X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנדלבליט בתגובה לעתירה לבג"ץ:

אין ראיות חדשות בתיק הצוללות

אומר שהתצהירים שהגישה התנועה לאיכות השלטון לא שינו את התמונה המוכרת בפרשה: תמונה מדאיגה במישור הציבורי, אך אין הצדקה לחקירה פלילית נגד נתניהו
▪  ▪  ▪
מינהל תקין ודיון ציבורי [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]
מנדלבליט סגר את תיק המניות נגד נתניהו
איתמר לוין
קובע: אין תשתית לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למניות שהחזיק נתניהו בשנים 2010-2007 בחברה של בן-דודו, נתן מיליקובסקי, במקביל לאחזקותיו של מיליקובסקי בחברה שהייתה ספקית של מספנות טיסנקרופ * קובע: יש חללים בסוגיות החשובות ביותר, ש"לא ניתן למלא במקרה הזה באמצעות הנחות, השערות ואמירות כלליות אודות רכיבים עובדתיים שהתגבשו או מודעות בכוח של נתניהו להיבטים שונים"
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש מבג"ץ לדחות על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע לפרשת הצוללות. לדעתו, אין מקום להתערבות בשיקול דעתו שלא לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בליבת הפרשה; ואילו בפרשת המניות - השתנה המצב העובדתי לאחר החלטתו שלא לעבור בה למישור הפלילי. לדבריו, התצהירים שהגישה התנועה אינם משנים את התמונה שכבר הייתה מוכרת לו וליתר העוסקים בתיק.
התנועה מבקשת להורות למנדלבליט לחקור את נתניהו הן לגבי רכישת הצוללות מגרמניה והן לגבי אחזקתו (לפני למעלה מעשור) במניות בחברה של בן-דודו, נתן מיליקובסקי, לה היה קשר עקיף עם מספנות טיסנקרופ. עוד היא מבקשת להורות על הקמת ועדת חקירה או ועדת בדיקה בפרשה. עתירת התנועה כוללת, לדבריה, תצהירים של בכירים לשעבר במערכת הביטחון המחזקים את החשד כלפי נתניהו; על תצהירים אלו הוטל איסור פרסום.
הפרקליטות אומרת (יום א', 18.10.20), כי בג"ץ כבר דחה עתירה קודמת של התנועה בנוגע לאי-חקירתו של נתניהו בפרשת הצוללות עצמה. "בית המשפט הדגיש את ההלכה בדבר היקפו הרחב של שיקול הדעת המסור לרשויות התביעה, המכתיב ביקורת שיפוטית מצומצמת על החלטותיהן, אשר הינה מצומצמת עוד יותר בעניין ההחלטות הנסמכות על שיקולים ראייתיים", היא מזכירה. לדבריה, מנדלבליט בדק את התצהירים שהגישה התנועה ואין בהם כדי לשנות את עמדתו, שכן "עולה מהם תמונה חופפת במידה רבה לזו אשר עלתה בחקירה הפלילית בנושא כלי השיט".
בהקשר זה מציין מנדלבליט, כי גם עדותו של עד המדינה לשעבר, מיקי גנור, "אשר מסר גרסאות מפורטות ששפכו אור על הפרשה והפלילו לכאורה מעורבים בה לאחר שנחתם עימו בחודש יולי 2017 הסכם עד מדינה, לא הצביעה על חשד לעבירה על-ידי ראש הממשלה ולא נמצאו ראיות כלשהן שיתמכו בחשד שראש הממשלה ביצע עבירות בקשר עם פעילותו של גנור". הפרקליטות גם מעדכנת, כי עד כה נערכו שימועים לארבעה מבין עשרת החשודים בפרשה, והאחרים צפויים להיערך בחודשיים הקרובים.
לדברי מנדלבליט, "חומר החקירה שנאסף על-ידי המשטרה בחקירת פרשת כלי השיט, כמו גם התצהירים שצורפו לעתירה דנא, מציירים, על פני הדברים, תמונה מדאיגה בכל הנוגע להתרחשויות שאפפו תהליכים של רכישת כלי שיט אסטרטגיים על-ידי מדינת ישראל. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה מצא, כי בעוד שהחומר שנאסף והחומר שצורף לעתירה מעורר שאלות בעלות חשיבות מהמעלה הראשונה במישור המינהל התקין ובמישור הדיון הציבורי, כמו גם, על פני הדברים, טענות
של גורמים בכירים עד מאוד באשר להתנהלות שאינה עומדת בסטנדרטים ראויים של רשות ציבורית העוסקת בנושא כה משמעותי לאינטרסים לאומיים של מדינת ישראל, הרי שאין במכלול שמצוי בפניו כדי להצדיק חקירה פלילית ביחס למשיב 11 [נתניהו]".
בנוגע לפרשת המניות אומרת הפרקליטות, כי החלטתו של מנדלבליט בשבוע שעבר (ראו קישור משמאל) שינתה בצורה מהותית את התשתית הראייתית של העתירה ולכן זו מיצתה את עצמה. "כעת על העותרת ללמוד את החלטת היועץ שניתנה ולבחון האם היא סבורה כי בידה עילה משפטית לתקוף אותה. ככל שתסבור שכן, יהא עליה למצות הליכים טרם הגשת עתירה, וככל שלא תשנה מעמדתה אחר מיצוי ההליכים, יהא עליה להגיש עתירה חדשה אשר תתייחס להחלטה שהתקבלה על נימוקיה".
הדרישה להקים ועדת חקירה או ועדת בדיקה, מוסיפה הפרקליטות, אינה בשלה להכרעה שיפוטית. על-פי פסיקת בג"ץ, היא מציינת, "שיקול הדעת של הגורמים המוסמכים בעניין זה הוא רחב ביותר להחליט להקים ועדה, להחליט לא להקים ועדה ואף להימנע מקבלת החלטה, ובהתאם היקף הביקורת השיפוטית הוא מצומצם ביותר. רק במקרים חריגים ונדירים יתערב בית המשפט בהחלטות הגורמים המוסמכים בעניין זה, וככלל, אף צו שיורה לממשלה לדון ולשקול אם להפעיל את סמכותה להקים ועדת חקירה לא יינתן". עמדת המדינה הוצגה בידי עוה"ד שוש שמואלי ויונתן קרמר.

תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  19/10/2020
+תמיהות לגבי מערכות הממשלה
08:42 19/10/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

עתה זה באופנה לתקוף את מערכת המשפט ואת היועץ המשפטי לממשלה  ▪  כיצד זה ייתכן שהיועץ יורה על אי-בדיקת מערכת עניינים זו הכרוכה בהוצאת הון עתק, ולדברי האלוף שהיה בזמנו מפקד חיל-הים מדובר בעבירה אדירה שטרם הייתה כמוה בישראל

זוהר. בן-דוד עם אולם שמחות [צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין ראיות חדשות בתיק הצוללות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין בכלל "תיק הצוללות"! ל"ת
המצאה תקשורתית  |  19/10/20 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
יואב יצחק
במסגרת עדות הנקיון חשף מיקי גנור בפני חוקריו: עמוס ירון, מי שהיה מנכ"ל משרד הביטחון, ובעת היותו איש פרטי, דרש ממנו סכום כסף גדול כדי לסייע לו מכוח מעמדו וקשריו האישיים במערכת הביטחון    לאחר שסירב, הגיע אליו תחקירן מידיעות אחרונות    עמוס ירון לא זומן לחקירה - כפי שלא זומנו אביגדור ליברמן ושרון שלום, למרות המידע הבעייתי שמסר גנור אודותם    מנדלבליט מיקד את החקירה באנשי ומקורבי נתניהו ובפועל נמנע ממיצוי הדין עם בכירים אחרים    עמוס ירון: הידיעה שקרית
דן מרגלית
כל ישראל נסחפה עם הטור הארוך של המכוניות, שיצאו בשעה 05:00 מקרית שמונה והגיעו ליעד בירושלים מקץ 13 שעות
דן מרגלית
בהפגנה, הכמות היא מד האיכות. הצעירים עושים זאת טוב מאיתנו, אבל גם לנו, הזקנים, יש מקום במאבק הזה על דמותה של ישראל
יואב יצחק
ליברמן פצח שוב בהאשמות חסרות בסיס. הפעם בתוכניתם של אופירה וברקוביץ'    ליברמן מאשים את נתניהו בנסיון לתפור לו תיק, ובשיגור "...כל מיני טיפוסים מפוקפקים שכל הזמן מחפשים ושואלים בשליחות העלומה"    ליברמן לחוץ בעקבות החשיפה ב-News1, שהובילה לפתיחת בדיקה מצד הנציב רוזן: מדוע לא נחקרו שרון שלום וליברמן, למרות עדותו של גנור, שמסר: ראש המטה של ליברמן, שרון שלום, דרש 300 אלף אירו כתמורה לקידום מינויו לקונסול כבוד; וכתמורה לקידום עסקת כלי השיט
יואב יצחק
לאחר לחצים כבדים על שגרירות קפריסין בישראל מצד גורמים שונים ובהם מצד נאמנו של ליברמן שרון שלום, מונה גנור לקונסול כבוד של קפריסין בישראל; שר החוץ ליברמן השתתף בטקס המינוי    שלום התחייב לסייע לגנור בהזמנת כלי שיט בתקופת כהונת ליברמן כשר החוץ ולאחר מכן כשר הביטחון    תמורת זאת דרש 300 אלף אירו    גנור דיווח על-כך למפעיליו בחברת טיסנקרופ ומסר את המידע כעד מדינה במסגרת "עדות ניקיון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il