X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשקוביץ. פגיעה בצביון היהודי? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אנגלמן. הערה לנציבות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ קיבל בשנתיים האחרונות תלונות על פקידי ציבור שהתראיינו בשבת בניגוד לכללים, אך נמנע מהעברתן לטיפול בית הדין למשמעת של הנציבות תלונה נגדו בעניין נמצאה מוצדקת והוא קיבל הערה ממבקר המדינה
▪  ▪  ▪

נציב שירות המדינה, הפרופסור דניאל הרשקוביץ, מסמס במשך כשנתיים תלונות שהוגשו אליו נגד פקידים בשירות המדינה שחיללו שבת בניגוד לכללי התקשי"ר, ובהם שגרירי ישראל בעולם ומנכ"לים של משרדי ממשלה שהתראיינו במהלך השבת בטלוויזיה וברדיו. כך נודע ל-News1.
את התלונות הגישה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף הפועל בדרכים משפטיות לשמירת צביונה היהודי של המדינה, שביקשה מהרשקוביץ להעביר את הטיפול בתלונות לבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, בהתאם לסמכות המוקנית לו בחוק שירות המדינה (משמעת). אחד מנשואי התלונות היה שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שהתראיין בכמה הזדמנויות ברדיו.
התלונות נגד השגריר באו"ם
נגד דנון הוגשו כמה תלונות, החל בשנת 2018, אך במשך תקופה ארוכה הנציב לא טיפל בהן. בתגובה, הגישה התנועה תלונה נגד הרשקוביץ לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה. המבקר מתניהו אנגלמן מצא את התלונה מוצדקת והעיר לנציבות שירות המדינה על הטיפול הלקוי בתלונות - משך הטיפול והעיכוב הממושך.
בעקבות פניית המבקר, שיגר הנציב התנצלות לבאי-כוחה של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, שבו טען כי העיכוב שנמשך כשנתיים נובע מ"אתגרי השעה" כלשונו, והודה כי אכן ראיונות בשבת מנוגדים לכללי התקשי"ר ולהודעות נש"מ.
הוא סיפר שקיים בדיקה מעמיקה עם כלל הגורמים המקצועיים, והגיע למסקנה כי "הנושא ראוי להיבחן במסגרת המשמעתית בהתאם לסמכות המוקנית למנכ"ל המשרד ולשר לפי הוראות ס' 31 לחוק שירות המדינה (משמעת), תשכ"ג-1963".
"הנציב מפריט את זהותה היהודית של המדינה"
בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית תקפו את תשובת הנציב הרשקוביץ, ומסרו: "הנציב הרשקוביץ ממשיך בסורו, ומאפשר בפועל את שחיקת צביונה היהודי של המדינה ואת הוזלת ערך השבת. משמעות החלטתו היא הורדת הרף המשמעתי. כידוע, העונש שיכול להטיל שר או מנכ"ל של משרד, חמור פחות מאשר עונש שיכול להטיל בית הדין. יתרה מכך, השארת נושא כה חשוב לשיקול דעתו של כל משרד מבלי לקבוע רף ענישה מינימלי היא הפרטת זהותה היהודית של מדינת ישראל".
עוד הוסיפה התנועה: "ספק אם נציב ללא כיפה על ראשו, היה נוהג כמו הרשקוביץ וחושש שאכיפת הכללים תתפרש כהדתה. אנו קוראים לדניאל הרשקוביץ לחזור בו מהחלטתו האומללה, ולקבוע כי כל הפרה משמעתית שיש בה משום פגיעה בערכיה היהודיים, המוסריים והציוניים של המדינה, צריכה להתברר בנציבות שירות המדינה".

תאריך:  13/10/2020   |   עודכן:  13/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנציב הרשקוביץ מסמס תלונות על חילול שבת וקיבל הערה מהמבקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו ל"ת
ים תיכונית  |  13/10/20 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כבוב: ברמלי רימה את המשקיעים להם הבטיח תשואה גבוהה תמורת השקעות לטווח של ימים בודדים - ובפועל נטל את הכסף לחברות אחרות שלו ובמישרין לכיסו    "אדם חריף ושנון, בעל אישיות עוצמתית שידע לכבוש את האנשים סביבו, הילך קסמים על כל מי שהיה בסביבתו" וגם "אדם מניפולטיבי, שהתחמק באופן עקבי ומתמך ממתן תשובות ישירות וענייניות"
מירב ארד
מנהלי החפירה מטעם רשות העתיקות: "הדיוק במשקל מעיד על היכולות הטכנולוגיות, כמו גם על החשיבות שיוחסה לדיוק במשקלים בירושלים הקדומה"
יפעת גדות
התפקוד הקוגניטיבי של מבוגרים המשתמשים בקנביס רפואי לצורך טיפול בכאב כרוני אינו שונה מזה של מטופלים בתרופות אחרות
מירב ארד
אחוז המסכימים עם ההצהרה "יש לי אמון במשטרת ישראל" ירד מ-43% באפריל ל-31% בספטמבר    באפריל רק 17% סברו כי התפקיד של המשטרה באכיפת תקנות הקורונה משפיע לרעה על יחסי המשטרה עם האזרחים, כעת מעל למחצית (52%) סבורים כך    רק 19% לעומת 34% באפריל מסכימים כי המשטרה מקבלת את ההחלטות הנכונות עבור האזרחים
אביתר בן-צדף
פריגטות-הטילים האלו הנן חלק בתוכנית חיל-הים להגדיל את מצבת כלי-השיט שלו ליותר מ-500 עד שנת 2045    מארק אספר, שר ההגנה, אמר בשבוע שעבר, כי לחיל דרושות עוד 70-60 ספינות קטנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il