X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר לחץ לעצור את הקרן [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
"התגייסנו בתקופת הקורונה, הדבר נוצל נגדנו"
מועצת הסגל האקדמי שוקלת צעדים ארגוניים

האוניברסיטאות עצרו חד-צדדית קרן למרצים

הנהלות האוניברסיטאות בישראל השהו באופן חד-צדדי ועד להודעה חדשה את תשלומי קרן קשרי מדע לשנת הלימודים תשפ"א זאת בזמן שמתנהל משא-ומתן על הסכם קיבוצי לאחר שתוקפו של ההסכם הקיבוצי האחרון פג בסוף ספטמבר יו"ר המועצה, פרופ' ענת זעירא: "חשש לפגיעה בתפוקות המחקר, ליוקרה האקדמית של חברי הסגל, ולמקום האוניברסיטאות בדירוג הבינלאומי; כולנו התגייסנו לטובת האקדמיה והסטודנטים בתקופת הקורונה, אך לא נסכים שהדבר ינוצל כנגדנו"
▪  ▪  ▪

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות טוענת לפגיעה בזכויות התעסוקתיות וביחסי העבודה מצד האוניברסיטאות בישראל בעצירה חד-צדדית של קרן קשרי מדע - אחד מרכיבי השכר של המרצים באוניברסיטאות בישראל.
קרן קשרי מדע היא קרן העומדת לרשות חברי סגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. סכום הכסף המוענק לכל אחד מחברי הסגל נקבע בהתאם לדרגתו ואחוז המשרה של איש הסגל ומתעדכן על-ידי ועד ראשי האוניברסיטאות מדי שנה. הקרן מיועדת לכסות עלות השתתפות בפעילויות אקדמיות בארץ ובחו"ל, מימון פרסומים בכתבי עת מדעיים, דמי חבר באגודות מקצועיות, דמי מנוי של כתבי עת מדעיים ותרגומים. חברי הסגל יכולים גם להשתמש בכסף לצורך רכישת ציוד מחשוב או להעבירו לקרן מחקר מיוחדת. מדובר בסכומי כסף המוקצים בדולרים באופן שנתי ואשר נצברים לזכות חברי הסגל האקדמי.
יו"ר המועצה, פרופ' ענת זעירא מן האוניברסיטה העברית בירושלים, הודיעה לכלל המרצים המועסקים באוניברסיטאות בישראל כי האוניברסיטאות השהו באופן חד-צדדי עד להודעה חדשה את תשלומי קרן קשרי מדע לשנת הלימודים תשפ"א, ללא כל הסכם קיבוצי המתיר מהלך זה. זאת, בזמן שבו מתנהל משא-ומתן בין ועד ראשי האוניברסיטאות לבין המועצה בנושא.
במסגרת המשא-ומתן דורשות הנהלות האוניברסיטאות מארגוני הסגל האקדמי הבכיר לחדש את תנאי ההסכם הקיבוצי הקודם שנחתם ב-18 במרס 2020, כך שיחול גם במהלך שנת הלימודים תשפ"א. מדובר בהסכם שתוקפו בסוף חודש ספטמבר 2020 ואשר נחתם, לטענת מועצת הסגל האקדמי, תחת מסכת לחצים מצד האוצר וללא כל משא-ומתן. ההסכם כלל שורה של דרישות: בין היתר, סעיף ויתור על תנאי הדין הבלתי ניתנים להתנייה בעניין קיזוז שכר, וכן ויתור על תשלום קרן קשרי מדע שלו זכאים חברי הסגל האקדמי שנים רבות.
בד בבד עם הדרישה להסכמה מראש לויתור על קרן קשרי מדע ולקיזוז חד-צדדי של שכר לפי שיקול דעתו הבלעדי של גורם בהנהלה, האוניברסיטאות דורשות ביצוע המשך פעילות מלאה מצד חברי הסגל, לרבות הוראה ומחקר מלאים. חברי הסגל נדרשים גם להוסיף על אלה השקעת תשומות וזמן ניכרים בביצוע מטלות חדשות המתחייבות מהמעבר להוראה מקוונת ובחינות מקוונות.
"לתדהמתנו נוכחנו שהאוניברסיטאות בחרו להשהות באופן חד-צדדי עד להודעה חדשה את תשלומי קרן קשרי מדע לשנה"ל תשפ"א של חברי הסגל, להם הם זכאים, וזאת בלי כל הסכם קיבוצי המתיר זאת", כתבה פרופ' זעירא. עוד הוסיפה כי הקרן לקשרי מדע היא אבן יסוד בעבודה האקדמית של אנשי הסגל והיא זו המאפשרת ליצור ידע ומחקר, להפיץ אותם בזירה הבינלאומית ולבסס את מעמדה של מדינת ישראל כמעצמת ידע עולמית. "פגיעה בה תגרום נזק בלתי הפיך לתפוקות המחקר, ליוקרה האקדמית של חברי הסגל, ולמקומן של האוניברסיטאות בדירוגים הבינלאומיים", טענה.
לדברי זעירא, ארגוני הסגל האקדמי הבכיר עומדים על כך שתשלומי הקרן לקשרי מדע יועברו מיד וללא כל דיחוי נוסף. "מדובר ביחסי העבודה ובזכויות שעמלנו עבורם במשך שנים רבות. כולנו התגייסנו לטובת האקדמיה והסטודנטים בתקופת הקורונה, אך לא נסכים שהדבר ינוצל כנגדנו. ככל שהאוניברסיטאות לא יחזרו בהם מהדרישות הבלתי מקובלות שהציגו - נודיעכם בדבר המשך צעדינו בעניין", ציינה.

תאריך:  22/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוניברסיטאות עצרו חד-צדדית קרן למרצים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
את התלונה הדורשת השעיה כבר בשלב זה הגישה עמותת "הצלחה"    מוזס לא נענה לזימון להגיע ולהציג את עמדתו    הנימוק המרכזי בהחלטת ההרכב: תקנון האתיקה של המועצה. כפי שעודכן לאחרונה. אינו תובע עתה השעיה של נאשם - עוד לפני שניתן פסק דין מרשיע בבית המשפט
מירב ארד
ח"כ שלח: "דוח הביקורת האחרון של משרד מבקר המדינה שעסק בנושא היה בשנת 2002"    בשנה החולפת נרצחו 19 נשים על-ידי בני זוגן, ו-17 מאז פרוץ משבר הקורונה במרס
מירב ארד
המרכז הלאומי לקורונה: "מספר המאומתים החדשים גדול פי חמישה ביחס למספר המאומתים החדשים ביציאה מהסגר הראשון"    פרופ' גמזו: "לא פוסל את האפשרות שיוחזר חלק מהמסחר באופן בטוח, יחד עם החינוך, בשבוע הבא"
מירב ארד
בהודעה שהתפרסמה ברויטרס אומרת החברה כי עד תחילת 2021 תאפשר ל-26 מיליון בתי עסק לקבל מטבעות דיגיטליים באמצעותה
איתמר לוין
המטרה המרכזית של טהרן: לזרוע חוסר אמון בבחירות עצמן    אירן מקווה לנצחונו של ביידן, אך נכון לעכשיו פעולותיה אינן מיועדות לפגוע בקמפיין של טראמפ    אירן ורוסיה השיגו את רישום הבוחרים והצליבו אותו עם מידע כמו כתובות דוא"ל, במטרה לשלוח מסרים מזויפים שיגרמו בלבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il