X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התקשורת שינה את מדיניות רישוי הפעלת האינטרנט ופתח את השוק למפעילים קטנים המבקשים לספק תשתית אינטרנט אולטרה מהיר גם בפריפריה המטרה: פרישת תשתית מקומית שתאפשר אינטרנט מהיר באזורים מרוחקים מבקש הרישיון נדרש להצגת הון עצמי של מיליון שקל בלבד וערבות בנקאית של 100 אלף שקל
▪  ▪  ▪
שר התקשורת, יועז הנדל

משרד התקשורת משנה את מדיניות הרישוי עבור מפעילי אינטרנט חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט מהיר בפס רחב. באופן זה יוכלו יישובים פריפריאליים וקטנים להתחבר לאינטרנט אולטרה-מהיר (סיבים) משום שכל יישוב יוכל להקים רשת משלו.
מהות השינוי היא צמצום החסמים העומדים בפני חברות קטנות שברצונן לספק שירות זה, באופן שיפתח תחום חדש לחלוטין לתחרות בשוק התקשורת. זאת, באמצעות פרישה "מקומית" של טכנולוגיה מתקדמת האמורה להביא להאצה משמעותית של פרישת התשתיות המתקדמות ביישובים קטנים, באזורי פריפריה, באזורים כפריים ובאזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר עד כה.
המדיניות החדשה מאפשרת תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד, ולא רק באמצעות רישיון כללי כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד, בהתאם למדיניות החדשה, ינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ול-800 מנויים עסקיים.
כמו-כן, תנתן הקלה באגרות ותוקטן הערבות הבנקאית. כיום הדרישות לקבלת רישיון אחוד מותאמות להיקף פעילות רחב ולמגוון גדול של שירותים באופן שיוצר חסם כניסה משמעותי לספקי שירותי תקשורת קטנים ובינוניים המבקשים להתחיל אם פעילותם באופן מצומצם, התיקון המוצע יאפשר למבקש הרישיון להציג הון עצמי של מיליון שקלים וערבות בנקאית של 100,000 שקל שתינתן בעד הרישיון.
תנאים אלה יצמצמו באופן משמעותי את החסמים העומדים בפני חברות ויעודדו כניסה של שחקנים ומשקיעים חדשים לתחום.
"בתקופה זו, בה הנגישות לתשתית אינטרנט מהיר הופכת לחיונית יותר ויותר בשל הצורך הגדל לקבלת שירותי תקשורת מתקדמים על גביה, במטרה לאפשר עבודה מהבית, לימוד מהבית ועוד. מדיניות המשרד החדשה מאפשרת לחברות שיעמדו בתנאי הרישיון לספק את השירותים באמצעות כלים טכנולוגיים מגוונים: סיבים אופטיים, גלים מילימטריים ועוד, מבלי להבחין בין האמצעים השונים לכך", נמסר ממשרד התקשורת.
עוד נמסר כי ביישום רפורמה זו, המשרד שואף להגדיל את התחרות ולהאיץ את פרישת התשתיות באזורים בהם הכדאיות הכלכלית לפרישה אינה משמעותית כמו בערים גדולות ובבניינים רבי קומות.
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר הבוקר כי הרפורמה תאפשר לספק לבתים רבים ברחבי הארץ את השירות המתקדם, המהיר והטוב ביותר ובזמן קצר. "יישובי הגבולות והמרחב הכפרי יוכלו ליהנות כבר עכשיו מאינטרנט אולטרה מהיר ולא להאלץ להמתין עשור", ציין.
לדברי הנדל, לאורך שנים שוק תשתיות התקשורת רוכז על-ידי מפעילות גדולות, והמהלך שנכנס לתוקפו היום יכניס תחרות בריאה ויאפשר כניסת שחקנים חדשים לתחום. "בימים אלה בהם גוברת ההבנה והכרה בחשיבותן של תשתיות התקשורת, עלינו לפעול ביצירתיות וגמישות להסרת חסמים באופן שיאפשר להאיץ פרישת תשתיות אינטרנט מהיר בכל נקודה בארץ", אמר.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: רישיון פס רחב מיוחד ליישובים קטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המועמדת של טראמפ מבהירה שאיננה מנהלת מסע נגד אובמהקר ושלא תהווה כלי פוליטי להכרעה בבחירות    מדגישה את חשיבות התקדימים, אך אינה רואה את היתר ההפלות כתקדים-על
עידן יוסף
בדיון על חוות הדעת של ראש מערך הסייבר הקובעת כי ניתן לקיים מאגר תיעוד ביומטרי לאומי על בסיס תמונות פנים בלבד, ללא טביעות אצבע, ובהחלטת שר הפנים שלא לפעול לפיה, ביקשה הוועדה המשותפת מדרעי להתכנס לקיום הוראות החוק ולעבור למאגר תמונות פנים בלבד עד לתום תקופת הוראת השעה ב-31.5.22
עידן יוסף
פרופ' חגי לוין וקבוצת רופאים הציגו בוועדת הקורונה תוכנית אסטרטגית ליציאה מהסגר. התוכנית מתמקדת בהגנה על אוכלוסיות בסיכון, פתיחה מותאמת של מערכת החינוך, שחרור מיידי של עסקים קטנים, פעילויות בסיכון נמוך ושקיפות בנתונים    יו"ר הוועדה: "לתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק"
עידן יוסף
האחריות על החינוך לילדים חולים אמורה לחזור למשרד החינוך ב-1 בדצמבר - אך המשרד טרם סיים לגבש מתווה הפעלה לתוכנית    ג'בארין: "מדאיגה מאוד העובדה שלכאורה משרד החינוך לא רואה 35% ממורי התוכנית כמתאימים להעסקה"
עידן יוסף
ח"כ אליהו חסיד תמך בהשקעות כספי הקרן בארץ, אך ח"כ יואב סגלוביץ' התנגד וטען שראוי שהכספים יושקעו בחו"ל    חוקר הממ"מ: לקרן עדיף שהגז יהיה יקר. אולם בראייה כלל משקית, מוטב גז שיימכר במחיר נמוך שממנו ייהנו כל אזרחי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il