X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערוץ פרסם כי השופטת אסתר חיות ובעלה דוד חיות, ביצעו עבירות על חוק התכנון והבנייה, בכך שלא הגישו בקשה להיתר בנייה לעבודות שיפוץ שביצעו בשנת 2018 חיות: טענות חסרות כל יסוד שנסמכות על מידע כוזב
▪  ▪  ▪
חיות. אדני המשפט [צילום: הרשות השופטת]

האם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ובעלה דוד חיות, ביצעו עבירות על חוק התכנון והבנייה, בכך שלא הגישו בקשה להיתר בנייה לעבודות שיפוץ שביצעו בשנת 2018.
מחומרים, בהם תמונות רבות ושרטוטים שהגיעו לידי המשדר ״הסיפור המרכזי״ עם אראל סג״ל ובועז גולן בערוץ 20, עולה כי הזוג חיות ביצעו בביתם עבודות שיפוץ בשנת 2018, תוך התעלמות לכאורה מהוראות החוק להגיש בקשה להיתר.
בני הזוג חיות העמיקו את רצפת הבית, הסירו שלושה עמודים, הרחיבו חלק מהפתחים ואף הסירו חלק וחצבו בקורות היסוד. עבודות אלה, כולן יחד וכל אחת לחוד, מחייבות היתר בנייה.
על-פי הפרסום, השניים פנו בבקשת היתר בנייה כמה חודשים לאחר ביצוע העבודה. בבקשה הם ציינו בין השאר את רצונם להרחיב פתחים, אך לא ציינו את העבודות שכבר בוצעו ב-2018 - העמקת הריצפה, הסרת העמודים והריסה חלקית של קורות היסוד.
במחלקת התכנון והבנייה בעיריית תל אביב הבהירו כי הסרת עמודים והעמקת ריצפה הן עבודות שאסור לעשותן לפני קבלת היתר בנייה כדין. בדיקת ״הסיפור המרכזי״ מבהירה כי גם עמודים שלא הופיעו במקור בהיתר הראשוני של הבית, חל איסור להסירם ללא קבלת היתר. גורמים בעיריית תל אביב מבהירים כי בבתים ישנים, כמו זה של חיות, לא תמיד שורטטו כל העמודים וללא כל קשר, חובה לקבל היתר על כל הסרת עמוד.
בחוק התכנון והבנייה נאמר: ״לא יעשה אדם אחד מאלה ולא יתחיל לעשותו אלא לאחר שנתנה לו רשות הרישוי המקומית היתר לכך ולא יעשה אותו אלא בהתאם לתנאי ההיתר: שינוי פנימי - שינוי שאינו נוגע לצד החיצוני של הבניין, אינו פוגע בחזיתו או במראהו או בשלד הבניין... ואינו משנה את שטחה של הדירה״.
החוק קובע כי חל איסור לבצע ללא היתר עבודה שיש בה כדי לשנות מראה הבית (הסרת עמודים), פגיעה/מראה בשלד הבניין (עמודים וקורות יסוד) וכן שינוי שטח הדירה (העמקת הריצפה).
נשיאת העליון, אסתר חיות ובעלה דוד חיות, מסרו בתגובה: ״בביתנו הפרטי בתל אביב נערך שיפוץ שהחל ביולי 2018 והסתיים במארס 2019 (למעט הרחבת הפתחים שאליה נתייחס בהמשך). העבודות שבוצעו במסגרת השיפוץ עד מרס 2019 מהוות שינויים פנימיים ואינן טעונות היתר. הן בוצעו בפיקוח אדריכלי והנדסי בזמן אמת על-מנת לוודא שתהא הקפדה מלאה על הוראות הדין ותוך הנחיית הצוותים לנהוג לחומרה בכל מקרה של ספק. מעבר לצורך ובאופן ספציפי יצוין כי: העמודונים הפנימיים שהוסרו במהלך השיפוץ אינם מהווים חלק מתוכניות הקונסטרוקציה שמופיעות בהיתר הבנייה של הבית ועל-פי חוות דעת הנדסית שהתקבלה טרם הסרתם - לא הייתה כל מניעה הנדסית או אחרת להסירם. אשר לעבודה בקורות היסוד הקרקעיות - מדובר בעבודות לחיזוק היסודות המקוריים שהינם משנות החמישים של המאה הקודמת וזאת באמצעות עטיפה של רשת ברזל ויציקת חיזוק עליהן. לא הייתה הסרה של היסודות המקוריים ולא הייתה כל פגיעה או שינוי בשלד.
"כמו-כן, נוצקה רצפה לצורכי איטום והוחזר ריצוף על גבי היסוד המקורי במקום שתי שכבות ריצוף שונות שהיו קיימות טרם השיפוץ. במהלך השיפוץ נוצרו פתחי עבודה כתוצאה מעבודות להחלפת מסגרות הפתחים, אך המצב הושב לקדמותו עוד במהלך השיפוץ ובסיומו כל הפתחים תאמו את היתר הבנייה המקורי בגודלם ובמיקומם. בניגוד לאמור בפנייתכם הרחבת הפתחים בוצעה רק בחודש ספטמבר 2019 לאחר קבלת היתר לכך. הדברים מתועדים וממוסמכים, לרבות במפות מדידה שצורפו לבקשת ההיתר. כמו-כן, במהלך חודש יוני 2019 וטרם קבלת ההיתר בוצעה ביקורת של הפיקוח מטעם עיריית תל אביב לגבי המצב הקיים. הטענות שהועלו בפנייתך הן חסרות כל יסוד ונסמכות על מידע כוזב. אנו משוכנעים כי אם ייבחנו בעין מקצועית - הן לא ייראו אור״.
תגובת הנשיאה חיות ובעלה נמסרה ל״הסיפור המרכזי״ מבלי שבני הזוג ידעו שברשות העיתונאי בועז גולן תמונות מתוך עבודות השיפוץ, שרטוטים והתכתבויות דואר אלקטרוני המעידות על העבודות שנעשו בבית וכללו את כלל הטענות שהועלו בתחקיר.

תאריך:  26/10/2020   |   עודכן:  26/10/2020
+"מסע ציד שמטרתו לפגוע ברבנות ובמוסד הרבני"
13:16 26/10/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר תקף (ב') בפתח דיון הוועדה את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף כדיין, ואמר: "יש חשיבות גדולה בעצמאותו של רב בישראל ובוודאי הרב הראשי בישראל. יש עליה בניסיונות לקריאת תיגר על מעמד הרבנות הראשית, ונציב תלונות הציבור מצא לנכון לבדוק בצורה כזו או אחרת תלונות כלפי נשיא מועצת הרבנות הרב יוסף על דברים אותם הוא מביע הלכתית.
"אנחנו מצפים שהרב יאמר את דעתו ההלכתית המבוססת, והיא תישמע גם אם מישהו לא אוהב אותה מסיבות כאלו ואחרות. השימוש בדבריו נעשה על-ידי גורמים שלא קיבלו אף פעם את דברי הרבנות הראשית. יש פה מסע ציד שכל מטרתו היא לפגוע ברבנות, במוסד הרבני וברבנים, דעתם ההלכתית תישאר עצמאית".

[צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 20: עבירות בנייה בבית הנשיאה; חיות: הקפדה מלאה על הוראות הדין
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה
חשובה  |  26/10/20 11:55
2
פחד להגיב
מהלכי אימים  |  26/10/20 13:25
3
בג"צ נגד ערוץ20 ,מפרסמים עובדו ל"ת
התנועה לאכות השלט  |  26/10/20 14:07
4
הצילומים נעשו ללא היתר,לבספת ל"ת
הדגל השחור   |  26/10/20 19:26
 
- חיות ניפגעת וטוב שכך
רגולציה הורסת  |  30/10/20 21:18
5
היא דנה בתיקים בהם מייצג בעלה
אורח  |  27/10/20 07:01
6
מה עוד צריך לקרות
אבי כהן  |  27/10/20 15:21
7
שוב עידן יוסף איפו איתמר לוין?
מרדכי הצדיק  |  28/10/20 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
הסיבה: הכרזתו של הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, לפיה לא יכבד את פסיקת בג"ץ אם יורה לאפשר לנשים להיבחן לרבנות    שהם: הרב יוסף "שב ומתבטא בצורה בלתי ראויה ובלתי תקינה; וזאת תוך ערעור עקרון הציות לבית המשפט העליון, ושימוש בלשון בוטה ומשתלחת כלפי ציבור הרפורמים בישראל ובעולם"
איתמר לוין
אדם ביקש לפסול את השופטת סיגלית אופק, מבית המשפט בתל אביב, בסכסוך עם אחיו בנוגע למינוי אפוטרופוס לאמם    חיות דחתה את הבקשה וחייבה אותו בהוצאות בסך 7,500 שקל
איתמר לוין
מותח ביקורת על החלטת השופט המחוזי עידו דרויאן-גמליאל לשלוח את עמוס סילבר מארגון "טלגראס" לקבלת תסקיר: עומס מיותר על שירות המבחן ועיכוב ממושך שללא לצורך בהליכי המעצר
איתמר לוין
אדם טבע ודין תשלם 7,500 שקל בשל עתירה מוקדמת ואי מיצוי הליכים בנוגע למתחמים מועדפים    בני זוג ישלמו 5,000 שקל בבקשה לאיחוד משפחות שהוגשה בשיהוי וללא מיצוי הליכים
איתמר לוין
יובל שדמי איים על נתבעת בתביעה קטנה בהטלת הוצאות בסך 15,000 שקל - כגובה התביעה נגדה - אם לא תיענה להצעתו, ואף מימש את איומו    המחוזי ביטל את פסק הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il