X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גלעד אך, ישראל ירוקה: יש עשרות דוגמאות מתועדות מחצי השנה האחרונה של מצברים משומשים שמוברחים ליו"ש, מפורקים באתרים פרטיים תוך זיהום הקרקע והמים, חוזרים לישראל ומכאן לייצוא המשרד להגנת הסביבה: לא נותנים אישור ייצוא למדינות מתפתחות
▪  ▪  ▪
[צילום: FREEPIK]

"העברת פסולת מסוכנת שמקורה במדינה מתועשת/מפותחת למדינות מתפתחות ולמזרח אירופה שם הפסולת הזאת הוטמנה ללא כל טיפול הולם, היא תופעה שהחלה במחצית השנייה של שנות ה-80. ישראל חתומה מאז שנת 1994 על אמנת באזל שגובשה לאור תופעה זו", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון על הטיפול במצברים וסוללות, "האמנה עוסקת בפסולת חומרים מסוכנים הידועים כבעלי השפעה שלילית ומסוכנת על איכות המים והאדמה. מה קורה בפועל בישראל?"
גלעד אך, מנכ"ל ישראל ירוקה: "המשק מייצר 35,000 טון מצברים בשנה. 30% מהם מגיעים לאתרים פרטיים ביהודה ושומרון, שם מפרקים אותם בידיים חשופות ומשחררים את החומצה לרצפה. זה גורם נזק ביו"ש ובקצה לאן שזב מגיע. יש לנו עשרות דוגמאות מחצי השנה האחרונה בה התחלנו לתעד. יש בישראל חוק אחריות יצרן, אבל כרגע הוא לא חל על יצרני ויבואני מצברים. המצברים המפורקים מוחזרים לארץ ומיוצאים דרך נמל אשדוד".
מירון בדין, בעלים של מפעל קורנס, היחיד בארץ למחזור מצברים: "אנו ממחזרים בסטנדרטים הכי גבוהים. מחמירים יותר מאירופה. חלקי המצבר מופרדים. הפלסטיק נמכר. העופרת מותכת ומסופקת לתעשיית תחמושת. החומצה מועברת לרמת חובב. המפעל קיבל עידוד מהמדינה בהבנה שצריך להשקיע כדי לעמוד בסטנדרטים של פליטות מחומרים יותר מאשר באירופה".
רומי אבן דנן, אגף חומרי מסוכנים במשרד להגנת הסביבה: "כשיש מפעל מיחזור אחד והמחירים שלו נמוכים, אז לא כדאי לאסוף את החומרים, או כשיש הברחות לא חוקיות. המדיניות שלנו לא חדשה. היא מ2014, לאורך השנים. מדי שנה מאשרים כ-50 היתרי יצוא. חלק כי אין טיפול בארץ. יש מקרים שנתנו היתר יצוא כשיש מפעל מחזור בארץ. האמנה שישראל חתומה עליה מאפשרת יצוא ויבוא. אין מגבלה.
"לא נתנו אישור יצוא למדינות מתפתחות. ביקשו אישור יצוא להודו. סירבנו. ניתנו לאחרונה אישורים ליצוא לקוריאה הדרומית ולאוסטריה. גם אנגליה, ארה"ב ושווייץ מייצאות. בודקים אם זה מיועד למחזור ושהמדינה המקבלת מאשרת קבלה".
נועה שפיצר, המשרד להגנת הסביבה: "השרה הנחתה לקדם חקיקה. אנו בבדיקות ראשונות". יו"ר הוועדה חיימוביץ': "מה כרגע על-פי חוק אמור לקרות עם מצברים?" שפיצר: "מצברים שמקורם לא בכלי רכב כן נכללים בחוק פסולת אלקטרונית. חלק מהסוללות עוברות ליצוא. אין מגבלת יצוא בחוק. אנו פועלים לפתח מדיניות לקבל דיווחים ממפעלי מחזור - איך הפסולת יוצאת ולאן".
חיימוביץ': "מה ההבדל בין חוק הצמיגים, שיש אחריות יצרן לסוללות? למה זה לא באותה קטגוריה?" שפיצר: "זה שחור ולבן. צמיגים - אסור לייצא פסולת בכלל, אלא אם כן נועדו לשימוש חוזר".
שגיא עזרני, המשטרה הירוקה: "אנו קבוצה של 35 מפקחים על לא מעט חוקים. המשטרה הירוקה מעורבת בהרבה פעילויות חקירה, גם בעקבות סרטונים שהועברו לנו". יו"ר הוועדה: "מה עשיתם?" עזרני: "אנו בשלב טיפול בחומר. בודקים היבטים נוספים. דברים קונקרטיים טופלו עד תום". יו"ר הוועדה חיימוביץ': "נשמח לקבל נתונים - כמה מבצעים, כמה מעצרים, כמה כתבי אישום".
יו"ר הוועדה פנתה לנציגת המשרד להגנת הסביבה: "איך המשרד נתן רישיון ייצוא למי שמסובך בהברחות ושימוש לא נאות בחומרים?" רומי אבן דנן: "החברה שקיבלה אישור יצוא, יש לה היתר רעלים ואין רישום פלילי. נערכו פיקוחים". חיימוביץ': "זה לא אותו אדם שהוזכר בכתבה של יפעת גליק?" אבן דנן: "אם זה הוא, לאדם אין הרשעה". גלעד אך: "יש כתב אישום מ2015 על מכולה נוזלת. הורשע". אבן דנן: "לא הורשע. הרבה פעמים יש הפרות סביבתיות". יו"ר הוועדה: "לא שופטים אותו פה".
חיימביץ' סיכמה את הדיון: "הצטיירה לפנינו תמונת מצב די מדאיגה. הוועדה מבקשת מהמשטרה הירוקה להעביר בכתב נתונים מדויקים שכוללים את: מספר החקירות שבוצעו בחמש השנים האחרונות בתחום הברחת המצברים המשומשים, כמות החקירות שהבשילו לכדי כתבי אישום, כמות הקנסות שהוטלו על עבריינים בשוק זה, מספר ההרשעות שבוצעו כנגד עבריינים המבריחים מצברים משומשים.
הוועדה מבקשת מהמנהל האזרחי, לאור הנתונים שהוצגו בדיון, לבחון מה המיקום של המתחם הלא חוקי לטיפול במצברים שהוזכר בדיון - האם הוא נמצא בשטח B או בשטח C כפי שנטען ולעדכן את הוועדה בתוצאות הבדיקה ופעולות האכיפה שעושה המנהל האזרחי למול אותו מתחם.

תאריך:  26/10/2020   |   עודכן:  26/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון לוי / Gideon Levi  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצברים מוברחים לשטחים, ומשם לנחלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר דוד ארגז
אולי זו הירידה בתחלואה, אולי ההקלות בסגר ואולי השינוי בטמפרטורה    פתאום יש באוויר תחושה של הקלה, קורטוב של נינוחות    הנשימה קצת יותר קלה, הלחץ בחזה נרגע    זמן לסיכוםיים לפני שהשגרה המעיקה תחזור
יוני בן-מנחם
ירדן זועמת על ההחלטה של סאאב עריקאת לקבל טיפול בבית חולים ישראלי ולא בבית חולים בירדן. אישפוזו בישראל חשף את מחדלי הרש"פ שלא הקימה ולו בית חולים אחד בגדה, והעלה לסדר היום הציבורי את שאלת השחיתות וגניבות הכספים בצמרת הרשות
עידן יוסף
אחת הרקטות יורטה באוויר ושנייה נחתה בשטח פתוח וגרמה להתלקחות    הג'יהאד האיסלאמי מאיים: טווח הרקטות יורחב, ונגיב לתגובה מצד האויב
עמוס גלבוע
באופן צפוי לחלוטין הרשימה המשותפת הצביעה נגד ההסכם עם האמירויות    בתמיכה מבחוץ תחבלו לעשות ממשלת מיעוט??! טירוף! האויב הכי מסוכן לתהליך הוא אירן, והחוליה החלשה היא בחריין
יוני בן-מנחם
חשיפת המנהרה החודרת בגבול רצועת עזה היא הישג חשוב של צה"ל אך היא צריכה להדליק "אור אדום" בישראל לגבי השימוש שעושים ארגוני הטרור בכספי הסיוע מקטר. חשיפת המנהרה סיכלה פיגוע חטיפה גדול שתכנן ארגון חמאס, הארגון מתעתע בישראל ובמקביל לישום הבנות הרגיעה היא מכין את סבב הלחימה הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il