עושה לי טובה. אני לא מקבל את זה שהוא בא ואומר: 'אני אקח על עצמי בהתנדבות מגבלות', לא. אתה חייב לקחת מגבלות, זה גם מה שאמר בית משפט העליון בפסק הדין שלו. המגבלות האלה שתיקח על עצמך שנעשה הבחנה, ואני לא תמים ולא נאיבי וברור לי שזה לא יהיה מאה אחוז, אבל כן צריכים את האמירה שהוא לא עוסק למשל במינוי במערכת אכיפת החוק, לא עוסק בתיקון חקיקה ספציפית לעניין האישי שלו, כשהוא מנצל את הכוח השלטוני שלו, אסור לאפשר את זה".
מנדלבליט רמז גם שלא יסכים לעסקת טיעון בתיקי נתניהו: "ביקשתי שהמשפט יתנהל מיום ליום, אמרתי כמה שיותר מהר כי עם ישראל חייב הכרעה מהירה בעניין הזה. אי-אפשר למשוך את זה באמת 5 שנים כמו שאתה אומר, זה רע מאוד אם זה יהיה 5 שנים. צריך לעשות את זה מיום ליום, לסיים את זה כמה שיותר מהר לכאן או לכאן וצריך להכריע בטענות, במיוחד אגב, אני אומר לך את זה עוד אמירה בסוגריים, במיוחד על-רקע הטענות שהוא טוען. ה'תפירת תיקים' ו'אין כלום ולא היה כלום כי אין כלום' וכל האמירות האלה, בוא נראה--- בית המשפט יכריע ונראה מה תהיה ההכרעה. ואני מכבד כל הכרעה, בסוף יש בית משפט, כלל הכרעה - בית משפט, אין שום בעיה".
היועמ"ש הודף את הטענות כי מדובר ברדיפה פוליטית של רה"מ נתניהו: "אני לא הגשתי כתב אישום, אני אמרתי את זה גם. לא הגשתי כתב אישום נגד חלילה, נגד מפלגת הליכוד או כל מפלגה פוליטית שהיא, לא הגשתי נגד הימין, ממש לא... ממש לא במקומות האלה. ביקשתם מעשים אישיים, תנתח את כתב האישום ותראה אותו, לא רק בתיק 1,000, לא, בכל התיקים, זה מעשים אישיים של מר בנימין נתניהו, מיוחס לו אישית עבירות פליליות. למרבה הצער, באמת כואב לי הלב ואני לא אומר את זה סתם. כואב לי הלב ממש כל יום אני מתעורר וכואב לי הלבב. הגעתי למקום הזה, לא טוב, חבל. מצד שני זאת החובה שלי לעם ישראל... אני לא אוותר על שחיתות על דברים כאלה, בעייני זה שחיתות אישית לכאורה, לכאורה. עומדת לו חזקת החפות, יכול להיות שיוכיח את חפותו, תהיה לו את ההזדמנות בבית משפט, לא יודע. כרגע הראיות שבפני, יש סיכוי סביר להרשעה לדעתי... לא נבהל מה'שתיים וחצי כתבות בוואלה' ולא נבהל מה'כמה סיגריות', כן? זה לא הסיפור, זה לא התיק, לא הייתי מגיש כתב אישום במצבים כאלה".
"הרבה דברים הפתיעו אותי, מה זה שבנימין נתניהו יישב עם נוני מוזס שנים ומדברים ביניהם, אני כמעט נפלתי מהכיסא כשראיתי את זה, זה לא דבר שלא הפתיע אותי".

תגובות חריפות בימין

  • השרה מירי רגב: "‏דברי היועמ״ש מנדלבליט מכניסים לנבצרות את הדמוקרטיה כולה. מי שיטיל נבצרות על נתניהו מבקש להטיל נבצרות על מיליוני בוחרי הימין, שבחרו 3 פעמים בנתניהו לראשות הממשלה וימשיכו לבחור בו כנציגם".
  • ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אם נתניהו לא מפטר את מנדלבליט על שורת האיומים החצופה וחסרת הסמכות הזו שהוא מפזר במודע בסיבוב הופעות תקשורתי חריג - מגיע לו שמנדנבליט יכריז עליו כנבצר. מי שמזלזל כך במיליון וחצי מצביעים שבחרו בו ומאפשר ליועמ"ש להשפיל ולרמוס אותם פשוט לא ראוי לאמונם ולא יכול להיות ראש ממשלה.
"אין מילים לתאר את גודל ההזיה במחשבה שיועץ משפטי יכול להחליט שראש ממשלה לא מתפקד 'מהותית' כמו שהוא חושב שהוא צריך לתפקד ואז להדיח אותו מתפקידו באקט שהוא לא פחות מהפיכה שלטונית. יועץ שהלך לאיבוד רחוק כל כך מעיד שאי אפשר לסמוך על שיקול דעתו בשום דבר וצריך לצאת לנבצרות מיידית. האיום המאפיוזי והמופרך של מנדלבליט על 'נבצרות מהותית' חושף למעשה את הסכנה שבכל תפיסת המשפט ה'מהותי', שכביכול רק 'מתעלה מעל לפורמליסטיקה טכנית לרובד אמיתי ומהותי יותר' אבל בפועל מתנתקת מהחוק, משלטון החוק, ומהוודאות המשפטית, ומעניקה כוח לא דמוקרטי, לא קונבנציונלי ולא מוגבל למשפטנים".
  • השר דוד אמסלם: "מנדלבליט אתה אסון לדמוקרטיה! מזלזל בעם ובנבחריו. הגיע הזמן שתלך הביתה".
  • ח"כ שלמה קרעי: "אם נאשם משתמש בכוח שלטוני, זו בעיה קשה. אם כך, מנדלבליט, מדוע אתה עדיין מחזיק בקרנות המזבח? הרי זה בדיוק מה שאתה עושה. מנצל את הכוח שלך כדי להסתתר מפני הדין, כדי לחפות על חבריך מפניו, וכל זה רק כדי להשלים את משימת הפלת שלטון הימין ומנהיגו. אם יעז היועמ"ש לבטל את הכרעת העם, הוא יגלה את הכוח שיש לעם בדמוקרטיה".
  • ח"כ איילת שקד: "‏חברי הכנסת, ורק הם, יחליטו מי יהיה ראש הממשלה. נבצרות לא נתונה להחלטתו של היועץ, זו החלטה פוליטית ולא של התובע שהגיש את כתב האישום".
  • יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "‏ניכר היטב שההקלטות של מנדלבליט בושלו מטעמו כדי להעביר מסר לראש הממשלה ועל-מנת להלבין את החלטותיו השערורייתיות להגשת כתבי אישום מופרכים שלא הוגשו באף דמוקרטיה. אני מרגיש שהגיע הרגע בו העם שלנו חייב להחליט על אחד מהשניים: מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה או נתניהו ראש הממשלה".
  • ח"כ אריאל קלנר: "ההקלטות של היועמ"ש הן חרפה שממחישות עד כמה הוא נחוש ודבק במטרה לחסל את נתניהו. מי שצריך לצאת לנבצרות זה היועמ"ש, שנמצא בניגוד עניינים חריף. ויפה שעה אחת קודם".
  • ח"כ אוסנת מארק: "‏אי אפשר להוציא לנבצרות 1,300,000 אלף אזרחים ישראלים! תנסה את הספינים והאיומים על מישהו אחר, אדון מנדלבליט!".

תאריך:  29/09/2020   |   עודכן:  29/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט בראיון: "נבצרות לא ירדה מהפרק"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ומה בענין נבצרות למנדלבליט ?
א.ל. רמת-גן  |  29/09/20 23:06
2
התאבדות
עובד 1  |  30/09/20 00:10
3
עיסקה? או נצחון פירוס ?
מרק_טווין  |  30/09/20 09:20
4
ביבי, תפעיל משילות:
ברבור  |  30/09/20 10:51
 
- אכן, הכלב ידידו של האדם, לבר א
עובדה  |  30/09/20 18:27
5
מהיום מציע לקרוא קומיסר משפטי ל"ת
יאקי  |  30/09/20 13:28
6
משילות
שמולי  |  30/09/20 14:35
7
פרקליטות מושחתת
כנופיית שלטון חוק  |  1/10/20 08:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עידן יוסף
מפגינים בבלפור שהפרו את התקנות וסרבו להזדהות עוכבו לחקירה, ובמחאה הצטופפו המפגינים וקראו קריאות נגד המשטרה    מפגינים התאספו גם בכיכר הבימה ובכיכר רבין    מפגינים: קנסות גם לאזרחים ברחבי הארץ שהצהירו שהם בדרכם להפגנה בבלפור
יוסי דר
טוב יעשה בית המשפט אם ישכנע מבעוד מועד את הצדדים לפנות להליך גישור אצל שופט בדימוס שהוא בעל שיעור קומה ובעל יוקרה ציבורית רבה, שישכיל להביא בחשבון את הצרכים האמיתיים של כל הצדדים - כדי לשחרר אותם ואת הציבור מהמצב המשברי החמור והמתמשך שנקלעו אליו
עידן יוסף
המארגנים של הפגנות הדגלים השחורים הודיעו: ״ההפגנות בגשרים בצמתים ובשיירות תמשכנה, מתוך אחריות חברתית לא נשתתף בהפגנות בלפור בזמן הסגר״    שאר הארגונים הודיעו שיפגינו כרגיל
עידן יוסף
מחקר חדש שמסתמך בעיקר על נתוני ג'י-פי-אס בדק כמה מפגינים מגיעים בכל סוף שבוע לבלפור, מהיכן הם מגיעים - והאם המספרים תואמים את דיווחי המשטרה והמארגנים
עו"ד יוסי דר
נתניהו לא הבין בזמן שאדם שמקבל את חינוכו המשפטי והמוסדי בבית גידול כמו זה של ברק וביניש, מפתח מחויבות טוטאלית למערכת המשפטית וליוקרתה    הוא גם לא הבין בזמן, כי גורלם ותדמיתם של מנדלבליט ואלשיך, שאותם מינה, תלויים בהחלטותיו של שי ניצן    ברור היה שניצן הרגיש, בעצמותיו ממש, שעליו להמשיך ולשמר את "המורשת" שהונחלה לו, וכל הדרכים כשרות לשמור על המורשת הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il