X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הבריאות בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה:

"לא יהיה מחסור בחיסוני שפעת"

פרופ' חגי לוין: "יש מחסור בכוח אדם ומשאבים לבצע את החיסונים בצורה מיטבית" יו"ר ארגון רופאי המדינה: "התקבלה הבטחה של משרד הבריאות שכל מי שירצה להתחסן מצד הצוותים הרפואיים יוכל להתחסן"
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, קיימה (יום ג', 20.10.20) דיון על ההיערכות של משרד הבריאות למתן חיסוני שפעת לילדים ומבוגרים ברקע ההתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון הוצג דוחות המבקר שנכתבו בנושא החיסונים המצביעים על שורות ליקויים בהיערכות.
ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות: "לא יהיה מחסור בחיסוני שפעת. מגיע כל העת עוד ועוד מנות של חיסונים. הזנים נקבעים ע"י ארגון הבריאות העולמי. יש הנחיות של חטיבת הרפואה כיצד לנהוג בקהילה ובבתי החולים בהבחנה בין שפעת לקורונה. הוחלט שכשאר מגיע מישהו עם תסמיני קורונה או שפעת - יבוצע דבר ראשון בדיקות לקורונה, והבדיקות לשפעת יהיו רק במרפאות מיוחדות".
אניס הוסיפה כי "400 אלף איש כבר חוסנו לשפעת - זהו שיא של כל הזמנים לכמות כזאת כבר בעונה זו של השנה. צוות הטיפול במגיפות יתכנס מחר לקביעת כללים למתן חיסון לקורונה. אנו גם לדעת איך לתת במקביל חיסון קורונה וחיסון שפעת".
פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית אמר בדיון כי לשכות הבריאות לא ערוכות לתת את החיסונים בצורה המיטבית. לדבריו, "מערכת הבריאות עושה כמיטב יכולתה לקידום התחסנות כנגד שפעת ומחלות אחרות, במשאבים חסרים.
הבעיה חמורה במיוחד בשירותי בריאות הציבור, שם יש מחסור מתמשך בכוח אדם ומשאבים. יש צורך עכשיו בתוכנית לאומית לגיוס ושימור אחיות ואחים, רופאות ורופאים למערך בריאות הציבור. כך למשל הוטלה על לשכות הבריאות בדרום הארץ משימה למתן לראשונה של חיסון חי מוחלש כנגד שפעת ללא מתן תוספת כוח אדם, משאבים, ציוד מיגון, מוקד והסברה החיוניים לצורך מבצע חיסון מוצלח".
פרופ' לוין אמר בדיון כי יש צורך להעביר חוק לעידוד ההתחסנות ויש דרכים לעודד את ההתחסנות כיוון שרמת חיסון גבוהה תבטיח את הורדת התחלואה בוודאי במצב החירום האפידמיולוגי בו אנו נמצאים. פרופ' לוין הדגיש "המפתח לעידוד ההתחסנות הוא אמון הציבור ולא לאפשר למניעים אחרים שהם לא מקצועיים להיכנס בהחלטות ובתיעדוף לחלוקת החיסונים ובייחוד החיסון שיגיע בעתיד כנגד נגיף הקורונה".
ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה: "התקבלה הבטחה של משרד הבריאות שכל מי שירצה להתחסן מצד הצוותים הרפואיים יוכל להתחסן. מבצע החיסונים בבתי החולים החל לאחרונה כאשר משרד הבריאות לקח בעלות על כל החיסונים והוא מחלק אותם לקופות ולבתי החולים. צריך להגיע לחיסון מקסימלי של הילדים כי ידוע בעולם שחיסון לאוכלוסיית הילדים מוריד את התחלואה באוכלוסייה הכללית. בעולם יש מאבק להשיג חסונים בעיקר של נגיף מומת ופחות בחיסונים של נגיף חי מוחלש".

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+האם משחררים ערים מהסגר בשל ירידה
בתחלואה או בשל היקף בדיקות נמוך
23:45 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות לא הגיע עם הנתונים המתאימים והתבקש להציג נתונים אלו בדיון המעקב הבא.  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: המספרים עליהם אתם מתבססים הם שקובעים את גורלה של מדינת ישראל והם חייבים להיות מאוד מדויקים

ח"כ יפעת שאשא-ביטון [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+הדסה: מצבו של עריקאת - קריטי אך יציב
23:37 20/10/20  |  עידן יוסף

המרכז הרפואי הדסה עין כרם מסר כי סאאב עריקאת, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, חובר היום למכשיר אקמו. הדבר נעשה במטרה למנוע החמרה במצב הריאה המושתלת בגופו, כתוצאה משימוש במכשיר הנשמה. הוא חובר למכשיר על ידי צוות היחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה וצוות מומחי לב חזה.
מכשיר האקמו מבצע את פעולת הריאה תוך שמירה על רמת חמצן מספקת. מצבו מוסיף להיות קריטי, אך יציב. צוות היחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בהדסה ממשיך לטפל בו, תוך שהוא עומד בקשר עם מומחים להשתלת ריאות בארץ ובעולם עם ניסיון בטיפול בחולי קורונה.

+בוטל עוצר היציאות בצה"ל
22:12 20/10/20  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל אביב כוכבי מבטל את עוצר היציאות ללוחמי צה"ל מסוף השבוע הקרוב. הלוחמים והחיילים בהכשרות יצאו לחופשה אחת לשבועיים.

+בכיר במשרד הבריאות צופה עלייה בתחלואה
20:17 20/10/20  |  עידן יוסף

גורם בכיר במשרד הבריאות: צופים שבעוד שבוע עד עשרה ימים תהיה עלייה בתחלואה, שלא תאפשר עוד הקלות. ההורים צריכים להתפלל שמדדי התחלואה יירדו.

+82% מפניות הצרכנים על החזרי טיסות שבוטלו
16:24 20/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כ-40 חקירות נפתחו על עוסקים שלא השיבו את הכספים  ▪  ח"כ הילה שי וזאן: נוודא שכל הכסף יושב לצרכנים  ▪  מנכ"ל אל-על: רוב החוב לישראלים הוחזר  ▪  מנכ"ל ישראייר: החזרנו 90% מהכסף ללקוחות

ח"כ וזאן בדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+פרופ' גרוטו: "יוסרו המגבלות מרוב הערים האדומות"
15:30 20/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ציין: "יש הצעה שמונחת על שולחן השרים להסיר את מרבית הישובים שהוכרזו והעניין יסתיים עד רביעי בלילה"  ▪  עדכן כי במשרד הבריאות דנים במודל חדש במקום תוכנית הרמזור הנוכחית  ▪  הבוקר הוסר הסגר מרכסים

גרוטו וגמזו. לקראת הדיון הקבינט הקורונה [צילום: דוברות הכנסת]
+1,912 קנסות חולקו ביממה האחרונה בגין הפרת התקנות
12:40 20/10/20  |  מירב ארד

ביממה החולפת (19.10.2020) נרשמו ע״י המשטרה 1,912 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,747 דו"חות, ובהם גם 44 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד וכן 63 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק.

+אכזרים על רחמנים
11:19 20/10/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - יציאה, צדק בררני, תמוה, דפוס, בולים ואיגרות  ▪  "אל נא רפאנא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר

עריקאת. חולה בקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ביבס: לא נמתין לממשלה עם ה'רמזור'
10:57 20/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר המרכז לשלטון מקומי מאשים את הממשלה בהחלטות פוליטיות ולא מקצועיות שמנעו אפשרות לטיפול אפקטיבי בקורונה  ▪  "יש להתרכז ב-35% הרשויות המקומיות שקשה להן ושצריכות סיוע ואז ניתן יהיה למגר את התחלואה באזורים הללו"

ביבס. "עושים הכל כדי לא לתת סמכות" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+אושרר ההסכם עם טייסי אל-על
09:21 20/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההסתדרות הגיעה להסכם עם ההנהלה שלא על דעתו של הוועד - והשופט דורי ספיבק דחה את כל טענות הטייסים נגד ההסכם  ▪  קובע: טענותיהם העובדתיות אינן נכונות

הסכם או קריסה [צילום: משה שי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - יציאה, צדק בררני, תמוה, דפוס, בולים ואיגרות    "אל נא רפאנא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
איציק וולף
יו"ר המרכז לשלטון מקומי מאשים את הממשלה בהחלטות פוליטיות ולא מקצועיות שמנעו אפשרות לטיפול אפקטיבי בקורונה    "יש להתרכז ב-35% הרשויות המקומיות שקשה להן ושצריכות סיוע ואז ניתן יהיה למגר את התחלואה באזורים הללו"
איתמר לוין
ההסתדרות הגיעה להסכם עם ההנהלה שלא על דעתו של הוועד - והשופט דורי ספיבק דחה את כל טענות הטייסים נגד ההסכם    קובע: טענותיהם העובדתיות אינן נכונות
איתמר לוין
אפתיה של הציבור מצטרפת להתפרצות גוברת של הנגיף ויוצרת שילוב מסוכן    בעוד חודשי האביב היו מאופיינים בפחד, חודשי הסתיו מאופיינים בשילוב של הרמת ידיים ורשלנות    האתגר: לשכנע את הציבור שעליו לשוב ולקבל על עצמו מגבלות משמעותיות
איציק וולף
משרד החינוך הפיץ לרשויות המקומיות טיוטת מתווה להחזרת כיתות א' עד ד' ללימודים    ייאסר מעבר של תלמידים או מורים מערים אדומות לשאר הארץ    תלמידים ומורים יידרשו לעטות מסכות בשיעורים    קבוצות יוכלו להתערבב בשיעורי חינוך גופני ומוזיקה, שיתקיימו בשטח פתוח או בחלל סגור גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il