X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מבזקים

בנחל עוז, בכפר עזה ובסעד נשמעה התראת צבע אדום. דובר צה"ל מאשר: זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי ההגנה האווירית.

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+הפיגוע בקו 5 [1994]
10:22 21/10/20  |  אלי אלון   |   לרשימה המלאה

השבוע לפני 26 שנים ביום רביעי 19 באוקטובר 1994, אירע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 5 של חברת דן ברחוב דיזנגוף, תל אביב  ▪  בסמוך לפינת הרחובות דיזנגוף ואסתר המלכה, כ-100 מטרים צפונית לכיכר דיזנגוף  ▪  בפיגוע נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות

פיגוע בקו 5 בשנת 1994
+הספין החדש של הרש"פ
08:13 21/10/20  |  יוני בן-מנחם

הרש"פ זועמת ומתוסכלת מחתימת הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ממתין בקוצר רוח לתוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב בתקווה שג'ו ביידן ייבחר לנשיא האמריקני הבא ואז הוא והרש"פ יחלצו מהמצוקה המדינית והכלכלית של הרש"פ.
הפלשתינים בשטחי הגדה נמצאים במצב כלכלי קשה מאוד בגלל מגיפת הקורונה, האבטלה גואה וגם עשרות אלפי הפקידים של הרש"פ מקבלים משכורות חלקיות בלבד בגלל הקופה המרוקנת של הרש"פ, אחת הסיבות העיקריות לכך היא סירובה של הרש"פ לקבל מישראל את כספי המיסים שישראל גובה עבורה, כ-180 מיליון דולר מדי חודש בחודשו, הפלשתינים מחרימים את קבלת הכסף מישראל מאז חודש מאי כצעד של מחאה על תוכנית הסיפוח של ישראל בשטחי הגדה ועל "חוק הקיזוז" שעבר בכנסת שעל פיו ישראל מנכה מהכסף שהיא מעבירה לרש"פ את הסכום שהיא משלמת מדי חודש למחבלים ולבני משפחותיהם.
תוכנית הסיפוח איננה נמצאת כרגע על הפרק והלחץ בקרב צמרת פתח על מחמוד עבאס גובר להתפשר עם ישראל ולהסכים לקבל ממנה את כספי המיסים כדי לחלץ את הרש"פ ממצוקתה הכלכלית, בשטחי הגדה החל מסיק הזיתים וגברו העימותים בין תושבי הכפרים הפלשתינים לבין מתנחלים המתגוררים לשטחים שבהם יש מטעי זיתים, זו תופעה שחוזרת על עצמה בכל שנה, בנוסף למוקדי החיכוך הקבועים בשטחי הגדה בין האזרחים הישראלים לתושבים הפלשתינים.
בעקבת תוכנית הסיפוח הישראלית קיבל מחמוד עבאס החלטה, שזכתה גם לגיבוי ממוסדות אש"פ, להשתחרר מכל ההסכמים וההבנות בין הרש"פ לישראל, כולל הסכמי אוסלו ופריז, והפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל.
אולם, בפועל, הנהגת הרש"פ איננה מעיזה להתנתק מישראל מכיוון שהיא תלוייה בה בכל ההיבטים של חיי היום יום, דוגמה בולטת לכך ניתן לראות בעצם ימים אלה באישפוזו של בכיר אש"ף סאאב עריקאת בבית חולים ישראלי לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.
תושבי הגדה לא האמינו מהיום הראשון להחלטת ההנהגה הפלשתינית על ההינתקות מההסכמים עם ישראל, הם היו בסרט הזה בעבר כבר כמה פעמים, אולם הרש"פ ממשיכה במלאכת הספינים שלה מול תושבי הגדה כדי להראות שהיא מיישמת כביכול את ההחלטה שקיבלה ההנהגה הפלשתינית.
ספין פלשתיני חדש
הספין החדש מבית מדרשה של הרש"פ קשור ליחסים בין האזרחים הישראלים המתגוררים בשטחי הגדה לבין התושבים הפלשתינים. הרש"פ מנסה להראות כי היא בעצם הריבון על שטחי הגדה בעקבות ההחלטה להתנתק מהסכמי אוסלו, זאת למרות שלא חל שום שינוי בשטח וצה"ל ממשיך לשלוט בכל שטחי הגדה.
שר המשפטים הפלשתיני מוחמד שלאלדה הודיע ב-14 באוקטובר כי מערכת המשפט הפלשתינית תתחיל בתוך ימים לדון בהפרות של מתנחלים ישראלי כלפי תושבים פלשתינים. הודעתו באה בעקבות החלטת הממשלה הפלשתינית על "הקמת צוות לאומי לחקור ולרדוף את המתנחלים אשר ביצעו פשעים נגד העם הפלשתיני ולהביאם לדין בפני בתי המשפט הפלשתינים". על-פי דברי שר המשפטים הפלשתיני, מדובר במתנחלים ששמותיהם ידועים לרש"פ והם מתגוררים בעיר העתיקה בחברון וסמוך לכפר בורין באזור שכם. על-פי גורמים ברש"פ, הצוות הפלשתיני החל כבר באיסוף הראיות שיובאו לבתי המשפט הפלשתינים שם יתקבלו גם ההחלטות וגזרי הדין נגד הנוגעים בדבר.
המהלך הפלשתיני הינו אקט הצהרתי בלבד, הרש"פ מנסה ליצור בקרב תושבי הגדה את הרושם כי היא אוכפת את ריבונותה על כל השטח הפלשתיני בגדה למרות הנוכחות של כוחות צה"ל.
מדובר במהלך פלשתיני המנוגד להסכמי אוסלו ומהווה הפרה חמורה שלהם, הטיפול המשפטי באזרחים ישראלים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון הינו של ישראל בלבד. הממשלה הפלשתינית מנסה להפגין ריבונות מלאכותית על כל שטחי הגדה ולהראות שהיא מיישמת את החלטות ההנהגה הפלשתינית להשתחרר מכל ההסכמים עם ישראל, בשטח עצמו אף פלשתיני לא מאמין להודעות הרש"פ בעניין הזה.
על-פי הסכמי אוסלו, אסור לרש"פ לעצור אזרחים ישראלים או לעכב אותם, במקרים של חשד לביצוע עבירות בתחומי הרש"פ על-ידי אזרחים ישראלים על הרש"פ להודיע מייד על כך לישראל באמצעות משרדי הקישור המשותפים ולהמתין עד להגעת כוחות צה"ל למקום כדי שיטפלו בנושא.
מדובר גם בצעד שאינו עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי, הרש"פ איננה מדינה והריבון בשטח הינו מדינת ישראל, במיוחד אם הרש"פ הודיעה באופן חד-צדדי על הינתקותה מהסכמי אוסלו.
גורמים ברש"פ מודים כי שום ישראלי לא יעצר ויועמד לדין ללא הנחייה מפורשת של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר יודע היטב את המשמעות של החלטה כזו, לכן צריך להתייחס להחלטה של הממשלת הפלשתינית גם כמהלך של "הוצאת קיטור" בגלל התסכול הרב האופף אותה בתקופה הזו, הדבר האחרון שהרש"פ צריכה כעת היא להתעמת עם ישראל על מעצר של אזרחים ישראלים בתחומי הרש"פ, לישראל יש מנופי לחץ חזקים ומרתיעים והנהגת הרש"פ מודעת לכך היטב.

חיילים מאבטחים מסיק זיתים [צילום: AP]
+צה"ל אטם את ביתו של המחבל שרצח את עמית בן יגאל
06:32 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האטימה בוצעה לאור החלטת בית המשפט העליון אשר ביטל את צו ההריסה שהוצא ביחס לבית המחבל תוך שקבע כי שמורה הסמכות להמיר את צו ההריסה בצו לאטימת החדר בו התגורר המחבל

[צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תוקף ברצועה בתגובה לירי הרקטה
23:21 20/10/20  |  עידן יוסף

‏לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב ומסוק קרב של צה"ל תשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב.

+ישראל תעביר לעזה סיוע ב-60 מיליון דולר
20:16 20/10/20  |  עידן יוסף

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטרי לעזה עד סוף השנה (חדשות 13).

+נחשפה מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה
19:32 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב  ▪  "נמשיך לפעול בימים הקרובים לנטרול המנהרה שפוגעת באופן מובהק בריבונות ישראל"

[צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה ויורטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב    "נמשיך לפעול בימים הקרובים לנטרול המנהרה שפוגעת באופן מובהק בריבונות ישראל"
יוני בן-מנחם
קרב הירושה והמאבק בין הרש"פ לאיחוד האמירויות עבר למזרח ירושלים, תנועת פתח מזהירה מפני פעילות מסיבית של רכישת נדל"ן במזרח ירושלים על-ידי איחוד האמירויות ומוחמד דחלאן כדי לקבוע עובדות בשטח. ישראל אוסרת על-פי חוק את פעילות הרש"פ במזרח העיר אך אינה פוגעת בפעילות של מוחמד דחלאן
איציק וולף
חברת החשמל לישראל מסרה לחברת החשמל הפלשתינית את שלוש תחנות המשנה לייצור חשמל בקלנדיה, בשכם ובתרקומיה    מצטרפות לתחנת המשנה בג'נין שנמסרה ב-2017
בעז שפירא
"הוא תומך בחרם על ישראל, כלומר על בית החולים שרופאיו אולי ישתילו לו ריאה, הוא שיגר בזמנו מכתב מחבק למתכנן רצח השר רחבעם זאבי, כינה אותו 'אהובנו' ופתח אותו ב'אני כותב אליך, אחי היקר"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - הודח, תקוות, אי-ציות, חובה לסמן ונמשכת החֶרפה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבת שלום והרבה בריאות ואושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il