X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמית סגל: הפרקליטות ידעה לכאורה על המהלכים הפסולים בחקירת ניר חפץ אך בחרה להתעלם מהרגע בו נודע כי קיים מידע שכזה לא עדכנו את פרקליטי נתניהו בדבר מקורבי נתניהו: "שוב נחשפו מעשים פליליים כדי לתפור תיקים"
▪  ▪  ▪
ניר חפץ [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

לפני חודש חשף העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, את הסתרת הפרקליטות בעניין אום אל חיראן, בו נאשם האזרח שנורה בידי שוטרים כי היה מחבל. כעת חושף סגל הסתרה נוספת לכאורה בפרקליטות והפעם סביב תיק 4,000 וחקירת ניר חפץ.
על-פי החשיפה, קיים חשד כי במהלך החקירה קיימה המשטרה תרגיל שבסופו ניר חפץ הסכים להיות עד מדינה, על-מנת שיעיד נגד האחרים החשודים בפרשה. סגל אמר כי בפרקליטות כן ידעו על עדויות לתרגיל, אך בחרו שלא להתייחס בנושא, בניגוד להכחשות שפרסמו כי מעולם לא ידעו.
הפרשה מתחילה כאשר אחד החוקרים בתיק 4,000 פנה אל ראש המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר מנחם, כי יש לו עדות על התרגיל שנעשה בזמן החקירה. בר מנחם דרשה מאותו חוקר לחשוף את שמו, אך הוא דרש להישאר אנונימי. בעקבות כך אמרה בר מנחם כי היא לא מקבלת את העדות אם היא תישאר אנונימית, דבר שלא נעשה בעבר מעולם ונחשב חריג. שבוע לאחר מכן פנתה התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי, אל בר מנחם לברר אם אכן פנה חוקר אליה למתן עדות.
בן ארי כתבה כי אם נכון הדבר היא חייבת לידע זאת את פרקליטי נתניהו, החושדים כי קיימת עדות לביצוע התרגיל. "קרן שלום, סברנו כי נכון להשיב לפניות הסנגורים שלא נמצא כל בסיס לפרסום האמור. והנה הפתעה: אנו מבינים כי בעת גיבוש מענה לשאילתה בנושא על-ידי אנשי מח"ש עלתה אמירה סתומה לפיה אפשר שאולי היה אירוע שכזה". עוד כתבה בן ארי: "לפיכך על-מנת שחלילה לא תצא שגגה תחת ידנו, אנא פני ובררי עם אנשי הדוברות במה דברים אמורים. אנא ערכי את הברור והביאי בפנינו את תוצאותיו ככל הניתן עד היום בשעות אחר-הצהריים שכן הצורך להשיב לסנגורים הוא דחוף מאוד".
לאחר קבלת המייל פנתה בר מנחם לסגנה, משה סעדה, ומסתבר כי גם הוא ידע על עדויות לקיום התרגיל. סעדה כתב: "בתאריך 9 בספטמבר קיבלתי פנייה בנושא מאפרת דוברת מח"ש. הבהרתי לאפרת באופן חד-וברור כי אכן קיבלתי פניה בעניין, עת שימשה קרן כמנהלת מח"ש. דובי (החוקר הראשי) מסר לי שיש גורם חקירתי שמטפל בתיקי ראש הממשלה שמעוניין למסור מידע רגיש אודות התנהלות בחקירות ראש הממשלה. ציינתי בפני הדוברת כי גם עמרי, ראש צוות מודיעין מח"ש באותה תקופה היה מודע אף הוא בזמן אמת לעניין. בשלב מסוים בשיחה העליתי את דובי לשיחת ועידה עם אפרת".
בר מנחם השיבה במהירות לסעדה האם יש לו תיעוד בנושא, והוא השיב כי בשל ההנחיה של בר מנחם הוא לא טיפל בעניין ולכן אין לו תיעוד. עוד כתב סעדה בתשובתו על הפרקליטות: "ציינתי בפני הדוברת שתגובת משרד המשפטים כלל לא מדויקת וזאת בלשון המעטה, אך מסרה שזו החלטת המשרד". מכאן עולה, כי במשרד המשפטים ידעו על המידע הנ"ל אך בחרו להכחיש כי ידעו ובחרו לטייח את הנושא. דבר נוסף שהתגלה הוא שעל אף שהנושא היה ידוע לבר מנחם היא לא העבירה את המידע לבן ארי, כפי שביקשה. מכאן יוצא כי עד יום זה לא ידעו פרקליטי נתניהו כי ישנה עדות על ביצוע התרגיל.
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "רק לאחר הפרסום בעניין, בחלוף מספר שנים, העלו גורמים שונים במח"ש מטעמים השמורים עימם, להעלות טענות בעניין זה. בעקבות זאת נערך בירור, בהובלת המשנה לפרקליט המדינה במטרה לבחון את העניין לגופו ולהשיב לפניית הסניגורים בנושא. בירור זה העלה, בין היתר, כי אותם גורמים במח"ש לא ערכו כל תיעוד לפנייה הנטענת, והם אף שללו שהיא נקשרה למר חפץ. תוצאות בירור זה יפורטו במסגרת המענה לבקשת הסניגורים לעיון בחומרי החקירה (לפי סעיף 74), שהוגשה במקביל לו, ואשר לאחר עיון בה הוחלט בפרקליטות מיסוי וכלכלה להשיב לכלל הטענות במרוכז. אין בכוונתנו לנהל את המשפט בתקשורת".
תגובת מקורבי נתניהו: "שוב נחשף שבכירים במשטרה ובפרקליטות ביצעו בכוונה מעשים פליליים כדי לתפור תיקים נגד ראש הממשלה נתניהו: סחיטת עדי מדינה, ניגודי עניינים של החוקרים והפרקליטים, טיוח חקירות ושקרים לבית המשפט ולציבור. ברור לכולם שהתיקים נגד ראש הממשלה נתניהו תפורים. רק חקירה עצמאית ובלתי תלויה תגלה את כל האמת ותעשה צדק".

תאריך:  12/10/2020   |   עודכן:  12/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בפרקליטות ידעו על השתקת התרגיל נגד ניר חפץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא ערכו תיעוד?
באום  |  12/10/20 10:56
2
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  12/10/20 11:51
 
- הבעת דעה איכותית - יישר כח
יצחק הורניק  |  13/10/20 18:28
3
הקנאה והשנאה והתחרות מוציאים..
gosep  |  14/10/20 09:35
4
חולשת מנדלבליט
שפן   |  15/10/20 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-בזק
עידן יוסף
בהקלטות שישודרו ב"המקור" נשמעים אלוביץ' ואשתו איריס בשיחות עם מנכ"ל וואלה על הטיית סיקור באתר לטובת רה"מ ורעייתו - ובמקביל על פעולות שעושה רה"מ לטובת בזק. "מרגיש חייב כל הזמן"
איתמר לוין
שאול אלוביץ תבע 10 מיליון שקל בטענה לירידה בשווי תיק השקעותיו שתפסה המדינה במסגרת פרשה 4000    ביהמ"ש: אלוביץ מחויב להבטחתו שלא לתבוע את המדינה עד לסיום ההליכים בעניינו
איתמר לוין
תגובתו של נתניהו לכתב האישום היא מסוכנת, משום שהוא נותן פתחון פה לראשי ארגוני פשיעה לטעון שתופרים להם תיקים    יש ממש בביקורתו העקרונית על המשטרה והפרקליטות, אך היא צבועה ובאה מאינטרס אישי    כדאי לשים לב לכך שנתניהו למעשה אינו חולק על העובדות שבבסיס כתב האישום    המהלך הנכון מבחינה לאומית, פוליטית ואישית הוא התפטרות שלו
איתמר לוין
שחיתות ציבורית, ודאי בדרגים הבכירים ביותר, היא תופעה מסוכנת שיש לעקור מן השורש. אך כאשר מו"לים מוכנים לשעבד אמצעי תקשורת לצרכים מסחריים - הדמוקרטיה עצמה בסכנה    נתניהו מתגלה כאדם שאובססיבי לתקשורת חיובית, ושני בני הזוג הם נהנתנים שלא רוצים להוציא אגורה מכיסם
איתמר לוין
כתב האישום כולל עשרות דוגמאות להתערבות של נתניהו בתכני וואלה - כולל התקפה על בנט, דרישות לפרסום ידיעות ותמונות, הנחיות להצניע ידיעות ואף למחוק אותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il