X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תאריך היעד החדש: 2025 - תוך נזקים והפסדים כבדים לרכבת ולמשק 13% מהמסילות חושמלו ב-30% מהתקציב במהלך העבודה בקו ת"א-ירושלים בוצעו נסיעות ללא נוהלי בטיחות
▪  ▪  ▪
עבודות חשמול במסילה [צילום: רכבת ישראל]

פרויקט חשמול קו הרכבת לירושלים יסתיים רק בסוף 2025, באיחור של שש שנים - זוהי ההערכה המעודכנת של רכבת ישראל, המובאת (יום ב', 19.10.20) בדוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.
עד סוף 2019, המועד המקורי לסיום הפרויקט, חושמלו רק 13.3% מן המסילות המתוכננות (64 מתוך 480 ק"מ) - בעוד שכבר הוצאו 31% מן התקציב העומד על 12.1 מיליארד שקל. יצוין, כי משמעות הדבר היא שהפרויקט כולו יעלה כפול מן התכנון המקורי. אנגלמן מדגיש, כי כל שנה של דחייה גורמת למשק לנזקים של מאות מיליוני שקלים ולהפסדים לרכבת בשל הצורך להפעיל ולתחזק קטרים וקרונות דיזל ישנים.
בביקורת הקודמת (בשנת 2017) העיר משרד מבקר המדינה לרכבת על הצורך לבחון את נוהליה ואת מידת התאמתם לחשמול. כעת נמצא, כי רק בספטמבר 2018 - מועד הפעלת קו ירושלים-ת"א - אישר המנכ"ל דאז, שחר איילון, את נוהל העבודה בסביבה חשמלית. זאת, למרות שבוצעו הדרכות ונסיעות ברכבת בזמן העבודה באתר, דבר שלפי איילון היווה הפרת בטיחות חמורה.
במועד פתיחת הקו לירושלים לא היה בחברה ציוד נייד להפעלתו והיא נאלצה להפעילו באמצעות מערכי קרונות שהוסטו מקווי רכבת אחרים. הדבר גרם להקטנת תדירותם ולהגברת הצפיפות בקווי הרכבת האחרים, וזאת ללא בדיקת כל המשמעויות הכלכליות של ההסטה. הקו הופעל במתכונת הרצה עם נוסעים בלי שהוכחה אמינות רצויה, ובתקופת ההרצה שנמשכה כשנה נרשמו שיעורי ביטולי רכבות גדולים מהממוצע בקווים האחרים.
עוד עוסק הדוח במצבי חירום במנהרות ובגשרים של הקו. הובלת כוחות חירום באמצעות רכבת כוננית אינה מיטבית - היא עשויה להאריך את משך זמן הפינוי ועלולה לעלות בחיי אדם. לא בוצע תרגיל מרכזי מסכם נוסף לצורך תיקון הליקויים שהועלו בתרגילים הקודמים בהובלת כוחות חירום ופינוי נפגעים באמצעות הרכבת; נמצא חסר בציוד הנדרש של מד"א בתחנת נבון; צפויים קשיים בפינוי נפגעים ממפלס התחנה התחתון למפלס הכניסה; ולא הוסדרה מערכת קשר בין מד"א לגופי החירום האחרים.

תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  19/10/2020
+המדינה מחמיצה הכנסות בעשרות מיליארדים
15:55 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רווחים בלתי מחולקים ב-618 מיליארד שקל נשארו בחברות לאחר תום הטבת המס לחלוקתם; המדינה יכולה לקבל סכומי עתק כמיסים אם יחולקו בשיעור מס נמוך  ▪  97% מהדיבידנדים במס המופחת חולקו לשני העשירונים העליונים  ▪  5.2 מיליארד שקל חולקו לחברות שבין בעליהן מצויים המייצגים מול רשות המיסים

25% מחברות ארנק [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
תחזית הרשות לא התממשה [צילום: פלאש נ90]
+יש משימות שנהג אוטובוס לא אמור לבצע
15:54 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עדיין מוטלות על נהגים משימות רבות שאינן קשורות ישירות לנהיגה, כגון הפעלת מערכות טכנולוגיות, אחריות לביטחון הנוסעים באוטובוס ואחריות למניעת הטרדות מיניות  ▪  הרשות הארצית לתח"צ לא קידמה את ההמלצה לתמרץ העסקה של נהגים ותיקים במכרזים שפרסמה בשנים האחרונות

[צילום: פלאש 90]
+התחבורה הציבורית בירושלים מקרטעת
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאז 2014 לא הוכנה תוכנית-אב, חסרים 200 נהגי אוטובוסים, שכונות ורחובות מתוכננים ללא תשתית מתאימה, ההשקעה לתושב נמוכה משמעותית מאשר בתל אביב ובחיפה

עוד מפעילים - בלי נהגים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ממשל תאגידי לקוי בתאגידים הציבוריים
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת  ▪  עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א

נציגי הציבור לא מגיעים
+כישלון בהפחתת צריכה החשמל והתחבורה הפרטית
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צריכת החשמל ירדה השנה ב-7.5% בלבד ביחס לתחזית - לעומת יעד של 20%  ▪  התחבורה הפרטית זינקה ב-15% בשנים 2018-2015, בעוד התחבורה הציבורית עלתה רק ב-2%

נזקי עתק מגזי חממה [צילום: גיל יערי, פלאש 90]
+30% מהרשויות המקומיות מצויות במשבר כספי
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שני שלישים מהן - רשויות קטנות  ▪  התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי  ▪  גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה

לא הגיב על אי-מינוי מבקרים
+תשע שנים ולא הוגברה התחרות בתחנות הדלק
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החלטות ממשלה משנת 2011 טרם יושמו  ▪  הליקויים הרוחביים במאבק בתחנות הדלק הפירטיות נמשכים - שש שנים לאחר הדוח הקודם של מבקר המדינה

בדיקה חלקית של הדיוק
+רבבות ניצולי שואה זקוקים להשלמת הכנסה
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שיעור הזקוקים לסיוע המיוחד מבין הניצולים ונפגעי ההתנכלויות עלה מ-67% לפני שלוש שנים ל-70% כיום  ▪  נמשך העדר התקצוב להתאמה והנגשה של דירות ניצולים

המצב הכלכלי מחמיר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
הצוות הבין-משרדי אינו נפגש [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+הציבור מתקשה להשוות את ביטוחי הבריאות
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסיבה: ריבוי מידע והעדר אחידות בפוליסות  ▪  רשות שוק ההון לא טיפלה בכשל הבא לידי ביטוי בשיעור ההחזר הנמוך בפוליסות הפרט ובחשש לניגוד עניינים של סוכני הביטוח

מה מיטיב ומה מיותר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+הכשרה ופיקוח לקויים בענף הרכב הכבד
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים

אין מידע על הליכים פליליים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+דוח מבקר המדינה הוגש ליו"ר הכנסת
14:21 19/10/20  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קיבל בלשכתו בכנסת מידי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, את דוח ביקורת המדינה השנתי (71 א'). הדוח מוקדש בעיקרו לנושאים בתחומי הכלכלה והתשתיות, בדגש על נושאים חברתיים-כלכליים, בהם סיוע המדינה לניצולי שואה, תחבורה ציבורית ומשקי האנרגיה והמים.

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד שש שנות עיכוב בסיום חשמול הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת    עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א
איתמר לוין
צריכת החשמל ירדה השנה ב-7.5% בלבד ביחס לתחזית - לעומת יעד של 20%    התחבורה הפרטית זינקה ב-15% בשנים 2018-2015, בעוד התחבורה הציבורית עלתה רק ב-2%
איתמר לוין
שני שלישים מהן - רשויות קטנות    התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי    גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה
איתמר לוין
החלטות ממשלה משנת 2011 טרם יושמו    הליקויים הרוחביים במאבק בתחנות הדלק הפירטיות נמשכים - שש שנים לאחר הדוח הקודם של מבקר המדינה
איתמר לוין
שיעור הזקוקים לסיוע המיוחד מבין הניצולים ונפגעי ההתנכלויות עלה מ-67% לפני שלוש שנים ל-70% כיום    נמשך העדר התקצוב להתאמה והנגשה של דירות ניצולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il