X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
התאגידים הבנקאיים שילמו במחצית הראשונה של השנה כמיליון שקלים בתלונות פרטניות ב-2019 הוחזרו 8.6 מיליון שקלים לציבור בשנה ששעברה דורג בנק מזרחי טפחות במקום הראשון ראשון במדד זמני המענה לתלונות הציבור בכתב בנק הפועלים דורג ראשון במדד שיעור המקרים בהם פעל הבנק לטובת הפונה הגם שתלונתו לא נמצאה מוצדקת
הפונה הגם שתלונתו לא נמצאה מוצדקת
▪  ▪  ▪
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]

במחצית הראשונה של שנת 2020 חלה עלייה של 26% בתלונות הציבר על המערכת הבנקאית - כך עולה סקירת פניות הציבור של הפיקוח על הבנקים לשנת 2019 ושנת 2020. הנתונים מצביעים על עלייה של 62% בכמות הבקשות למידע ו-26% בכמות התלונות שהתקבלו לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בפיקוח על הבנקים מייחסים עלייה זו להשפעת משבר הקורונה על המצב הפיננסי של משקי הבית והעסקים והשלכותיו על ניהול חשבונותיהם. עוד עולה מהסקירה כי במסגרת כלל התלונות שטופלו ביחידה במחצית הראשונה של 2020 שילמו התאגידים הבנקאיים כמיליון שקלים בתלונות פרטניות.
עיקרי הנושאים אשר הטרידו את הציבור: אשראי ודחיית תשלומים, קשיים במשיכת קצבאות ביטוח לאומי, אי-יכולת הגעה לסניפי הבנקים לצורך משיכת מזומנים וביצוע פעולות, קבלת כרטיסי חיוב שונים כגון כרטיס דביט וכרטיס משיכת מזומנים, צירוף לבנקאות דיגיטלית מקוונת, הליך קבלת הלוואות לדיור ועמידה בזמנים הקבועים באישור העקרוני, קבלת הלוואות בערבות מדינה על-ידי עסקים קטנים, איכות השירות והתארכותו נוכח העומסים לרבות בסניפי הבנקים ובמוקדים הטלפוניים, קבלת שירותים בנקאיים נוספים כגון: פתיחת חשבונות חדשים, ניכיון שיקים, ייעוץ ני"ע, פתיחת חשבון נאמנות ועוד.
ב-2019 הוחזרו כ-8.6 מיליון שקלים לציבור בעקבות תלונות לפיקוח
על הבנקים בתיקים פרטניים והחזרים לקבוצת לקוחות. כ-7.1 מיליון שקלים
שולמו בתלונות פרטניות, וזאת בשל קביעת עמדה בתיק לפיה על הבנק לפעול לפיצוי כספי של הפונה או בשל נכונות התאגיד הבנקאי לזכות את הפונה לפנים משורת הדין, וכ-1.5 מיליון שקלים נוספים שולמו במסגרת החזרים לקבוצת לקוחות.
עוד עולה מנתונים כי כ-30% מהפונים אשר היחידה לפניות הציבור החליטה לפנות בעניינם לבנק או לחברת כרטיסי האשראי קיבלו סעד בעקבות בירור תלונתם. כ-70% מהתלונות שהתקבלו בפיקוח על הבנקים עסקו בנושאי איכות השירות, אמצעי התשלום, חשבון עובר ושב והעמדת אשראי ופירעונו.
עוד עולה כי במדד היחס בין חלקו של כל בנק בתלונות ובבקשות שטופלו בפיקוח על הבנקים לבין חלקו במערכת, דורג בנק מזרחי טפחות במקום הראשון, זו השנה השלישית ברציפות, כך שחלקו בתלונות ובבקשות שטופלו ביחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים הוא הקטן ביותר ביחס לחלקו במערכת.
במדד שיעור המקרים בהם הבנק פעל לטובת הפונה אף שתלונתו לא נמצאה מוצדקת - דורג בנק הפועלים במקום הראשון במדד זה. כמו-כן זכה בנק הפועלים לציון לשבח על מניעת ניצול כלכלי של קשיש.
במדד זמן המענה לתלונות הציבור בנציבות התאגידים הבנקאיים - נמצא בנק מזרחי טפחות כטוב ביותר במדד זה, זאת בדומה לשנת 2018.
בנק דיסקונט זכה לציון לשבח על הירתמות למציאת פתרון ללקוחה תושבת מדינה זרה, המצויה במצוקה כלכלית קשה. בנק יהב, על מציאת פתרון כולל ללקוחה המצויה בסחרור חובות, תוך שיתוף פעולה עם מקום עבודתה להסדרת כלל חובותיה, באופן שבו תוכל לעמוד בפירעון חובות חודשי.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחצית 2020: עלייה של 26% בתלונות על המערכת הבנקאית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דבריו של זוהר מהווים לכאורה עבירה של סחיטה באיומים    טוען: "בידי שי ניצן יש עוד מידע שיכול לשלוח את מנדלבליט מאחורי סורג ובריח" - וכך סחט ניצן ממנדלבליט את הגשת כתב האישום נגד נתניהו    זוהר טוען שלא התכוון לאיים - אך לא חזר בו מתוכן הדברים
מירב ארד
שיעור הבדיקות החיוביות הוא 5.4% - הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט    על-פי דוח אמ"ן ישראל ממשיכה להוביל ברשימת המאומתים ביחס לגודל האוכלוסייה    ח"כ קיש: ""המגמה הטובה בתחלואה ממשיכה, אך אנחנו עוד רחוקים מהיעד שרצינו"
איציק וולף
משרד התקשורת שינה את מדיניות רישוי הפעלת האינטרנט ופתח את השוק למפעילים קטנים המבקשים לספק תשתית אינטרנט אולטרה מהיר גם בפריפריה    המטרה: פרישת תשתית מקומית שתאפשר אינטרנט מהיר באזורים מרוחקים    מבקש הרישיון נדרש להצגת הון עצמי של מיליון שקל בלבד וערבות בנקאית של 100 אלף שקל
איתמר לוין
המועמדת של טראמפ מבהירה שאיננה מנהלת מסע נגד אובמהקר ושלא תהווה כלי פוליטי להכרעה בבחירות    מדגישה את חשיבות התקדימים, אך אינה רואה את היתר ההפלות כתקדים-על
עידן יוסף
בדיון על חוות הדעת של ראש מערך הסייבר הקובעת כי ניתן לקיים מאגר תיעוד ביומטרי לאומי על בסיס תמונות פנים בלבד, ללא טביעות אצבע, ובהחלטת שר הפנים שלא לפעול לפיה, ביקשה הוועדה המשותפת מדרעי להתכנס לקיום הוראות החוק ולעבור למאגר תמונות פנים בלבד עד לתום תקופת הוראת השעה ב-31.5.22
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il