X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקבינט אישר פה אחד את ההקלות ב-1 בנובמבר שאר הנושאים, בהם פתיחת המסחר יעלו בישיבת הקבינט הבאה גנץ: אני מתוסכל. יושבים פה שעות לא הבאנו תוכנית אסטרטגית ולא קיבלנו החלטות כ"ץ תקף את ראש שירותי בריאות הציבור: לא מתווכח איתך, את פקידה; אדלשטיין: שר האוצר יודע להתנפל על פקידים
▪  ▪  ▪
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

קבינט הקורונה אישר (יום א', 25.10.20) את פתיחת מערכת החינוך עד כיתה ד' בשבוע הבא. לפי המתווה שאושר פה אחד - כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין במתכונת שתסוכם בהמשך. כיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות. שאר הנושאים, ביניהם פתיחת המסחר, יעלו לדיון בישיבת הקבינט הבאה.
במהלך הדיון בדק משרד הבריאות מול השלטון המקומי האם יוכלו לעזור בביצוע מתווה הקפסולות לחזרת תלמידי כיתות א'-ב' לבתי הספר. שם ענו שברוב היישובים יכולים, ואפילו די מהר וללא תקציבים גבוהים, אבל משרד החינוך לא אישר גם את זה ולא מוכן להעביר את הניהול לשלטון המקומי.
בדיון פרץ עימות בין שר האוצר ישראל כ"ץ לראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי, שאמר לה: "לא מתווכח איתך, את פקידה. מספיק יש לי ויכוחים עם שר הבריאות". שר הבריאות אדלשטיין השיב: "שר האוצר יודע להתנפל על פקידים. פקידי האוצר משקרים לקבינט". בנוסף כ"ץ אמר לאנשי משרד הבריאות: "אתם מתנהגים כאילו יש לכם פנקס צ'קים ביד", והוסיף: "אתם לא מוכנים לנהל משא-ומתן על המסחר, ואתם הולכים בניגוד לסיכום".
נתניהו הגיב לדיון בין השניים ואמר לכ"ץ: "מי כמוך יודע שאני תומך שההחלטות יתקבלו במישור המדיני, אבל אפשר להתווכח עם פקידים. היא יכולה לומר דבר, אתה יכול לשמוע ולהתנגד. אני לא מצליח להבין על מה הוויכוח".
במהלך הדיון אמר השר לביטחון הפנים כי יהיה קושי לאכוף את ההנחיות אם יאפשרו פתיחת עסקים. לדבריו, "ההנחיות יפות מאוד על הנייר, אבל יש פער בין זה למה שקורה ברחוב. בוא נאמר שבני משפחה אחת של שמונה נפשות ירצו להיכנס לחנות - אז לא יפצלו. אז עכשיו, אפשר חמש קפסולות כאלה. כלומר, 35 אנשים בחנות. הקושי הוא בלאכוף ולבדוק את זה. לא יתחילו לבדוק תעודות זהות ומי גר עם מי אני מציע להיות יותר צנועים ביכולת הציבור לממש את ההנחיות כלשונן וביכולת המשטרה לאכוף".
ראש המל"ל מאיר בן שבת התייחס להגדלת הקנסות ואמר כי יופץ תזכיר חוק בנושא: "הרעיון הוא להחמיר בקנסות, הן על הפעלת מקום ציבורי ועסקי ופתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לחוק". העלאת הסכום המקסימלי של הקנסות: מקום ציבורי או עסקי שפתוח למרות שחל איסור על פתיחתו- מ-5,000 ל-10,000, קנס על אירוע בניגוד לתקנות יעלה מ-5,000 ל-15,000. וקנס על מוסד חינוך שפועל בניגוד לאיסור על פעילותו - יעלה ל-25,000 שקל.
משרד האוצר הציג בדיון את המתווה לפתיחת העסקים, לפיו חנות תוכל לפתוח את שעריה עם כניסה נפרדת תוך הקפדה על תו סגול. בנוסף, תתאפשר קבלת קהל לטיפולים סגורים אחד על אחד, עם הגבלה של 7 מטר רבוע לאדם - עד חמישה אנשים. במקומות פתוחים תתאפשר קבלת קהל עד 20 איש. שירה גרינברג הכלכלנית הראשית אמרה: "חייבים לפתוח את המסחר זה הדבר שהכי משפיע על התוצר. זה יחסוך למשק 800 מיליון שקלים ויחזיר 80 אלף איש לתעסוקה".
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר בתחילת הדיון שהחל מסיום הסגר חלה מגמת ירידה ניכרת בכמות הבדיקות והבעיה נעוצה בהיעדר היענות ורצון מצד הציבור להיבדק. היכולת הלאומית עומדת כעת על 70 אלף בדיקות ביום וצפויה לעלות בהדרגה.
"המגזר הכללי והמגזר החרדי הם באותו שיעור בדיקות לנפש והמגזר הערבי יורד בצורה הדרגתית באופן שמאוד מאוד מטריד אותנו", אמר גמזו. "יש שם תחושה של סוף קורונה ואנחנו רוצים להעלות את היקף הבדיקות. נביא היום בקשה לסגר כללי כולל כתר למג'דל שמס".
גמזו הוסיף על המגזר הערבי: "יש שם כנראה עשרות חתונות ביום. ברור לנו שיש שיעור בדיקות חיוביות גבוה והם בסיכון בהתקהלויות שלהם. גם סכנין ואום אל-פחם בסיכון להפוך אדומות". עוד אמר גמזו לשרים שבערים צהובות שיכולה להיות בהן התפרצות (ערים מהבהבות) - ישקלו להטיל עוצר לילי.

תאריך:  25/10/2020   |   עודכן:  25/10/2020
+הדיון במל"ל: אין הסכמות לפתיחת המסחר
12:07 26/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר השלטון המקומי על מתווה החזרה ללימודים: מדובר בעבודה בעיניים. מקריבים את הילדים והוריהם משיקולים לא מקצועיים"

החנויות לא ייפתחו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
ביבס. "עבודה בעיניים" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+משרד הבריאות מעדכן על חולה קורונה שהגיע לישראל מאנגליה
11:33 26/10/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן על חולה שהגיע לישראל בטיסה מאנגליה: על-פי חקירה אפידמיולוגית, מדובר על חולה מאומת למחלת קורונה בן 48,  תושב נתניה.
החולה חזר מאנגליה בתאריך 22.10 בשעה 23:20  בטיסה מספר  LY316 משדה תעופה הית'רו (טרמינל 2), עם חברת אל-על. הנוסע ישב במחלקת עסקים.
נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד עד לתאריך 06.11.2020 לפי הנחיות משרד הבריאות.

+קורונה בצה"ל: 314 מאובחנים כחולים בנגיף במצב קל
11:18 26/10/20  |  מירב ארד

קורונה בצה"ל: 314 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. משרת צה״ל אחד מוגדר כחולה במצב בינוני. נכון לאמש (ה'), 2,725 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

+מזכירה בלשכת רה"מ נמצאה חיובית לנגיף הקורונה
10:21 26/10/20  |  מירב ארד

מזכירה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאה (יום ב') חיובית לנגיף הקורונה. מתבצעת כעת חקירה אפידמיולוגית. רה"מ נתניהו וצוותו יפעלו על פי הנחיות משרד הבריאות.

+"האירועים ההמוניים יחזירו אותנו לסגר שלישי"
08:09 26/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מתריע פרופ' ארנון אפק החבר צוות המומחים של פרויקטור הקורונה  ▪  משרד החינוך עדכן על 599 מאובחנים חדשים בנגיף ביממה האחרונה. מספר המתים עלה ל-2,397  ▪  ח"כ קיש על החזרת הלימודים בכיתות הנמוכות: "יש סיכון בריאותי ואי אפשר להתעלם מזה"

חתונה במגזר הערבי [צילום: פלאש 90]
+חולה קורונה מאומת חזר מגרמניה לישראל
00:30 26/10/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן כי חולה קורונה מאומת חזר בטיסה של חברת לופטהאנזה Lufthansa מפרנקפורט לישראל בתאריך 23.10.20. מספר הטיסה LH 690 מגרמניה לתל-אביב. ההמראה הייתה בשעה 18:00, נחיתה בשעה 23:05.
מגעים נוספים שעלו במסגרת החקירה האפידמיולוגית קיבלו על כך הודעה באופן אישי. נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד עד לתאריך 06.11.20

+מג'דל שמס הוכרזה אזור מוגבל
22:42 25/10/20  |  עידן יוסף

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה להכריז על מג'דל שמס כאזור מוגבל החל ממחר (ב') בשעה 18:00, ועד לשבת 31 באוקטובר ב- 18:00. זאת בהתאם לנתוני התחלואה ביישוב, כך שבמשך חמישה ימים היישוב יעבור את הציון 8 במדד הרמזור, ובמטרה להתמודד עם נתוני התחלואה הגדלים.

+ביממה אחת: 52 אלף נדבקים בצרפת
21:43 25/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מדינות אירופה מחריפות את ההגבלות על הציבור - סגר חלקי באיטליה ומצב חרום הוכרז בספרד  ▪  הונגריה, הולנד ובלגיה רושמות שיא במספר הנדבקים

רובע מונמארטר בצרפת [צילום: לואיס ג'ולי/AP]
משמרות הוותיקן בספרד [צילום: אלסנדרה טרנטינו/AP]
+באיחור קל: שלב הניסויים בבני אדם
20:33 25/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושרה תחילת שלב הניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון לקורונה. הניסוי יחל ביום ראשון הקרוב - 1 בנובמבר  ▪  למעלה מ-25 אלף מנות חיסון יוצרו במכון הביולוגי לשלב הניסויים הקליניים

[צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]
[צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]
+ההגבלות על המשק הוארכו עד 1 בנובמבר
19:02 25/10/20  |  איציק וולף

קבינט הקורונה אישר את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה להאריך את ההגבלות הקיימות על המשק עד ליום ראשון, 1.11.20. זאת, בהתאם לקביעה כי משך הזמן של המעבר בין שלב לשלב הוא מינימום 14 יום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
א'-ב' יחזרו לסירוגין בראשון, ג'-ד' בקפסולות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
מדינות אירופה מחריפות את ההגבלות על הציבור - סגר חלקי באיטליה ומצב חרום הוכרז בספרד    הונגריה, הולנד ובלגיה רושמות שיא במספר הנדבקים
עידן יוסף
אושרה תחילת שלב הניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון לקורונה. הניסוי יחל ביום ראשון הקרוב - 1 בנובמבר    למעלה מ-25 אלף מנות חיסון יוצרו במכון הביולוגי לשלב הניסויים הקליניים
איציק וולף
קבינט הקורונה קבע שכיתות א' וב' ישובו ללמוד במתווה שבו תחולק כל כיתה לשתי קבוצות שכל אחת מהן תלמד בבית הספר רק במחצית מימי השבוע    ראש הממשלה אמר בפתיחת ישיבת הקבינט: אין יכולת לממן פתיחת לימודים במתווה קפסולות
מירב ארד
בישראל יש כיום 157,286 מיליונרים לעומת 157,440 מיליונרים שהיו בישראל בתחילת השנה    ישראל מדורגת במקום ה-30 ברשימת המיליונרים בעולם ובמקום ה-18 בכמות המיליארדרים    ארה"ב במקום הראשון שבה 358 מיליארדרים, סין - במקום השני
רבקה שפק-ליסק
החרדים טוענים שרק מיעוט אינו מקיים את התקנות הנוגעות לקורונה    כיצד מדובר במיעוט אם חלק ניכר מחולי הקרונה הם חרדים? ראה הערים האדומות, וחרדים מהווים 38% מהמתים ללא כל קשר לחלקם באוכלוסייה    יתר על כן, המנהיגות הרבנית והפוליטיקאים מנהלים מדיניות הפוגעת בהגנה על כלל הציבור בפני נגיף הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il