X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סוף הסאגה של התת-ניצב המושעה

גיא ניר יפרוש בדצמבר מהמשטרה

מי שהיה ראש חטיבת החקירות טוען שהמשטרה מתנכלת לו הפרישה אמורה להביא להפסקת ההליך המשמעתי נגדו המתקיים מזה 4.5 שנים
▪  ▪  ▪
ניר. לא יעלה טענות [צילום: משטרת ישראל]

סוף סאגת תת-ניצב גיא ניר: הוא יפרוש מן המשטרה ב-24.12.20, לאחר שבעה חודשים של חופשת פרישה. כך סיכמו ניר והמדינה, ושופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם, נתן (8.10.20) תוקף של פסק דין להסכמתם.
ניר הושעה לפני 4.5 שנים מתפקידו כראש חטיבת החקירות והוא עומד מאז מאי 2017 לדין משמעתי, שדיוני ההוכחות בו החלו אשתקד. הוא טוען, כי המשטרה מתנכלת לו מאז הציג בשלהי 2015 בפני המפכ"ל דאז, רוני אלשיך, מסמך שהתייחס לתרבות ארגונית קלוקלת במשטרה וחשדות כלפי בכירים באגף המודיעין והחקירות. בין היתר טען, כי הניצב דאז מני יצחקי פעל לסיכול מינויו של גל הירש למפכ"ל. המשטרה דוחה בתוקף את טענותיו של ניר, ומציינת שהיא מסרב למסור את הראיות שלדבריו יש בידיו. עוזרתו של ניר הייתה רב-פקד צ', אשר התלוננה על הטרדות מיניות מצידו של מפקד להב דאז, רוני ריטמן, והביאה לפרישתו מן המשטרה, למרות הגיבוי שקיבל מאלשיך, וזאת בעקבות פסק דין חריף של בג"ץ.
בעתירה שהגיש בינואר השנה אמר ניר, כי בחודש נובמבר שעבר הציע לצדדים אב בית הדין המשמעתי בעניינו, השופט בדימוס חנן אפרתי, לפנות לגישור בפני נשיאת בית הדין המשמעתי לערעורים, השופטת בדימוס שולמית דותן. הצדדים קיימו הליך אינטנסיבי, בו יוצגה המשטרה בידי ראש חטיבת התביעות, תת-ניצב דדו זמיר. ניר טוען, כי עד מהרה הושג הסכם לפיו הוא יפרוש מן המשטרה בספטמבר השנה (לאחר חופשת שחרור), ההליך המשמעתי נגדו יבוטל, הוא יקבל פנסיה של 73% ורב-פקד צ' תמשיך לשרת במשטרה. כל שנותר היה לקבל את אישורו של השר דאז לביטחון פנים, גלעד ארדן.
לטענת ניר, בדצמבר שעבר התקיים דיון בתביעת לשון הרע שהגיש נגד העיתונאית הדס שטייף. זו דרשה לעכב את הדיון עד לסיום ההליך המשמעתי בעניינו, ולפיכך דיווח בא-כוחו על הסיכום העקרוני. ניר רומז, כי שטייף הדליפה את הדברים לתקשורת, ואומר שכאשר פנו עיתונאים לבא-כוחו - הוא העמיד את הדברים על דיוקם. עוד טוען ניר, כי ניצב דוד ביתן - שהיה הקצין הסודק בעניינו - לחץ על ממלא-מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, לחזור בו מן הסיכום.
ניר טען בעתירתו, כי שלושה ימים מאוחר יותר פנה אליו זמיר, הודיע לו שההסכם מבוטל בשל הפרסומים בתקשורת ודרש ממנו לפרוש מיד כתנאי לביטול ההליך המשמעתי. לדברי זמיר, לצדדים אין הסכם משום שהוא לא אושר בידי כהן וארדן, ולכן זכותו לשנות את התנאים המבוקשים. בחודש מאי השנה הציע השופט ארנון דראל למשטרה להסכים למעשה לממש את ההסכם עם ניר - כפוף לאישורו של השר אמיר אוחנה.
כעת נקבע בהסכם, כי הודעה מתאימה תימסר לבית הדין המשמעתי עם חתימתו של ניר על בקשת פרישה פורמלית (מה שאמור להוביל לסגירת התיק נגדו), ולא יינתנו לו הארכות נוספות באשר למועד פרישתו מהמשטרה. "נוכח ההסכמה שהושגה, העותר יהיה מנוע מהעלאת כל טענה, בין שידועה לו ובין שאינה ידועה לו, בכל הנוגע לסוגיית פרישתו מן המשטרה", נקבע עוד.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיא ניר יפרוש בדצמבר מהמשטרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מקווה שניר לא התחייב שלא
בני בנקר  |  14/10/20 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
ארבל: "המשטרה משקרת; הגיעה להסכמה שבשתיקה עם קהילות מסוימות"    חיימוביץ': "המשטרה משתמשת בפרקטיקות שמלהיטות ומלבות את האש בשטח"    שלח: "צמרת המשטרה מרגישה לחץ פוליטי עוצמתי"    תנ"צ אילן פרץ: כשאין שיתוף פעולה אנו נדרשים לאכיפה
עידן יוסף
המשטרה מציגה סרטון שממנו עולה כי השוטר שהגיע לסוכת האדמו"ר מקרעטשניף בקריית גת כלל לא ביקש את ברכתו כפי שדווח, אלא פעל לפיזור ההתקהלות הלא חוקית    המשך ההפרות הבוקר עלה לחסידים בקנסות
עידן יוסף
עד היום הייתה חייבת המשטרה להכריז על כל אבידה יקרת-ערך ששוויה גבוה מ-1,000 שקל    במשך 32 שנה לא עודכן הסכום, ולמרות שהערך קפץ פי 5, מבקש המשרד לבט"פ להכפילו פי 2.5
איתמר לוין
שני שוטרים הכו וחשמלו בטייזר אזרח שלא עטה מסיכה וניסה להתנגד למעצר, וגרמו לו זעזוע מוח וחבלת ראש קשה    בדיונים של הארכת מעצרו נמנעה המשטרה מהצגת התיעוד ממצלמות הגוף של השניים    המסקנה: המשטרה יכולה לנטרל למעשה את התפקיד ההרתעתי של מצלמות הגוף
איתמר לוין
מותיר את הבדיקה הנקודתית לנציב הביקורת, דוד רוזן    יפרסם בשנת 2022 "ביקורת מעקב בראייה מערכתית בעניין הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il