X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הכנסת קורא לקיים בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה קלנר: "יחסים מאפיוזיים. מנדלבליט צריך תוכנית להגנת עדים" מרגי: "אם זה האור אני מעדיף לשבת בחושך"
▪  ▪  ▪
[צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת]

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב לפרסום הקלטות היועמ"ש אביחי מנדלבליט, ואמר: "הפרסום במהדורת 12 הערב הוא מזעזע. מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מעיד בעצמו שפרקליט המדינה מחזיק אותו בגרון, הוא חסר תקדים בחומרתו. גם משפטנים הם בני אדם. כשפרקליט המדינה אוחז בגרונו של הממונה עליו המשמעות פשוטה - הליך קבלת ההחלטות פגום מיסודו, ועצמאות שיקול הדעת נפגעת באופן קשה. כשכל זה מתרחש תוך ניהול הליכי חקירה פסולים כנגד ראש ממשלה נבחר‏, הפגיעה הנגרמת להכרעה הדמוקרטית הישראלית היא אנושה.
עוד הוסיף לוין: "מערכת המשפט מתגלה שוב כמערכת שהכשלים היסודיים בה עמוקים. מערכת שבמקום לנקות את שורותיה, בכיריה עסוקים בהסתרה ובחיפוי זה על זה".
יו"ר הכנסת קרא לקיים בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה. "זה חיוני לניקיון המערכת, חיוני לאמון הציבור בה, וחיוני כדי לוודא שההכרעה הדמוקרטית לא תסוכל בדרכים פסולות", דבריו.
לגינוי של מנדלבליט הצטרפה שורה של חברי כנסת בליכוד. ח"כ אריאל קלנר: "הדבר היחיד שמנדלבליט צריך כרגע זה תוכנית להגנת עדים. הקלטות שנחשפו מראות על יחסים מאפיוזים בין בכירי צמרת מערכת אכיפת החוק. לא 'שומרי סף' ולא 'נטולי פניות' השומרים על הדמוקרטיה. שחיתות מהסוג השפל ביותר שמטרתה הסופית: הפיכה שלטונית. עכשיו מתברר שהמאבק ההירואי שמנהל רה"מ נתניהו, מבלי להסכים לעסקות שפלות, הוא הסיכוי הגדול של מדינת ישראל לבער את השחיתות".
חברת הכנסת קטי שטרית מסרה: "מנדלבליט, מצמץ פעמיים אם הם הכריחו אותך לתפור תיקים לראש הממשלה. מצמץ פעם אחת אם שי ניצן ניסח לך את התגובה". ח"כ מאי גולן: "עברת על החוק. לך! שיקרת במצח נחושה. לך! תפרת תיקים לרה״מ. לך! אתה סחיט. לך! השחתת את מערכות המשפט בישראל. לך! מעכשיו תדע כל אם עברייה כי דגל שחור גדול מתנוסס מעל כל ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה".
לגינויים הצטרף ח"כ יעקב מרגי (שס), שכתב: "שלא תעז לדבר על בני האור! אם זה האור אני מעדיף לשבת בחושך הבוהק והבהיר בכנסת לעומתם. ואל תתפלאו כן זה ח"כ מרגי אומר וכותב זאת. עד כדי כך שאני לא מסוגל לכתוב 'אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר'. כי אזובי הקיר שלטו בנו כמאמר 'עבדים משלו בנו פורק אין מידם'. כותב זאת בדמע".
השר אמיר אוחנה הסתפק בציוץ של שתי מילים: "אמרתי לכם".

תאריך:  13/10/2020   |   עודכן:  13/10/2020
+שי ניצן: "מנדלבליט לא נזהר בדבריו"
22:56 13/10/20  |  עידן יוסף

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, בתגובה להקלטות שפורסמו הערב: "הצטערתי כמובן לשמוע את האופן שבו התבטא לגבי מנדלבליט לפני כחמש שנים. עם זאת, מדובר בשיחה פרטית שניהלו שני חברים קרובים, ומטבע הדברים אנשים לא נזהרים בדבריהם בשיחות כאלה, ומתבטאים במהלכן גם באופן בוטה. מכל מקום, מערכת היחסים בין מנדלבליט לביני הייתה טובה מאוד לאורך כל תקופת כהונתנו המשותפת ועבדנו בשיתוף פעולה מלא לטובת שלטון החוק".

+"המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי"
20:42 13/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה תקף במתקפה חסרת תקדים בשורת שיחות את פרקליט המדינה דאז, שי ניצן: 'פועל נגדי באופן פסול, ממניעים זרים'  ▪  מנדלבליט על שי ניצן: "המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי"  ▪  מנדלבליט: מצר על פרסום הדברים. אין קשר בינם להחלטות מקצועיות

מנדלבליט. תיק פתוח [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
נוה. מהקו השני [צילום: קוקו, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוין: "מזעזע. ניצן אחז בגרונו של מנדלבליט"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  13/10/20 23:05
2
לך הביתה מנדלבליט,
gngs  |  14/10/20 12:03
3
בקצרה
יוסי מ.  |  14/10/20 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
בג"ץ: עו"ד כנרת בראשי, מתומכי נתניהו, הסתמכה על קטעי תמלילים שייתכן שיש עליהם צו איסור פרסום; החלטתו של רוזן אינה תומכת בעמדתה; והיא לא פנתה לאיש לפני העתירה
יעקב ברדוגו
בדומה להחלטת הנציב רוזן בה ניקה ומירק מעשיהם של שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בפרשת סיכול מועמדותו של תא"ל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה על-ידי בכירי מערכת אכיפת החוק, נהג רוזן באופן דומה בפרשת סגירת התיק הפלילי בעניין ידידו משכבר הימים מנדלבליט
איציק וולף
מבקר המדינה דחה את הדרישה לפתוח בבדיקה של התנהלות היועץ המשפטי לממשלה ביחס לקשריו עם פרקליט המדינה, שי ניצן    "המבקר אינו ערכאת ערעור על החלטות בית המשפט, החוק קובע כי יעסוק בביקורת מערכתית ולא פרטנית"
עידן יוסף
ההקלטות הבלעדיות שפורסמו בחדשות 13 חושפות את הזעם בלשכת הרמטכ"ל דאז על הקצין הבכיר שמתח ביקורת על התנהלות צה"ל בפרשת המרמרה בוועדה סודית בכנסת    וינר: "הוא התבלבל - אבל הוא לא סמרטוט"
איתמר לוין
מנדלבליט חושף מכתב ששיגר בא-כוחו לניצן ביולי 2016 - כאשר כבר כיהן כיועץ המשפטי - ובו בקשה להורות למשטרה לסגור מהעדר אשמה את התיק נגדו בפרשת הרפז; כמו-כן הוא חושף את מכתבו המלא לוועדת האיתור    החשיפה - לקראת כתבה נוספת של חסון בערוץ 13 על הפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il