X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוחנה. דרש ייצוג נפרד [צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת]
פוגלמן וסולברג. מצטטים את מזוז [צילום: הרשות השופטת]
בימה"ש העליון נגד אוחנה בעימותו עם מנדלבליט

בג"ץ הוציא מהתיק הודעה שמסר אוחנה

אוחנה הודיע שהפרקליטות אינה מייצגת אותו בעתירה בנוגע לדרך קביעת התבחינים למתן רשיונות נשק ושבניגוד לעמדתו של מנדלבליט - הוא מתנגד לקבלת העתירה פוגלמן, סולברג ומזוז - ששלושתם היו בכירים במערך הפרקליטות - החליטו להתעלם מן ההודעה משום שלא הוגשה על דעתו של מנדלבליט
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון הורה (יום א', 18.10.20) להוציא מתיק המונח בפניו הודעה שהגיש השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מדובר בצעד נדיר בו מחליטים השופטים להתעלם לחלוטין מעמדה שהוגשה להם, ועוד יותר יוצא דופן - כאשר מדובר בעמדה של שר.
שורה של ארגוני נשים עתרו לבג"ץ לפני שנתיים בבקשה לקבוע, כי קביעת קריטריונים למתן רישיון נשק מחייבת עיגון בתקנות הנקבעות באישור ועדה של הכנסת, ולא ניתן להסתפק בהוראות מינהליות מטעם השר לביטחון פנים בלבד, כפי שהיה עד כה. העתירה הוגשה על-רקע ריבוי המקרים של רצח נשים בידי בני זוגן בכלי נשק שהוחזקו ברישיון.
לשכת היועץ המשפטי הגיעה למסקנה, כי החוק מחייב תקנות לעיגון תבחיני הרישיון. הפרקליטות הדגישה, כי עמדתה אינה מתייחסת למדיניות שיקבע השר לביטחון פנים, אלא רק לדרך בה יש לאשר אותה. כאשר נכנס אוחנה לתפקידו, הוא הודיע, כי עמדה זו אינה מקובלת עליו וכי הוא מבקש להותיר את קביעת התבחינים בידיו. הוא ביקש ממנדלבליט אישור לשכור עורך דין פרטי שיציג את עמדתו, אך מנדלבליט סירב.
לדברי מנדלבליט, בניגוד למקרים שבהם הותר ייצוג נפרד בעבר - סוגיות חוקתיות כבדות משקל דוגמת חוק ההסדרה, עניינים הקשורים לסוגיות רגישות של דת ומדינה, או מקרים הקשורים לליבת מדיניות הדרג הנבחר - במקרה זה מדובר בשאלה משפטית רגילה על אופן הסדרת מדיניות השר. הוא הציע כחלופה שהפרקליטות תציג את עמדתו של אוחנה לצד עמדתה שלה, כפי שנעשה במספר מקרים בעבר.
אוחנה סירב, הודיע לבג"ץ שהפרקליטות אינה מייצגת אותו, הציג את עמדתו שלו וביקש לדחות את העתירה. בתגובה הודיע מנדלבליט, כי עמדתו של אוחנה הוגשה שלא על דעתו ובניגוד לפסיקה לפיה עמדת היועץ המשפטי מחייבת את המדינה כל עוד לא פסק בית המשפט אחרת. הוא גם הודיע לבג"ץ על הסכמתו לקבלת העתירה.
השופטים עוזי פוגלמן, נעם סולברג ומני מזוז הורו להוציא את הודעתו של אוחנה מן התיק. הם מצטטים את קביעתו של מזוז בפסק דין מהשנה שעברה: "משגיבש היועץ את עמדתו המשפטית בסוגיה מושא ההליך המשפטי שהמדינה צד לו, ממילא זו העמדה שתוצג לפני בית המשפט, גם אם לנושא משרה זה או אחר ברשות יש השקפה אחרת באותה סוגיה. אכן, קיימים מקרים, חריגים ונדירים, בהם היועץ המשפטי לממשלה עצמו מחליט, לרוב לבקשת הרשות, כי תובא בפני בית המשפט גם עמדה אחרת, באופן שקבע היועץ". לדבריהם, "כל עוד לא הושגה לעניין זה הסכמה של היועץ המשפטי לממשלה, לא ניתן היה להגיש את ההודעה האמורה, ואנו מורים על הוצאתה מהתיק".
יצוין, כי כל השלושה היו בכירים במערך הפרקליטות: פוגלמן היה מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות, סולברג היה במשך שבע שנים העוזר של שלושה יועצים משפטיים לממשלה ומזוז היה היועץ המשפטי לממשלה.

תאריך:  18/10/2020   |   עודכן:  18/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ הוציא מהתיק הודעה שמסר אוחנה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
קופה של שרצים
מ. עמיר  |  18/10/20 19:24
2
עוד שלב במלחמה שהכריזו
עובד 1  |  18/10/20 19:35
 
- צודק במאה אחוז !!! יומם קרוב.. ל"ת
אזרח מפוכח  |  18/10/20 20:03
3
חוצפה!! המשפטנים חסרי האחריות
לאן הגענו  |  18/10/20 20:51
4
אבוי לבושה!
חגי  |  18/10/20 21:13
5
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  18/10/20 23:03
6
היועמ"ש פועל נגד לקוחו
ישראל בר-ניר  |  19/10/20 04:34
7
הגם אתה סולברג? ל"ת
נתין מדמנת ישראל  |  21/10/20 06:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) טוען כי הממשלה, שאישרה תוכנית סיוע לעיר נוף הגליל שנפגעה בשריפה, התעלמה מהיישובים הערביים שנזוקו גם הם מהשריפות    "התעלמו מהנזק האדיר שנגרם גם להרבה תושבים וליישובים ערביים סמוכים לנוף הגליל, כמו נצרת, עין מאהל, אכסאל, דבורייה, עילוט, וגם ליישובים רחוקים כמו פוריידיס, סח'נין ואום-אלקטף"
איציק וולף
הממונה על רשות הגנת הצרכן פנה אל חברות התעופה הישראליות ודרש מהן להשיב את הכספים המגיעים ללקוחותיהן בגין כרטיסי טיסה שבוטלו בגלל הקורונה    "עם כל ההבנה לקשיים של חברות התעופה עקב המגפה, גם הצרכן ניזוק ממנה, והוא לא מקבל שום סיוע מן המדינה"
איציק וולף
ח"כ יעקב מרגי ממפלגת ש"ס טוען שיש להמשיך את הסגר על הערים האדומות - חרדיות ברובן למשך שבועיים או שלושה נוספים, אם רק יספקו לרשויות המקומיות החרדיות כלים להתמודדות עם הקשיים
איציק וולף
כלובי הבקבוקים (המיחזוריות) שאליהם השליכו אזרחים את בקבוקי הפלסטיק הגדולים שלא ניתן היה לקבל בגינם החזר כספי, יוחלפו במכונות איסוף והחזרת פיקדון אוטומטיות    יעדי האיסוף לבקבוקים הגדולים יעלו עד ל-77%    הערכת החיסכון: כ-60 מיליון שקל בשנה
איציק וולף
שירות התעסוקה פרסם נתונים על האבטלה בישראל בימי סגר הקורונה השני    כמעט מיליון ישראלים נרשמו כדורשי עבודה    שיעור המנהלים המובטלים זינק ב-50%    כשני שלישים מדורשי העבודה - נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il