X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמית הלוי: "אביחי הגיע יום-יום לעבודה והוא הרגיש שמחזיקים לו בגרון, ולכן כל ההחלטות שלו הן נגועות" מציע לו להכריז לחלופין על נבצרות, וקורא לחברי הכנסת שלא לשתף עימו פעולה ולא להשתתף בישיבות בהן הוא נוכח
▪  ▪  ▪
הלוי. נגן עליך, ד"ר מנדלבליט [צילום: דוברות הכנסת]

חבר הכנסת עמית הלוי (ליכוד) פנה (יום ד', 14.10.20) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בבקשה שיעניק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגנה של חושף שחיתויות.
בנאום במליאת הכנסת, הסביר הלוי כי הדבר נועד "כדי שהוא יעמוד ביושר מול הציבור - לא בשיחה אישית עם חבר שלו - מול אלו שנתנו בו את אמונם, מול אלו שהוא אמור להיות משרתם, משרת ציבור, ויאמר לכולם את מה שהוא יודע על השיטה ויחשוף את השיטות".
"אנחנו נגן עליך, ד"ר מנדלבליט", אמר הלוי, "כיוון שהמדינה הזאת יקרה לנו והמדינה הזאת אמורה להיות אור לגויים, מופת מוסרי, ואנחנו נדאג שהיא תהיה. אנחנו ננקה את האורוות האלה בסאלח א-דין ונחזור לדמוקרטיה תקינה ומתוקנת".
לדבריו, כל אזרח ישראלי שצפה אתמול בחדשות לא נרדם בלילה. "שמענו כולנו את היועץ המשפטי לממשלה, את התובע הכללי שלנו, של ישראל, מספר בקולו לכולנו שמישהו מחזיק אותו בגרון, שמישהו יחד עם מישהי תפרו לו תיק, שזה לא רק הוא והיא, שזה לא שי ודינה, שזו השיטה, השיטה.
"ואיפה השיטה הזאת נהוגה? במערכת אכיפת החוק, בפסגת מערכת אכיפת החוק. שמענו מכלי ראשון, מה הן הנורמות שנוהגות במערכת שאמורה לאכוף מוסר וצדק בישראל. שמענו את הדברים האלה לאורך כל השנים מכל מיני אנשים. שמענו את שמעון שבס מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אומר: אני שמעתי באוזניים שלי את בן יאיר, שהיה היועץ המשפטי, הולך לתקוע את הפשיסט, הפשיסט זה יעקב נאמן, שאמר גם הוא שהוא לא מטיל ספק, שהוא לא חושב שמישהו מטיל ספק בכך שהפרקליטות מגישה לא אחת כתבי אישום - אני מצטט - 'לצורך הגשת מטרות פוליטיות תוך ניצול לרעה של כוחה'".
"שמענו את זה מיו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, דרור חוטר ישי, שמענו את זה מפרופ' אמנון רובינשטיין, שדיבר על החקירה של בנימין נתניהו בפרשת עמדי, ואמר שהפרקליטות המליצה להגיש כתב אישום על עבירה שהייתה פרי דמיונה היצירתי, פרי דמיונה היצירתי, שמה שנשאר מזה, אמר פרופ' רובינשטיין, זה רק נזק בין לאומי, לכך שראש ממשלה נחקר בעבירות של מרמה. שמענו את זה מהנשיא ריבלין, שאמר שכנופיית שלטון החוק העלילה עליו, ואמר בדומה ליועץ המשפטי, שהוא מוחזק בחקירה באזהרה, למרות שאין חקירה. שמענו גם מהרבה אזרחים מן השורה, משוקי משעול, מרפי רותם. אבל אתמול קרה משהו אחר, כיוון שאתמול שמענו את זה מבפנים. אתמול שמענו עדות מבפנים, לא סתם מבפנים, מראש המערכת".
ח"כ הלוי המשיך: "זה בכלל לא משנה מה שי ניצן חשב. זה בכלל לא משנה מה דינה זילבר התכוונה. משנה שאביחי הגיע יום-יום לעבודה והוא הרגיש שמחזיקים לו בגרון, ולכן כל ההחלטות שלו הן נגועות. כל ההחלטות שלו היו מתוך התחושה שלו, גם אם היא סובייקטיבית, שהוא מאוים, שהוא נסחט".
הוא הציע לחלופין, שמנדלבליט יתכבד ויודיע שהולך הביתה לעשות חשבון נפש. "הוא יכול להתפטר, הוא יכול לקרוא לזה נבצרות מהותית, הוא מכיר את המושג, פשוט ללכת הביתה, ואני קורא לחברותי ולחברי לכנסת ולחברותיי ולחבריי השרים פשוט להודיע שהם לא ישתתפו בישיבות ולא ישתפו פעולה עם חוות דעת של מי שאיבד את אמון הציבור, אמון הציבור בו ובהחלטותיו".

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ הלוי: הגנה של חושף שחיתויות למנדבליט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  14/10/20 20:41
2
מנדלבלייט היה ילד הכפות בשכונה
גימי-יהודי מיהודה  |  14/10/20 22:09
3
מזכיר אירגוני פשע איתמר שותק ל"ת
הכתב האובייקטיבי  |  15/10/20 09:16
4
הכל תמיד מתחיל מהראש.
הצעה מתוקנת,  |  15/10/20 10:59
5
חזק. קצר וקולע. ל"ת
‫אסף מדמוני‬‎  |  15/10/20 13:51
 
- אכן: חזק, קצר וקולע. ל"ת
מ. עמיר  |  15/10/20 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
עידן יוסף
יו"ר הכנסת קורא לקיים בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה    קלנר: "יחסים מאפיוזיים. מנדלבליט צריך תוכנית להגנת עדים"    מרגי: "אם זה האור אני מעדיף לשבת בחושך"
עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה תקף במתקפה חסרת תקדים בשורת שיחות את פרקליט המדינה דאז, שי ניצן: 'פועל נגדי באופן פסול, ממניעים זרים'    מנדלבליט על שי ניצן: "המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי"    מנדלבליט: מצר על פרסום הדברים. אין קשר בינם להחלטות מקצועיות
איתמר לוין
בג"ץ: עו"ד כנרת בראשי, מתומכי נתניהו, הסתמכה על קטעי תמלילים שייתכן שיש עליהם צו איסור פרסום; החלטתו של רוזן אינה תומכת בעמדתה; והיא לא פנתה לאיש לפני העתירה
יעקב ברדוגו
בדומה להחלטת הנציב רוזן בה ניקה ומירק מעשיהם של שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בפרשת סיכול מועמדותו של תא"ל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה על-ידי בכירי מערכת אכיפת החוק, נהג רוזן באופן דומה בפרשת סגירת התיק הפלילי בעניין ידידו משכבר הימים מנדלבליט
איציק וולף
מבקר המדינה דחה את הדרישה לפתוח בבדיקה של התנהלות היועץ המשפטי לממשלה ביחס לקשריו עם פרקליט המדינה, שי ניצן    "המבקר אינו ערכאת ערעור על החלטות בית המשפט, החוק קובע כי יעסוק בביקורת מערכתית ולא פרטנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il