X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התנגדות עזה להצ"ח למניעת אלימות כלכלית

"חוק חדשני ברמה עולמית"

ח"כים בליכוד נגד חברתם לסיעה קרן ברק מיוזמי ההצעה אסנת מארק: " מנסה לייצר בריתות על חשבון האידאולוגיה שלנו" קרעי: "אחרי שהמשפטיזציה השתלטה על הדמוקרטיה ניסנקורן מעוניין להכניס אותה לתוך המשפחה" סמוטריץ': "אין דבר שפוגע יותר במאבק באלימות נוראה נגד נשים כמו יצירת משוואה הזויה בין המקרים של אתמול להיום" יו"ר ועדת החוקה: " סוגיה שיש לדון בה בכובד ראש ולא מהרגש בלבד"
▪  ▪  ▪
השרה מירב כהן [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
פן נוסף לאלימות הרגשית
ניני גוטספילד
מה שפעם כונה "יש לו/לה פתיל קצר" או בשפה יפה "נוח/ה לכעוס", מתחיל לקבל אבחון של "אלימות נפשית או רגשית", על-פי קריטריונים מסוימים
לרשימה המלאה

מי מתנגד להצעת חוק נגד אלימות במשפחה
מאיר פרידליין
הצעת החוק שמתנסחת כאילו מדובר רק בתיקון חוק ולא במהפכה שלימה, הנה מטעה. החקיקה הנ"ל תגרור בהכרח, מצב חדש בו כל עורך דין המתפרנס ממחלוקות במשפחה, יעשה שימוש בחוק זה תוך הגדרת כל מחלוקת במשפחה כעל "אלימות כלכלית". מצב זה ימיט אסון נוסף ואולי אף קריטי, גם על מערכת בתי המשפט וגם על המשפחה עם סיכוי אפסי להמשך הזוגיות כאשר עולה קושי כלכלי במשפחה
לרשימה המלאה

ועדת החוקה החלה (יום ג', 20.10.20) לדון בהצעת החוק הפרטית של חברת הכנסת קרן ברק ובהצעת החוק הממשלתית למניעת אלימות כלכלית, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית. הצעת החוק נועדה לתת מענה לבן זוג שננקטת כלפיו "אלימות כלכלית" בתוך מערכת היחסים הזוגית.
לפי הצעת החוק בית המשפט יהיה רשאי לתת צו למניעת אלימות כלכלית המורה על הפסקת האלימות הכלכלית. עוד מוצע בה לקבוע שנקיטת אלימות כלכלית תהווה עוולה אזרחית אשר יהיה ניתן לתבוע בגינה בנזיקין, ובכך החוק המוצע ייתן מענה נוסף למי שננקטה כלפיו אלימות כלכלית. ההוראות המוצעות בחוק זה יחולו על בתי דין דתיים לגבי צדדים שבעניינם הוא מוסמך לדון, וכן בית משפט לענייני משפחה ובית משפט שלום.
השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "רק אתמול נרצחו שתי נשים ואלימות כלכלית באה הרבה פעמים עם אלימות פיזית ויש להתמודד עם שתיהן". היא הקריאה מספר עדויות "שיבהירו עד כמה החוק בו אנו דנים הוא עניין של חיים או מוות" ואמרה: "המסר שצריך לצאת מהוועדה לכל אותן נשים, אנחנו כאן, אנחנו הגב שלכן תרימו את הראש, אנחנו כאן בשבילכן".
"אלו המצוקות של נשים בישראל והמסר שצריך לצאת מכאן הוא שהטלת אימה והפעלת שליטה וכפייה על נשים זה לא דבר נורמטיבי. אם גבר מונע מאשתו לצאת לעבוד אנחנו צריכים לעזור לה. הצעת החוק מתייחסת לניצול במערכות יחסים בתוך המשפחה לא רק בין בני זוג, אלא למשל ילדים שמנצלים את הוריהם כלכלית". כהן הודתה כי לא קיימת חקיקה דומה בעולם, ואמרה: "זה חוק חדשני ברמה עולמית. נעשה הוראת שעה לארבע שנים ובחלוף הזמן נלמד את הלקחים. זו הצעה מידתית". ח"כ בצלאל סמוטריץ' התפרץ שוב ושוב לדבריה בטענה שדבריה מתייחסים רק לנשים.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "זו סוגיה שיש לדון בה בכובד ראש ולא מהרגש בלבד. אסור שיהיה מצב שבעל המאה הוא בעל הדעה, אך יכולים לקרות דברים הפוכים. איש לא מקל ראש ויש למנוע את הדבר הזה, והשאלה היא מה הדרך למנוע ועד כמה רחב למנוע. אין מונופול לאף אחד על הדאגה בדברים הללו".
עו"ד מוריה כהן בקשי ממשרד המשפטים: "יש לוודא שלא תהיה זליגה של מקרים שאנחנו לא רוצים להכניס לחוק. אנחנו לא רוצים להתערב בבחירת משפחות איך להתנהג כל עוד מדובר בהתנהגות נורמטיבית, לא רוצים להתערב ביחסי ממון. אנחנו רוצים להתערב במקומות בהם מופעלת אלימות פיזית וכלכלית. מדובר בהפעלת אימה, בשליטה שיוצרת אימה כלפי בן זוג או בן משפחה אחר. דוגמאות של הסתרת מידע ומניעת אפשרות לפנות לבנק, שליטה על בחירת קורנפלקס וכל פעולה שהיא כמו כל אלימות אחרת. הצורך לא בא רק כדי לקבוע שיש אלימות כלכלית, אלא שיש צורך בהתאמה של הכלים שברשות בית המשפט לעולם הכלכלי. אני קוראת לוועדה לבדוק אם גידרנו מספיק טוב את גבולות הגזרה, מצד אחד שלא נפספס מקרים ושנשים יוכלו להתמודד עם האלימות הכלכלית כלפיהן ומצד שני, לבדוק את הגידור ולכן קבענו: פעולה מתמשכת ולא חד-פעמית, אלימות שיש בה הפעלת כפייה, אימה או שליטה בחיי האדם. מצבים כמו יחסי ממון, נושאי מזונות, הגם שהם קשורים בהתנהלות הכלכלית לא נכנסים. אנחנו רוצים שלא ייעשה שימוש בכלי הזה להתנגחות בין בני זוג. בגלל הזהירות הצענו את הצעת החוק כהוראת שעה במהלכה נוודא שהמקרים המתאימים מגיעים לבית המשפט".
ח"כ קרן ברק (הליכוד): "שהחיינו וקיימנו והגיענו ליום הזה. מדובר בחוק ממשלתי, שעבר ועדת שרים לחקיקה פה אחד, ובקריאה ראשונה. עוד מעט תראו איך מנגחים את הממשלה אבל כל חברי הממשלה והקואליציה הצביעו בעד. אלימות כלכלית היא טרור לכל דבר. מדובר בשפה מגדרית, כי המקלטים ב-99% מאוכלסים בנשים הסובלות מאלימות. אנחנו מדברים בבוקר בו נרצחו אתמול שתי נשים והאלימות במשפחה קפצה מתחילת הקורונה בעשרות אחוזים. צריך לעצור את הממדים המטורפים של האלימות. נחשפתי לנשים שעוברות את הטרור הזה ברמה יומיומית לעיתים דווקא בעשירונים העליונים, זה חוצה מגזרים וזה כמעט תמיד מלווה באלימות מינית ופיזית. אין ענין להיכנס לסכסוכים משפחתיים. נוציא את זה מהחוק אבל אנחנו בעולם מערבי, בו נשים בתוך המשפחה ולא ניתן לומר שניתן להתעלל בהן מאחורי ארבעה קירות".
ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "מדובר על הטלת אימה, כפייה או הפעלת שליטה והשאלה אם אלימות כלכלית לא נכנסת בהגדרה תחת אלימות נפשית. אלימות על-פי ההגדרה אמורה להיות עבירה פלילית בחוק העונשין שם התעללות נפשית מוגדרת כעבירה פלילית. אם אלימות נפשית, קל וחומר אלימות פיזית ומינית מוגדרות כעבירות פליליות, מדוע לא נכון יהיה בהסתייגויות ולא באופן גורף, לפחות חלקית במשורה להגדיר חלק מהאלימות הכלכלית כעבירה פלילית?"

"כלי לשופטים השמאלנים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה): "היתרון של השמאל הפרוגרסיבי המטורלל הוא שהוא מסוגל להכניס את הטיעונים ולקדם את התפיסות בצורה מתוחכמת, במילים משפטיות והמזל הוא שהשרה והגב' ברק הוציאו את המרצע מהשק. אין דבר שפוגע יותר במאבק באלימות נוראה נגד נשים כמו יצירת משוואה הזויה בין המקרים של אתמול להיום. הדמגוגיה וחוסר ההבחנה הברורה מזיקים למאבק. כשכל דבר הוא טרור, אז טרור הוא לא דבר כל כך נורא. אין ספק שיש יחסים לא בריאים בין בני זוג. זה יכול להיות גבר ששולט כלכלית ויכולה להיות אישה שמכניסה את המשפחה לחובות, ואוי ואבוי אם לא תוכל לקנות. זה עוד כלי במלחמה בין המינים בסכסוכים הזויים שמטריפים את המשפחה והזוגיות ומכניסים את בית המשפט פנימה למערכות הללו. ברור שלאחר פירוק התא המשפחתי יצוצו טענות ולך תוכיח שאין לך אחות. נניח שיש בעיה, למה הפתרון הוא תמיד בית המשפט? יש חינוך, הסברה, מערכות תומכות. המערכת המשפטית עושה דה-לגיטימציה לכל המערכות הללו. מהר מאוד זה יהפוך כלי לשופטים השמאלנים הנאורים שיבואו לחנך את 'החשוכים הפטריאכליים' כמוני. החוק הזה לוקח מושגים פלואידים שכמה שלא ננסה להגדיר אותם תמיד הם יהיו יחסיים ומי שיפרשם יהיו שופטים שהם שוורים מועדים שאנחנו יודעים את תפיסתם על יחסי משפחה. זה יפרק משפחות והחוק הזה צריך לרדת מהשולחן".
ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "שכשמישהו בא לתחנת משטרה להתלונן ויספר סיפור הכי קשה שיהיה, אם לא יאמר "הוא/היא דחפ/ה אותי", חוץ מאמפטיה לא יקבל כלום. יש אלימות כלכלית. טוענים שלא נכון שהמדינה תיכנס למערכת היחסים הזו, אבל המדינה נכנסת למקום בו היא רואה עוולות. זו הצעת חוק פורצת דרך ומשנה פרדיגמות שאלימות היא לא רק כוח פיזי. אנחנו צריכים לתת מזור למי שסובל. השינוי דרמטי. חשבתי שנכון ללכת צעד אחד יותר רחוק לעבירה פלילית אך השתכנעתי שזה לא נכון ללכת על זה כצעד ראשון כי יש פה פריצת דרך משמעותית".
ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "החוק הוא חוק לחיזוק המשפחה. המטרה היא למנוע מצב בו אנשים חווים אימה ואלימות במסגרת המשפחה. שנים ארוכות כפיית יחסי מין בין בני זוג לא נחשבה אונס והיום ברוב מדינות העולם המערבי כן. יש לפנינו עדויות של פורום משפחות הנרצחים והנרצחות עם תיאורי פסקי דין על אלימות כלכלית. הצעת החוק נועדה לתת לבית המשפט עוד כלי לסייע לבן זוג/ בן משפחה, אלו שכבר מגיעים לבקש עזרה".

"טרלול משפטי שיהרוס משפחות"

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד): "שר המשפטים והשרה כהן מנסים לקדם הצעת חוק מסוכנת ומנותקת זה זאב בעור כבש. יש משמעת קואליציונית וזה ייקבר כאן קבורת חמור. יש להעניש על אלימות בכל חומרת הדין ואני תומך בכך אבל כאן, אחרי שהמשפטיזציה השתלטה על הדמוקרטיה ניסנקורן מעוניין להכניס אותה לתוך המשפחה. את החוק הגישה זהבה גלאון לראשונה. היא אומנם עזבה את הכנסת אבל חלקים גדולים נשאבו לוואקום שהשאירה. על פניו זה נשמע תיקון ראוי אבל עיון בסעיפים מראה שהחוק נכנס פנימה ליחסים בין בני המשפחה, מדובר בטרלול משפטי שיהרוס משפחות ויגרום להפיכת כל מערכת יחסים אוהבת משפחתית למערכת נוקשה ומשפטית, כשבית המשפט יקבע איך תתנהל המשפחה. החוק צריך להישלח למגרסה כי הוא מיותר, בית המשפט יכול לקבוע כבר היום את מה שנקבע. אם באמת חסרה בחוק "אלימות כלכלית" אפשר לרשום "אלימות לרבות אלימות כלכלית. אל תיתנו לשופטים לנהל לנו את המשפחה".

"מפלצת משפטית חדשה"

ח"כ אסנת הילה מארק (הליכוד): "ניהלתי משרד עו"ד לענייני משפחה למעלה מעשור וראיתי עשרות סכסוכים במשפחה. החוק הזה הוא רעידת אדמה בעולם המשפט. הוא בא לשסות בתא המשפחתי. צר לי שיוזמת החוק מנסה לייצר בריתות על חשבון האידאולוגיה של הליכוד. המפסידים הגדולים הם בעיקר הילדים ולמרות זאת במקום לנסות להוריד את הלהבות מבקשים מנסחי החוק ללבות את האש ולהבעיר אותה. יש כלי מצוין בבית המשפט לענייני משפחה, שם הצדדים יכולים לפתוח סכסוך ורק אם לא מגיעים להבנה הם יכולים להתקוטט במסדרונות ביהמ"ש. המפלצת המשפטית החדשה, מאפשרת להגיש תביעה נזיקית בתוך המשפחה כולל סבים וסבתות, נכדים ואחים. אם אדרוש מבני לא לבזבז יותר כסף הוא יכול להתלונן עליי. מי שיקרא את הצעת החוק ייזכר במשטרים מסוימים שעודדו להלשין על המשפחה ולפורר את התא המשפחתי. מטרת הצעת החוק היא הסלמת היחסים המשפחתיים במקום טיפוחם. מוסד המשפחה והאוטונומיה שלה הם אבן יסוד בחברה הישראלית ואעשה כל שאוכל להשאיר את המצב ולא לסייע לכוחות הפרוגרסיביים להשיג את מבוקשם".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "הצעת החוק מחייבת דיון עמוק כי היא משנה סדר. כיום נשים תחת הכותרת של שמירה על המוסד הזה חייבות לעבור אלימות בשקט. אלימות כלכלית היא לא רק נגד נשים אלא נגד קשישים, אחים, כשבכוח מכריחים נשים לוותר על חלקן בירושה. היו נשים שאמרו שנכפה עליהן לשים כל חודש את המשכורת במקום מסוים בבית כי לא לכבודו לקחת מהיד ואין להן שליטה על הכסף. אני יודעת איזה חלק יש לעוה"ד בליבוי הריב במשפחה ואיך הם מדריכים את בני הזוג לבצע אלימות כלכלית ולגזול מנשים. הצ"ח באה להגן על הנשים שסובלות ולהרתיע את הגברים. זה מה שמקפיץ את אלו שקפצו פה. מי שמפחד כל-כך מחוק צריך לבדוק עצמו למה הוא מפחד מחוק בצורה כזו. נשים מגלות לאחר סיום מערכת היחסים על החובות שבן הזוג הכניס אותן לכל חייהן. נשים בחברה הערבית נמצאות תחת איומי ארגוני פשע בגלל דברים כאלו".
ח"כ מיכל וונש (כחול לבן): "יש כל מיני סוגים של שימוש לרעה בכוח, זה לא עניין מגדרי אלא שינוי תודעה".

"עו"ד מנצלים את החוקים ללבות שנאה"

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד): "אין בני אור ובני חושך, יש פה תפיסות עולם, אלו שנגד החוק הם לא בעד אלימות ואלו שבעד החוק לא מנסים להרוס. על-פי התומכים בחוק המדינה הופכת להיות מנהלת התא המשפחתי, ברגע שיכולים במשפחה להגיש תביעה זה נגד זה, לא על אלימות פיזית. הטלת אימה הוא מושג סובייקטיבי וקשה לדעת מבחוץ, האם כשבת הזוג ויתרה על הקריירה כדי שהבעל יהיה שגריר ואחרי 20 שנה החליטו להתגרש, לך תוכיח. ערך המשפחה הוא ערך יסוד. יש מקרי קיצון, הם לא מקרי הנורמה וצוין שעו"ד מנצלים את החוקים ללבות שנאה בין בני זוג, אז נותנים להם עוד כלי לחפור בו, אפשר להגיד לאישה "אולי הוא הטיל עלייך אימה כלכלית כשלא נתן לך לקנות בגדים ב-10,000 שקל או שאולי היא הטילה עליו אימה כשקנתה ב-10,000 שקל ורוששה אותו והוא לא הלך לכדורגל בשביל זה. כשהכל תלוי תפיסה של שופט, אנא אנו באים. אלימות נפשית היא כלי המאפשר כבר היום לטפל וצריך להיזהר להיכנס ליחידה האורגנית שהיא קודש הקודשים".
ח"כ עמית הלוי (הליכוד): "השאלה בפנינו היא מתי אנחנו מתערבים כמחוקקים. הבעייתיות היא בסגנון הסובייקטיבי כמו בהגדרת אימה, ההרחבה לבני משפחה אחרים והשרירותיות שתינתן לשופט, אל מול מנגנונים הקיימים כבר היום בחוק, של גישור. יש בעייתיות בהסתמכות על ראיות והאפשרות ההדדית לניצול לרעה והעובדה שעד היום ההנחיה של היועמ"ש מחייבת במקרים כאלו אישור פרקליט מחוז ואם בן זוג העיד בשקר לא תובעים אותו אלא בפרוצדורה מיוחדת מעיה על כך שייתכן ניצול הדדי. נקודת המוצא שלי היא שהתערבות מדינה צריכה להיות מאוד עדינה".
ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) "רצח שתי הנשים אתמול הוא תזכורת כואבת לצורך בחוק הזה. מתחילת השנה רצחו 19 נשים ומאז תחילת הקורונה- 17 נשים נרצחו. מתוכן, 13 נשים ערביות. אנחנו נגד אלימות מכל סוג פיזית נפשית ויש את חוק העונשין ואת החוק למניעת אלימות במשפחה והוצאת צו הגנה והבעיה היא במשטרה ובממשלה שלא מספיק אוכפת. יש תוכנית ממשלתית שאושרה ב-2017 ודבר ראשון לפני הכל היה צריך לשמוע למה הממשלה לא מיישמת אותה".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "אני שומעת פה מהאגפים השמרניים מימין ומשמאל שאפשר להשתמש בחוק הקיים. אותן מילים של מניעת התערבות במה שקורה בתוך המשפחה בבית שימשו לפני 40-30 שנה נגד חקיקת חוקים להקמת מקלטים לנשים מוכות. נשים שפרצו דרך וקיבלו על כך פרס ישראל ותורתן מקובלת על כולנו. הרעיון הזה צריך להיות נר לרגלנו ולהוביל בחקיקה גם היום. רצח הוא סוף תהליך שממנו אין חזרה. החוליות בשרשרת אחורה עוברות באלימות כלכלית שעדיין לא מוכרת בחוק. החוק בא להתאים את הידע לחקיקה הישראלית. כדי להציל נשים אי-אפשר להיתלות במושג קדושת המשפחה".

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+בגלל הקורונה: ירידה ניכרת בהיקף ימי המילואים
07:44 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוץ והביטחון הצדיעה למערך המילואים  ▪  אלמוז: הרמטכ"ל סיכם לאחרונה כיווני פעולה לתוכנית רחבה ומשמעותית אשר תביא את מערך המילואים לכשירות גבוהה בטווח הזמן הקרוב

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+לרבע מיליון יוצאי אירן אין שעות שידור
07:25 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חלק מיוצאי אירן דורשים שעות בפרסית ברדיו רק"ע, המשדר לעולים בארץ  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה: לבחון הקצאת שעת שידור יומית בפרסית ברדיו רק"ע

אולפן רדיו רק"ע
+היעדר תקציב: גם התמיכה באמנים-עולים מוקפאת
07:14 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האוצר סירב לאשר התקשרות עם החברה המפעילה מרכז לאמנים-עולים - וזו פיטרה את כל עובדיה  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן: לצאת מיד למכרז חדש

פלוסקוב. יוזמת הדיון [צילום: דוברות הכנסת]
+האם משחררים ערים מהסגר בשל ירידה
בתחלואה או בשל היקף בדיקות נמוך
23:45 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות לא הגיע עם הנתונים המתאימים והתבקש להציג נתונים אלו בדיון המעקב הבא.  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: המספרים עליהם אתם מתבססים הם שקובעים את גורלה של מדינת ישראל והם חייבים להיות מאוד מדויקים

ח"כ יפעת שאשא-ביטון [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+54% מהערבים לא מוכנים לגור בבניין גבוה
22:40 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחוז המימוש לא עולה על 40% מהתוכנית הממשלתית 922 מהסיבה למדיניות חלוקת קרקעות לקויה בממשלה

ארז קמיניץ [צילום: ליאב פלד]
+ועדת הפנים מתנגדת להעברת שטח מכפר סירקין לאלעד
21:39 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הגבולות ממליצה להעביר שטחים חקלאיים לטובת פיתוח העיר אלעד  ▪  ח"כ איתן גינזבורג: לא סביר להעביר אדמות לעיר אלעד ששוכנת מעברו השני של כביש 6  ▪  יו"ר ועדת הפנים: יותר מדי מקרים שהדחפורים ממהרים להרוס שטחים חקלאיים ואחר כך הבנייה מתעכבת

פגנת תושבי כפר סירקין נגד העברת שטחים לאלעד [צילום: גלעד קוולרצ'יק]
+"ילדים נופלים בין הכסאות ולא מקבלים ארוחה חמה"
20:51 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שמונה חודשים לתוך משבר הקורונה והרשויות עדיין לא יודעות אם כל הילדים התלויים במפעל ההזנה במסגרות החינוך מקבלים ארוחה חמה

[צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
מנכ"ל השומר החדש: יש עלייה של לפחות 25% בגניבות יבולים. המדינה חייבת להבין שהיא איבדה שליטה באזורים גדולים במדינה    יו"ר ועדת הכלכלה: הממשלה צריכה להציב את המאבק בפשיעה החקלאית בראש סדר העדיפות של המשטרה ומג"ב - ולהקים לכך יחידה ייעודית    מג"ב: צריך תקציב ייעודי ליחידות ויכולות טכנולוגיות ומבצעיות שיופנו לטיפול רק בפשיעה החקלאית
עידן יוסף
יו"ר הקואליציה מביע חשש כי הסגנון הבוטה בו הוא משתמש כלפי יריביו בכחול לבן ועמיתיו בליכוד יפגע במפלגתו, ומציין כי סגנון זה אינו אהוב על הציבור
עידן יוסף
מנכ"ל משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: היעד ל-2030 הוא לייצר 30% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת - הבעיה: אנשים רוצים אנרגיה מתחדשת אבל לא ליד הבית שלהם    היו"ר מרגי: דורש תוכניות רב-שנתיות עד 2050 ועיגון היעד ל-2030 בהחלטת ממשלה מחייבת
עידן יוסף
ועדת העבודה אישרה לשנייה ושלישית: מענק חד-פעמי למקבלי קצבאות הנכות    לדרישת יו"ר הוועדה: 64,000 ילדים נכים נוספים יקבלו מענק של 1,000 שקל
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה: קיום ריכוז גבוה של מסתננים באזור מסוים, יהווה שיקול לקביעתו כבעל עדיפות לאומית    ועדת היגוי שדנה בהחלטת הממשלה בנושא גיבשה תבחינים, ואלה צפויים לעבור לאישור הממשלה - 7 רשויות נכנסו תחת התבחינים הרלוונטיים    בשלב זה, ויוקצו לשם כך 20 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il