X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידה משמעותית בהתחלות בנייה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
עודף ביקוש שעלול להוביל לעליית מחירים [צילום: איתמר לוין]
משרד הבינוי והשיכון פרסם סקירה ולפיה ענף הבנייה בישראל הצטמצם באופן משמעותי במהלך חודשי משבר קורונה ירידה של 11% בהתחלות בנייה למגורים במחצית השנה הראשונה ירידה של 5 מיליארד שקל בהשקעות צמצום הפעילות והביקוש הגובר צפויים להביא לעלייה של מחירי הדירות
▪  ▪  ▪

ירידה של 11% נרשמה בהתחלות הבנייה למגורים בישראל במחצית הראשונה של שנת 2020, לעומת המחצית הראשונה אשתקד. ברבעון השני לבדו נרשמה ירידה של 27% בהתחלות הבנייה לעומת הרבעון השני של שנת 2019. כך עולה מסקירה שפרסם (יום ג', 20.10.20) משרד הבינוי והשיכון.
מן הסקירה עולה עוד כי מתחילת השנה ישנו צמצום דרמטי בהשקעות ההון בענף הבנייה למגורים. ההשקעות ירדו בכ-5 מיליארד שקלים לשנה מתחילת השנה ועד לחודש אוקטובר. מגמה זו החלה ברבעון הראשון עם ירידה של 1.2 מיליארד ש"ח (ירידה של 20% בשיעור שנתי) והתגברה ביתר שאת ברבעון השני.
בהתאמה לירידה בהשקעות ובהתחלות הבנייה חלה צניחה של יותר מ-50% בביקוש לעובדים בענף הבנייה. זאת, בנוסף לפיטורים ולהוצאה לחל"ת של כ-18% מן העובדים המועסקים ברבעון השני של השנה.
היקף שיווק הקרקעות למגורים על-ידי המדינה צנח ב-40% ועמד על קרקעות ששווקו לצורך בניית 17,000 יחידות דיור בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, לעומת כ-28,000 בממוצע בשלושת הרבעונים הראשונים של חמש השנים הקודומות. במשרד הבינוי והשיכון מעריכים כי פער זה צפוי להצטמצם לקראת סוף שנת 2020.
ניתוח נתוני הדיווחים לממונה על חוק המכר מעלה כי החל מחודש יוני חלה התאוששות בביקוש לדירות חדשות. ממוצע העסקות בדירות אלו בחודשים יוני-אוגוסט 2020 עמד על 3,900 דירות, גבוה ביחס לנתוני העסקות החודשיים מינואר 2019. סך העסקות בינואר-אוגוסט 2020 עמד על כ-23,400 דירות, לעומת 25,600 בתקופה מקבילה אשתקד.
גם ברבעון השני - בתקופת משבר הקורונה - המשיכה מגמת העלייה במדד מחירי הדירות בכל המחוזות, למעט בדירות החדשות, שבהן חלה ירידה במחירי הדירות. בחודשים יולי- אוגוסט חלה ירידה מזערית במדד מחירי הדירות, לצד עלייה במדד מחירי הדירות החדשות.
במשרד הבינוי והשיכון ציינו כי על-פי תמונת המצב, ייתכן שצמצום הפעילות בענף הבנייה למגורים, אל מול הערכות הביקוש העולה, בשל גידול קבוע במשקי בית, יגרמו בשנים הבאות לעודף ביקוש שעלול להוביל לעליית מחירים. "בכדי למנוע זאת, נדרש להמשיך את מגמת האצת השיווקים ושמירה על היקף התחלות הבנייה כפי שהיה בשנים האחרונות", ציינו במשרד.

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענף הבנייה הצטמצם, המחירים צפויים לעלות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיתגברו את הוועדות המקומיות
עוד גאון  |  20/10/20 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
פרופ' חגי לוין: "יש מחסור בכוח אדם ומשאבים לבצע את החיסונים בצורה מיטבית"    יו"ר ארגון רופאי המדינה: "התקבלה הבטחה של משרד הבריאות שכל מי שירצה להתחסן מצד הצוותים הרפואיים יוכל להתחסן"
יפעת גדות
הגבלות התנועה והמרחק מהבית הוסרו, מזג האוויר כעת נעים מתמיד והרצון לצאת מהבית לאחר הסגר הממושך רק גדל, מה שאומר שאין זמן טוב יותר מעכשיו לצאת לטיול באוויר הפתוח    קרן קיימת לישראל מציעה שלושה מסלולי טיול באזור הדרום, המתאימים לכל גיל וללא עלות
יצחק דנון
מהנדס האווירונאוטיקה והחלל גל דלאלי טוען, כי הוא אשר יצר את הסינרגיה במערכת הלייזר שפיתחו יהודה בן-עמי וישעיה עמיאל המוצבת בעוטף עזה
יצחק דנון
גיא פלג, שהיה מנכ"ל חברת אינבסט דוט קום שהעניקה שירותי ניהול לחברת האחזקות של חוגג, טוען לחוב של 1.8 מיליון שקל
איציק וולף
התעשיה האוירית וחברת איירבוס זכו במכרז להחכרת כלי טיס לא מאויש מסוג הרון ימי לארגון האירופי פרונטקס, לשמירת הגבולות    מערכות ההרון הימי ישמשו לביצוע משימות פטרול ימי והגנת חופים במרחב האווירי האירופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il