X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עדיין מוטלות על נהגים משימות רבות שאינן קשורות ישירות לנהיגה, כגון הפעלת מערכות טכנולוגיות, אחריות לביטחון הנוסעים באוטובוס ואחריות למניעת הטרדות מיניות הרשות הארצית לתח"צ לא קידמה את ההמלצה לתמרץ העסקה של נהגים ותיקים במכרזים שפרסמה בשנים האחרונות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ביולי 2014 הוקם במשרד התחבורה צוות בנושא עידוד העסקת נהגים, לנוכח המחסור בנהגים. הוא כלל את משרד הכלכלה, אגף הרישוי, מועצת המובילים, נציג מפעילי התחבורה הציבורית, נציג הרלב"ד וצה"ל.
הצוות המליץ כי משרד התחבורה יהיה אחראי לגיבוש ויישום של צעדים לשיפור תנאי עבודתו ומעמדו של הנהג המקצועי, בטווח של חמש שנים. הצוות, כמו גם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, הביאו המלצות לשיפור תנאי עבודתם של נהגים. עיקרי ההמלצות היו לבחון כלים וצעדים שמטרתם לייחד ולשמר את מקצועיות העבודה של הנהג ולצמצם את החיכוך שלו עם קהל הנוסעים, בכך שייגרעו מעבודתו פעולות נלוות שאינן חלק מרכזי ממנה כגון העברת האחריות לתחזוקה השוטפת של הרכב לאנשי מקצוע ייעודיים בחניוני החברה המפעילה, כדי להבטיח שהנהגים יוכלו לנצל את מלוא ההפסקה שלהם למנוחה, ומכונות כרטוס מחוץ לאוטובוס.
בשנים האחרונות אכן הופחת העומס על נהגי התחבורה הציבורית בנושאים מסוימים בחלק מקווי השירות, הודות למכונות אוטומטיות של כרטוס ותיקוף ומכונות להטענת כרטיסי רב-קו, קידום עלייה לאוטובוס מכל הדלתות והצגת מידע זמין לנוסעים. עם זאת, קובע מבקר במדינה, עדיין מוטלות על נהגים משימות רבות שאינן קשורות ישירות לנהיגה, כגון הפעלת מערכות טכנולוגיות (למשל מערכות כרטוס, שילוט ומיזוג), אחריות לביטחון הנוסעים באוטובוס ואחריות למניעת הטרדות מיניות.
נוסף על כך מופעלים עליהם לחצים רבים, והם חשופים לעיתים לאלימות מילולית וגופנית מצד הנוסעים. משרד מבקר המדינה העיר לאחרונה כי לנוכח המחסור בנהגי תחבורה ציבורית והיקף גבוה של נשירה מהמקצוע, על משרד התחבורה לפעול לשיפור תנאי עבודתם, אך אין די במה שנעשה ועל משרד התחבורה להמשיך לפעול בנושא כדי לשפר את תנאי העבודה.
תמריצים להעסקת נהגים בעלי ותק
הצוות לעידוד העסקת נהגים המליץ לבחון כלים (באמצעות מנגנונים מכרזיים) שיעודדו העסקת עובדים בעלי ותק, תוך שמירת זכויותיהם הסוציאליות, גם כאשר נבחר מפעיל חדש לאשכול; למשל באמצעות מתן יתרון ניקוד במכרזים למפעילים שיציגו מצבת נהגים בעלי ותק גבוה יותר, ויצירת מנגנון הסכמי ולפיו המפעיל החדש יקלוט לשורותיו את הנהגים שעבדו אצל המפעיל הקודם באשכול, באותם תנאים. גם הרשות הארצית לתח"צ המליצה ב-2014 ליצור במכרזים למפעילים סולם ניקוד שיתמרץ את החברות לשמר את הנהגים ולהשקיע בהם.
אולם משרד מבקר המדינה מצא כי הרשות הארצית לתח"צ לא קידמה את ההמלצה לתמרץ העסקה של נהגים ותיקים במכרזים שפרסמה בשנים האחרונות. במכרזים אלה לא נכללו מנגנונים אשר מעודדים את המפעילים להעסיק נהגים בעלי ותק, או מחייבים אותם לשמר את התנאים הסוציאליים שצברו הנהגים אצל מעסיקים קודמים. המבקר ממליץ כי הרשות הארצית תבחן יישום ההמלצה לתמרץ מנגנונים להעסקת נהגים בעלי ותק, לצד עידוד השקעה בהכשרותיהם וכפוף לעבר תעבורתי תקין.
התאמת היקף שעות העבודה המרבי לדרגת הרישיון
על-פי תקנה 168(א) לתקנות התעבורה, משמרת עבודה של נהג אוטובוס מוגבלת ל-12 שעות ביממה (כולל הפסקות ומספר שעות מינימלי שנקבע בין משמרת למשמרת). הצוות בנושא עידוד העסקת נהגים המליץ שמשרד התחבורה יתקן את התקנה, במטרה להתאים את היקף שעות העבודה המרבי לדרגת הרישיון וסוג הנסיעות (כגון הסעת נוסעים). המבקר המליץ כי משרד התחבורה יבחן התאמת היקף שעות העבודה המרבי לדרגת הרישיון וסוג הנסיעות.
חברת אגד כתבה בתשובתה כי היא מאמצת את המלצת המבקר, והוסיפה כי ב-2007 שלחה מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה דאז ובו כתבה כי בשל ההבדלים המהותיים בין הובלת מטען לבין הסעת נוסעים בקווי שירות, החברה סבורה שיש להפריד בתקנה 168 בין משאיות לבין אוטובוסים בקווי שירות. החברה כתבה בתשובתה כי דברים אלה רלוונטיים גם היום.

תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  19/10/2020
+המדינה מחמיצה הכנסות בעשרות מיליארדים
15:55 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רווחים בלתי מחולקים ב-618 מיליארד שקל נשארו בחברות לאחר תום הטבת המס לחלוקתם; המדינה יכולה לקבל סכומי עתק כמיסים אם יחולקו בשיעור מס נמוך  ▪  97% מהדיבידנדים במס המופחת חולקו לשני העשירונים העליונים  ▪  5.2 מיליארד שקל חולקו לחברות שבין בעליהן מצויים המייצגים מול רשות המיסים

25% מחברות ארנק [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
תחזית הרשות לא התממשה [צילום: פלאש נ90]
+התחבורה הציבורית בירושלים מקרטעת
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאז 2014 לא הוכנה תוכנית-אב, חסרים 200 נהגי אוטובוסים, שכונות ורחובות מתוכננים ללא תשתית מתאימה, ההשקעה לתושב נמוכה משמעותית מאשר בתל אביב ובחיפה

עוד מפעילים - בלי נהגים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+עוד שש שנות עיכוב בסיום חשמול הרכבת
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תאריך היעד החדש: 2025 - תוך נזקים והפסדים כבדים לרכבת ולמשק  ▪  13% מהמסילות חושמלו ב-30% מהתקציב במהלך העבודה בקו ת"א-ירושלים בוצעו נסיעות ללא נוהלי בטיחות

עבודות חשמול במסילה [צילום: רכבת ישראל]
+ממשל תאגידי לקוי בתאגידים הציבוריים
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת  ▪  עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א

נציגי הציבור לא מגיעים
+כישלון בהפחתת צריכה החשמל והתחבורה הפרטית
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צריכת החשמל ירדה השנה ב-7.5% בלבד ביחס לתחזית - לעומת יעד של 20%  ▪  התחבורה הפרטית זינקה ב-15% בשנים 2018-2015, בעוד התחבורה הציבורית עלתה רק ב-2%

נזקי עתק מגזי חממה [צילום: גיל יערי, פלאש 90]
+30% מהרשויות המקומיות מצויות במשבר כספי
15:48 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שני שלישים מהן - רשויות קטנות  ▪  התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי  ▪  גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה

לא הגיב על אי-מינוי מבקרים
+תשע שנים ולא הוגברה התחרות בתחנות הדלק
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החלטות ממשלה משנת 2011 טרם יושמו  ▪  הליקויים הרוחביים במאבק בתחנות הדלק הפירטיות נמשכים - שש שנים לאחר הדוח הקודם של מבקר המדינה

בדיקה חלקית של הדיוק
+רבבות ניצולי שואה זקוקים להשלמת הכנסה
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שיעור הזקוקים לסיוע המיוחד מבין הניצולים ונפגעי ההתנכלויות עלה מ-67% לפני שלוש שנים ל-70% כיום  ▪  נמשך העדר התקצוב להתאמה והנגשה של דירות ניצולים

המצב הכלכלי מחמיר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
הצוות הבין-משרדי אינו נפגש [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+הציבור מתקשה להשוות את ביטוחי הבריאות
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסיבה: ריבוי מידע והעדר אחידות בפוליסות  ▪  רשות שוק ההון לא טיפלה בכשל הבא לידי ביטוי בשיעור ההחזר הנמוך בפוליסות הפרט ובחשש לניגוד עניינים של סוכני הביטוח

מה מיטיב ומה מיותר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+הכשרה ופיקוח לקויים בענף הרכב הכבד
15:47 19/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים

אין מידע על הליכים פליליים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+דוח מבקר המדינה הוגש ליו"ר הכנסת
14:21 19/10/20  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קיבל בלשכתו בכנסת מידי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, את דוח ביקורת המדינה השנתי (71 א'). הדוח מוקדש בעיקרו לנושאים בתחומי הכלכלה והתשתיות, בדגש על נושאים חברתיים-כלכליים, בהם סיוע המדינה לניצולי שואה, תחבורה ציבורית ומשקי האנרגיה והמים.

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש משימות שנהג אוטובוס לא אמור לבצע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מאז 2014 לא הוכנה תוכנית-אב, חסרים 200 נהגי אוטובוסים, שכונות ורחובות מתוכננים ללא תשתית מתאימה, ההשקעה לתושב נמוכה משמעותית מאשר בתל אביב ובחיפה
איתמר לוין
תאריך היעד החדש: 2025 - תוך נזקים והפסדים כבדים לרכבת ולמשק    13% מהמסילות חושמלו ב-30% מהתקציב במהלך העבודה בקו ת"א-ירושלים בוצעו נסיעות ללא נוהלי בטיחות
איתמר לוין
מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת    עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א
איתמר לוין
צריכת החשמל ירדה השנה ב-7.5% בלבד ביחס לתחזית - לעומת יעד של 20%    התחבורה הפרטית זינקה ב-15% בשנים 2018-2015, בעוד התחבורה הציבורית עלתה רק ב-2%
איתמר לוין
שני שלישים מהן - רשויות קטנות    התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי    גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il