X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמונה חודשים לתוך משבר הקורונה והרשויות עדיין לא יודעות אם כל הילדים התלויים במפעל ההזנה במסגרות החינוך מקבלים ארוחה חמה
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 20.10.20) דיון על אי-הפעלתו של מפעל ההזנה לילדים, ומצבם של מאות אלפי הילדים אשר היו תלויים בו לקבלת ארוחה חמה אחת ביום, ומאז תחילת משבר הקורונה, ללא פעילות המסגרות החינוכיות, אינם מקבלים את אותה ארוחה.
יו"ר הוועדה יוסף ג'בארין פתח את הדיון ואמר: "תמונת המצב לגבי מעל 400 אלף ילדים מדאיגה מאוד, שלמעשה מאז חודש מרס לא זוכים לארוחה החמה אשר הובטחה להם בחוק החל ב-2005. הפגיעה במפעל ההזנה היא פגיעה נוספת בילדים הללו, שהולכים לישון רעבים, ובמשפחות שלהם, שבאים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, בנוסף לפגיעה ממשבר הקורונה. באופן חריג, הבעיה כאן אינה תקציבית. התקציב קיים ואנחנו מחפשים פתרונות להמשיך את המפעל החשוב ללא המסגרות החינוכיות".
חיים הלפרין, ממונה תוכניות משלימות למידה במשרד החינוך: "מדינת ישראל יכולה להיות גאה במפעל ההזנה שנותן מענה בריאותי ואיכותי לכ-440 אלף ילדים כל יום במערכת החינוך, במסגרת יום חינוך ארוך והצהרונים. המפעל המדהים הזה לא נועד לתת פתרון לילדים עניים, אלא לייצר אכילה חברתית במסגרת החינוכית, כאשר הילד העשיר משלם הרבה והעני לא משלם, והם אוכלים יחדו בתוך המסגרת. זו גם הסיבה שכל מערכת התמיכה והלוגיסטיקה בנויה על זה שהארוחה מגיעה למסגרת החינוכית. כאשר יש סגר ואין מסגרות, אין אפשרות לקיים אותו במתכונתו הרגילה. אין כאן כל בעיה תקציבית ואין מגבלה מעשית, שכן יש הרשאה להתחייב על 600 מיליון שקל לטובת המפעל".
"בסגר הקודם הרווחה והרשויות הקימו מסגרות של מתנדבים, אשר חילקו חבילות מזון לילידם, למשפחות ולקשישים. בין הסגרים כאשר בחנו היערכות לקראת סגר עתידי אפשרי, נאמר לנו כי מעתה הנושא יהיה באחריות פיקוד העורף, של יש את המכרזים שלו עם ספקים לבניית משלוחי מזון. ובכל מקרה, כאשר הילדים ביתם עם המשפחה, לא נכן לספק רק להם ארוחה, בניגוד לשאר בני הבית שאיננו יודעים את מצבם, ויש לבחון את הסיוע ברמת המשפחה".
"כעת, עם תחילת החזרה לשגרת ופתיחת הגנים, כבר כ-90 אלף ילדים חזרו לקבל את הארוחה שלהם, וזה ילך ויגדל. כמו-כן, לכל אורך התקופה פעלו המסגרות של הילדים והנוער בסיכון ושם מפעל הזנה המשיך לפעול כי היו פתוחות".
יו"ר הוועדה שאל את הלפרין, האם למשרד החינוך יש את פרטי כל הילדים הזכאים למפעל ההזנה, כדי שיוכלו לוודא כי הם ממשיכים לקבל את הארוחות בהן הם תלויים, והלפרין השיב: "ברמת מטה המשרד, אנחנו משתדלים לא לדעת ולא לאסוף נתונים על האם ילד עני או לא, אנחנו סומכים על הצוותים החינוכיים והרשויות המקומיות שידעו לברר את זה ולספק את הצרכים ברגישות הראויה ובצורה הטובה ביותר. אני רק מוודא מול הצוותים והרשויות שאין ילדים שבגלל מצבם הכלכלי לא מקבלים הזנה, ודואג לפתור מקרים שעולים במידת הצורך".
ג'בארין העיר להלפרין: "אני מסכים עם העמדה שכיו יש צורך במענה רחב יותר ברמה הכללית, לכל בני הבית ולא רק לילדים, אך עדיין זה לא פוטר אתכם מלעקוב שהילדים שבאחריותכם, ותלויים בארוחות החמות הללו, ימשיכו לקבל אותן. זה לא משנה דרך מי זה אבל חייב להיות למרד האחראי מעקב, ברמת הפרט, שכל ילד קיבל את הארוחה, בוודאי כאשר ישר רשויות מקומיות שמתקשות גם הן לתפקד בתקופה זו".
ד"ר רון שביט, מנהל אגף ארגון, מינהל ופיתוח ברשויות המקומות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: "המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות אינן מחלקות מזון בשנים האחרונות. מרגע שנוצר המשבר מיד הקצנו תקציבים גמישים לרשויות המקומיות, וכך אפשרנו להם לראשנה זה שנים לסייע גם במזון, רק לאלה הרשומים במחלקות לשירותים חברתיים".
פרופ' רונית אנדלווט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, אמרה כי הם מנסים לאתר את כל הסובלים מחוסר ביטחון תזונתי שחלקם נמצאים כיום בתוך זכאי ממפעל ההזנה, אך לא כולם. האיתור יתבצע ע"י שאלון והם מפתחים ויועבר לרשויות המקומיות להפצה בכדי שיוכלו לסייע להם יחד עם הרווחה
יעל שמחאי, ראש תחום חוסן חברתי ברשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון: "נושא חוסר הביטחון התזונתי, והפיקוח על ההזנה כחלק מזה, הוא חלק מהתחומים שאנו בוחנים במסגרת תפקוד משרדי הממשלה בחירום, אך למעשה כרגע לא הוגדרנו באחראים על זה, ונושא ההזנה הוא באחריות משרד החינוך".
"פיקוד העורף הם גוף ביצוע, שמקבל רשימות ממשרדי הממשלה והרשויות המקומיות, וממבצע משימות בהתאם למידע שמקבל. רח"ל היא גוף מתכלל ואני מסכימה שכיום אין פיקוח מסודר על כל נושא הביטחון התזונתי, ואשמח להקים תחתינו שולחן עגול אשר ימפה את המידע והתוכניות הקיימים ואז ייצר את מפת הצרכים והמענים להבטחת הביטחון התזונתי של הילדים במפעל ההזנה ושל כל האוכלוסייה החדשה אשר הצטרפו למעגל חוסר הביטחון התזונתי במשבר זה, ועדיין אינם מוכרים למחלקות הרווחה ברשויות".
עו"ד נועה בן אריה, יועמ"ש מרכז השלטון המקומי: לא נכון להסתכל רק על הפריזה של הארוחה היומית, שכן אז מגיעים רק לחלק מהזקוקים לסיוע בגיל צעיר, וצריך להסתכל בפריזמה רחבה על כל הזכאים לסיוע בעת הזאת. יש לנו באמת בעיה של איגום מידע וזה צריך להיאסף במקום אחד, כאשר בסיסי הנתונים של התלמידים ממפעל ההזנה ייכנס לתוכו. בעת הזו צריך לסייע למשפחות שלמות, ואם אנו יודעים שכאן יש תקציב שחונה, אז להעביר אותו לטובת הסיוע למשפחות, ולהוסיף תקציב, באיגום משאבים ממשרדי הממשלה השונים, במידת הצורך. אנו סבורים שרח"ל היא הגוף הנכון לרכז את איגום המידע והמשאבים בנושא מול כלל משרדי הממשל והגופים".
יו"ר הוועדה, ח"כ ג'בארין, סיכם את הדיון: "ילד רעב הוא ילד שלא יכול לממש את הפוטנציאל הגלום בו ולכן הוועדה מדגישה את הצורך לתת מענים לילידם הנזקקים, הרעבים - מה גם שחלק מחובה זו מעוגנת בחוק ויש לקיים אותו. הוועדה מביעה תמיהה שכמעט 8 חודשים לתוך המשבר אין מתווה ברור ומאושר שמבטיח את המשך קיומו של מפעל ההזנה והגעת הארוחה החמה לילדים הזכאים".
"הוועדה מודאגת מהמצב שבו כנראה עשרות אלפי ילדים נופלים בין הכסאות ולא מקבלים את הארוחה החמה שאמורים להיות מובטחת להם דרך מערכת החינוך ומצד שני לא מוכרים למחלקות הרווחה ברשויות. הוועדה מדגישה את הצורך בהקמת מנגנון סנכרון מידע בין הגורמים השונים, לטובת אותם ילדים שסובלים כיום מהיעדר ביטחון תזונתי. הן אלה שנהנו ממפעל ההזנה בטרם הסגר והן המעמד החדש של 'הרעבים החדשים' בעקות משבר הקורונה, אשר עדיין אינם רשומים ברשויות".
"הוועדה קוראת לשיתוף פעולה בין כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים למציאת פתרונות, ומציעה כי רשות החירום הלאומית תהיה הגוף אשר יתכלל הן את הנתונים והן את הפתרונות בנושא".

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+בגלל הקורונה: ירידה ניכרת בהיקף ימי המילואים
07:44 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוץ והביטחון הצדיעה למערך המילואים  ▪  אלמוז: הרמטכ"ל סיכם לאחרונה כיווני פעולה לתוכנית רחבה ומשמעותית אשר תביא את מערך המילואים לכשירות גבוהה בטווח הזמן הקרוב

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+לרבע מיליון יוצאי אירן אין שעות שידור
07:25 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חלק מיוצאי אירן דורשים שעות בפרסית ברדיו רק"ע, המשדר לעולים בארץ  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה: לבחון הקצאת שעת שידור יומית בפרסית ברדיו רק"ע

אולפן רדיו רק"ע
+היעדר תקציב: גם התמיכה באמנים-עולים מוקפאת
07:14 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האוצר סירב לאשר התקשרות עם החברה המפעילה מרכז לאמנים-עולים - וזו פיטרה את כל עובדיה  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן: לצאת מיד למכרז חדש

פלוסקוב. יוזמת הדיון [צילום: דוברות הכנסת]
+האם משחררים ערים מהסגר בשל ירידה
בתחלואה או בשל היקף בדיקות נמוך
23:45 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות לא הגיע עם הנתונים המתאימים והתבקש להציג נתונים אלו בדיון המעקב הבא.  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: המספרים עליהם אתם מתבססים הם שקובעים את גורלה של מדינת ישראל והם חייבים להיות מאוד מדויקים

ח"כ יפעת שאשא-ביטון [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+54% מהערבים לא מוכנים לגור בבניין גבוה
22:40 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחוז המימוש לא עולה על 40% מהתוכנית הממשלתית 922 מהסיבה למדיניות חלוקת קרקעות לקויה בממשלה

ארז קמיניץ [צילום: ליאב פלד]
+ועדת הפנים מתנגדת להעברת שטח מכפר סירקין לאלעד
21:39 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הגבולות ממליצה להעביר שטחים חקלאיים לטובת פיתוח העיר אלעד  ▪  ח"כ איתן גינזבורג: לא סביר להעביר אדמות לעיר אלעד ששוכנת מעברו השני של כביש 6  ▪  יו"ר ועדת הפנים: יותר מדי מקרים שהדחפורים ממהרים להרוס שטחים חקלאיים ואחר כך הבנייה מתעכבת

פגנת תושבי כפר סירקין נגד העברת שטחים לאלעד [צילום: גלעד קוולרצ'יק]
+"חוק חדשני ברמה עולמית"
18:54 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כים בליכוד נגד חברתם לסיעה קרן ברק מיוזמי ההצעה  ▪  אסנת מארק: " מנסה לייצר בריתות על חשבון האידאולוגיה שלנו"  ▪  קרעי: "אחרי שהמשפטיזציה השתלטה על הדמוקרטיה ניסנקורן מעוניין להכניס אותה לתוך המשפחה"  ▪  סמוטריץ': "אין דבר שפוגע יותר במאבק באלימות נוראה נגד נשים כמו יצירת משוואה הזויה בין המקרים של אתמול להיום"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: " סוגיה שיש לדון בה בכובד ראש ולא מהרגש בלבד"

השרה מירב כהן [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ילדים נופלים בין הכסאות ולא מקבלים ארוחה חמה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ח"כים בליכוד נגד חברתם לסיעה קרן ברק מיוזמי ההצעה    אסנת מארק: " מנסה לייצר בריתות על חשבון האידאולוגיה שלנו"    קרעי: "אחרי שהמשפטיזציה השתלטה על הדמוקרטיה ניסנקורן מעוניין להכניס אותה לתוך המשפחה"    סמוטריץ': "אין דבר שפוגע יותר במאבק באלימות נוראה נגד נשים כמו יצירת משוואה הזויה בין המקרים של אתמול להיום"    יו"ר ועדת החוקה: " סוגיה שיש לדון בה בכובד ראש ולא מהרגש בלבד"
עידן יוסף
מנכ"ל השומר החדש: יש עלייה של לפחות 25% בגניבות יבולים. המדינה חייבת להבין שהיא איבדה שליטה באזורים גדולים במדינה    יו"ר ועדת הכלכלה: הממשלה צריכה להציב את המאבק בפשיעה החקלאית בראש סדר העדיפות של המשטרה ומג"ב - ולהקים לכך יחידה ייעודית    מג"ב: צריך תקציב ייעודי ליחידות ויכולות טכנולוגיות ומבצעיות שיופנו לטיפול רק בפשיעה החקלאית
עידן יוסף
יו"ר הקואליציה מביע חשש כי הסגנון הבוטה בו הוא משתמש כלפי יריביו בכחול לבן ועמיתיו בליכוד יפגע במפלגתו, ומציין כי סגנון זה אינו אהוב על הציבור
עידן יוסף
מנכ"ל משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: היעד ל-2030 הוא לייצר 30% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת - הבעיה: אנשים רוצים אנרגיה מתחדשת אבל לא ליד הבית שלהם    היו"ר מרגי: דורש תוכניות רב-שנתיות עד 2050 ועיגון היעד ל-2030 בהחלטת ממשלה מחייבת
עידן יוסף
ועדת העבודה אישרה לשנייה ושלישית: מענק חד-פעמי למקבלי קצבאות הנכות    לדרישת יו"ר הוועדה: 64,000 ילדים נכים נוספים יקבלו מענק של 1,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il