X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אל לנו להכניס ראשנו לסוגיה מקצועית זו"

בג"ץ אישר מתווה הקורונה בישיבות

דחה עתירה נגד התקנות של משרד הבריאות להפעלת הפנימיות סולברג מאמץ את הסברי המדינה ולפיה השהות בפנימייה מפחיתה את סכנת ההידבקות של התלמידים והמורים
▪  ▪  ▪
תלמידים חוזרים לישיבת חברון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, דחה (יום ג', 27.10.20) עתירה שביקשה למנוע מתלמידי ישיבות לשהות בהן בתנאי פנימייה על-רקע מגיפת הקורונה.
תנועת ישראל חופשית טענה בעתירתה, כי תקנות משרד הבריאות הרחיבו בצורה בלתי סבירה את האפשרות שניתנה לישיבות לפעול כפנימיות, בצורה שתגרום להגברת התחלואה ובכך לעיכוב בפתיחת כל מערכת החינוך ובחזרת המשק לשגרה. לטענתה, הדבר נעשה ממניעים פוליטיים זרים, במהירות יתרה ובלי לבחון את הנתונים - כפי שניתן ללמוד מן התחלואה הקשה בישיבות החרדיות.
סולברג מציין תחילה, כי עורכי דינה של העותרת לא ידעו לתת בדיון תשובה מספקת לשאלה בדבר זכות העמידה שלה. לגופם של דברים הוא אומר: "בית משפט זה נוקט גישה מרוסנת ומאופקת בבואו לבחון חקיקת-משנה. בייחוד אמורים הדברים, כשחקיקת-המשנה הותקנה על-ידי גורמים המומחים לדבר, ועל אחת כמה וכמה מקום שבו בחקיקת חירום עסקינן, בסוגיה בריאותית סבוכה, מתגלגלת ומתפתחת. בעניין דנן, לא עמדה העותרת בנטל הכבד המוטל עליה, ולא עלה בידה להצביע על קיומה של עילה טובה ומבוררת המצדיקה את התערבותנו".
סולברג מסכים עם ההסברים שסיפקה המדינה: "תלמיד השוהה במוסד החינוך בתנאי פנימייה, מעתיק למעשה את מגוריו לפנימייה - שם ביתו, שם ביתם של יתר התלמידים. במצב דברים זה, הסכנה להגברת ההדבקה הקהילתית פחותה באופן משמעותי מזו שעשויה להיגרם מלימודים שלא בתנאי פנימייה, על-ידי תלמיד הפוגש אחרים במוסד הלימודים - תלמידים נוספים וצוות הוראה - ושב יום-יום לבית הוריו. מכאן ההבחנה המהותית בין מסגרות החינוך היומיות, לבין המסגרות הפועלות בתנאי פנימייה. מיותר לומר כי טעם זה מתקיים בכל מסגרות החינוך אשר פועלות בתנאי פנימייה", כולל למשל מכינות קדם-צבאיות.
עוד מעיר סולברג, כי "תפיסת הפנימייה כביתו של התלמיד, לא נתחדשה על-ידי מתקין התקנות. קרבֵים אנו לימי החנוכה, אשר במהלכם קבעו כמה מן הפוסקים, כי ישיבה כמוה כביתו של התלמיד בה, ולפיכך עליו להדליק את נרות החנוכה בחדרו שבפנימייה, שכן מצוות נר חנוכה הריהי חובת הבית". הוא גם מציין, כי התקנות קובעות כללים לפעילות הפנימיות.
סולברג מסכם: "ההבחנה בין מוסדות חינוך הפועלים בתנאי פנימייה, לבין אלו שאינם, נובעת מטעמים מקצועיים וענייניים. אין אפוא מקום לקבל את טענת העותרת, כי הדבר נקבע כביכול מחמת שיקולים זרים ופסולים, ובפרט כאשר טענתם זו אינה נתמכת בתשתית עובדתית כלשהי... למעשה, בקשת העותרת היא כי נמיר את שיקול דעתה המקצועי של הממשלה, בשיקול דעתנו שלנו, ונקבע כי מדובר במדיניות שגויה; כזאת לא נעשׂהֶ. הדבר אינו עולה בקנה אחד עם דפוסי הביקורת השיפוטית המקובלים. התמודדות עם מגיפה מידבקת היא עניין מקצועי מורכב; כל פעולה שתינקט צופנת בחוּבּה יתרונות וחסרונות. אל לנו כשופטים להכניס ראשנו לסוגיה מקצועית זו, מקום שבו הוצגו לנו טעמים טובים המלמדים כי אין כל הפליה בדרך הפעולה הננקטת, וכי קיימת שׁוֹנוּת מהותית בין מוסדות חינוך הפועלים בתנאי פנימייה, לבין כאלו שאינם".
ישראל חופשית חויבה בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. השופטים אלכס שטיין וג'ורג' קרא הסכימו עם סולברג. את העותרת ייצגו עוה"ד רן פלדמן ולינה מחולה, ואת המדינה - עוה"ד יונתן ברמן ומיה דיין.

תאריך:  27/10/2020   |   עודכן:  27/10/2020
+20 מתים חדשים מקורונה
09:47 28/10/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות 844 מאומתים חדשים אתמול (27.10) מתוך 40,340 תוצאות בדיקות - 2.2% חיוביים לנגיף. 453 חולים שמצבם מוגדר קשה ומהם 196 מונשמים. 2,483 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, מהם 20 ביממה האחרונה.

+ייתכן שיהיה צורך בחיסון כפול לקורונה
08:24 28/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רמת הנוגדנים בדם נגד הקורונה יורדת בשיעור חד בתוך חודשים אחדים - ולכן ייתכן שיהיה צורך לתת את החיסון פעמיים בשנה  ▪  המדענים עדיין אינם יודעים מהי רמת הנוגדנים הנחוצה כדי למנוע הידבקות - נתון חיוני בפיתוח החיסונים

מצב הקורונה בבריטניה, 25.10.20 / BBC
הירידה החדה ביותר - בקרב קשישים [צילום: האנס פניק, AP]
לא ברור חלקם של תאי T [צילום: האנס פניק, AP]
+הבלוגר הסעודי נדבק בקורונה
00:30 28/10/20  |  

הבלוגר הסעודי שהפך בשנה האחרונה לכוכב רשת, מוחמד סעוד, שיתף את עוקביו ברשת החברתית טוויטר כי הוא נדבק בקורונה ואביו חולה הסרטן נדבק גם הוא ומצבו קשה. רה"מ נתניהו הגיב באיחולי החלמה לרפואתו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אישר מתווה הקורונה בישיבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בג"צ לא "אישר".הוא לא פסל. ל"ת
הממשלה אישרה.  |  28/10/20 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
אישהן ת'רור, בעל טור בכיר בוושינגטון פוסט, במבט עגום על הקורונה באירופה - ועם השאלה מתי סוף-סוף המנהיגים שם ינסו ללמוד מההצלחה באסיה
רועי אורן
ניתן לראות כי בשלב ראשון היה צריך לקצץ את דמי האבטלה למי שתוך תקופה מסוימת לא מוצא עבודה ולא טורח לחפש    רק אחרי שעושים צעד דרסטי זה אפשר ללכת לתוכנית מרחיקת לכת כמו התוכנית הזאת
איציק וולף
ראש חטיבת הבריאות בקופת חולים מכבי ומי שהיה קצין הרפואה הראשי של צה"ל יחליף בתפקיד את פרופ' רוני גמזו    גמזו ימשיך בתפקידו עד תאריך 13.11.2020 ויעביר חפיפה מסודרת לפרופ' אש
איציק וולף
ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר שמדובר בעוד ציון דרך משמעותי במאבק של העיר נגד נגיף הקורונה
פנינה אלעזר שלו
ב-2 באוקטובר צייץ טראמפ לעולם כי בבדיקה שביצע, נמצא חיובי לנגיף, ואיתו גם רעייתו    באותו היום מיהר כבר להתפנות לאשפוז בבית חולים צבאי בוושינגטון, בצעד שגרר ענין עולמי רב בשאלה: למה ממהר להתאשפז ומה מוסתר מעיני הציבור האמריקני?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il