X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גלנט. אין תחלואה במערכת החינוך [צילום: מרק ישראל סאלם]
גרוטו. גם אם תחזור על הדברים הם לא יהיו נכונים [צילום: פלאש 90]
עימות בין שר החינוך למשרד הבריאות:

גלנט: אין תחלואה במערכת החינוך

עימות בין שר החינוך למשנה למנכ"ל משרד הבריאות על-רקע טענתו של השר גלנט כי אין תחלואה במערכת החינוך גרוטו: כל מומחי משרד הבריאות תמימי דעים שפתיחת מערכת החינוך גרמה לאובדן השליטה בתחלואה
▪  ▪  ▪

קבינט הקורונה התכנס (יום ה', 15.10.20) לדון בלוח הזמנים של היציאה ההדרגתית מהסגר, שצפוי להסתיים ביום ראשון בחצות. שר האוצר ישראל כ״ץ ידרוש פתיחה ביום ראשון של כל העסקים שלא מקבלים קהל, העסקים הקטנים עד 10 עובדים, אישור ללקיחה עצמית, וגני הילדים. בנוסף לכך ידרוש לעבור למדיניות דיפרנציאלית של בידוד הערים האדומות,
ויעדכן כי משרד האוצר יקים צוות מיוחד בראשות מ״מ המנכל, ערן יעקב למתן סיוע כלכלי מוגבר לערים האדומות, כדי להקל ולאפשר להם לעבור את פרק הזמן הקשה בתקופה הקרובה עד לירידה בתחלואה.
במהלך הדיון התפתח עימות בין שר החינוך, יואב גלנט, לבין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. גלנט טען כי אין תחלואה במערכת החינוך. בתגובה אמר גרוטו: "גם אם תחזור על דברים אלף פעם זה לא עושה אותם נכונים. כל מומחי משרד הבריאות תמימי דעים שפתיחת מערכת החינוך גרמה לאובדן השליטה בתחלואה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "הסגר עד לרגע זה הוא הצלחה אדירה. אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה. אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו ע"י משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. היציאה צריכה להיות מדורגת, אחראית, זהירה ונשלטת".
מוקדם יותר היום התפרסמה רשימת הערים האדומות שתוצג לחברי הקבינט במהלך השיבה. הרשימה כוללת את הערים מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי ושכונות בעיר ירושלים. מוקדם יותר היום ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התראיין ואמר כי הוא תומך במתן הקלות החל משבוע הבא: "בתחילת השבוע אפשר לעשות את הצעד הראשון של ההקלות".
לקראת הדיון העביר שר הפנים, אריה דרעי, המלצות ליציאה מהסגר והמשך הסגר בערים האדומות. במסגרת ההמלצות מבקש דרעי לאשר קיום "מעגל חיים יהודי" לאור ירידת התחלואה וההקלות הצפויות בקרוב.
השר דרעי מבקש לאפשר קיום מינמלי של אירועים דתיים במסגרת ריחוק חברתי ושמירה על כללי הבריאות וההיגיינה. המדובר בטקסי חתונה, ברית מילה, בר ובת מצווה וכן לוויות. השר דרעי מציע להפריד בין אירועים הכוללים ישיבה משותפת ואכילה לבין אירועים המתקיימים בשטח פתוח ללא אכילה וישיבה משותפת. לפי הצעת השר, חופה ולוויות יוכלו להתקיים במתכונת של 200 משתתפים בקפסולות של 20 בני אדם בעוד סעודות חתונה, ברית ובר ובת המצווה במתכונת של 40 בני אדם בשתי קפסולות של 20 בני אדם.
באשר לתפילות בכותל המערבי, ממליץ השר דרעי להחריג את קיום התפילות בדומה להמלצת היועץ המשפטי לממשלה לקיום הפגנות בשטח פתוח בהתקלות מותרת של עד 2,000 איש בקפסולות של 20 בחלוקה פיזית בין הקפסולות.
בנוסף מציע דרעי מתן סל סיוע לרשויות המקומיות בעלות מוערכת של 50 מיליון שקלים לחודש כאשר העלות תשתנה בהתאם למספר הרשויות האדומות. סל הסיוע כולל חיזוק ההסברה הרשותית, תגובר מערך המתשאלים ברשויות, תגובר האכיפה והפיקוח ויכולת השליטה של הרשות המקומית. האוצר טרם את הסכמתו למתן מקדמה נוספת הן לרשויות והן למודל הסיוע שגובש הצוות.
בתגובה טען השר איציק שמולי כי בעבר ניתן היה לראות שהחתונות היו גורם הדבקה. בתגובה אמר לו דרעי: "אתה לא מבין את המסורת היהודית ואת החשיבות של חתונה ושל בני זוג". שמולי לא נשאר חייב ואמר לדרעי: "אני לא מזלזל ביהדות שלך ואתה אל תזלזל בשלי".
הנתונים מן העבר מוכיחים את טענתו של השר שמולי. פתיחת אירועים עד 250 איש באמצע חודש יוני הובילה לעליה בתחלואה. העלייה הזאת בתחלואה נבלמה רק לאחר שיושם איסור התקהלויות באמצע חודש יולי.

תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
+חשש שג'ו ביידן נדבק בקורונה
00:42 16/10/20  |  עידן יוסף

נוסע שטס במטוס פרטי עם המועמד לנשיאות ג'ו ביידן התברר כחולה קורונה מאומת. ביידן עצמו עשוי להיבדק על מנת לשלול הידבקות.

+אדלשטיין: אין הצדקה לפרסום נתוני תחלואה בשבת
23:50 15/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לשכת שר הבריאות הודיעה שהמשרד יקפיד לא לפרסם את נתוני התחלואה בקורונה במהלך השבת על-מנת לא לפגוע ברגשות הציבור  ▪  על הפרסום שהיה בשבת: "תקלה"

אדלשטין. אין צורך בריאותי [צילום: פלאש 90]
+הפשרה המסתמנת: עד 40 משתתפים בחתונה
22:31 15/10/20  |  עידן יוסף

כך תיראה פשרת החתונות: המזון יוגש בחמגשיות סגורות ומספר המשתתפים יוגבל ל-20 מצד החתן ו-20 מצד הכלה (כאן חדשות).

+עיריית ב"ב: המשך הסגר עלינו יוצר תחלואה חברתית
21:35 15/10/20  |  עידן יוסף

עיריית בני ברק אומרת כי החלטת הממשלה להותיר את הערים האדומות ובהן בני ברק בסגר, אחרי 44 ימים רצופים שהעיר סגורה ומסוגרת - היא החלטה רעה עם השלכות חברתיות וכלכליות שנחווה עוד חודשים רבים.
בהודעת העירייה נכתב עוד: "בשבוע שבו ארגון הבריאות העולמי מבקש לחדול ממדיניות הסגרים, כאשר נתוני משרד הבריאות מוכחים שבני ברק מחלימה - אנו מוצאים את עצמנו שוב מול חומה של אטימות.
"במהלך השבוע האחרון, נרשמה בעיר ירידה של 65% במספר החולים החדשים, שיעור המחלימים הוא יותר מכפול משיעור החולים. זוהי תוצאה של מאמצי המאבק שלנו בנגיף, ולראיה - כ-70 אחוז מתושבי העיר נבדקו, יותר מכל עיר גדולה אחרת בישראל. לצד פעולות האכיפה בעיר והבדיקות הנרחבות, אחד מכל שלושה חולים כבר פונה מהעיר והכל במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. מדיניות האגרוף וחומות האטימות לא יביאו להחלמה אלא ייצרו תחלואה חדשה ועמוקה - תחלואה חברתית".

+אדלשטיין נגד חתונות: התקהלויות זה הדבר הכי מסוכן
19:41 15/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתדרוך לכתבים אמר: "בכל פעם שיהיו הקלות נוספות ונעבור שלב - תהיה עלייה מסוימת בתחלואה"  ▪  "נערוך בדיקות פתע בנתב"ג"  ▪  נתניהו על החלטות קבינט הקורונה: "אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים, אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות"

יולי אדלשטיין [צילום מסך]
+גנץ: התחלת היציאה מהסגר - כי רוב האזרחים נשמעים להנחיות
18:56 15/10/20  |  איציק וולף

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי ניתן היה לאשר השלב הראשון ביציאה מהסגר משום שרוב האזרחים, מכל המגזרים, נשמעים להנחיות.
"אנחנו פותחים את העסקים שלא מקבלים קהל, את החינוך לגיל הרך, את הטייק אוואי ואת החופים והגנים הלאומיים מיום ראשון. כל הסרת הגבלות תעשה אך ורק לפי נתונים ומדדים. נצא מזה ביחד ובאחריות", אמר.

+גני הילדים יחזרו לפעול מיום ראשון
17:47 15/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שרי הקבינט אישרו הקלות שיאפשרו לרוב הערים בישראל להתחיל לצאת מן הסגר  ▪  אושרה פתיחת מוסדות חינוך לגילאי 0 עד 6, פתיחת עסקים שאינם מקבלים קהל, פתיחת חופי הים וגנים לאומיים ואיסוף אוכל ממסעדות  ▪  שר האוצר: ההחלטה תמנע אובדן תוצר בסך 13 מיליארד שקלים ותצמצם את ממדי האבטלה

חוף הים בחודש מאי האחרון, אחרי הסגר הראשון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
האם יישמרו אמצעי הבטיחות? [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+תביעה ב-20 מ"ש על מסיכות
17:37 15/10/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

החברה טוענת שמשרד הביטחון הזמין מסיכות מסין, אך מסרב למשוך את רובן בנימוק שהן פגומות - למרות שמכון התקנים קבע שהן תקינות

500,000 מסיכות מסין
+שר האוצר ידרוש: פתיחת גני הילדים ועסקים שלא מקבלים קהל
13:53 15/10/20  |  מירב ארד

שר האוצר ישראל כ״ץ ידרוש (יום ה') בישיבת הקבינט החלטה על פתיחה ביום ראשון של כל העסקים שלא מקבלים קהל, העסקים הקטנים עד 10 עובדים, אישור ללקיחה עצמית, וגני הילדים. בנוסף לכך ידרוש לעבור למדיניות דיפרנציאלית של בידוד הערים האדומות, ויעדכן כי משרד האוצר יקים צוות מיוחד בראשות מ״מ המנכל, ערן יעקב למתן סיוע כלכלי מוגבר לערים האדומות, כדי להקל ולאפשר להם לעבור את פרק הזמן הקשה בתקופה הקרובה עד לירידה בתחלואה.

+אין רשות לוותר על הדור הזה
11:16 15/10/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אחרי שמנינו את הזעזועים האפשריים, ריתקנו את הפחדים למדף החששות, אפשר ללגום מים צוננים ולחשב מסלול מחדש

לחזור אל תנועות הנוער [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
+המתווה המתסמן: "איים תיירותיים ירוקים"
10:06 15/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השרה פרקש: "נבחנת אפשרות שהמתווה יכלול 'איים ירוקים' שיאפשרו לבודד ערי תיירות בכניסה וביציאה וליצור אזור שמאפשר נופש בריא וכלכלי"  ▪  פתיחת נתב"ג: יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף

השרה אורית פרקש. יצירת אזורי תיירות מוגבלים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+כרמי גילון בראיון למעריב
09:37 15/10/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה

הוא, מראשי המחאה, נותן הסבר הזוי מדוע המפגינים אינם מדביקים ומודבקים, ואינו נאמן לאמת כאשר הוא אומר שבזמן רצח רבין הוא היה בפריז "בשליחותו של רבין"

גילון. הכל מתחיל במסיכה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עמנואל בן-סבו
אחרי שמנינו את הזעזועים האפשריים, ריתקנו את הפחדים למדף החששות, אפשר ללגום מים צוננים ולחשב מסלול מחדש
מירב ארד
השרה פרקש: "נבחנת אפשרות שהמתווה יכלול 'איים ירוקים' שיאפשרו לבודד ערי תיירות בכניסה וביציאה וליצור אזור שמאפשר נופש בריא וכלכלי"    פתיחת נתב"ג: יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף
עמוס גלבוע
הוא, מראשי המחאה, נותן הסבר הזוי מדוע המפגינים אינם מדביקים ומודבקים, ואינו נאמן לאמת כאשר הוא אומר שבזמן רצח רבין הוא היה בפריז "בשליחותו של רבין"
יוסף אליעז
צמרת המשטרה ושוטריה, הרושמים קנסות למפירי תקנות הבריאות [תוך משוא פנים לחרדים בחצרות מסוימות], מזלזלים בעצמם בהוראות הבריאות
איציק וולף
המשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שניסו לאכוף את תקנות הקורונה בחתונה חרדית לא חוקית שהתקיימה בגבעת זאב    "פרטים מעוותים מופצים ברשתות חברתיות"    פרויקטור הקורונה: לא ניתן לקיים חתונה בלי לסכן את הציבור    שר הפנים דרעי: צר לי שגמזו תמך בפעולה האלימה בחתונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il