X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשל חלקה בפעילות כת המין Nxivm

81 חודשי מאסר לקלייר ברונפמן

בתו של מי שהיה נשיא הקונגרס היהודי העולמי הודתה בעבירות מרמה בפעילות הכת בית המשפט: מי יודע כמה מיליונרים מוכנים להקדיש את משאביהם הבלתי-מוגבלים כדי לתמוך בהונאות פירמידה המנוהלות בידי פושעים מסוכנים
▪  ▪  ▪
ברונפמן. תערער על חומרת העונש [צילום: מארק לניהאן, AP]

קלייר ברונפמן, בתו של המיליארדר המנוח אדגר ברונפמן, נדונה (יום ד', 30.9.20) ל-81 חודשי מאסר על חלקה בפעילות כת המין Nxivm. ברונפמן בת ה-41 הודתה בהאשמות נגדה, אך מתכוונת לערער על חומרת העונש. היא בתו הצעירה של מי שהיה מבעלי השליטה בענקית המשקאות החריפים סינגרם ונשיא הקונגרס היהודי העולמי.
ברונפמן הגיעה בשנת 2003 ל-Nxivm - קבוצה שהגדירה את עצמה כגוף המסייע נפשית ורוחנית לחבריו. היא הייתה חברה בה 15 שנים והצטרפה לחבר המנהלים שלה, למרות הביקורת הגוברת על הנעשה בקבוצה ככת שהפכה נשים לשפחות מין. לאורך השנים היא אף גייסה שורה של עורכי דין להגן על מעשי הקבוצה, אשר הציגה את עצמה כמי שמסייעת לחבריה להגשים את מטרותיהם באמצעות סדנאות של "ניהול הצלחה".
שופט בית המשפט הפדרלי המחוזי במנהטן, ניקולס גרפיוס, אומר בגזר הדין, כי הוא מוטרד מן הראיות המלמדות שברונפמן השתמשה בעושרה ובמעמדה החברתי כאמצעים להטריד, לשלוט ולהעניש במסגרת פעילות הקבוצה. ברונפמן היא הנאשמת הראשונה בפרשה שדינה נגזר. מנהיג הקבוצה, קיית' ראונייה, הורשע ביוני אשתקד בסחיטה, סחר בבני אדם למטרות מין, הונאה ועבירות אחרות, אך דינו טרם נגזר.
הדיון אתמול נמשך למעלה מארבע שעות, וכלל עדויות של תשע מקורבנות Nxivm.
הן תיארו בהתרגשות כיצד חייהן נהרסו בידי ברונפמן, וכיצד הותירו מאחוריהן נישואין שהתפרקו, קריירות שקרסו ומוניטין שאבדו. כמה מהן אמרו, כי ברונפמן השתמשה בהן ללא רחם, הובילה אותן לפשיטת רגל ואפילו שכנעה פרקליטים מקומיים להגיש כתבי אישום נגדן. אחדות מן הקורבנות הישירו מבט אל ברונפמן וביקשו ממנה להוקיע את ראונייה; היא אמרה לפני מספר חודשים לגרפיוס שאינה יכולה לעשות זאת, משום שהיא עדיין מאמינה באיש.
Nxivm, אשר המרכז שלה שכן ליד העיר אולבני (בירת מדינת ניו-יורק), נודעה ככת מין לאחר שעדויות הוכיחו, כי ראונייה קיבץ שורה של נשים והפך אותן לבנות זוגו המיניות. בטקס סודי קועקעו ראשי התיבות של שמו ליד מפשעותיהן של הנשים, תוך שהן מצטוות לומר: "אדון, בבקשה סמן אותי, זה יהיה כבוד". ברונפמן, שלא הייתה אחת מנשות המין, הודתה בשני סעיפים של גניבת זהות והונאה בתחום ההגירה.
גרפיוס הטיל על ברונפמן עונש כבד מזה שביקשה התביעה בקובעו, כי היא עצמה במכוון את עיניה מלראות את הצד המכוער של Nxivm. הוא גם רמז, שהעונש החמור אמור להוות הרתעה: "אני לא יודע כמה מיליונרים מסתובבים בחוץ ומוכנים להקדיש את משאביהם הבלתי-מוגבלים כדי לתמוך בהונאות פירמידה המנוהלות בידי פושעים מסוכנים". התביעה טענה, כי ראונייה לא יכול היה לבצע את פשעיו בלא עזרתה של ברונפמן.
אחת מקורבנותיו של ראונייה, כריסטין קיף, העידה, כי היא ילדה את בנו של ראונייה וכי ברונפמן לחצה עליה לומר שהתינוק מאומץ. ברונפמן טענה באוזניה, כי אביה יפגע בתינוק אם זהותו של אביו לא תוסתר. בשנת 2003 כינה אדגר ברונפמן את Nxivm במילה "כת" בראיון לכתב-העת פורבס, ובתו האמינה שהוא מוביל קנוניה שמטרתה להרוס את הקבוצה. קיף הוסיפה, כי רק מאוחר יותר הבינה, כי מדובר במזימה שמטרתה האמיתית היא לסייע לראונייה לחמוק מתשלום מזונות לבנו.
התביעה אמרה כי ברונפמן הפכה למכשיר הכספומט של ראונייה: היא הוציאה לפחות 116 מיליון דולר על Nxivm. היא מימנה את ההליכים המשפטיים של הקבוצה ואת רישומם של פטנטים שהמציא ראונייה. הוא היה שותף להקמת הקבוצה ב-1998 ומאז השתתפו 18,000 איש בקורסים שלה, שעלו אלפי דולרים כל אחד. שורה של שחקנים בהוליווד, בוגרי אוניברסיטאות עילית ויזמים העניקו את חסותם לקורסים, שכאמור התבררו הן ככסות למילוי תאוותיו של ראונייה והן כהונאת פירמידה ממושכת.
חברים לשעבר בקבוצה טענו, כי לברונפמן היה חלק מרכזי בכך שכה הרבה אנשים עשירים ובעלי חינוך משובח נפלו ברשתו של ראונייה. לדבריהם, ברונפמן הענישה את מי ש"העזו" לסטות מהוראותיו של ראונייה, ואף שכרה חברת חקירות במטרה למצוא מידע כספי על יריביה של הקבוצה ובהם עיתונאים, שופטים ואפילו מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר מניו-יורק.

תאריך:  01/10/2020   |   עודכן:  01/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
81 חודשי מאסר לקלייר ברונפמן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא להאמין
נחמיה תנא  |  1/10/20 08:47
2
לבדוק קשרים לראש ממשלה מפורסם ל"ת
נדב  |  2/10/20 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת ההשקעות של רשות החדשנות אישרה להעניק הגנה להשקעה בחברות טכנולוגיה עילית בהיקף של 2 מיליארד שקל ל-10 גופים מוסדיים בשוק ההון הישראלי
עידן יוסף
נאסרה הפגנה במרחק קילומטר ממקום המגורים    רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו-זמנית    הנחה את מערכת הבריאות להכין תוכנית לתרחיש של אלפי חולים במצב קשה בחורף והוסיף: "היציאה מהסגר עלולה להימשך חצי שנה עד שנה"    עימות חריף בין גנץ לרה"מ: "אתם משגעים את הציבור"    500 שקל קנס למתארח בסוכה שאינה שלו
עידן יוסף
בהנחיות לחגים, דורשת מועצת חכמי התורה לקיים תפילות רק מחוץ לבתי הכנסת ובהקפות בסוכות ובשמחת תורה לשמור מרחק ולקצר בתפילות    כמו-כן פרסמו רבנים הנחיות בטיחות לסוכה
עידן יוסף
עידן יוסף
עד היום הייתה חייבת המשטרה להכריז על כל אבידה יקרת-ערך ששוויה גבוה מ-1,000 שקל    במשך 32 שנה לא עודכן הסכום, ולמרות שהערך קפץ פי 5, מבקש המשרד לבט"פ להכפילו פי 2.5
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il