X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באגרת לאנשי הקבע: "למרות השירות התובעני, אל תוותרו על הזמן עם בני הזוג והילדים" הנחיות לקיום דיונים, שחרור משרתים לחופשונים ועוד
▪  ▪  ▪
רא"ל אביב כוכבי

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שלח (יום ב', 19.10.20) אגרת למשרתי הקבע שבה דרש מהם להקדיש זמן למשפחה, לצאת לחופשונים ("אפטרים") ולהימנע מקביעת דיונים בימי חמישי בערב וראשון בבוקר. בנייר עמדה המכונה "מצפן הרמטכ"ל" שכותרתו "איש חיל ואיש משפחה", כתב כוכבי כי המשרתים מוגדרים כעובדים חיוניים ונדרשים להמשיך בשירותם הצבאי כרגיל, ואילו בני זוגם, ובעיקר בנות הזוג, נדרשים לשאת בנטל הטיפול בילדים.
לדבריו, גם בתקופות רגילות, כשמערכת החינוך פועלת כשגרה, נדרשות נשות אנשי הקבע לשאת כמעט לבדן בנטל גידול הילדים ואחזקת הבית השוטפת. אנשי קבע רבים, בעיקר ביחידות הלוחמות, כמעט לא מגיעים לבתיהם במהלך השבוע, וגם אלה המשרתים בתפקידי מטה מגיעים בשעות מאוחרות מאוד ולא מתנתקים מהטלפון בזמן שהותם בבית. ההישאבות המוחלטת לצבא היא חלק מהתרבות הארגונית של צה"ל זה שנים רבות, הנובעת לעיתים גם מהעובדה שהמפקדים קובעים דיונים בשעות לא שעות.
"דווקא בשל אורח החיים התובעני בשירות הצבאי, אנו מחויבים לשמור על נורמות חיים שיאפשרו לכל מפקד, בתפקידי שטח או מטה, להיות איש חיל ואיש משפחה כאחד. על-אף עומס השירות וזמן המשפחה המוגבל שעומד לרשותנו, אפשר וצריך להיות איש משפחה", כתב הרמטכ"ל.
"משאב הזמן המוקדש למשפחה מהווה מרכיב מרכזי, אך הוא אינו היחיד. קיימים מרכיבים חשובים אחרים, מגוונים וייחודיים לכל משפחה ומשפחה. ובכל זאת, לזמן משפחה או זמן אישי יש משמעות, וראוי שכארגון נסייע למפקדים ולמשרתי הקבע, ונסגל לעצמנו מספר נורמות אשר יקלו, ולו במעט, על אורח החיים הצבאי".
באיגרת רוכזו כמה נורמות שהרמטכ"ל דורש מפקודיו לאמץ במטרה "לייצר אווירה תומכת, המספקת לגיטימציה להעניק מקום וזמן למשפחה כביטוי לעיקרון: האדם יקר, המשפחה יקרה, הזמן יקר".
לפי הרמטכ"ל, בימי ראשון או ביום קבוע אחר בשבוע, זימון דיונים בבוקר "ייעשה על-פי קריטריון המאפשר ליווי הילדים לגן או לבית הספר", כאשר ביחידות לוחמות הלו"ז לא יתחיל לפני השעה 10:00 בבוקר. בימי חמישי הדיונים יסתיימו בשעה 18:00 לכל המאוחר, ובימי שישי לא יתקיימו פעולות לא הכרחיות, לרבות דיונים שאינם דחופים, ראיונות, סיורים וכו'. עוד דורש הרמטכ"ל מהמפקדים להקפיד על חופשון ("אפטר") - אחר-הצהריים פנוי אחד בשבוע. "אפטר יתחיל במידת האפשר משעות אחר-הצהריים המוקדמות על-מנת לאפשר למשרתים להיפגש עם משפחתם בשעות רלוונטיות", קבע הרמטכ"ל.
כוכבי הנחה לאפשר למשרתים לצאת מהיחידות לטובת אירועים הקשורים לילדים, כמו ימי הולדת, ימי הורים, סיום שנה ועוד. כמו-כן, יש להקפיד על ליווי הילדים באירועים מיוחדים כמו תחילת שנה, פורים ועוד. נורמה נוספת שהדגיש הרמטכ"ל היא קיום הדממות או חופשות מרוכזות בחגים. בנוסף דרש לשחרר את המשרתים לאירועים בעלי משמעות מיוחדת עבורם ועבור ומשפחתם, כמו ימי הולדת וימי נישואין, ולצרכים רפואיים ואישיים הקשורים לאחד מבני המשפחה.
על-פי הרמטכ"ל, כל יחידה לוחמת נדרשת לקיים תוכנית לשמירה על קשר עם המשפחות, לרבות מפגש שנתי לחשיפת בני הזוג והילדים לעשייה ביחידה ופעילויות משותפות פעמיים בשנה ביחידות הלוחמות. "סגן יכול וצריך להחליף את מפקדו", קבע הרמטכ"ל והוסיף: "וחשוב מכל - יצירת לגיטימיות, תרבות מאפשרת ואווירה תומכת לנושא בכלל ועל-ידי מפקדים בכירים בפרט". עם זאת, ציין כי "הנורמות שנקבעו לעולם כפופות לפעילות המבצעית ולצרכי שעה דחופים... עלינו המפקדים להוות דוגמה אישית וליצור את האקלים התרבותי שיאפשר במקביל להצטיינות בתפקיד להיות בני זוג והורים טובים".
מארגון תורת לחימה נמסר: "חיזוק ערך המשפחה בצה"ל הוא מהלך מבורך שמוביל הרמטכ"ל כוכבי כבר מאז היותו מפקד פיקוד הצפון. יש לברך על מהלך זה אשר תורם לחיזוק קומתו ודמותו של איש הקבע, הנדרש למסירות רבה בשירות הצבאי. אנו תקווה כי תיקונים נוספים יבוצעו בתחום זה לטובת קדושת המשפחה והמחנה".

תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  21/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל: לו"ז גמיש כדי לאפשר חיי משפחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר התקשורת קיבל את המלצות ועדת רוזן והורה לדואר ישראל להגיש תוכנית לשיפור השירות לאזרח הכוללת מסירת 90% מהפריטים בתוך 3 ימים, ו-100% מהפריטים בתוך 5 ימים    הורה לנקוט אכיפה מוגברת, שיטתית ויעילה, גם באמצעות הגדלת סכומי הקנסות    "רמת שירות שאינה תואמת את הנהוג בעולם המערבי"
איתמר לוין
מותח ביקורת על החלטת השופט המחוזי עידו דרויאן-גמליאל לשלוח את עמוס סילבר מארגון "טלגראס" לקבלת תסקיר: עומס מיותר על שירות המבחן ועיכוב ממושך שללא לצורך בהליכי המעצר
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון הצדיעה למערך המילואים    אלמוז: הרמטכ"ל סיכם לאחרונה כיווני פעולה לתוכנית רחבה ומשמעותית אשר תביא את מערך המילואים לכשירות גבוהה בטווח הזמן הקרוב
עידן יוסף
חלק מיוצאי אירן דורשים שעות בפרסית ברדיו רק"ע, המשדר לעולים בארץ    יו"ר ועדת העלייה והקליטה: לבחון הקצאת שעת שידור יומית בפרסית ברדיו רק"ע
עידן יוסף
האוצר סירב לאשר התקשרות עם החברה המפעילה מרכז לאמנים-עולים - וזו פיטרה את כל עובדיה    יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן: לצאת מיד למכרז חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il