X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט ביהמ"ש העליון, יוסף אלרון:

משנה זהירות בשחרור גבר אלים

אומר בעקבות שני מעשי הרצח השבוע של נשים בידי בעליהן: על בתי המשפט להימנע מלשחרר נאשמים באלימות במשפחה לחלופת מעצר מבלי לוודא את בטחונן של קורבנות העבירה
▪  ▪  ▪
המסוכנות נטועה בעובדות החיים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, מנחה את שופטי המעצרים לנהוג משנה זהירות בטרם ישחררו לחלופת מעצר גברים המואשמים בפגיעה בנשותיהם. זאת, אומר (21.10.20) אלרון, ברקע אירועי הימים האחרונים.
אלרון מזכיר, כי חוק המעצרים קובע חזקת מסוכנות למי שמואשם ב"עבירת אלימות בבן משפחה", וכי על הנאשם להפריך חזקה זו. הטעמים העומדים בבסיס חזקה זו, אומר אלרון, "נטועים למרבה הצער, במציאות החיים הקשה אליה אנו נחשפים. אך לפני ימים אחדים, התבשרנו על שתי נשים שקיפחו את חייהן באופן טראגי, בתוך שעות ספורות אחת מהשנייה, כאשר החשודים ברציחתן היו בני זוגן.
"כפי שצוין בפסיקתו של בית משפט זה לא אחת, ניסיון החיים מלמד כי עבירות של אלימות במשפחה מתבצעות לעתים רבות תוך התפרצויות זעם בלתי נשלטות, באופן המעצים את המסוכנות הנשקפת מנאשמים בעבירות אלו. לפיכך, ובהתאם למצוות המחוקק, על בתי המשפט להימנע מלשחרר נאשמים בעבירות אלימות במשפחה לחלופת מעצר מבלי לוודא את בטחונן של קורבנות העבירה ואת שלום הציבור בכללותו".
הדברים נאמרו בהחלטתו של אלרון לדחות את ערעורו של אדם המואשם בעשרות עבירות מין ואלימות באשתו, על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט אלי אברבנאל) לעוצרו עד תום ההליכים נגדו. על-פי כתב האישום, האיש היכה את אשתו במשך מספר שנים, ובשנה שלפני מעצרו - אנס אותה פעם בשלושה ימים בממוצע.
לצד זאת מציין אלרון: "בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, יוער כי מצפייה בתיעוד חקירותיה של המתלוננת בתיק זה, מצטיירת תמונה שאינה נוחה, בלשון המעטה, באשר לאי-דיוקים באופן שבו הוצגו דברי המתלוננת בכתובים על-ידי היחידה החוקרת. ראוי כי גורמי האכיפה יעשו ככל הניתן על-מנת למנוע הישנות מקרים אלו". את הנאשם ייצג עו"ד ריאד סואעד, ואת המדינה - עו"ד נגה בן-סידי.

תאריך:  23/10/2020   |   עודכן:  23/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
ההלוואה הוענקה בידי אופיס לחברת הום סנטר, שהייתה גם היא בשליטתו של פישמן, בתחילת 2015 - כאשר מצבה היה חמור מאוד ופישמן עמד בפני סכנה של אובדן השליטה בה
איתמר לוין
טראמפ: ביידן רוצה לסגור את כל המדינה; אי-אפשר להתחבא במרתף כמותו    ביידן: אני רוצה לסגור את הנגיף; צריך לתת את האמצעים לפתיחה מחדש בצורה בטוחה    טראמפ: שילמתי מקדמות מס בעשרות מיליוני דולרים    ביידן: רוסיה וסין משלמות לך הרבה
מחלקה ראשונה
האדמו"ר שנשאר עם בני קהילתו ולא נמלט מציפורני הנאצים
עידן יוסף
משתמשי פייסבוק ואינסטגרם יוכלו להגיש ערעור למועצה המפקחת לניטור התכנים המועלים לפייסבוק    פייסבוק תוכל אף היא לבקש את הנחיות המועצה    החלטות המועצה יחייבו את פייסבוק    "זכויות האדם וחופש הביטוי יהיו הליבה של כל החלטה שנקבל"
עידן יוסף
אחת הרקטות יורטה באוויר ושנייה נחתה בשטח פתוח וגרמה להתלקחות    הג'יהאד האיסלאמי מאיים: טווח הרקטות יורחב, ונגיב לתגובה מצד האויב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il