X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסף. "מתעלם מן הביקורת החריפה" [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
שהם. "עומק הזלזול שחש הדיין" [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
נציב התלונות אורי שהם בהמלצה חסרת תקדים:

לדון בהדחת הרב יוסף מביה"ד הגדול

הסיבה: הכרזתו של הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, לפיה לא יכבד את פסיקת בג"ץ אם יורה לאפשר לנשים להיבחן לרבנות שהם: הרב יוסף "שב ומתבטא בצורה בלתי ראויה ובלתי תקינה; וזאת תוך ערעור עקרון הציות לבית המשפט העליון, ושימוש בלשון בוטה ומשתלחת כלפי ציבור הרפורמים בישראל ובעולם"
▪  ▪  ▪

נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, ממליץ (יום א', 25.10.20) לוועדה לבחירת דיינים להתכנס בהקדם ולדון באפשרות להדיח את הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול. מאחר שבראש הוועדה עומד השר לענייני דתות, יעקב אביטן מש"ס, אין סיכוי שהמלצתו של שהם תיושם - כפי שהשר הקודם, יצחק וקנין מש"ס, התעלם מהמלצה במארס השנה להעמידו לדין משמעתי. לכן, סביר להניח שהסוגיה תגיע לפתחו של בג"ץ.
את התלונה הנוכחית הגישה התנועה הרפורמית, וזאת בעקבות דבריו של הרב יוסף בנוגע לעתירה שהוגשה לבג"ץ בבקשה לאפשר לנשים להיבחן לרבנות. הוא אמר: "אתם יודעים שהבג"ץ כל דבר הוא מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב... שלחתי הודעה למנדלבליט: אני לא אעשה בשום פנים ואופן מבחן לנשים, אני לא אעשה מבחן לנשים רבניות כמו הרפורמים... ואם יכריחו אותי - אני אשבית את בכלל את כל מערכת המבחנים, לא יעשה בכלל מבחנים".
ראש לשכתו של הרב יוסף, הרב יצחק אלחרר, טען בתגובה, כי מדובר בהבעת עמדה הלכתית בה ממשיך להחזיק הרב יוסף. הדברים נאמרו לא בכובעו של הרב יוסף כדיין, הוסיף, אלא בכובעו כרב הראשי וכ"מגדלור רוחני, מתווה דרך ומורה נבוכים לרבים". עוד אמר כי החוק אינו מחייב את הרבנות הראשית לקיים מבחני הסמכה לרבנות, ולכן מתכוון הרב יוסף לבטלם כליל אם בג"ץ יחייב לבחון גם נשים.
שהם מזכיר, כי הוא וקודמו, אליעזר ריבלין, כבר נתנו החלטות המתייחסות בחומרה להתבטאויות של הרב יוסף: כאשר התערב במישרין בבחירת רב העיר נשר, כאשר השמיע תעמולת בחירות לטובת ש"ס וכאשר תקף בחריפות את הרפורמים (ההחלטה הקודמת בה המליץ שהם להעמידו לדין משמעתי). לדבריו, בכל המקרים הקודמים כבר הובהר, כי הרב יוסף אינו יכול להסתתר תחת כובעו הרבני ובכך לחמוק מן האיסורים המוטלים עליו כדיין. שהם תוהה רטורית, האם הרב יוסף באמת סבור שהוא יכול להשתלח ככל העולה על רוחו, להצהיר בריש גלי שיתעלם מפסיקת בג"ץ ולהשמיע דברי נאצה כלפי ציבורים גדולים בחברה הישראלית - ואז לצפות שהציבור יידע באיזה כובע דיבר.
"גם כאשר דיין נושא בתפקיד נוסף, אין הדבר פוטר אותו מהחובות החלות על כל דיין ושופט בישראל, וגם בפעילותו הנוספת עליו להקפיד על התנהלות ראויה ומתאימה לבעל כהונה שיפוטית, ובפרט כאשר מדובר בדיין בבית הדין הרבני הגדול, אשר משמש גם כראשון לציון וכרב הראשי לישראל, אשר אנשים רבים נושאים פניהם לדבריו", מדגיש שהם.
שהם מותח ביקורת חסרת תקדים על הרב יוסף: למרות האזהרות החוזרות והנשנות שקיבל, "נראה כי הוא ממאן לקבל על עצמו את כללי האתיקה לדיינים במלואם, וממשיך להתבטא באופן שאינו ראוי ואינו הולם את תפקידו כדיין... יש להצר על כי הדיין בוחר להתעלם באופן מופגן מהביקורת החריפה שנמתחה עליו יותר מפעם אחת והוא שב ומתבטא בצורה בלתי ראויה ובלתי תקינה; וזאת תוך ערעור עקרון הציות לבית המשפט העליון, ושימוש בלשון בוטה ומשתלחת כלפי ציבור הרפורמים בישראל ובעולם". תגובתו של הרב יוסף, לפיה הוא עומד מאחורי הדברים, "ממחישה את עומק הזלזול שחש הדיין כלפי בית המשפט".
הרב יוסף ממשיך ומחריף את התבטאויותיו, אומר שהם, וכעת כאמור מכריז שפסיקתו של בית המשפט העליון אינה מחייבת אותו. במצב כזה, הוא מסכם, אין מנוס אלא להפעיל את הסעיף בחוק המאפשר לו להמליץ לוועדה לבחירת דיינים לקבוע האם הרב יוסף ראוי להמשיך לשמש כדיין.

תאריך:  25/10/2020   |   עודכן:  25/10/2020
+ערוץ 20: עבירות בנייה בבית הנשיאה;
חיות: הקפדה מלאה על הוראות הדין
00:07 26/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הערוץ פרסם כי השופטת אסתר חיות ובעלה דוד חיות, ביצעו עבירות על חוק התכנון והבנייה, בכך שלא הגישו בקשה להיתר בנייה לעבודות שיפוץ שביצעו בשנת 2018  ▪  חיות: טענות חסרות כל יסוד שנסמכות על מידע כוזב

חיות. אדני המשפט [צילום: הרשות השופטת]
+מיכאלי: שהם משמש כשחקן בזירה הפוליטית
19:46 25/10/20  |  עידן יוסף

ח״כ מיכאל מלכיאלי (שס): ״שוב מר שהם משמש כשחקן בזירה הפוליטית וכבא כח של התנועה הרפורמית כחלק ממכלול של פעילות ציבורית לשלילת הלגיטימיות של רבני ישראל לעצב את התרבות האזרחית בישראל. אבקש לחזק את ידי כבוד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א המוסר נפשו על ביצור ושמירת חומות הדת ומקיים בנפשו לא תגורו מפני איש".

+אבוטבול: לחקור את הקשר העמוק בין שהם לתנועה הרפורמית
19:44 25/10/20  |  עידן יוסף

ח״כ משה אבוטבול (שס) בטוויטר: ״אני מוחה בתוקף על דבריו הנלוזים של ה'שופט' אורי שהם נגד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א. חשוב לחקור את הקשר העמוק בינו לתנועה הרפורמית. ובכללי אני וחברי ח״כ הרב ישראל אייכלר בהליכי חקיקה בנושא. לא ניתן שבמדינה יהודית יסתמו פיות לרבנים בכלל ולרב הראשי לישראל בפרט!"

+בן-צור: הרב יוסף לא יהדהד את דפי המסרים של התנועה הרפורמית
19:43 25/10/20  |  עידן יוסף

סגן שר הפנים יואב בן צור: "תפקידו של הרב הראשי לישראל הוא לייצג את דעת התורה ולעמוד על משמר ההלכה. נציב תלונות הציבור אורי שוהם התבלבל, מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף לא יהדהד את דפי המסרים של התנועה הרפורמית, אלא ימשיך להפיץ תורה ברבים ולעמוד על משמר ההלכה כפי שמקובלנו מדורי דורות. נסיון סתימת הפיות שלו הוא מעשה חצוף שפוגע במעמד הרבנים הראשיים ופוגע בעקרונות ההלכה. אני מחזק את ידי מורנו ורבנו הראשל"צ רבנו יצחק יוסף, שיפוצו מעיינותיו חוצה ללא מורא וללא חת בדרכו של אביו מרן זצ"ל".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדון בהדחת הרב יוסף מביה"ד הגדול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שוהם דואג לצייתנות כלפי חבריו
שאול א.  |  25/10/20 19:49
2
}}}יצחק יוסף בן עובדיה עבדאלה
רב מיותר לגמרי.  |  25/10/20 20:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
אדם ביקש לפסול את השופטת סיגלית אופק, מבית המשפט בתל אביב, בסכסוך עם אחיו בנוגע למינוי אפוטרופוס לאמם    חיות דחתה את הבקשה וחייבה אותו בהוצאות בסך 7,500 שקל
איתמר לוין
מותח ביקורת על החלטת השופט המחוזי עידו דרויאן-גמליאל לשלוח את עמוס סילבר מארגון "טלגראס" לקבלת תסקיר: עומס מיותר על שירות המבחן ועיכוב ממושך שללא לצורך בהליכי המעצר
איתמר לוין
אדם טבע ודין תשלם 7,500 שקל בשל עתירה מוקדמת ואי מיצוי הליכים בנוגע למתחמים מועדפים    בני זוג ישלמו 5,000 שקל בבקשה לאיחוד משפחות שהוגשה בשיהוי וללא מיצוי הליכים
איתמר לוין
יובל שדמי איים על נתבעת בתביעה קטנה בהטלת הוצאות בסך 15,000 שקל - כגובה התביעה נגדה - אם לא תיענה להצעתו, ואף מימש את איומו    המחוזי ביטל את פסק הדין
איתמר לוין
דוחה את תלונתו של אביעד ויסולי, איש הליכוד, כאילו בן-ארי הייתה בניגוד עניינים מול מי שהיה מנכ"ל עיריית ראש העין: התלונה תלויה על בלימה וחסרת בסיס עובדתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il